Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2017, 12:41   #181
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Nr.10

Citaat:
Drie talen? De moedertaal, het engels, en welke is die derde taal?
Engels, Swahili, en de moedertaal. Behalve aan de kust waar de moedertaal Swahili is.

Citaat:
Sterk om dergelijke kennis in Kenia te vinden. Mogelijk heeft Kenia België beter leren kennen via de goal van Divock Origi in het Maracana stadion in Brazilië, op het WK 2014 aldaar.
Ja, volgens hen is dat een Keniaan. Ik plaag hen altijd door te zeggen dat deze jongen geboren en getogen is in België, en dus een Belg.
Nee, zelfs vroeger kreeg ik dikwijls de vraag, "ben je Vlaming of franstalig"...
Ze hebben veel kennis maar doen er weinig mee, dat klopt.


Citaat:
In Kinshasa heb ik tijdens het EK 2016 de Belgen een beetje kunnen volgen. Verbazend hoe goed sommige Congolezen onze nationale ploeg kennen. Echt.
De Congolezen die ik ken zijn ook alles behalve stom. Maar net als de Kenianen ook zelf-destructief.

Citaat:
Wat is europees niveau? Geografie en klimaat zijn Afrikaans. Dat zijn factoren die je niet zomaar kunt weglaten.
Wel, blanke Zuid-Afrikanen zijn volledig Europeanen (allez toch grotendeels). Dus alleen daaraan zal het niet liggen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:45   #182
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat is een voorbeeld van juju met positieve uitwerking. De juju wordt ook ingeschakeld voor negatieve doeleinden.

In het Afrikaanse voetbal speelt juju een belangrijke rol. Ook Hugo Broos, trainer van Kameroen tijdens de Africa Cup 2017, werd ermee geconfronteerd. Tijdens de eerste rond hadden de spelers voor een van de wedstrijden een marabout geconsulteerd. Die had hen gezegd dat ze voor de wedstrijd geen rijst mochten of dat het verloren spel was. Broos kwam de zaak ter hore: "aan die onzin doen we niet mee". Waarna hij de hele ploeg verplichtte om de avond tevoren rijst te eten. De match werd gewonnen en tevens de Africa Cup 2017.

