Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2024, 12:20   #1
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.658
Standaard Gedupeerd door fusie bnp paribas: dagenlang zonder geld.

Bpost bank werd overgenomen door bnp paribas maar de overschakeling van bpost klanten naar bnp paribas bank verloopt niet zo vlot.

Je mag toch verwachten dat een grootbank zoals bnp paribas bij een overname weet wat er dient te gebeuren en ervoor zorgt dat hun systemen werken om nieuwe klanten te kunnen bedienen??
Ze hebben tijd genoeg gehad.
Bnp paribas beschikte dan ook al over alle gegevens van het overgenomen bpost klantenbestand om hen tijdig van bankkaarten en digipas te kunnen voorzien om hun financiën te kunnen regelen en gebruik te kunnen maken van aangeboden diensten van bnp paribas waarvoor ze moeten betalen.....niet dus, online bankieren lukt niet, zelfs de app werkt niet en mensen kunnen al dagenlang niet aan hun eigen centen, ze konden ook geen facturen betalen enz...
Wat een knoeiers bij bnp paribas maar de klanten en de burgers zijn weer de pineut.

Regimepers vrt vindt overigens het speculeren over een vliegtuigcrash met een russisch vliegtuig vol oekraïnse krijgsgevangenen belangrijker informatie nieuws voor de bevolking dan dat klanten van bpost bank na de fusie met bnp paribas al dagenlang niet aan hun geld kunnen.
De vrt repte er met geen woord over, vtm wel.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 13:01   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Bpost bank werd overgenomen door bnp paribas maar de overschakeling van bpost klanten naar bnp paribas bank verloopt niet zo vlot.

Je mag toch verwachten dat een grootbank zoals bnp paribas bij een overname weet wat er dient te gebeuren en ervoor zorgt dat hun systemen werken om nieuwe klanten te kunnen bedienen??
Ze hebben tijd genoeg gehad.
Bnp paribas beschikte dan ook al over alle gegevens van het overgenomen bpost klantenbestand om hen tijdig van bankkaarten en digipas te kunnen voorzien om hun financiën te kunnen regelen en gebruik te kunnen maken van aangeboden diensten van bnp paribas waarvoor ze moeten betalen.....niet dus, online bankieren lukt niet, zelfs de app werkt niet en mensen kunnen al dagenlang niet aan hun eigen centen, ze konden ook geen facturen betalen enz...
Wat een knoeiers bij bnp paribas maar de klanten en de burgers zijn weer de pineut.

Regimepers vrt vindt overigens het speculeren over een vliegtuigcrash met een russisch vliegtuig vol oekraïnse krijgsgevangenen belangrijker informatie nieuws voor de bevolking dan dat klanten van bpost bank na de fusie met bnp paribas al dagenlang niet aan hun geld kunnen.
De vrt repte er met geen woord over, vtm wel.
Hm, bij die van ons werkte de app direct en zoals het hoorde.

Maar ik hoor ook van een aantal mensen die het blijkbaar niet voor mekaar krijgen. Die van ons is nochtans geen IT-wizard.
Misschien is het de enorme drukte op de app die een en ander doet stilvallen en mislukken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 januari 2024 om 13:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 14:09   #3
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, bij die van ons werkte de app direct en zoals het hoorde.

Maar ik hoor ook van een aantal mensen die het blijkbaar niet voor mekaar krijgen. Die van ons is nochtans geen IT-wizard.
Misschien is het de enorme drukte op de app die een en ander doet stilvallen en mislukken.
Je hoeft helemaal geen IT-wizard te zijn als consument voor het gebruik van een systeem voor toegang tot intranet/beveiligde omgeving van de bank als dat correct werkt en dat is de taak van de bank om te voorzien, zeker als ze een toevloed aan bijkomende klanten en enorme drukte kunnen verwachten.
Het is niet aan de gebruiker om te zorgen dat systemen werken.
Het is onaanvaardbaar dat mensen niet aan hun eigen geld kunnen.

Heeft die van bij u dan ook al een bankkaart van bnp paribas toegestuurd gekregen om in de praktijk cash te kunnen afhalen of in winkels te kunnen gebruiken? En een digipas om door online banking rekeningen te kunnen betalen en bankverrichtingen te doen?
Of moet ze daar zelf nog voor gaan lopen en aanvragen of misschien heeft ze dat niet nodig?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 14:26   #4
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.220
Standaard

Bank van de Post is zo'n bank die ook vaak door ouderen werd gebruikt, mensen die niet veel kaas gegeten hadden van elektronisch bankieren.
Die krijgen nu torenhoge kosten, of ze moeten ook elektronisch bankieren.
Voor die mensen zal die overstap enorm moeilijk zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 14:44   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.503
Standaard

de bank van de post, ...

ik heb dat nooit goed begrepen, de post dat zijn voor mij facteurs, geen bankiers.

en in den belziek is zelf dat facteur gedeelte geen evidentie.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 16:18   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je hoeft helemaal geen IT-wizard te zijn als consument voor het gebruik van een systeem voor toegang tot intranet/beveiligde omgeving van de bank als dat correct werkt en dat is de taak van de bank om te voorzien, zeker als ze een toevloed aan bijkomende klanten en enorme drukte kunnen verwachten.
Het is niet aan de gebruiker om te zorgen dat systemen werken.
Het is onaanvaardbaar dat mensen niet aan hun eigen geld kunnen.

