Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2017, 09:45   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Tine Deckers sportvrouw van het jaar 2017!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170815_03018711

Citaat:
Tine Deckers heeft voor het eerst in haar carrière de zware EmbrunMan-triatlon (lange afstand) in de Franse Alpen op haar naam geschreven. Eerder dit jaar was de Leuvense ook al de beste in Geraardsbergen en op Alpe d’Huez.
Citaat:
De EmbrunMan staat bekend als één van de zwaarste triatlons ter wereld. Tijdens het fietsen moet onder meer de Col D’Izoard worden bedwongen.
Citaat:
"Alles deed de hele tijd pijn"

“Wat was dat allemaal? Zo zwaar! Alles deed pijn, de hele tijd,” vatte Tine haar wedstrijd samen. “En dan wordt het ook een mentale wedstrijd. Zeker toen Lester op het einde kwam opzetten. Dan moet je doorbijten en je hoofd erbij houden. Ik was zo blij dat mijn partner/coach Pieter en heel veel Belgische supporters er waren. Die hebben op de moeilijke en belangrijke momenten het verschil gemaakt. Want zelfs op de fiets was het vandaag hard werken. Het voelde aan alsof ik geen goeie benen had, maar misschien was het ook wel het parcours. Het is de hele tijd draaien, keren, klimmen, schakelen, … Natuurlijk heb ik niet slecht gefietst, maar het gevoel was minder dan in Alpe d’Huez. Voor mijn doen heb ik dan weer wel goed gelopen. Ook het loopparcours was kei-zwaar, drie keer die steile helling op. Niet voor niets noemen ze dat ‘de muur’. Ondertussen had ik ook last van mijn maag; ik ben zelfs even moeten stoppen om naar het toilet te gaan. Maar de vele supporters maken er ook een hele toffe wedstrijd van. Zelfs om zes uur ’s morgens stond er een massa volk in het donker te supporteren. Dat is echt fijn. Ik ben blij dat ik de Embrunman nu eindelijk gedaan heb. Die stond al zo lang op mijn verlanglijstje. Maar ik weet niet of ik hem volgend jaar opnieuw wil meedoen. Zo afzien… Deze wedstrijd gaat een hele tijd in mijn benen zitten. De bedoeling is om dit najaar een Ironman wedstrijd mee te doen om punten te verzamelen voor Ironman Hawaï 2018. Maar welke wedstrijd zal afhangen van mijn herstel. Eerst even bekomen.”
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 09:48   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.040
Standaard

Triatlon is idd de allerzwaarste sport-discipline die er bestaat.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 09:52   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Triatlon is idd de allerzwaarste sport-discipline die er bestaat.
komkom, er zit ook wel behoorlijk wat marketinghandigheid achter.

sommige mensen noemen het nog steeds zwemmen, fietsen en lopen. dat klinkt al heel wat banaler.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 09:56   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komkom, er zit ook wel behoorlijk wat marketinghandigheid achter.

sommige mensen noemen het nog steeds zwemmen, fietsen en lopen. dat klinkt al heel wat banaler.
ik heb ooit eens een halve geprobeerd....................dat lopen na het fietsen, is om te sterven.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 10:06   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik heb ooit eens een halve geprobeerd....................dat lopen na het fietsen, is om te sterven.
jammer, maar iedereen kan het, dat sterven kan alleen maar aan een slechte voorbereiding liggen...

ondertussen voor 2018 mijn derde halve en zesde hele op de planning.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 10:09   #6
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jammer, maar iedereen kan het, dat sterven kan alleen maar aan een slechte voorbereiding liggen...

ondertussen voor 2018 mijn derde halve en zesde hele op de planning.
Bwa, iedereen. Ikzelf zou het niet kunnen. Ben een prima loper, maar een beroerd zwemmer. Eerste proef is zeker voor een hele triatlon voorbij mijn mogelijkheden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 10:13   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bwa, iedereen. Ikzelf zou het niet kunnen. Ben een prima loper, maar een beroerd zwemmer. Eerste proef is zeker voor een hele triatlon voorbij mijn mogelijkheden.
iedereen kan het, het is een kwestie van de noodzakelijke inspanning volhouden en dan heb ik het niet over de wedstrijd, maar de jaren opbouw en voorbereiding.
en ja, het zwemmen is heel technisch, het koste mij 5 jaar opbouw en voorbereiding...maar het zwemmen blijft een peulschil, slechts 1/8 van de gehele wedstrijdtijd...van mij zouden ze nu die zwemafstanden gerust mogen verdubbelen...en wat van de belachelijke fietshoeveelheid afdoen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 10:38   #8
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Triatlon is idd de allerzwaarste sport-discipline die er bestaat.
Vechtsporten ook.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 16 augustus 2017 om 10:39.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 10:40   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vechtsporten ook.
Tienkamp (mannen) en zevenkamp (vrouwen), vanwege de nood aan veelzijdigheid.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:10   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tienkamp (mannen) en zevenkamp (vrouwen), vanwege de nood aan veelzijdigheid.
maar Nafi Thiam haalde die trofee vorig jaar al. en verdiend.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:13   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Triatlon is idd de allerzwaarste sport-discipline die er bestaat.
qua uithouding zeker. maar niet alleen uithouding kan zwaar zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:14   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar Nafi Thiam haalde die trofee vorig jaar al. en verdiend.
ik denk nochtans niet dat Tine een kans zal maken tegen haar. Hoezeer Tine de trofee ook verdient, en ik hem haar gun.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:18   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

met alle respect maar duursporten zijn relatief makkelijk, uiteindelijk moet je vooral je fysiek oefenen. eens je loop-zwem en fietstechniek in orde is, moet je dat gewoon onderhouden.