Vanuit het standpunt van de nuchtere Europeaan die Hugo Broos is: negeren.
Dat vindt ook de elite in landen als Kenia. Maar soms kun je er niet tegen op.
Zo was er een kind dat behekst was en rondliep zonder kleren en ondervoed. Ik wilde dat kind een goede maaltijd en een douche geven, maar de familie weigerde pertinent, en er brak zelfs zware ruzie uit over het onderwerp.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:48   #183
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het gebruik van preservatieven is volgens mij zeer beperkt. Mogelijk omdat er geen toegang tot bestaat. Mogelijk ook omdat het geloof er zich negatief over uitlaat.
Ik denk dat de uitleg veel ordinairder is. Net als hier vinden mannen het niet zo leuk om condooms te gebruiken, ook vrouwen voelen liever "the real thing".
En Afrikanen denken niet aan morgen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:50   #184
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Meer de krachtpatsers en showmannen a la voormalig rebellen leiden Ronnie Brunswijk. Kijken bosnegers tegen op. Nauwelijks opleiding maar toch het kunnen schoppen tot body guard van de president om vervolgens tegen hem te keren en een binnenlandse oorlog te beginnen; jaren 80. Dat soort lieden. Ook goed kunnen voetballen speelt mee, en de potentie hebben om 5 vrouwen te n%&ken op een dag.
Toch hebben ze, in Kenia althans, ook wel ontzag voor intellect en technologie.
Daarom kun je als blanke niets verkeerds doen, je wordt altijd als superieur gezien. Daar maken sommigen ook grof gebruik van om iedereen te bedriegen en beliegen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:53   #185
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Afrikaan kijkt naar Europa bijna alsof het een utopie betreft.
Er wordt heel hard opgekeken naar Europa.
De hersenen werken met beelden en het beeld dat men in Afrika heeft van Europa is zeer positief.
Ja, dat klopt, zelfs te positief. Men is altijd verrast dat ook hier bedelaars en arme mensen wonen.
Natuurlijk IS alles hier ook beter. Ik ben steeds onder de indruk van de orde, de regelmaat en de welvaart als ik terugkom uit Afrika.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:29   #186
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het Westerse kolonialisme was foei. Het Chinese is hoera.
En toch verlangen veel Kongolezen etrug naar de tijd dat de Belgen daar baas waren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 16:05   #187
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En toch verlangen veel Kongolezen etrug naar de tijd dat de Belgen daar baas waren.
Sommige misschien, maar het was ook niet alles en zal nooit terugkomen.
Belgen zijn ook verantwoordelijk voor wat er in Congo gebeurd is. Ze hebben nooit de moeite genomen om Congolezen verantwoordelijkheid te geven.
Ik heb nog een werkstuk gemaakt over de schoolstrijd in Congo, tussen katholieke en staatsscholen. Ook werd er gezeverd over tweetaligheid in Congo, let wel Nederlands/Frans. daar hielden ze zich mee bezig dus...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 16:16   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Sommige misschien, maar het was ook niet alles en zal nooit terugkomen.
Belgen zijn ook verantwoordelijk voor wat er in Congo gebeurd is. Ze hebben nooit de moeite genomen om Congolezen verantwoordelijkheid te geven.
Ik heb nog een werkstuk gemaakt over de schoolstrijd in Congo, tussen katholieke en staatsscholen. Ook werd er gezeverd over tweetaligheid in Congo, let wel Nederlands/Frans. daar hielden ze zich mee bezig dus...
Het waren toen andere tijden.
Mensenrechten bestonden nog niet, de VS had nog niet zo lang geleden de slavernij afgeschaft en kende nog appartheid.
Het VK voerde nog oorlog tegen de Zulu's en Afrika was voor een groot deel nog onbekend.
Na WWI en II had men Congo nodig voor de heropbouw van de Belgische economie en was er dus geen tijd om aan de rechten van de Congolezen te denken.

Maar de reden waarom veel Congolezen terug verlangen naar de Belgen, is gewoon omdat er zekerheid was en omdat men werk had.
De overlevingskansen en veiligheid was verzekerd, zolang je de Belg maar gehoorzaam was, lag er zelfs alle dagen brood op tafel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 18:50   #189
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Toch hebben ze, in Kenia althans, ook wel ontzag voor intellect en technologie.
Daarom kun je als blanke niets verkeerds doen, je wordt altijd als superieur gezien. Daar maken sommigen ook grof gebruik van om iedereen te bedriegen en beliegen.
Daar heb je zeker een punt. NGO's staan in zeer en zeer laag aanzien. Ik ben ook wel eens opgelicht door de dezelfde groep-NGO's-. De laatste keer beloofde zij (een internationaal erkende NGO) werk uit handen te nemen. Dit hebben zij niet gedaan, waardoor ik een 5-voudig aan werk kwijt was. Ik desalniettemin de klus aangenomen en afgemaakt, heb wel een netwerk opgebouwd in de ambtenarij en wetenschappers omdat zij (NGO) dat nalieten. Nu is het mijn beurt om om een dergelijk project met succes op te starten en verder te gaan. De muur waar tegen je aanloopt van liegen en bedriegen ken ik al te goed. Daarom moet je zorgen dat je niet afhankelijk van derden bent. Altijd aan back up achter de hand hebben.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 maart 2017 om 18:55.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 16:56   #190
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Met een bang hart wacht ik de verkiezingen van 2017 af...
http://www.eurasiareview.com/1903201...lections-oped/

Ik hoor dat de etnische haat sterk is toegenomen, en dat men zich aan het bewapenen is. De verliezer zal de uitkomst van de verkiezingen niet aanvaarden, en dat de verkiezingen vervalst zullen worden is nu al zo goed als zeker. Ik zal zorgen dat ik in augustus en september niet naar Kenya ga.
Hopelijk loop alles met een sisser af maar het kan ook uitdraaien op een burgeroorlog.


