Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2004, 23:48   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Terreurcel opgedoekt in Nederland?

[font=verdana, arial, helvetica][size=2]OOIJ/NIJMEGEN, maandag, bron: Telegraaf-restricted
De verdachten van het beramen van een aanslag op deelnemende militairen van de Nijmeegse Vierdaagse, maken mogelijk deel uit van een al jaren slapende terreurcel.
[/size][/font]
[font=verdana, arial, helvetica][size=2][/size][/font]

[font=verdana, arial, helvetica][size=2]


De hoofdverdachte is de Syriër Yvar H. (37) kwam in 1989ons land binnen als asielzoeker.
De man, die al geruime tijd werd geobserveerd door de veiligheidsdienst AIVD, woont met zijn vrouw en twee jonge dochters in het Gelderse polderdorp Ooij. Hij werd afgelopen zaterdag tijdens het boodschappen doen door een arrestatieteam in het centrum van Nijmegen aangehouden. Dat gebeurde in bijzijn van zijn gezin. H. werd geblinddoekt afgevoerd.
Tegelijkertijd nam de politie in zijn hoekwoning aan de Prinses Irenestraat in Ooij verschillende goederen, foto’s en documenten in beslag. H.’s woning wordt gezien als een ontmoetingsplaats, of mogelijk doorgangshuis voor andere verdachte buitenlanders.
De week voor zijn arrestatie bood de Syriër onderdak aan een andere buitenlander, vermoedelijk de 33-jarige medeverdachte.
Afgelopen donderdag kreeg de politie vertrouwelijke informatie dat er een aanslag zou worden gepleegd. Of de verdachten behoren tot het terreurnetwerk Al-Qaeda is niet duidelijk. Volgens de Nijmeegse burgemeester Guusje ter Horst ging het wel om ’serieuze bedreigingen’. Zij sprak over voorbereidingen van moord.

Vanwege de terreurdreiging, gericht op de door 1,3 miljoen bezoekers en wandelaars van de Vierdaagse, werd groot alarm geslagen en 270 politiemensen ingezet.

De 28-jarige echtgenote van de verdachte, Wafa H., zei gisteren nog steeds niet te weten waarom haar echtgenoot is aangehouden.
„Wanneer komt mijn man terug? Waarom is zit hij nu vast?” vroeg de in onzekerheid verkerende Syrische. „De politie wil niet zeggen wat er aan de hand is.”
De buurt waar het gezin sinds vorige zomer woont, reageerde gistermiddag ontdaan. Zij hadden wel gemerkt dat de hoekwoning de laatste dagen werd geobserveerd vanuit geparkeerde personenauto’s. Zij noemen het achteraf merkwaardig dat H. er een tamelijk luxe leven op nahield, terwijl hij een bijstandsuitkering genoot.

De Syriër Yafar H. viel in de omgeving ook op doordat hij veelvuldig mannen over de vloer of te logeren had en regelmatig dagenlang afwezig was.
„Volgens hun dochtertjes Jara en Maja was papa dan met vakantie”, zegt buurvrouw Brandwijk. „Het zijn hummeltjes van vijf en zes, ze noemen ons opa en oma. Hem kennen we als een nette lieve man die altijd vriendelijk gedag zei.” Haar echtgenoot: „Ik hielp hem wel eens met de tuin, of hij leende bij mij gereedschap. Die man liep de hele dag met zijn gsm aan zijn hoofd.”
De woning van H. werd zaterdag door de politie minutieus uitgekamd. Daarbij werd onder andere zijn mobiele telefoon in beslag genomen maar ook zelfs kinderfoto’s.

„We hebben helemaal niks meer”, laat de moeder weten. „Bij de politie is er niemand die ons in het Arabisch kan vertellen wat er aan de hand is.” Ook de auto, een witte Suzuki Alto, is in beslag genomen voor onderzoek.
Het gedrag van de Syriër viel in de buurt eveneens op doordat hij veelvuldig sjouwde met dozen en sporttassen. „Niet een, maar wel tien tegelijk. Dan lag zijn hele auto vol. Die werden razendsnel naar binnen gebracht”, zegt een andere buurvrouw. In de opgeruimde woning beschikt het gezin ook over zeer kostbare audio- en videoapparatuur. In de tuin staat een enorme satellietschotel. „Terwijl hij maar een uitkering had. Wij snapten nooit hoe dat kon.”
Burgemeester Paul Wilbers van de gemeente Beek-Ubbergen, waartoe Ooij hoort, is inmiddels op de hoogte gesteld van de ernstige verdenkingen. „Ik kreeg zaterdagochtend te horen dat er in mijn gemeente een arrestatie op handen was. Pas gisteren ben ik geïnformeerd over de details.”

