Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 17 december 2014, 20:34   #21
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EnoughisEnough Bekijk bericht
De definitie van Propaganda: Propaganda is het proberen te beinvloeden van andermans opinie...Ja we willen met de demonstratie inderdaad bereiken dat de opinie anders wordt.. Maar deze Post hier.. is totaal geen Propaganda..is een mededeling om te laten zien dat er op 11 januari een solidariteitsbijeenkomst zal worden gehouden op de Dam in Amsterdam.. dat is niet mooier gemaakt.. dat is een mededeling om dit ook in Vlaanderen bekend te maken.. Wij doen dit uit een groot social media forum en onze aanhangers zijn mensen die zich oprecht bezorgd maken over het feit dat Israël steeds meer in het verdomhoekje wordt gedrukt, dat BV Hamas van de terroristen lijst gehaald wordt.. terwijl het het zusje van IS is...etc etc etc

En..hebben wij er voordeel bij om het hier te plaatsen? Ja.. natuurlijk.. zo wordt er bekend dat er iets gaat spelen waarbij wij hopen dat er HEEL VEEL mensen komen.. en een opmerking van . Ik kan wel anti-Israel worden. van een heer hier.. Je hebt liefde voor Israel of je hebt het niet.. Brenda en Ik.. en al onze 1600 leden staan achter Israel.. en voelen die liefde in het hart. .of je daar nou tegen kunt of niet. .is gewoon een feit.. We worden doodgegooid met Palestina knuffelaars.. .wij zijn het andere geluid.. that's it
Maar lees post #3 nog eens! Snapt ge echt niet die reactie op uw onrealistische eisen? Want uw antwoord is: Om mee te beginnen ja....

Die krankzinnige eisen zijn nog maar een begin?? Waar wilt u eindigen?

En als ge mensen die kritisch zijn tegenover Israel 'Palestina knuffelaars' noemt, ik zou niet veel sympathie verwachten op dit forum. Eli en drukazz irriteren ons zodanig dat we ons goed hebben geïnformeerd over de toestand in Israel.

Ik zou zeggen , bespaar u de moeite om propaganda te spuien op dit forum. Het is tijdverlies.

En laat me eens raden, uw liefde voor Israel is 'religieus geïnspireerd'? 'zucht'

Laatst gewijzigd door geertvdb : 17 december 2014 om 20:35.
geertvdb is offline  
Oud 18 december 2014, 04:27   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik begin steeds meer te balen van alle religies.
Die ultra-orthodoxen zijn bijna even erg als veel radicale moslims.
Mijn Israël is er niet meer!
Hoezo?

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 18 december 2014, 08:51   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ah, een propaganda topicje. Dat is lang geleden!
Toch wel typisch: als er op een jaar in de hele wereldbol 5000 betogingen plaatsvinden tegen Israël (onder het mom van pro-Palestijnse empathie) dan heet dat "legitiem verzet tegen de Zionistische bezetter" [lees: de Joden].

Maar als er ook maar een enkele manifestatie pro-Israël plaatsvindt heet dat "propaganda" of "hasbara" (in het Hebreeuws) en dat mag dan niet, "moet verboden worden".
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 18 december 2014 om 08:52.
thePiano is offline  
Oud 18 december 2014, 09:27   #24
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Toch wel typisch: als er op een jaar in de hele wereldbol 5000 betogingen plaatsvinden tegen Israël (onder het mom van pro-Palestijnse empathie) dan heet dat "legitiem verzet tegen de Zionistische bezetter" [lees: de Joden].

Maar als er ook maar een enkele manifestatie pro-Israël plaatsvindt heet dat "propaganda" of "hasbara" (in het Hebreeuws) en dat mag dan niet, "moet verboden worden".
Correct: moet verboden worden, net als dat steeds wederkerend geklaag over de holocaust zg. te minimaliseren en elke anti Israeli uitspraak anti joods te noemen.
Israel heeft zijn recht op een rechtsstaat reeds decenia verspeeld.
Naar mijn mening moet de Israelische staat worden vernietigd.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 18 december 2014, 09:34   #25
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Naar mijn mening moet de Israelische staat worden vernietigd.
Dat gaat nooit lukken. De Arabische landen voeren al een eeuw de ene oorlog na de andere tegen de Joden en telkens worden ze na enkele uren of dagen vakkundig ingeblikt door het Israëlische Leger. Alleen door onderhandelen en compromissen aangaan kan er wat losgepeuterd worden. Zie maar naar Jordanië en Egypte die een vredesverdrag hebben getekend met Israël en de Joodse Staat hebben erkend. Nu hopen dat de rest van de Arabische landen (plus Iran) het goede voorbeeld zullen volgen en dan is alles weer voor lange tijd kosjer.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 18 december 2014, 09:49   #26
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Toch wel typisch: als er op een jaar in de hele wereldbol 5000 betogingen plaatsvinden tegen Israël (onder het mom van pro-Palestijnse empathie) dan heet dat "legitiem verzet tegen de Zionistische bezetter" [lees: de Joden].

