Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2005, 10:43   #1
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard Associale belastingen

Ik ben pissed op de belastingsdiensten!!!

Wij voorzien al jaren voor hun een grote werkverlichting door voor onze leden de belastingsbrief in te vullen. Onze militanten, vrijgestelden,... zijn jaarlijks paraat om de steeds groeiende aantal belastingsbrieven in te vullen. Steeds minder organistaies, instellingen zijn bereid om dit vuil werk op te pakken.

Nu doet de belastingsdienst zo pretentieus dat wij ons maar moeten voorbereiden op een maandje de tijd (zowel ons personeel als onze vrijwilligers), dus opleidingen voorbereiden, geven, oefenen,...
Daarnaast zijn er nog verschillende openbare instanties die hun attesten die nodig zijn voor het invullen van deze belastingsbrieven nog niet afgeleverd hebben en wij zijn zeer sceptisch of ze dit wel klaarspelen tegen juni.

Hieronder zie je het persbericht van het egoïstische belastingsbestuur.

Citaat:

Geen uitstel van aangifteperiode belastingen

Er is geen reden om de termijn voor het invullen van de belastingaangifte te verlengen tot eind oktober. Dat zegt Birgit Peters van de persdienst van het kabinet van minister van Financiën Didier Reynders woensdag.


Vier maanden uitstel

Ze reageert daarmee op een vraag van het Algemeen Christelijk Vakverbond (ACV) om de termijn voor het invullen met vier maanden uit te stellen. Het ACV vroeg die verlenging omdat gevreesd wordt dat het invullen van het nieuwe belastingformulier, dat vanaf dit jaar gebruikt zal worden, een hele klus zal worden. "Het nieuwe formulier vergt
technische middelen en menselijk kapitaal waaraan het de administratieve diensten momenteel ontbreekt", aldus het ACV.

Bovendien werd het nieuwe formulier volgens het ACV zelfs nog niet gedrukt. "Momenteel zitten we helemaal op schema voor het drukken en versturen van de belastingformulieren", aldus Peters. "Er is helemaal geen sprake van vertraging en er is dus momenteel geen reden om de termijn voor het invullen ervan te verlengen". (belga)

Als het aan mij ligt moeten de belastingen maar zelf hunne rommel totaal zelf afwerken. Of komen zij mijn ander werk wat ik buiten de belastingen heb ook doen?

Voor onze leden wil ik het nog doen, maar ik heb schijt aan de belastingen en dat mag geweten zijn !!!
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 10:48   #2
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Ons persbericht:


Citaat:
[font=TimesNewRoman][size=3]
De organisatie van de laatste stap van de belastinghervorming heeft meer voeten in de aarde dan gedacht. Op 28 mei 2001 schreef minister Didier Reynders in de memorie van toelichting bij de fiscale hervorming [/size][/font][font=TimesNewRoman,Italic][size=3]"De moeilijkste maatregelen worden bij de laatste stap van de hervorming doorgevoerd. Dit geeft de administratie voldoende tijd om alle aanpassingen in de berekeningsprogramma's te verwerken en grondig uit te testen. Het geeft ook de mogelijkheid om alle belastingplichtigen grondig en tijdig te informeren over de nieuwe bepalingen''[/size][/font][font=TimesNewRoman][size=3].
We zijn nu begin april 2005, een goede 4 jaar later, en wat merken we? De minister is er in geslaagd om alles in het honderd te doen lopen. Inkomensfiches moeten bezorgd worden door werkgevers, pensioenkassen, verlofkassen, uitbetalinginstellingen aan de belastingplichtigen voor 1 april 2005 (dus voor het huidig aanslagjaar). Om deze fiches te kunnen bezorgen zijn er echter richtlijnen nodig van de belastingadministraties. Door het getalm van het kabinet is dat niet gelukt. Er is in sommige gevallen zelfs sprake van dat de uitbetalinginstellingen deze fiches niet voor 15 juni 2005 kunnen afleveren. Daarnaast zijn er nog talloze perikelen geweest rond het uitzicht van het aanslagbiljet, of er voor koppels één of twee aangifteformulieren moesten komen, hoe vermogens verdeeld moeten worden onder partners, enz.
Kortom, van de mooie vier jaar oude beloftes is niets in huis gekomen. De schuld voor dit staaltje van onbehoorlijk bestuur kan men niet leggen bij de administratie. De politieke verantwoordelijkheid van de minister van Financiën staat hier buiten kijf. Politieke show verkopen, vergoelijkt dit zeker niet.
Maar wat ACV-Limburg heel erg betreurt, is de véél te late communicatie rond de wijze en timing dat de personenbelasting dit jaar dient aangegeven te worden. Hierdoor zullen instellingen en sociale secretariaten allicht later dan normaal de nodige belastingfiches kunnen bezorgen. Voor ACV-Limburg kan het echter niet dat deze laattijdigheid wordt ingehaald bij de belastingplichtigen. Iedereen moet de nodige tijd krijgen en over duidelijke informatie beschikken om de aangifte correct te doen. De belastingdiensten hebben allicht een dubbel van alle inkomstenfiches. Voor de portefeuille van de werknemers is het echter belangrijk dat alle voorziene aftrekposten zoals leningen, kinderoppas, PWA, enz. correct kunnen worden aangegeven. ACVLimburg bekijkt de vakantiemaanden juli en augustus hier als een neutrale periode en pleit dan ook voor een aangiftetermijn die loopt tot 31 oktober 2005.
[/size][/font]
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 10:52   #3
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Ik raad iedereen aan om rechtstreeks met de belastingsbrief naar de belastingsdienst uit je buurt te stappen en afdwingen dat ZIJ het in juni moeten invullen!