-------------------------

Toch een schande dat de politie nadat die mensen reeds 15 jaar in Nederland worden opgevangen nog steeds geen ARABISCH hebben leren praten nietwaar![/size][/font]
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 08:29   #2
Raf C
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 249
Standaard

Inderdaad... qua gebrek aan dienstverlening kan dat wel tellen, maar ja, het was in Nijmegen he...
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 13:48   #3
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
[
Toch een schande dat de politie nadat die mensen reeds 15 jaar in Nederland worden opgevangen nog steeds geen ARABISCH hebben leren praten nietwaar!

In het Imamsterdam van Job Cohen, zouden er meteen tientallen behulpzame Arabisch-sprekende politie-functionarissen gereed staan.....
__________________
Voor vooruitstrevend en weerbaar liberalisme!
www.geocities.com/mediacontrole
Rechtsliberaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 18:11   #4
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
[font=verdana, arial, helvetica][size=2]OOIJ/NIJMEGEN, maandag, bron: Telegraaf-restricted
De verdachten van het beramen van een aanslag op deelnemende militairen van de Nijmeegse Vierdaagse, maken mogelijk deel uit van een al jaren slapende terreurcel.[/size][/font]


[font=verdana, arial, helvetica][size=2]


De hoofdverdachte is de Syriër Yvar H. (37) kwam in 1989ons land binnen als asielzoeker.
De man, die al geruime tijd werd geobserveerd door de veiligheidsdienst AIVD, woont met zijn vrouw en twee jonge dochters in het Gelderse polderdorp Ooij. Hij werd afgelopen zaterdag tijdens het boodschappen doen door een arrestatieteam in het centrum van Nijmegen aangehouden. Dat gebeurde in bijzijn van zijn gezin. H. werd geblinddoekt afgevoerd.
Tegelijkertijd nam de politie in zijn hoekwoning aan de Prinses Irenestraat in Ooij verschillende goederen, foto’s en documenten in beslag. H.’s woning wordt gezien als een ontmoetingsplaats, of mogelijk doorgangshuis voor andere verdachte buitenlanders.
De week voor zijn arrestatie bood de Syriër onderdak aan een andere buitenlander, vermoedelijk de 33-jarige medeverdachte.
Afgelopen donderdag kreeg de politie vertrouwelijke informatie dat er een aanslag zou worden gepleegd. Of de verdachten behoren tot het terreurnetwerk Al-Qaeda is niet duidelijk. Volgens de Nijmeegse burgemeester Guusje ter Horst ging het wel om ’serieuze bedreigingen’. Zij sprak over voorbereidingen van moord.

Vanwege de terreurdreiging, gericht op de door 1,3 miljoen bezoekers en wandelaars van de Vierdaagse, werd groot alarm geslagen en 270 politiemensen ingezet.

De 28-jarige echtgenote van de verdachte, Wafa H., zei gisteren nog steeds niet te weten waarom haar echtgenoot is aangehouden.
„Wanneer komt mijn man terug? Waarom is zit hij nu vast?” vroeg de in onzekerheid verkerende Syrische. „De politie wil niet zeggen wat er aan de hand is.”
De buurt waar het gezin sinds vorige zomer woont, reageerde gistermiddag ontdaan. Zij hadden wel gemerkt dat de hoekwoning de laatste dagen werd geobserveerd vanuit geparkeerde personenauto’s. Zij noemen het achteraf merkwaardig dat H. er een tamelijk luxe leven op nahield, terwijl hij een bijstandsuitkering genoot.

De Syriër Yafar H. viel in de omgeving ook op doordat hij veelvuldig mannen over de vloer of te logeren had en regelmatig dagenlang afwezig was.
„Volgens hun dochtertjes Jara en Maja was papa dan met vakantie”, zegt buurvrouw Brandwijk. „Het zijn hummeltjes van vijf en zes, ze noemen ons opa en oma. Hem kennen we als een nette lieve man die altijd vriendelijk gedag zei.” Haar echtgenoot: „Ik hielp hem wel eens met de tuin, of hij leende bij mij gereedschap. Die man liep de hele dag met zijn gsm aan zijn hoofd.”
De woning van H. werd zaterdag door de politie minutieus uitgekamd. Daarbij werd onder andere zijn mobiele telefoon in beslag genomen maar ook zelfs kinderfoto’s.

