Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2016, 13:26   #561
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is het maar net: ze hadden die dictator beter kunnen laten zitten, want hij hield daar de boel ten minste onder controle.

En in plaats daarvan wel Assad moeten verjagen, want daar tegen bestaat wel behoorlijke opstand tegen zijn bewind.

Maar die laten ze weer zitten.

Dus precies verkeerd.
Zowel tegen Assad als Saddam was/is er oppositie.

In Irak ging het om de Sjiïtische meerderheid én de Koerden. Assad steunde op enkele clans binnen de soennitische minderheid. Tegelijkertijd gaf hij af en toe wat borrelnootjes aan de christenen.

Assad heeft altijd kunnen rekenen op een groter draagvlak dan Assad. Syrië is dan ook naar religie en etnie veel verscheidener dan Irak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 13:28   #562
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is het maar net: ze hadden die dictator beter kunnen laten zitten, want hij hield daar de boel ten minste onder controle.

En in plaats daarvan wel Assad moeten verjagen, want daar tegen bestaat wel behoorlijke opstand tegen zijn bewind.

Maar die laten ze weer zitten.

Dus precies verkeerd.
Zowel tegen Assad als Saddam was/is er oppositie.

In Irak ging het om de Sjiïtische meerderheid én de Koerden. Assad steunde op enkele clans binnen de soennitische minderheid. Tegelijkertijd gaf hij af en toe wat borrelnootjes aan de christenen.

Assad heeft altijd kunnen rekenen op een groter draagvlak dan Assad. Syrië is dan ook naar religie en etnie veel verscheidener dan Irak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 13:34   #563
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ben je je weer aan het opboeien? Ik denk dat er gaten zitten in de evolutietheorie ze is nog niet volledig klaar, wetenschap evolueert neen? Of wil je zo hard je evolutietheorie bewezen zien om de creationisten voor aap te zetten dat je blind bent voor gaten in je evolutietheorie. Net zoals dat dilemma van Haldane en de "missing link" en nog een aantal factoren.
Ik ben mij niet aan het 'opboeien'. U stelt mij vragen, ik antwoord. Ik stel u vragen en u antwoordt niet. Vindt u dat zelf fair? Er zijn geen gaten in de evolutietheorie. En zeker niet haldane, en er is geen missing link. Allemaal verzinsels van de creationisten. En een aantal 'andere factoren', wat is dat? laat maar zitten, het interessseert me toch niett.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 13:44   #564
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

De Ustatiets Nights (US) steunen IS. Vroeger was Rusland het kwaad. Dat is niet langer het geval.
De US provoceert Rusland via marionetlanden nu al jaren. Oekraïne, Natotroepen aan de grens, Turkije schiet een Russisch vliegtuig neer aan de grens (oh, het was een vergissing).
Poetin houdt voorlopig de derde wereldoorlog af. Hij zal dat niet blijven doen.

Ze willen hem eerst doen aanvallen. Dan kunnen de Westerse media zeggen dat Rusland eerst is begonnen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:00   #565
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De Ustatiets Nights (US) steunen IS. Vroeger was Rusland het kwaad. Dat is niet langer het geval.
De US provoceert Rusland via marionetlanden nu al jaren. Oekraïne, Natotroepen aan de grens, Turkije schiet een Russisch vliegtuig neer aan de grens (oh, het was een vergissing).
Poetin houdt voorlopig de derde wereldoorlog af. Hij zal dat niet blijven doen.

Ze willen hem eerst doen aanvallen. Dan kunnen de Westerse media zeggen dat Rusland eerst is begonnen.
En dat allemaal in de draad over De Kesel die wereldvreemde stellingen inneemt, want hij beseft niets over het simpele leven van de gewone mensen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:04   #566
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De Ustatiets Nights (US) steunen IS. Vroeger was Rusland het kwaad. Dat is niet langer het geval.
De US provoceert Rusland via marionetlanden nu al jaren. Oekraïne, Natotroepen aan de grens, Turkije schiet een Russisch vliegtuig neer aan de grens (oh, het was een vergissing).
Poetin houdt voorlopig de derde wereldoorlog af. Hij zal dat niet blijven doen.

Ze willen hem eerst doen aanvallen. Dan kunnen de Westerse media zeggen dat Rusland eerst is begonnen.

