Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2002, 14:36   #1
hot-babe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 17
Standaard

Ik woon al 14 jaar in Borgerhout. Hier gebeurd altijd wel iets. Sensatie alom. Maar meestal gaan we daarna lachend buiten aan de deur met elkaar praten ( zowel allochtonen als Belgen) en raakt alles als vanzelf opgelost. Er zijn altijd wel problemen met mensen die zich niet willen aanpassen of politie/politiek die niks kunnen of willen doen. Maar we overleven al 14 jaar. Toch gisteren is het geëscaleert.
Rond 17 uur werd er een 27-jarige Marokkaanse man doodgeschoten door een bejaarde ( die psychotisch zou zijn) Verdere motieven zijn er niet bekent. Rond 20 Uur stond heel de turnhoutse baan op zijn kop. Winkelruiten stuk geslagen, auto’s vernield, met stenen gezwierd… Politie stond weer eens machteloos. Jahjah is zich hoogstpersoonlijk komen moeien. Maar ipv op te roepen tot kalmte is hij die mannen komen motiveren om nog verder te doen. Hij heeft nog meerdere en grotere rellen en betogingen aangekondigd. Uiteindleijk is er in de moskee tot kalmte opgeroepen, maar enkele uren nadien werd het terug onrustig.
Detiége wist te vertellen dat ze nu toch een onderzoek naar Jahjah zijn intenties gaan starten. Volgens haar had het incident van gisteren niets met racisme te maken , maar moet er dringend iets aan de situatie in Antwerpen veranderen. Nochtans is ze al een tijdje aan het bewind en in al die tijd is er niets gebeurd. Nu plots gaat er een lichtje branden vlak voor de verkiezingen…
Vandaag was de sfeer hier op straat zeer gespannen. ‘k Weet niet in wat dit uiteindelijk allemaal gaat eindigen. Wat gaat het volgende zijn?
hot-babe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 19:56   #2
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot-babe
Ik woon al 14 jaar in Borgerhout. Hier gebeurd altijd wel iets. Sensatie alom. Maar meestal gaan we daarna lachend buiten aan de deur met elkaar praten ( zowel allochtonen als Belgen) en raakt alles als vanzelf opgelost. Er zijn altijd wel problemen met mensen die zich niet willen aanpassen of politie/politiek die niks kunnen of willen doen. Maar we overleven al 14 jaar. Toch gisteren is het geëscaleert.
Rond 17 uur werd er een 27-jarige Marokkaanse man doodgeschoten door een bejaarde ( die psychotisch zou zijn) Verdere motieven zijn er niet bekent. Rond 20 Uur stond heel de turnhoutse baan op zijn kop. Winkelruiten stuk geslagen, auto’s vernield, met stenen gezwierd… Politie stond weer eens machteloos. Jahjah is zich hoogstpersoonlijk komen moeien. Maar ipv op te roepen tot kalmte is hij die mannen komen motiveren om nog verder te doen. Hij heeft nog meerdere en grotere rellen en betogingen aangekondigd. Uiteindleijk is er in de moskee tot kalmte opgeroepen, maar enkele uren nadien werd het terug onrustig.
Detiége wist te vertellen dat ze nu toch een onderzoek naar Jahjah zijn intenties gaan starten. Volgens haar had het incident van gisteren niets met racisme te maken , maar moet er dringend iets aan de situatie in Antwerpen veranderen. Nochtans is ze al een tijdje aan het bewind en in al die tijd is er niets gebeurd. Nu plots gaat er een lichtje branden vlak voor de verkiezingen…
Vandaag was de sfeer hier op straat zeer gespannen. ‘k Weet niet in wat dit uiteindelijk allemaal gaat eindigen. Wat gaat het volgende zijn?
Brugeroorlog, ik zie jah jah niet als een medeburger van me!

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 20:00   #3
hot-babe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 17
Standaard

kijk beetje uit wat je zegt hé Thomas.Straks klaagt hij je aan wegens rascisme Maar idd ik geef je gelijk. Maar al die jongeren die hier stonden daar leef ikd ag in dag uit met samen. Dat zijn wel medeburgers.
't Is schrijend. En al diegeen die nog steeds vinden dat het onveiligheidgevoel is aangepraat en dat mensne uit antwerpen overdrijven. 'k nodig hen uit om hier nu een weekje ergens te komen logeren.

Tammy
hot-babe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 20:01   #4
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot-babe
kijk beetje uit wat je zegt hé Thomas.Straks klaagt hij je aan wegens rascisme Maar idd ik geef je gelijk. Maar al die jongeren die hier stonden daar leef ikd ag in dag uit met samen. Dat zijn wel medeburgers.
't Is schrijend. En al diegeen die nog steeds vinden dat het onveiligheidgevoel is aangepraat en dat mensne uit antwerpen overdrijven. 'k nodig hen uit om hier nu een weekje ergens te komen logeren.