„We hebben helemaal niks meer”, laat de moeder weten. „Bij de politie is er niemand die ons in het Arabisch kan vertellen wat er aan de hand is.” Ook de auto, een witte Suzuki Alto, is in beslag genomen voor onderzoek.
Het gedrag van de Syriër viel in de buurt eveneens op doordat hij veelvuldig sjouwde met dozen en sporttassen. „Niet een, maar wel tien tegelijk. Dan lag zijn hele auto vol. Die werden razendsnel naar binnen gebracht”, zegt een andere buurvrouw. In de opgeruimde woning beschikt het gezin ook over zeer kostbare audio- en videoapparatuur. In de tuin staat een enorme satellietschotel. „Terwijl hij maar een uitkering had. Wij snapten nooit hoe dat kon.”
Burgemeester Paul Wilbers van de gemeente Beek-Ubbergen, waartoe Ooij hoort, is inmiddels op de hoogte gesteld van de ernstige verdenkingen. „Ik kreeg zaterdagochtend te horen dat er in mijn gemeente een arrestatie op handen was. Pas gisteren ben ik geïnformeerd over de details.”

-------------------------

Toch een schande dat de politie nadat die mensen reeds 15 jaar in Nederland worden opgevangen nog steeds geen ARABISCH hebben leren praten nietwaar![/size][/font]
Ondertussen heeft Remkes schijnbaar al toegegeven dat het weer eenns heibel om niets was hoorde ik..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 19:10   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ho? verstonden ze dan toch Nederlands?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 19:39   #6
Beer
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Locatie: Gent
Berichten: 909
Standaard

Ze verstaan nederlands als het in hun voordeel is ,anders is ikke nie verstaan ikke allochtoon gij racist zijn.Dat doen ze,bij mij pakt dit niet meer,en hoe langer het duurt hoe agresiever ik wordt
__________________
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt
HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK

Laatst gewijzigd door Beer : 20 juli 2004 om 19:39.
Beer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 21:33   #7
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Ze verstaan nederlands als het in hun voordeel is ,anders is ikke nie verstaan ikke allochtoon gij racist zijn.Dat doen ze,bij mij pakt dit niet meer,en hoe langer het duurt hoe agresiever ik wordt
8) Ken je eigen taal : het is agressiever 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 23:16   #8
rom
Burger
 
rom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtsliberaal
In het Imamsterdam van Job Cohen, zouden er meteen tientallen behulpzame Arabisch-sprekende politie-functionarissen gereed staan.....
De dader zelf (haar man) schijnt wel goed Nederlands te kunnen spreken. Dus waarschijnlijk is het zo'n traditioneel fundamentalistisch gezinnetje.
De man haat het westen en de vrouw gaat alleen naar buiten voor de boodschappen.
__________________
"De kritiek is gemakkelijk; want een aanval met één enkel woord vereist bladzijden tot verdediging." : Jean-Jacques Rousseau

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 18:09   #9
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

is er hier nog meer nieuws over losgelaten?
__________________
Wanneer de schijver van deze zinnen:
"tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " ,
“Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert”

[font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font=&quot]
[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]
[font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font]

tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 21:31   #10
rom
Burger
 
rom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
is er hier nog meer nieuws over losgelaten?
Verdachte: Ik moest bom gooien

van onze verslaggever
2004-07-21

LENT - Een van de twee verdachten die zijn opgepakt omdat zij militaire deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse zouden hebben bedreigd, was zelf naar de politie gestapt met informatie over een geplande aanslag. Een onbekende zou hem hebben gevraagd om een bom tussen de Amerikaanse deelnemers te gooien. Diegene is volgens hem nog op vrije voeten.

Dat zegt de advocaat van deze verdachte, A. Kilic. Haar cliënt is een 33-jarige Libanees zonder vaste verblijfplaats. Hij ging donderdagavond naar de politie in Nijmegen. Iemand zou hem hebben benaderd om een bomaanslag te plegen op Amerikanen, in ruil voor geld, maar hij zou hebben geweigerd. ,,Mijn cliënt meldde dat, zoals een goede burger betaamt'', aldus de advocaat.

De 'opdrachtgever' reed in een auto met Duits kenteken, meldde het journaal gisteren. De politie arresteerde deze figuur niet. Volgens de advocaat omdat de politie deze man niet wist op te sporen. De politie hield de Libanees wel aan, op zaterdagavond. Deze wordt verdacht van bedreiging.

De politie hield ook een 37-jarige Syriër aan uit Ooij, een dorp bij Nijmegen. ,,Mijn cliënt heeft de politie op de Syriër gewezen omdat die de politie mogelijk kon leiden naar degene die de militairen iets aan wilde doen. Mijn cliënt kent de Syriër van de straat en misschien omdat ze allebei asielzoeker zijn.''

Onduidelijk is of de Syriër ook is gevraagd om mee te werken aan de aanslag. Hij wordt verdacht van voorbereiding van moord. De rechter-commissaris besliste gisteren dat hij nog zeker drie dagen blijft vast zitten. De advocaat van de Syriër geeft geen commentaar. De advocaat van de Libanees zegt: ,,Ik denk dat ze de Syriër vasthouden om alsnog informatie uit hem te krijgen over de opdrachtgever.''