R. Reagan is daarmee begonnen in de eighties. De islamisten financieren, trainen, bewapenen in Afghanistan. Ge moet ver genoeg terug durven gaan in de tijd.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:18   #567
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Rousseau achterna: le sauvage est bon et heureux... Alleen hebt u wel hiermee een heel grote bekentenis neergeschreven hoe u de Germanen ziet: mensen zonder enige beschaving.
Ik hecht zowiezo weinig waarde aan het concept 'beschaving'.
Ik verkies de natuurlijke, eenvoudige, zelfbedruipende levenswijze van onze voorouders boven de beschavingen met hun grote steden vol degeneratie, moreel verval, handel, 'ontmoetingen tussen culturen' en vermenging.


Citaat:
Geen luxegoederen bij de Germanen? Natuurlijk wel. De Germanen kenden allerlei sieraden bijvoorbeeld.
Uiteraard hadden ze juwelen, zeer verfijnde zelfs.

Maar door Romeinse ogen hechtten de Germanen weinig belang aan luxe en materiële rijkdom, getuige deze fragmenten:

Zilver en goud is hen ontzegd, hetzij dat hierbij de genade of de toorn der goden in het spel is geweest. Toch zou ik niet durven verzekeren, dat in den bodem van Germanië nergens een ader te vinden ware, die zilver of goud verborg: wie toch heeft er ooit naar gezocht? Aan het bezit en gebruik er van hechten de Germanen in ieder geval niet zooveel als andere volken.
Tacitus, Germania.

Voor kooplieden staat hun land open, meer om den oorlogsbuit aan hen te verkoopen, dan om eenig artikel van invoer te bekomen. Ja zelfs vreemde paarden, die de Galliërs zoo gaarne hebben en die zij zich met groote kosten aanschaffen, gebruiken de Germanen niet, maar zij vergenoegen zich hun eigen inheemsche paarden, die, schoon slecht gebouwd en onaanzienlijk, door dagelijksche oefening in staat zijn het zwaarste werk te verrichten. Bij de ruitergevechten springen zij dikwijls van hun paarden en vechten te voet ; hun paarden hebben zij afgericht om dan op dezelfde plaats te blijven staan, waarheen de ruiters zich, als de nood dringt, weer ijlings terugbegeven. In hun oogen geldt niets voor schandelijker en weekelijker dan het gebruik van het zadel. Vandaar dat zij 't wagen, hoe weinigen in getal ook, de talrijkste schaar van ruiters op gezadelde paarden aan te vallen. De invoer van wijn is bij hen volstrekt verboden; want zij meenen, dat de menschen daardoor de kracht verliezen om vermoeienissen te verdragen en verwijfd worden.
Caesar, De Bello Gallico

Citaat:
Daarnaast waren ze ook niet altijd even leuk, die Germanen. Er werd veel gedronken, wat vaak tot hevige ruzies leidde. Met soms doodslag tot gevolg, wat dan weer resulteerde in bloedwraak en meer van die leuke dingen.
Een knokpartij op z'n tijd houdt de mannen fit en scherp.

Ps: las je van Tacutis ook het belang dat de Germanen bijvoorbeeld aan kuisheid hechtten?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:43   #568
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Een knokpartij op z'n tijd houdt de mannen fit en scherp.
Wanneer was uw laatste kroeggevecht? Of wanneer ging u laatst in de clinch met uw buurman?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:45   #569
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik hecht zowiezo weinig waarde aan het concept 'beschaving'.
Ik verkies de natuurlijke, eenvoudige, zelfbedruipende levenswijze van onze voorouders boven de beschavingen met hun grote steden vol degeneratie, moreel verval, handel, 'ontmoetingen tussen culturen' en vermenging.
Leeft u zelf dan ook "natuurlijk, eenvoudig en zelfbedruipend"? Ik denk het niet, want u hebt alvast internet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:01   #570
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leeft u zelf dan ook "natuurlijk, eenvoudig en zelfbedruipend"?
Ik probeer dat zoveel ik kan binnen het kader van deze maatschappij.


Citaat:
Ik denk het niet, want u hebt alvast internet.
Uiteraard heb ik dat. Om mij in deze maatschappij te handhaven is dat nu eenmaal vereist.
Maar ik zal het niet missen als het er niet meer is.

Ik heb verder geen tv, geen smartphone, een primitieve gsm van 7 jaar oud en een auto van 14 jaar oud.
Ik verdien weinig en ik geef weinig uit.
Heel bewust.
Van honger naar materieel bezit en luxe zal niemand mij kunnen beschuldigen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:14   #571
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik probeer dat zoveel ik kan binnen het kader van deze maatschappij.
Dat is mooi, maar dat heet tegenwoordig milieubewust leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:15   #572
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Uiteraard heb ik dat. Om mij in deze maatschappij te handhaven is dat nu eenmaal vereist.
Maar ik zal het niet missen als het er niet meer is.