Maar als er ook maar een enkele manifestatie pro-Israël plaatsvindt heet dat "propaganda" of "hasbara" (in het Hebreeuws) en dat mag dan niet, "moet verboden worden".
Nee liever niet, een beetje sarcasme op zijn tijd kan geen kwaad.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline  
Oud 18 december 2014, 12:18   #27
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben niet anti Israel. Uw taktiek is blijkbaar: aanval is de beste verdediging. Ik had kritiek op propaganda, niet op Israel.
Ik val u helemaal niet aan. Als u dat als aanval opvat, spijt me dat voor u. En het is wel tekenend dat u een pro-Israëlische betoging, of een oproep daartoe als propaganda opvat. Dat is niet echt neutraal. Behalve als u consequent elke betoging als propaganda opvat.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waar zeg ik dat????? U hebt een geweldige verbeelding! Ik heb hier nooit een propaganda thread gestart voor Palestijnen. Niet omdat ik een grote liefde heb voor Palestijnen, maar omdat ik een HEKEL heb aan propaganda, is dat echt niet duidelijk uit wat ik schreef? Lees dus nog eens opnieuw wat ik schrijf.
Nogmaals: is een oproep tot betogen al propaganda?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb nooit gesteld dat iemand die pro Israel niet nobel kan zijn. Ik heb wel gesteld dat iemand die hier propaganda verspreid niet nobel is.
Zie boven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben niet anti Israel . Maar als u blijft aandringen wil ik het wel worden, hoor.
Da's aardig van u. Uw voorgaande posts betreffende dit thema laten wel iets anders uitschijnen. Pas op, ik spreek hier geen waardeoordeel uit. Het is een mens zijn goede recht om pro of contra iets te zijn. Maar een oproep tot betogen als propaganda afdoen, is zwak en emotioneel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nog een goede raad. Als u reageert op een post, gelieve die goed te lezen. En iemand iets in de mond leggen wat hij niet gezegd heeft is stout. Dus ga nu in de hoek staan! Minstens een half uur.
Het spijt me zeer, meneer, 'k zal 't noooooooit meer doen. Mag ik nu uit de hoek?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 18 december 2014 om 12:20.
Lof der Zotheid is offline  
Oud 18 december 2014, 13:13   #28
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik val u helemaal niet aan. Als u dat als aanval opvat, spijt me dat voor u. En het is wel tekenend dat u een pro-Israëlische betoging, of een oproep daartoe als propaganda opvat. Dat is niet echt neutraal. Behalve als u consequent elke betoging als propaganda opvat.
Maar nogmaals, u leest niet wat ik schrijf! Hoe is dat mogelijk??
Waar zeg ik dat die betoging propaganda is??
Ik reageer op de term: 'een ander geluid laten horen'. En dat geluid is propaganda. Of wat denkt u? Gaat het een 'objectief' en 'genuanceerd' geluid zijn waar de Palestijnse visie ook aan bod gaat komen?

Gelieve eerst te lezen wat ik schrijf!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Nogmaals: is een oproep tot betogen al propaganda?
Nee, maar als ge blijft aandringen wil ik wel van mening daarover veranderen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Zie boven.
Kijkt zelf naar boven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Da's aardig van u. Uw voorgaande posts betreffende dit thema laten wel iets anders uitschijnen. Pas op, ik spreek hier geen waardeoordeel uit. Het is een mens zijn goede recht om pro of contra iets te zijn. Maar een oproep tot betogen als propaganda afdoen, is zwak en emotioneel.
Ik denk niet dat ge mijn vorige posts begrijpt. Ik ben niet anti Israel of pro Palestijns. Ik heb enkel een hekel aan fundamentalisten. En aan mensen die mijn posts niet begrijpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Het spijt me zeer, meneer, 'k zal 't noooooooit meer doen. Mag ik nu uit de hoek?

Nee! Blijft er maar instaan.
geertvdb is offline  
Oud 18 december 2014, 16:37   #29
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar nogmaals, u leest niet wat ik schrijf! Hoe is dat mogelijk?? Waar zeg ik dat die betoging propaganda is?? Ik reageer op de term: 'een ander geluid laten horen'. En dat geluid is propaganda. Of wat denkt u? Gaat het een 'objectief' en 'genuanceerd' geluid zijn waar de Palestijnse visie ook aan bod gaat komen? Gelieve eerst te lezen wat ik schrijf!
1. Toegegeven dat het niet waarschijnlijk is, maar hoe weet u zeker dat er geen Palestijnse visie aan bod komt bij die betoging?
2. Waarom zou er op een pro-Israël-betoging de Palestijnse visie aan bod moeten komen? Ik heb bij geen enkele pro-Palestijnse betoging de Israëlische visie aan bod zien, of horen komen. Ook wordt dat nergens geëist. Dus waarom het omgekeerde eisen bij een pro-Israël betoging?
3. Het is wel een pro-Israël-betoging, en geen algemene vredesbetoging. En voordat u afkomt dat precies dat het probleem is, zijn de pro-Palestijnse betogingen ook geen algemene vredesbetogingen, maar enkel betogingen die de Palestijnse visie ondersteunen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, maar als ge blijft aandringen wil ik wel van mening daarover veranderen.
Da's aardig van u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Kijkt zelf naar boven.
Schoon plafond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik denk niet dat ge mijn vorige posts begrijpt. Ik ben niet anti Israel of pro Palestijns. Ik heb enkel een hekel aan fundamentalisten. En aan mensen die mijn posts niet begrijpen.
Dan zal ik uw posts nog eens doornemen, om zeker te zijn dat ik ze helemaal begrijp.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee! Blijft er maar instaan.
En nu? Mag ik nu uit de hoek? Plus een bonuspunt voor goed gedrag?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be