Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2012, 16:22   #1
Animalman
Parlementsvoorzitter
 
Animalman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Dunny On The Wold
Berichten: 2.042
Standaard Opnieuw paspoort tonen aan Duitse en Franse grenzen?

Opnieuw paspoort tonen aan Duitse en Franse grens?

Een laatste redmiddel zegt men daar, maar gaat het hier niet eerder om een rechtzetting van het grootste probleem met het concept van 'open grenzen'? Niet enkel vrij verkeer van personen en goederen, maar dus ook van criminelen en gestolen/nagemaakt/illegaal goed?
__________________

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 23:25   #2
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Opnieuw paspoort tonen aan Duitse en Franse grens?

Een laatste redmiddel zegt men daar, maar gaat het hier niet eerder om een rechtzetting van het grootste probleem met het concept van 'open grenzen'? Niet enkel vrij verkeer van personen en goederen, maar dus ook van criminelen en gestolen/nagemaakt/illegaal goed?
Daar is niets verkeerd mee. als ik 20 keer van en naar Mechelen rijd moet ik ook 5 keer aan de kant voor controle . Dus waarom niet aan de grens .

Ik ben echt pro Europa , maar ik begrijp er geen moer van .

Er is nog geen enkele Europarlematarier die zich heeft recht gezet en gevraagt heeft om de buiten Europese grenzen eens degelijk af te sluiten .

ZODOENDE , zullen individuele landen op den duur wel naar middelen moeten grijpen om hun nationale grenzen opnieuw te bewaken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 07:35   #3
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Opnieuw paspoort tonen aan Duitse en Franse grens?

Een laatste redmiddel zegt men daar, maar gaat het hier niet eerder om een rechtzetting van het grootste probleem met het concept van 'open grenzen'? Niet enkel vrij verkeer van personen en goederen, maar dus ook van criminelen en gestolen/nagemaakt/illegaal goed?
Grenscontroles zijn zeker nuttig en noodzakelijk, en moeten idd zo snel mogelijk weer ingevoerd worden. Ze maken deel uit (of zouden dat toch moeten zijn) van een pakket maatregelen die het nationale staatsgezag moet versterken en een buffer vormt tegen een reeks kwalijke gevolgen van het lioberaal-kapitalistisch internationalisme. Het Schengenakkoord moet in z'n geheel naar de prullenmand verwezen worden (net als de rest van de EU), sterke nationale staten zijn de beste garantie voor een sociale politiek, een degelijk veiligheidsbeleid, bescherming tegen internationale crises,...
In ons land is het N-SA de enige politieke organisatie die hiervoor pleit.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 09:07   #4
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Opnieuw paspoort tonen aan Duitse en Franse grens?

Een laatste redmiddel zegt men daar, maar gaat het hier niet eerder om een rechtzetting van het grootste probleem met het concept van 'open grenzen'? Niet enkel vrij verkeer van personen en goederen, maar dus ook van criminelen en gestolen/nagemaakt/illegaal goed?
Ik zag dit staan in de standaard, ergens in het klein. Is dit geen héél groot nieuws? Dit zijn toch de fundamenten van europa?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 09:12   #5
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ik zag dit staan in de standaard, ergens in het klein. Is dit geen héél groot nieuws? Dit zijn toch de fundamenten van europa?
De grenzen gaan niet dicht voor kapitaal of handel, enkel voor gewone mensen.
__________________
Uit willekeur geboren en tot niets bestemd, weef ik al jaren aan mijn doodshemd. (H.Hensen)
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 09:23   #6
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Grenscontroles zijn zeker nuttig en noodzakelijk, en moeten idd zo snel mogelijk weer ingevoerd worden. Ze maken deel uit (of zouden dat toch moeten zijn) van een pakket maatregelen die het nationale staatsgezag moet versterken en een buffer vormt tegen een reeks kwalijke gevolgen van het lioberaal-kapitalistisch internationalisme. Het Schengenakkoord moet in z'n geheel naar de prullenmand verwezen worden (net als de rest van de EU), sterke nationale staten zijn de beste garantie voor een sociale politiek, een degelijk veiligheidsbeleid, bescherming tegen internationale crises,...
In ons land is het N-SA de enige politieke organisatie die hiervoor pleit.
Ik vind een grenscontrole niet relevant omdat er buiten de grote grensposten vele alternatieve sluipwegen ontstaan .