Tammy
Dat is waar, maar hun gedrag is NIET goed te keuren en ik hoop dat ze hun straf krijgen indien zij keet hebben geschopt!

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 20:05   #5
hot-babe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 17
Standaard

'k Zal je precies zeggen wat er is gebeurd. Om 17 uur is die jongen doodgeschoten en om 20 uur stond heel de marokaanse gemeenschap op de turnhoutse baan. Maar niet enkel die van Borgerhout of Antwerpen ook die van Brussel en Mechelen enz. Vlak voor de rellen zijn uitgebroken heeft Jahjah de gemeenschap toegesproken om het Moorkensplein. En dan tijdens de rel komt hij daar aan en doet hij alsof hij keisnel naar antwerpen is gekomen omdat het rel was. Hij was diegene die het in gang heeft gestoken!!!
hot-babe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 20:08   #6
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot-babe
'k Zal je precies zeggen wat er is gebeurd. Om 17 uur is die jongen doodgeschoten en om 20 uur stond heel de marokaanse gemeenschap op de turnhoutse baan. Maar niet enkel die van Borgerhout of Antwerpen ook die van Brussel en Mechelen enz. Vlak voor de rellen zijn uitgebroken heeft Jahjah de gemeenschap toegesproken om het Moorkensplein. En dan tijdens de rel komt hij daar aan en doet hij alsof hij keisnel naar antwerpen is gekomen omdat het rel was. Hij was diegene die het in gang heeft gestoken!!!
Mja,

in gang gestoken? Was hij alleen? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, buiten mensen met psychise probkes!

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 20:09   #7
hot-babe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 17
Standaard

Je hebt altijd leiders hé. En mensen worden nu eenmaal sociaal beinvloed zowel positief als negatief. Tsjah en idd ze zijnz elf verantwoordelijk. Maar Jahjah is volwassen. Die jonegern waren ron de 16 jaar. Dus Jahjah zou net iets meer verantwoordelijkheidsgevoel mogen hebben. Maar ja zoals je zegt. Mensen met psychische problemen hé...
hot-babe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 20:13   #8
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

ik zie hot-babe, dat je eindelijk in actie zijt geschoten op dit forum! Dat verheugt mij ! Je hebt gelijk hot-babe!

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 20:31   #9
hot-babe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 17
Standaard

Thomas ik was al heel lang actieg op het forum alleen heb ik het vrij druk. Dat is alles. Maar 'k ben al lang actief hier ook alleenz ie je me ni latijd. 'k Zeg soms weinig als ik niks te zeggen heb maar als ik iets te zeggen heb...
hot-babe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 21:11   #10
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

het wordt tijd dat ze jajah eens op zijn plaats zetten, en dat is op het eerste het beste vliegtuig terug naar het land van herkomst voor deze nog meer miserie berokkent!
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 21:24   #11
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Ik kom net terug van de Turnhoutsebaan en ik kan iedereen op het forum verzekeren dat de titel van dit topic niet overdreven is.

Een zwaar geladen en gespannen sfeer die je kan snijden, nog veel erger dan bij de rellen van 3 april. Overal politiewagens, gepantserde kamions en waterkanonnen die gereed staan, terwijl de Marokkanen de hele weg beheersen. Over de ganse straat staan ze in troepjes van vijf tot tien of twintig man bij elkaar. Ze lopen voortdurend over en weer en in hun wagens rijden ze de straat op en af. Langs de omliggende straten komen ze aangestapt of aangereden in auto's. Klaar om elk moment weer uit te barsten in straatgeweld.

Beiroet aan de Schelde zo lijkt het daar wel.

Dat gaat nog wel duren tot vrijdag en zaterdag vermoed ik, en als er na de begrafenis weer geen rellen komen, zal de rust er na zondag stilletjes terugkeren.

Dat is echt wel de doodsteek voor die wijk. Wie daar nu woont (zoals familie van mij) zal zich wel afvragen of het niet tijd wordt om daar te gaan vertrekken. En dan te bedenken dat dat ooit een bloeiende winkelstraat met een prachtige filmzaal was...


Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 21:58   #12
hot-babe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 17
Standaard