Ik heb verder geen tv, geen smartphone, een primitieve gsm van 7 jaar oud en een auto van 14 jaar oud.
Ik verdien weinig en ik geef weinig uit.
Heel bewust.
Van honger naar materieel bezit en luxe zal niemand mij kunnen beschuldigen.
Schitteren, en door en door christelijk. Lees maar eens de laatste apostolische brief van de paus erop na. Laudato Si.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:23   #573
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
De Kesel jaagt laatste zinnige Katholieken de Kerk uit
Zinnige Katholieken. Als dat een poging is tot oxymoron, dan vind ik dat vrij geslaagd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:35   #574
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schitteren, en door en door christelijk. Lees maar eens de laatste apostolische brief van de paus erop na. Laudato Si.
Schitterend ja, ik ben ook zo iemand die een armenbestaan leidt. Ik geef nog steeds niet meer dan 700€ per maand uit. Maar ik hang ook geen georganiseerde religieuze sprookjesverhalen en geen gruwelijke mensonterende ideologieën aan.


Vooral het beschermen van de rijkjes tegen herverdeling naar behoeftigen toe is door en door jouw stijl christelijk, Jan . Onder het sofisme: "Waar staat in het nieuw testament dat de rijkjes mogen beroofd worden?" verzet je je tegen hoge aanslagen op zware erfenissen, in naam van de "vrijheid" Nochtans een uitstekend middel om grote noden te lenigen onderaan de maatschappij- op voorwaarde dat binnen gereven middelen daartoe geheel of gedeeltelijk bestemd worden (dat zeg ik er voor alle veiligheid bij).

De huidige Paus is tien keer meer armenvriendelijk dan jij heb ik zo de indruk. ...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:37   #575
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Schitterend ja, ik ben ook zo iemand die een armenbestaan leidt. Ik geef nog steeds niet meer dan 700€ per maand uit. Maar ik hang ook geen georganiseerde religieuze sprookjesverhalen en geen gruwelijke mensonterende ideologieën aan.
Ik heb het geenszins over "armenbestaan". Wel over sober leven. 'n Wereld van verschil.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:37   #576
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zinnige Katholieken. Als dat een poging is tot oxymoron, dan vind ik dat vrij geslaagd.
Katholieken geloven in Jezus Christus en jij gelooft in jezelf.
Leg eens uit waarom jij zinnig zou zijn en zij niet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:39   #577
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vooral het beschermen van de rijkjes tegen herverdeling naar behoeftigen toe is door en door jouw stijl christelijk, Jan . Onder het sofisme: "Waar staat in het nieuw testament dat de rijkjes mogen beroofd worden?" verzet je je tegen hoge aanslagen op zware erfenissen, in naam van de "vrijheid" Nochtans een uitstekend middel om grote noden te lenigen onderaan de maatschappij- op voorwaarde dat binnen gereven middelen daartoe geheel of gedeeltelijk bestemd worden (dat zeg ik er voor alle veiligheid bij).

De huidige Paus is tien keer meer armenvriendelijk dan jij heb ik zo de indruk. ...
Dan is uw indruk totaal verkeerd. Heeft onze paus zich trouwens uitgelaten in de zin zoals u deed? Een deel van het kapitaal van de rijken confisqueren? Ik heb al eerder gesteld dat ik voor rechtvaardige belastingen ben; niet voor wederrechtelijk confisqueren van eigendommen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 16:18   #578
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is uw indruk totaal verkeerd. Heeft onze paus zich trouwens uitgelaten in de zin zoals u deed? Een deel van het kapitaal van de rijken confisqueren? Ik heb al eerder gesteld dat ik voor rechtvaardige belastingen ben; niet voor wederrechtelijk confisqueren van eigendommen.
Het gaat over belastingssystemen, Jan. Niet over beroven noch confisqueren. In dit geval over belastingssystemen die over dode rijken gaan. Niet over de levende.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 16:19   #579
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

504 dubbel

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2016 om 16:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 16:23   #580
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Katholieken geloven in Jezus Christus en jij gelooft in jezelf.
Leg eens uit waarom jij zinnig zou zijn en zij niet.
Ik heb geen tijd voor idioterieën.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be