De afbreuk van shengen en Europa is een heel slechte zaak en bied geen enkel persspectief .

Men zou wel moeten werken aan de bescherming van Europa . buiteneuropese grenzen beschermen . instroom van mensen zonder economische meerwaarde radicaal weigeren en economisch eigen markt beschermen .en instroom goederen beperken door eigen markt opnieuw leefbaar te maken en nepgoederen vernietigen en als grondstof gebruiken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 10:37   #7
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Grenscontroles zijn zeker nuttig en noodzakelijk, en moeten idd zo snel mogelijk weer ingevoerd worden. Ze maken deel uit (of zouden dat toch moeten zijn) van een pakket maatregelen die het nationale staatsgezag moet versterken en een buffer vormt tegen een reeks kwalijke gevolgen van het lioberaal-kapitalistisch internationalisme. Het Schengenakkoord moet in z'n geheel naar de prullenmand verwezen worden (net als de rest van de EU), sterke nationale staten zijn de beste garantie voor een sociale politiek, een degelijk veiligheidsbeleid, bescherming tegen internationale crises,...
In ons land is het N-SA de enige politieke organisatie die hiervoor pleit.
Het schengenakkoord genereert het grootste deel van ons BNP, terwijl de EU gezorgd heeft dat europese oorlogen naar de prullenmand verwezen zijn. Beide afbouwen kan slechts 1 gevolg hebben => economische malaise en oorlog. Maar als neonazi wil u dat natuurlijk?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 10:48   #8
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het schengenakkoord genereert het grootste deel van ons BNP, terwijl de EU gezorgd heeft dat europese oorlogen naar de prullenmand verwezen zijn.
De eliminatie van het politieke... Eén van de grootste fouten die men wel eens maakt in de huidige tijd, is te denken dat alle grootschalige conflicten op politiek niveau kunnen verbannen worden/ zijn.

Citaat:
Beide afbouwen kan slechts 1 gevolg hebben => economische malaise en oorlog. Maar als neonazi wil u dat natuurlijk?
De EU is een plunderorganisatie in dienst van de heersende elites. De bevolking betaalt de prijs. Voor de gewone man kan het enkel maar verbeteren, voor de elites en hun meelopers daarentegen...

Wat ik wil is een maatschappij waar Europeanen te midden van hun volksgenoten een zo maximaal mogelijk welzijn kunnen ondervinden. En daarom dus antiliberaal op alle denkbare vlakken.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 10:49   #9
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik vind een grenscontrole niet relevant omdat er buiten de grote grensposten vele alternatieve sluipwegen ontstaan .
Uiteraard, het is slechts een deeltje van een gans pakket zoals ik al zei. het omvat ook opwaardering en uitbreiding van douane, invoering van quota, taksen op import of export naar gelang de behoeften van het moment,....
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 10:55   #10
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De eliminatie van het politieke... Eén van de grootste fouten die men wel eens maakt in de huidige tijd, is te denken dat alle grootschalige conflicten op politiek niveau kunnen verbannen worden/ zijn.



De EU is een plunderorganisatie in dienst van de heersende elites. De bevolking betaalt de prijs. Voor de gewone man kan het enkel maar verbeteren, voor de elites en hun meelopers daarentegen...

Wat ik wil is een maatschappij waar Europeanen te midden van hun volksgenoten een zo maximaal mogelijk welzijn kunnen ondervinden. En daarom dus antiliberaal op alle denkbare vlakken.
U ziet iets over het hoofd . Voor een maximaal mogelijk welzijn , heb je juist veel kleine zelfstandigheid nodig .

Maar het liberalisering systeem zoals men de grote bedrijven en diensten nu installeerd zijn een contradictie .

Ik weet niet meer welk woord ik moet gebruiken .