Heeft die van bij u dan ook al een bankkaart van bnp paribas toegestuurd gekregen om in de praktijk cash te kunnen afhalen of in winkels te kunnen gebruiken? En een digipas om door online banking rekeningen te kunnen betalen en bankverrichtingen te doen?
Of moet ze daar zelf nog voor gaan lopen en aanvragen of misschien heeft ze dat niet nodig?
Ik heb geen idee, ik hoor alleen van haar dat het in orde is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 16:32   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.535
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik hoor het van een andere kant. Personeel van De Bank van de Post houd zich blijkbaar niet aan de afspraken die gemaakt zijn qua transitie, en blijkbaar verdwijnen er "digitale interfaces" die de vlotte transitie mogelijk zou moeten maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 18:04   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
de bank van de post, ...

ik heb dat nooit goed begrepen, de post dat zijn voor mij facteurs, geen bankiers.

en in den belziek is zelf dat facteur gedeelte geen evidentie.
Mijn eerste spaarboekje was bij de post. Wel wat later dan toen de post ermee begon natuurlijk.
Citaat:
In 1870 begonnen de postkantoren met het inzamelen van spaargeld.
Zoek het op : ASLK in wiki.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 18:06   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Te trekken les: als er "iets" gefusioneerd wordt, neem dan je voorzorgen bij de transitie.

Mocht mijn bank dus overgenomen worden, dan zal ik wel tijdig wat overtappen naar bank nr 2 (of cash als die ook betrokken is natuurlijk)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 19:44   #10
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Te trekken les: als er "iets" gefusioneerd wordt, neem dan je voorzorgen bij de transitie.

Mocht mijn bank dus overgenomen worden, dan zal ik wel tijdig wat overtappen naar bank nr 2 (of cash als die ook betrokken is natuurlijk)
Een zeer wijze gedachte.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 19:49   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Te trekken les: als er "iets" gefusioneerd wordt, neem dan je voorzorgen bij de transitie.

Mocht mijn bank dus overgenomen worden, dan zal ik wel tijdig wat overtappen naar bank nr 2 (of cash als die ook betrokken is natuurlijk)
Dat geld ‘verdwijnt’ niet zomaar. En het gaat over een miljoen klanten. Als er daar 0,1% de informatie niet goed lezen heb je meteen een hoop (extra) ‘problemen’.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 20:23   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
de bank van de post, ...

ik heb dat nooit goed begrepen, de post dat zijn voor mij facteurs, geen bankiers.

en in den belziek is zelf dat facteur gedeelte geen evidentie.
Toen dat opgericht werd,in de negentiende eeuw,was de Post een van de zeer weinige kanalen voor informatie (geld werd reeds in de negentiende eeuw in zekere zin ook meer en meer "informatie") die tevens tot in ieder gehucht vrij snel bereikbaar was......Vele parochies hadden zelfs geen "bank",daarvoor moest je naar 't stad....en trouwens,wat moest "Achiel met zijn Klakke" in 1880 in een BANk gaan doen.....juist...niks.....

Fast forward en de Bank van de Post is eigenlijk een steeds onhandiger(wegens het steeds meer inperken van postkantoren en hun openingsuren) leverancier van elementaire bankdiensten aan wat zo zoetjesaan een minderheid geworden is,mensen die echt niet overweg kunnen of willen met ietwat modernere bank-methoden....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 januari 2024 om 20:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 20:35   #13
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat geld ‘verdwijnt’ niet zomaar. En het gaat over een miljoen klanten. Als er daar 0,1% de informatie niet goed lezen heb je meteen een hoop (extra) ‘problemen’.

Ja, maar er zijn nog wel andere problemen. Wanneer zo’n bank een andere overneemt, die haar eigen kaartlezers had, dan zou de nieuwe bank ook op het ogenblik van overname automatisch in een nieuwe kaartlezer moeten voorzien (lees: versturen)voor de klanten van de oude bank die internet bankieren. Dat doet Fortis niet. Ge moet die kaartlezer aanvragen.
En als die er is , moet de app voor die nieuwe lezer ook werken. Hetgeen nu bij de overstap naar Fortis niet altijd het geval is, zo heb ik vernomen.

Een bijkomend vervelend iets is dat ge al de opgeslagen rekeningen waarop ge ooit hebt gestort (rekeningnummers, adressen) kwijt zijt. Alles moet van nul af aan opnieuw worden opgebouwd en ingegeven. Tenminste zo heb ik het begrepen.