triatleten moeten dat constant verbeteren, technische sporters zoals schermers of basketters moeten dat nog veel meer.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:25   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met alle respect maar duursporten zijn relatief makkelijk, uiteindelijk moet je vooral je fysiek oefenen. eens je loop-zwem en fietstechniek in orde is, moet je dat gewoon onderhouden.

triatleten moeten dat constant verbeteren, technische sporters zoals schermers of basketters moeten dat nog veel meer.
40 �* 55 trainingsuren per week, vlijm, meer is daar niet aan voor die prof-triatleten.

mss eens met profvoetballers vergelijken?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:45   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
40 �* 55 trainingsuren per week, vlijm, meer is daar niet aan voor die prof-triatleten.

mss eens met profvoetballers vergelijken?
ik heb het niet over het aantal uren dat je er in moet steken hé. wel over de kwantiteit.

nog eens, alle respect, zéér veel respect trouwens. Maar schermers, die constant zeer korte uithalen moeten doen, hebben het fysisch moeilijker dan duursporters.

Schermers zitten constant aan de 100% van hun hartslag, ze moeten constant anaeroob gaan, meestal zelf nog alactisch, maw moordend.

duursporters moeten aeroob blijven, anders kunnen ze het niet volhouden, maar dat is fysisch natuurlijk net iets minder belastend voor je lichaam.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 12:32   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
40 �* 55 trainingsuren per week, vlijm, meer is daar niet aan voor die prof-triatleten.

mss eens met profvoetballers vergelijken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb het niet over het aantal uren dat je er in moet steken hé. wel over de kwantiteit.

...
? come again ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 12:42   #17
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.862
Standaard

Voetbal op topniveau valt niet te onderschatten. Je moet anderhalf uur lang kunnen versnellen, duels aangaan, technisch zuiver blijven spelen en tactisch je hoofd erbij houden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 12:52   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
? come again ?
jij vergelijkt met profvoetballers, er zijn ten eerste nog andere sporters en ten tweede je kan idd 5 uur fietsen aan 60-70% van je hartslag niet vergelijken met 2u aan pieken tot 90%. Van dat 2e ga je meer vermoeid zijn dan het andere, zeker als je dan nog tactische en technische zaken in je hoofd moet steken, wat ook energie verbruikt. Maar beiden hebben hun waarde, het enige is niet "beter" dan het andere, vind ik.

Ik weet het, het is bonton om te zeggen dat profvoetballers lui zijn, dat de echte atleten de duursporters zijn, maar vanuit mijn opleiding vind ik dat dit niet waar is. Je kan het zeer moeilijk vergelijken, er zijn zo veel factoren waar je rekening moet mee houden.

Ik coach basket U16, op landelijk niveau, maw subtop jongens 14-15 jarigen.
Wel laat die duuratleten 1 training meedoen en hun tong hangt op de grond. constant sprintjes van 10-15 meter, daar oefenen ze niet op hé. Laat staan dat ze technisch en tactisch zouden begrijpen waar het over gaat.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:07   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

toch wel ff ter info, een triatleet is tijdens een wedstrijd continu geconcentreerd op concurrentie, maar ook op voeding, wattage, hartslag, vochtiname, vochtverlies ... een kwartier onoplettendheid ivm voeding of vochtaanvulling is einde wedstrijd.

verder is het evident dat een duursporter niet kan vergelijken met explosieve sporten ... maar ik kan je wel meegeven dat een triatleet over t algemeen geen schrik heeft om mee te draaien in gelijk welke sport hoor, uitzondering gemaakt voor mountainbikers en veldrijders ... daar passen we toch liever voor ... dat zijn fysieke beesten!

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 augustus 2017 om 13:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:20   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch wel ff ter info, een triatleet is tijdens een wedstrijd continu geconcentreerd op concurrentie, maar ook op voeding, wattage, hartslag, vochtiname, vochtverlies ... een kwartier onoplettendheid ivm voeding of vochtaanvulling is einde wedstrijd.

verder is het evident dat een duursporter niet kan vergelijken met explosieve sporten ... maar ik kan je wel meegeven dat een triatleet over t algemeen geen schrik heeft om mee te draaien in gelijk welke sport hoor, uitzondering gemaakt voor mountainbikers en veldrijders ... daar passen we toch liever voor ... dat zijn fysieke beesten!
langs de andere kant zijn er voor sporters uit meer explosievere sporten die na hun carrière, als ze rond de 35-40 jaar zijn, beginnen als triatleet. Niet meer explosief genoeg voor hun sport, wel nog genoeg uithouding om duursport te doen....

maw, vergelijken is totaal onmogelijk en zinloos. Maar een triatleet mag altijd bij mij eens op training meedoen...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be