De verdenking van de Libanees bleek gisteren niet zwaar genoeg om hem nog langer vast te houden. Hij blijft wel verdacht. Hij komt ook niet vrij, omdat hij volgens het openbaar ministerie illegaal in Nederland is. Hij moet in vreemdelingendetentie zijn uitzetting afwachten.

De tip van de Libanees was donderdagavond voor burgemeester, politie en justitie in Nijmegen aanleiding om een uitzonderlijk groot onderzoek te beginnen. Gisteren zei de Nijmeegse burgemeester Ter Horst in deze krant dat het onderzoek nog alle kanten op kan gaan.

Het openbaar ministerie wil niet op de uitlatingen van advocaat Kilic reageren.


Bron: http://www.fortuynpolitiek.nl/topic....94&whichpage=5
__________________
"De kritiek is gemakkelijk; want een aanval met één enkel woord vereist bladzijden tot verdediging." : Jean-Jacques Rousseau

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 21:33   #11
rom
Burger
 
rom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 141
Standaard

Posted - 21 Jul 2004 : 11:16:34
--------------------------------------------------------------------------------

Vierdaagse-verdachte ’op straat geronseld’


door Harrie Nijen Twilhaar


NIJMEGEN, woensdag
De 33-jarige Libanees die verdacht wordt van het beramen van een aanslag op de deelnemende militairen aan de Vierdaagse, is volgens zijn advocate op straat aangesproken met het verzoek om tegen betaling tijdens het wandelsportfestijn een bom te gooien. Hij wordt voorlopig niet strafrechtelijk vervolgd wegens gebrek aan bewijs.
Wel blijft hij vastzitten. De man is gisteren door het openbaar ministerie overgedragen aan de vreemdelingenpolitie en de Immigratieen Naturalisatiedienst. Hij blijft wel verdachte in de zaak.
De hechtenis van de 37-jarige Syriër Yvar H. uit Ooij is gisteren door de rechter-commissaris in Arnhem met drie dagen verlengd. De man wordt er door justitie van verdacht voorbereidingshandelingen voor moord te hebben verricht. „Er waren voldoende redenen om de man langer vast te houden”, aldus persofficier M. van der Mark.

De Libanees, die tot zijn aanhouding in een dak- en thuislozencentrum in Nijmegen woonde, werd direct weer aangehouden. Het OM zegt dat de man illegaal is en daarom het land uit moet.
Volgens zijn nieuwe advocate, mevrouw mr. A. Kiliç, is het „zeer merkwaardig” dat haar cliënt in vreemdelingenbewaring is gesteld. „Ik ben bijzonder verbaasd.” Nadat de Libanees was gevraagd een bom te gooien, door een man in een auto met Duits kenteken, stapte hij volgens haar meteen naar de politie, ook al kon hij het geld zeer goed gebruiken in verband met zijn asielzoekerstatus. Justitie noch de advocate wil erop ingaan of de man in de auto de 37-jarige Syriër was.
De asielprocedure werd al enige tijd door een andere advocaat begeleid.

Bron: http://www.fortuynpolitiek.nl/topic....94&whichpage=5
__________________
"De kritiek is gemakkelijk; want een aanval met één enkel woord vereist bladzijden tot verdediging." : Jean-Jacques Rousseau

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 09:45   #12
tAfkaB
Vreemdeling
 
tAfkaB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Locatie: Aarschot
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Ze verstaan nederlands als het in hun voordeel is, anders is ikke nie verstaan ikke allochtoon gij racist zijn.Dat doen ze,bij mij pakt dit niet meer,en hoe langer het duurt hoe agresiever ik wordt
8) Ken je eigen taal : het is agressiever 8)
En "ik word" zonder t
__________________
"elke vier jaar moeten de arbeiders kiezen welke vertegenwoordigers van de burgerij hun uitbuiting zullen organiseren", V.I. Lenin

http://nwf.skynetblogs.be/
tAfkaB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 10:43   #13
rom
Burger
 
rom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Beer
Ze verstaan nederlands als het in hun voordeel is, anders is ikke nie verstaan ikke allochtoon gij racist zijn.Dat doen ze,bij mij pakt dit niet meer,en hoe langer het duurt hoe agresiever ik wordt

8) Ken je eigen taal : het is agressiever 8)


En "ik word" zonder t


Dat mensen uit het linkse spectrum bij dit soort schokkende berichten op spellingsfouten gaan letten, zegt genoeg.

__________________
"De kritiek is gemakkelijk; want een aanval met één enkel woord vereist bladzijden tot verdediging." : Jean-Jacques Rousseau

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 11:57   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rom
[/b]

Dat mensen uit het linkse spectrum bij dit soort schokkende berichten op spellingsfouten gaan letten, zegt genoeg.

Vin ik ooooook !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be