Ik ben voor veel kleine zelfstandige ondernemingen . maar ik ben tegen de 20 energie leveranciers en 5 spoorlijn maatschappijen die alleen een scheinvertoon van uitzuiperij zijn en dat noemt men ook liberaal .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 11:21   #11
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw Bekijk bericht
De grenzen gaan niet dicht voor kapitaal of handel, enkel voor gewone mensen.
Wel ja, vrij verkeer van personen. Daar mag toch niet aan geraakt worden volgens de euro-fascisten.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 11:27   #12
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Open grenzen is fundamenteel verkeerd. Men moet altijd zijn grenzen controleren.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 11:46   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Daar is niets verkeerd mee. als ik 20 keer van en naar Mechelen rijd moet ik ook 5 keer aan de kant voor controle . Dus waarom niet aan de grens .
Van wat gratuite uitspraken ben je ook niet vies precies...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 11:47   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Open grenzen is fundamenteel verkeerd. Men moet altijd zijn grenzen controleren.
En binnen Schengen liggen die controles naar de niet-Schengen toe, net zoals er geen controle is tussen Vlaanderen en Wallonië.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 17:57   #15
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
U ziet iets over het hoofd . Voor een maximaal mogelijk welzijn , heb je juist veel kleine zelfstandigheid nodig .
Ja idd, ik ontken dat ook niet, integendeel. Een sterke ovcerheid die erover waakt dat "kleine zelfstandigheid" net behouden en veresterkt wordt waar mogelijk en gewenst. Schakel de overheid uit of verzwak hem, en de machtige financiële groepen doen hun zin. Het probleem met vrijwel alle liberaal-extremisten is dat ze de gevolgen van hun "vrijheid" in combinatie met geldvermeerdering in het bestaande kapitalistische bestel niet snappen.


Citaat:
Maar het liberalisering systeem zoals men de grote bedrijven en diensten nu installeerd zijn een contradictie .

Ik weet niet meer welk woord ik moet gebruiken .

Ik ben voor veel kleine zelfstandige ondernemingen . maar ik ben tegen de 20 energie leveranciers en 5 spoorlijn maatschappijen die alleen een scheinvertoon van uitzuiperij zijn en dat noemt men ook liberaal .
Het is wel degelijk een liberaal systeem waarin we moeten leven, ook al is het niet voor 100% liberaal. Daarin zijn de kritieken van de ideologisch overtuigde liberale extremisten correct. Maar dat verandert niets aan het feit dat liberalisme de heersende ideologie is, intussen verworden tot een zich wereldwijd verspreid productie- en consumptiesysteem waarin alles en iedereen tot koopwaar wordt gedegradeerd. Dit alles overgoten met een moralistisch sausje van liberaal geïnspireerde "mensenrechten".
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 08:59   #16
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En binnen Schengen liggen die controles naar de niet-Schengen toe, net zoals er geen controle is tussen Vlaanderen en Wallonië.
Ook naar Schengen landen moeten die controles er zijn.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 10:41   #17
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

En wij laten maar met ons voeten spelen door controle superstaat Europa. Al van in de jaren 50 staan de plannen vast. Eerst wordt er een 1 grote open staat met centrale dictatuur gecreëerd. Gooi er nog een eenheidsmuntje bij en creëer ermisschien ook nog een crisis bij. Centraliseer alle beslissingen en pak zo macht weg van het individu (stom voorbeelden hiervan is rookverbod). Voeg elektronische pas in gekoppeld aan een database. Sluit plots terug al uw binnengrenzen maar hou uw centraal bestuur.

Ziekelijk waar we naar toe gaan.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 22 april 2012 om 10:42.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 11:00   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Ook naar Schengen landen moeten die controles er zijn.
Waarom? Als je de regels wilt verstrengen, doe het dan via Schengen?

Dat rijmt!
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 22 april 2012 om 11:00.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:59   #19
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarom? Als je de regels wilt verstrengen, doe het dan via Schengen?

Dat rijmt!
Nee,iedere nationale grens moet gecontroleerd worden.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:02   #20
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Nee,iedere nationale grens moet gecontroleerd worden.
Waarom?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be