Wedden dat ze roepen voor uitstel!!!
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:01   #4
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Volgens staatsecretaris Van Quickenborne, -Kafka bestrijder, is het Ministerie van Fianciën het meest verouderde, conservatieve en gescleroriseerde departement.

Een persoonlijke ervaring van een hoger kaderlid van de Nationale Bank bevestigt dit.

Reynders maakt er voortdurend een potje van.

Laatst gewijzigd door PieterP : 15 april 2005 om 11:02.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:18   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Probeer maar eens als gewone burger met officieel werk een getal verkeerd te zetten. De belastingsdienst weet beter dan jezelf hoeveel je inkomen was.

Waarom ik die brief nog moet invullen snap ik niet. Sinds 1993 betaal ik elk jaar gemiddeld 1.3 maandlonen bovenop alle afhoudingen. En sjoemelen moet ik niet proberen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:40   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

iemand pismatjes voor in de pissijnen met de kop van Reynders ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:51   #7
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Tja, de burger is altijd de pineut als het om belastingen gaat. De burger moet alles piekfijn zonder 1 minuut te laat te zijn de formulieren invullen (en betalen natuurlijk). En zijzelf mogen er een knoeiboel van maken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:53   #8
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik wacht trouwens nog altijd op mijn aanslagbiljet van vorig jaar... en op mijn centen die ik moet terugtrekken natuurlijk ook...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:06   #9
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik wacht trouwens nog altijd op mijn aanslagbiljet van vorig jaar... en op mijn centen die ik moet terugtrekken natuurlijk ook...
Ook nog geen aanslagbiljet gezien, en op mijn afrekening van vorig jaar wacht ik ook nog altijd. Ik heb het nochthans ingevoerd via internet. Misschien drukken ze die ginger gewoon af en voeren ze ze nog eens opnieuw in.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 14:57   #10
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Probeer maar eens als gewone burger met officieel werk een getal verkeerd te zetten. De belastingsdienst weet beter dan jezelf hoeveel je inkomen was.

Waarom ik die brief nog moet invullen snap ik niet. Sinds 1993 betaal ik elk jaar gemiddeld 1.3 maandlonen bovenop alle afhoudingen. En sjoemelen moet ik niet proberen.
De inkomsten kennen de belastingen inderdaad als geen ander. Voor de grensarbeiders en zelfstandigen (hoofdberoep/bijberoep) is dat iets anders.
Belastingsbrieven zijn vooral belangrijk als je iets af kan trekken van de belastingen zoals lening, pensioensparen, dienstencheques,...


Hollanders doen het weer anders. Daar zou Quickenborne werkloos zijn (ideaal land op dit vlak! )
Zij besparen het regenwoud door enkel brieven te laten invullen indien je iets kan aftrekken van de belastingen.
Dat brengt natuurlijk ietsje meer werk voor de ambtenaren, maar legt de motivatie en de verantwoordelijkheid meer bij de belastingsbetaler zelf.
Nu loopt het daar ook niet altijd van een leien dakje, maar is nog altijd beter dan hier.

