Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2004, 19:16   #1
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Beste p.be'rs,
Enkele weken geleden op de radio: Zwitserland en EU tekenen een verdrag dat erop neerkomt dat er tussen de EU en Zwitserland een vrij verkeer van goederen en personen komt. Onderdanen van de EU zouden dan onder dezelfde voorwaarden als Zwitsers in Zwitserland kunnen werken, hetzelfde geldt voor Zwitsers in de EU.

Maar een toetreding zal nog lang duren, wat ik volledig kan begrijpen. Het Zwitserse federale en democratische karakter willen ze niet zomaar vergooien voor een lidmaatschap van de, kostelijke en vol met fraude zijnde, ondemocratische EU.

Groeten Nathan
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 12:24   #2
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan
Beste p.be'rs,
Enkele weken geleden op de radio: Zwitserland en EU tekenen een verdrag dat erop neerkomt dat er tussen de EU en Zwitserland een vrij verkeer van goederen en personen komt. Onderdanen van de EU zouden dan onder dezelfde voorwaarden als Zwitsers in Zwitserland kunnen werken, hetzelfde geldt voor Zwitsers in de EU.

Maar een toetreding zal nog lang duren, wat ik volledig kan begrijpen. Het Zwitserse federale en democratische karakter willen ze niet zomaar vergooien voor een lidmaatschap van de, kostelijke en vol met fraude zijnde, ondemocratische EU.

Groeten Nathan
Ondemocratisch E.U. ?! Ik ben blij dat de Zwitsers er niet bij zijn gekomen, die arrogante zakken, in de WOII vlijtig meecollaboreren met Duitseland. En weet u waarom Zwitserland zo'n rijke staat heeft: omdat al het Joodse goud mooi van de banken is genomen en in de Zwisterse overheid is gestompt. Zwitserland, een van de rijkste staat, met het geld van iemand anders...
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 19:23   #3
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Ondemocratisch E.U. ?! Ik ben blij dat de Zwitsers er niet bij zijn gekomen, die arrogante zakken, in de WOII vlijtig meecollaboreren met Duitseland. En weet u waarom Zwitserland zo'n rijke staat heeft: omdat al het Joodse goud mooi van de banken is genomen en in de Zwisterse overheid is gestompt. Zwitserland, een van de rijkste staat, met het geld van iemand anders...
Allereerst wat een idee om over de Tweede Wereldoorlog te beginnen, Duitsland is het grootste lid van de Unie, wil je hiermee zeggen dat ze ook nooit hadden mogen lid worden?

Ik ben er wel degelijk van overtuigt dat de EU ondemocratisch is, of dat er allesinds een probleem is met de democratische legitimiteit van sommige EU instellingen en dat hoe een Europese wet of richtlijn tot stand komt ook niet heel democratisch genoemd kan worden.
Of denk je soms dat het EP almachtig is? Open je ogen, en laat je niet verblinden door de liefde die je voelt voor Europa. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de EU noodzakelijk is, dat we veel kunnen bereiken met een federaal Europa, maar ik ben niet blind voor al haar onvolkomenheden.

Over de Zwitserse rijkdom, ik ben ook niet voor het bankgeheim, maar ik ben ook niet voor fraude!!!
Groeten Nathan
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 21:33   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Ondemocratisch E.U. ?! Ik ben blij dat de Zwitsers er niet bij zijn gekomen, die arrogante zakken, in de WOII vlijtig meecollaboreren met Duitseland. En weet u waarom Zwitserland zo'n rijke staat heeft: omdat al het Joodse goud mooi van de banken is genomen en in de Zwisterse overheid is gestompt. Zwitserland, een van de rijkste staat, met het geld van iemand anders...
Al lang voor WO II was Zwitserland een rijke staat.

Trouwens, de Zwitsers vind ik helemaal niet arrogant, misschien wat gereserveerd en soms een tikkeltje achterdochtig, maar toch heel behulpzaam en bijzonder correct.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 15:46   #5
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan
Citaat:
Ondemocratisch E.U. ?! Ik ben blij dat de Zwitsers er niet bij zijn gekomen, die arrogante zakken, in de WOII vlijtig meecollaboreren met Duitseland. En weet u waarom Zwitserland zo'n rijke staat heeft: omdat al het Joodse goud mooi van de banken is genomen en in de Zwisterse overheid is gestompt. Zwitserland, een van de rijkste staat, met het geld van iemand anders...
Allereerst wat een idee om over de Tweede Wereldoorlog te beginnen, Duitsland is het grootste lid van de Unie, wil je hiermee zeggen dat ze ook nooit hadden mogen lid worden?

Ik ben er wel degelijk van overtuigt dat de EU ondemocratisch is, of dat er allesinds een probleem is met de democratische legitimiteit van sommige EU instellingen en dat hoe een Europese wet of richtlijn tot stand komt ook niet heel democratisch genoemd kan worden.
Of denk je soms dat het EP almachtig is? Open je ogen, en laat je niet verblinden door de liefde die je voelt voor Europa. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de EU noodzakelijk is, dat we veel kunnen bereiken met een federaal Europa, maar ik ben niet blind voor al haar onvolkomenheden.

Over de Zwitserse rijkdom, ik ben ook niet voor het bankgeheim, maar ik ben ook niet voor fraude!!!
Groeten Nathan
Omdat Duitseland netjes alles volledig heeft terug betaald terwijl nog steeds Joden wachten op hun geld en al decennia lang processen voeren om het geld terug van de Zwitserse staat te krijgen.
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 18:29   #6
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Geef eens wat meer argumenten om tegen een lidmaatschap van Zwitserland te zijn? Want ik vind het nogal zwak fouten van bijna 60jaar geleden op te diepen.

Groeten Nathan,
Euro Federalist en lid van de Europese Liberale Jongeren
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 18:45   #7
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Hun zaken'praktijken' bij Sabena...
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 18:49   #8
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Dat was een Zwitsers privé bedrijf. Maar idd niet netjes.

Groeten Nathan
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 19:04   #9
FT
Provinciaal Statenlid
 
FT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Locatie: Rand
Berichten: 638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan
Beste p.be'rs,
Enkele weken geleden op de radio: Zwitserland en EU tekenen een verdrag dat erop neerkomt dat er tussen de EU en Zwitserland een vrij verkeer van goederen en personen komt. Onderdanen van de EU zouden dan onder dezelfde voorwaarden als Zwitsers in Zwitserland kunnen werken, hetzelfde geldt voor Zwitsers in de EU.

Maar een toetreding zal nog lang duren, wat ik volledig kan begrijpen. Het Zwitserse federale en democratische karakter willen ze niet zomaar vergooien voor een lidmaatschap van de, kostelijke en vol met fraude zijnde, ondemocratische EU.

Groeten Nathan
Is dat niet het zelfde als wat de EU in 1992 introduceerde? nog juist de munt dus ...
__________________
CD&V/NV-A 15de plaats Kamer BHV
FT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 19:15   #10
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Is wat minder hoor dan de EU of de EG, Zwitserland hoeft geen richtlijnen van de Unie te aanvaarden. Dit is een groot verschil met een lidstaat van de Unie.

Groeten Nathan
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be