Het komt uiteindelijk allemaal wel in orde maar het is voor vele mensen een hoogst ambetante zaak . Het gaat hier om ongeveer 1 miljoen klanten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 januari 2024 om 20:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 20:37   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht


Een bijkomend vervelend iets is dat ge al de opgeslagen rekeningen waarop ge ooit hebt gestort (rekeningnummers, adressen) kwijt zijt. Alles moet van nul af aan opnieuw worden opgebouwd en ingegeven. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Dat kan ik niet geloven.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 20:42   #15
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat kan ik niet geloven.
Tja, bevraag u eens. Ik vind dit ook vreemd.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 08:21   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn eerste spaarboekje was bij de post. Wel wat later dan toen de post ermee begon natuurlijk.


Zoek het op : ASLK in wiki.
ah maar dat geloof ik wel, ge had in den tijd ook Wells Fargo etc... die gasten zaten in de postkoetsen business en doen nu nog altijd aan geld trasferts etc...

maar ik bedoel niet in den tijd dat de dieren nog spraken, of dat we de maandag onze zondagse pre naar t school meebrachten naar de meester die dat dan in zo een boekske van de ASLK opschreef.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 08:25   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, maar er zijn nog wel andere problemen. Wanneer zo’n bank een andere overneemt, die haar eigen kaartlezers had, dan zou de nieuwe bank ook op het ogenblik van overname automatisch in een nieuwe kaartlezer moeten voorzien (lees: versturen)voor de klanten van de oude bank die internet bankieren. Dat doet Fortis niet. Ge moet die kaartlezer aanvragen.
En als die er is , moet de app voor die nieuwe lezer ook werken. Hetgeen nu bij de overstap naar Fortis niet altijd het geval is, zo heb ik vernomen.

Een bijkomend vervelend iets is dat ge al de opgeslagen rekeningen waarop ge ooit hebt gestort (rekeningnummers, adressen) kwijt zijt. Alles moet van nul af aan opnieuw worden opgebouwd en ingegeven. Tenminste zo heb ik het begrepen.

Het komt uiteindelijk allemaal wel in orde maar het is voor vele mensen een hoogst ambetante zaak . Het gaat hier om ongeveer 1 miljoen klanten.
allee uw betaalhistorie kwijt, ...

Dat is toch maar gewoon een kwestie van een database goed importeren, ik zeg niet dat dat gemakkelijk is, dat is iets anders,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 08:37   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Te trekken les: als er "iets" gefusioneerd wordt, neem dan je voorzorgen bij de transitie.

Mocht mijn bank dus overgenomen worden, dan zal ik wel tijdig wat overtappen naar bank nr 2 (of cash als die ook betrokken is natuurlijk)
Ik ben inderdaad op tijd gaan lopen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 10:29   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.368
Standaard

Zorgen dat mensen van de diensten van de bank kunnen gebruik maken valt onder dienstverlening en we weten allemaal al veel langer dat 'dienstverlening' iets is waar de banken koude rillingen van krijgen.
Liefst van al hebben die dat wij zelf onze eigen diensten verlenen zonder dat zij er in tussen moeten komen (homebanking, online-aanvragen, chatbot-klantendienst,...).

Dus nu ze toch eens echt moeten zorgen voor een gedegen dienstverlening loopt het natuurlijk fout. Da's als een zwemmer in de woestijn afzetten.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 januari 2024 om 10:29.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 14:09   #20
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
...
En als die er is , moet de app voor die nieuwe lezer ook werken. Hetgeen nu bij de overstap naar Fortis niet altijd het geval is, zo heb ik vernomen.
Het zal je misschien verwonderen, maar er zijn nog altijd mensen die enkel een gewone GSM hebben, geen smartphone, en dus ook geen apps kunnen installeren.
80+ers weten zich soms geen blijf met dergelijke methodes, en betalen daardoor nu een gepeperde rekening om nog manueel verrichtingen te kunnen doen, of ze doen een beroep op familie en vrienden, en delen dan hun discrete gegevens over hun betalingen daarmee, en moeten rekenen op de eerlijkheid van die familie en vrienden wanneer die betalingen in hun plaats doen.

Het is trouwens niet alleen de bank die een probleem wordt, tegenwoordig moet je als klant zoveel mogelijk afgescheept worden.
Onlangs kreeg ik een phishing telefoontje op mijn smartphone.
Een Nederlands klinkende stem zei mij dat er een verdachte verrichting voor een groot bedrag (2500€) in Brussel gebeurd was, en ik 1 moest drukken om die te bevestigen, of 2 om met een medewerker van Card Stop te praten.
Ik deed geen van beiden, maar toen ik dit wou melden bij de échte Card Stop merkte ik dat je via het menu van het callcentrum nergens terechtkunt, tenzij je echt je kaart wilt blokkeren.
Voor alle zaken rond fraude verwijzen ze naar je bank.
Dan maar dat nummer opgezocht, bleek natuurlijk gesloten te zijn.
Dan maar het algemeen nummer opgezocht.
45 minuten in wacht, om dan uiteindelijk iemand te kunnen spreken, die zei dat ik mocht opgelucht zijn dat ik geen gegevens had overgemaakt.
Kortom, de service is serieus aan het achteruitgaan, wie dringend info van de bank nodig heeft, moet veel geluk hebben, want bankkantoren zijn vaak gesloten, en telefonische hotlines zijn er vooral op gericht om u NIET te helpen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be