Trouwens, alle respect voor de ambtenaren hoor. Zoals het hier in België is geregeld zou ik die job nooit of te nimmer willen doen!
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 14:58   #11
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ook nog geen aanslagbiljet gezien, en op mijn afrekening van vorig jaar wacht ik ook nog altijd. Ik heb het nochthans ingevoerd via internet. Misschien drukken ze die ginger gewoon af en voeren ze ze nog eens opnieuw in.
De grootste farce is inderdaad dat de internetbrieven nog de langste wachtlijsten hebben!

Laatst gewijzigd door ACV : 15 april 2005 om 14:59.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:04   #12
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Om verwarring te vermijden, deze topic heb ik gestart owv de halsstarrige njet op onze vraag dat de bevolking zijn tijd zou krijgen, zoals de belastingsinstanties ook genomen hebben, om de aangifte te doen.

In de andere topic kan je de nieuwe belastingsbrief onder de loep nemen. (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1031559)

Kwestie van het niet op ene hoop te gooien.

Laatst gewijzigd door ACV : 15 april 2005 om 15:06.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:11   #13
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

belastingen is nogal gemakkelijk verwarrend he..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:16   #14
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Zwijg me ervan...

Grensarbeiders, de bouw, allimentatie, leningen, ...
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:21   #15
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

pas op voor stress he.... allez ja ge zult wel de nodige stress krijgen door hun vasthouden aan de strikte termijn.
Toch eigenaardig dat in jaren dat er geen verkiezingen zijn de burger geen extra tijd krijgt he. Vorige jaren toen het "toevallig natuurlijk" verkiezingen waren kreeg de burger "toevallig natuurlijk" ruim extra tijd om zijn aangifte in te vullen....

ach die voorpelbare doorzichtigheid van onze politieke kl**tz*ksk*s...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:26   #16
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Volgend jaar zal het weer beter gaan.
Dan vind je ineens ook in vele gemeenten nieuwe belastingszitdagen van politieke partijen.

Daarom dat ze de vernieuwing dit jaar doorvoeren???
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:37   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

ge kunt U dit jaar troosten met de gedachte aan volgend jaar... als ge der geen zenuwinzinking aan hebt overgehouden...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:43   #18
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

[size=5]Oproep voor vrijwillig initiatief:[/size]



Ben jij het ook beu om de vertragingen van de belastingsinstanties als burger op te lossen door vliegensvlug je belastingsaangifte te doen via een vermoeilijkt systeem terwijl je hoogstwaarschijnlijk nog niet de nodige fiscale attesten hebt ontvangen?

Ben jij het ook beu om als individu over de voet te worden gelopen omdat een hoopje losse burgers volgens die instanties toch geen weerwerk kunnen bieden?

Laat van je horen!!!


Stuur bijvoorbeeld lezersbrieven naar:

Standaard
Nieuwsblad
Gazet van Antwerpen
Het Belang van Limburg
...

Of mail Reynders natuurlijk!
[email protected]

Laatst gewijzigd door ACV : 15 april 2005 om 16:03.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 22:38   #19
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Probeer maar eens als gewone burger met officieel werk een getal verkeerd te zetten. De belastingsdienst weet beter dan jezelf hoeveel je inkomen was.

Waarom ik die brief nog moet invullen snap ik niet. Sinds 1993 betaal ik elk jaar gemiddeld 1.3 maandlonen bovenop alle afhoudingen. En sjoemelen moet ik niet proberen.
En dat terwijl bedrijven bijvoorbeeld gemmideld één keer om de 18 jaar gecontroleerd worden... Maar meer mensen aanwerven op de dienst belastingen? Ho maar, dat zouden hun sponsors niet zien zitten... In zo'n geval is frauderen niets anders dan een belegging met laag risico.

Het is altijd zo geweest onder het kapitalisme: Wie geen geld heeft moet betalen, wie geld heeft, krijgt er nog extra!
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 08:33   #20
Isegrim
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACV
Volgend jaar zal het weer beter gaan.
Dan vind je ineens ook in vele gemeenten nieuwe belastingszitdagen van politieke partijen.

Daarom dat ze de vernieuwing dit jaar doorvoeren???
Gaat die vernieuwing er misschien in bestaan dat VB-leden die uit de vakbond gesmeten werden, terug te aanvaarden ? Of is de tolerantiedrempel nog even hoog ? Verdienen jullie nog steeds zoveel aan het uitbetalen van de werklozensteun ? Huichelaars.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be