Ik woon hier dus en ik kan niet zomaar weg. het zijn vooroorlogse toestanden. Blij dat nog iemand werkelijk uit ervaring weet wat er hier gebuerd anderen mensen twijfelen blijkbaar nog steeds aan het feit of we hier toch niet overdrijven.
hot-babe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 21:58   #13
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
'k Zal je precies zeggen wat er is gebeurd. Om 17 uur is die jongen doodgeschoten en om 20 uur stond heel de marokaanse gemeenschap op de turnhoutse baan.
Dit bewijst dan wel dat die bendes heel goed georganizeerd zijn, om op zo korte tijd zoveel volk op de been te brengen.
Hoe kunnen onze politici nog beweren dat het allemaal zo een vaart niet loopt. Wat moet er volgens hen nog meer gebeuren om ze eens wakker te schudden? Nog zo een en bij de volgende verkiezingen kunnen ze hun "cordon sanitaire" stoppen waar ik denk.
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 22:03   #14
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot-babe
Ik woon hier dus en ik kan niet zomaar weg. het zijn vooroorlogse toestanden. Blij dat nog iemand werkelijk uit ervaring weet wat er hier gebuerd anderen mensen twijfelen blijkbaar nog steeds aan het feit of we hier toch niet overdrijven.
Volgens de TV beelden overdrijft ge geenszins. Zij die overdrijven zitten op het gemeentehuis of in de regering(en). Moeten we misschien beroep doen op het buitenland om van die islamistische maffia af te geraken?
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2002, 23:22   #15
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muuske
Dit bewijst dan wel dat die bendes heel goed georganizeerd zijn, om op zo korte tijd zoveel volk op de been te brengen.
Hoe kunnen onze politici nog beweren dat het allemaal zo een vaart niet loopt. Wat moet er volgens hen nog meer gebeuren om ze eens wakker te schudden? Nog zo een en bij de volgende verkiezingen kunnen ze hun "cordon sanitaire" stoppen waar ik denk.
Het zijn vooral gasten van in de twintig die daar nu rondlopen. Ook een pak van buiten Antwerpen dus denk ik, Brussel, Mechelen, Lokeren, etc.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2002, 08:11   #16
hot-babe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 17
Standaard

idd musske dat klopt. Ze hebben heel de gemeensschap over België gemobiliseerd. En dan nog ontkennen dat het georganiseerde misdaad is. En dan zegt Jahjah "we mogen onze verontwaardeging toch uiten? Dat mochten ze met Pim Fortuyn ook. " Ik kan mij niet herinneren dat die mensen ruiten hebben ingegooid, auto's vernield of mets tenen hebben gezwierd. Trouwens als ze met een staaf iemand ( per ongeluk) vermoorden van de Belgen dan gaan we toch ook niet de buurt op stelten zetten?
hot-babe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2002, 11:12   #17
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dat is echt wel de doodsteek voor die wijk. Wie daar nu woont (zoals familie van mij) zal zich wel afvragen of het niet tijd wordt om daar te gaan vertrekken. En dan te bedenken dat dat ooit een bloeiende winkelstraat met een prachtige filmzaal was...

ik heb daar ook familie wonen, die daar enerzijds weg willen om redenen
die ik niet moet opsommen zeker, en anderzijds hun hart aan die buurt verloren hebben, wetende dat die tijd toch niet meer terugkomt.
daarboven komt dan nog eens dat ze niet veel familie op bezoek krijgen omdat de buurt daar ontweken wordt, want wie laat zijn wagen daar nu graag achter, of loopt daar 's avonds op zijn gemak over 't straat?

voor mij worden de mensen die daar wonen gegijzeld door leona's wanbeleid en machtslust, anders had ze haar conclusies al lang getrokken!
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2002, 12:15   #18
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Burgeroorlog?
Tussen Belgen en islamieten?
Dat is geen burgeroorlog!
een burgeroorlog is een oorlog tussen Belgen:

1) die mensen waarmee wij zouden moeten gaan oorlogvoeren, noem ik geen Belgen

2) dit fenomeen strekt zich uit over heel de wereld: van Australië, over India tot in de VS:

Wereldoorlog!
Tussen de vrijheid en de islam!

La liberté vivra plus longtemps que la paix!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2002, 13:52   #19
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het zijn vooral gasten van in de twintig die daar nu rondlopen. Ook een pak van buiten Antwerpen dus denk ik, Brussel, Mechelen, Lokeren, etc.
En een pak minderjarigen hebben ze gisteren ook opgepakt, waar zijn die eigelijk mee bezig?
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2002, 14:28   #20
vlierbolleke
Vreemdeling
 
vlierbolleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Standaard

Ik woon nog maar 5 jaar in Borgerhout. Mijn man is Zairees en wij zijn zeker de laatste om racist te worden genoemd maar wat wij al allemaal gezien hebben hier! Gisteren waren de rellen nog erger dan de dag daarvoor. Tot 11 uur s'avonds helikopters boven u, lawaai op straat, schrik hebben voor uwen wagen die in de straat staat.
Ik moest om 19.00 u over de Turnhoutsebaan en ik voelde mij alsof ik in Belfast liep. Mijn vader die mij naar huis bracht kon niet verder rijden en moest terug keren met zijn wagen, ik ben dan maar te voet gegaan.
Ik ben al bang voor morgen met die begrafenis. Vandaag heb ik mijn rolluiken maar naar beneden gelaten voor alle zekerheid. Winkels hebben misschien nog een goede verzekering voor glasbreuk ed. maar als ze mijn ruit insmijten mag ik ze zelf betalen.
vlierbolleke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be