So, there goes Kenya into the next election in circumstances that are uncannily similar to those of 2007: Dangerous polarization between supporters of the incumbent and those of the opposition leaders and an electoral body and a judiciary that have little credibility in the eyes of the people. How will Kenyans deal with the 2017 presidential election result, which is guaranteed to excite very strong passions on either side of the political divide? While the ruling Jubilee Coalition exudes confidence that it will be re-elected, despite its abysmal record, already the opposition Coalition for Reforms and Democracy (CORD) has warned that they will not accept a rigged election outcome as they did in 2013. CORD has been unrelenting in questioning the fairness and competence of the electoral commission. Raila Odinga, the presumed CORD candidate, has told his followers that “this time round I am not coming to tell you my votes have been stolen.” Odinga will be running for president for the fourth, and some say, last time. He is 71 years old. What he and his coalition are going to do to ensure the integrity of the vote given the grave accusations against IEBC, or what their reaction might be in the event of expected massive irregularities to their disadvantage, remains to be seen.
In the years that he has been in power, President Kenyatta as the Commander-in-Chief of KDF has spared no effort to consolidate his control of the military, but also to militarize the state. Tongues were left wagging after State House circulated photographs of the president in full military gear in September 2014.
In early January, a video clip emerged in which wealthy Mombasa businessman and politician Suleiman Shahbal announced to a gathering that the Jubilee Coalition would win the 2017 elections by any means, including the use of force and fraud.
Corruption is deeply entrenched in Kenyan politics. Chief Justice Mutunga, who describes Kenya as a “bandit economy”, has noted that corruption inside government is taking a worrying trend as next year’s general election approaches. State coffers are being looted for money to buy support.
With Kenya’s devolved system of government that created 47 semi-autonomous counties, corruption has also been devolved down to the country’s grassroots. There are frequent, almost daily, reports of huge sums of county funds that are uncounted for or misappropriated through irregular procurement. A lot of this corruption is tied to the upcoming elections as politicians at every level try to build war chests for the polls.
Among the population, tension is building. Social media is brimming with ethnic hate speech. The traditional media have discreetly chosen their sides. Both CORD and Jubilee are determined to win the election – almost at any cost. Neither party seems ready to accept the other’s win, or to go to court to contest an unfavourable outcome. We can only expect an angry rejection of the result by the losing side. And what is going to happen when no one has confidence in the Judiciary to challenge the outcome at the Supreme Court, which is supposed to be the final arbiter of presidential election disputes? Given Kenya’s history, the prognosis is too dire to contemplate.
There are good grounds to believe that the next elections in August 2017 will be seriously flawed and could precipitate perhaps the worst chaos in the country’s electoral history – far worse than the mayhem of 2007 when, officially, 1133 people were killed and over 600,000 internally displaced.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 maart 2017 om 17:10.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 23:49   #191
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Ben net terug.
Steeds opnieuw het gevoel op een andere planeet te belanden, zelfs na de zoveelste keer.
Al die oude Belgen met hun mini-probleempjes, de verzorgde tuintjes en fermettes die je ziet, het enorme aanbod aan lekker eten, politie op de fiets (in plaats van met machinegeweren en intimiderend je geld af te troggelen) steeds opnieuw is het een shock. Natuurlijk is het leven hier beter, maar er zijn ook enkele dingen die ik van hen geleerd heb. Mensen hier zijn watjes, kunnen tegen niets, weten niet wat afzien is. De dood wordt verdrongen terwijl die in Kenya overal aanwezig is. Kenianen weten dat politiek en economie gelijk is aan maffia, omdat het daar open en blood is, hier geldt dat ook wel ergens maar het wordt verdoezeld.

Wat betreft de politieke ontwikkelingen, beide partijen hebben hun aanhangers en zijn ervan overtuigd dat ze zullen winnen. Ik denk persoonlijk dat Uhuru Kenyatta, ondanks de slechte economische omstandigheden, zal winnen, gewoon omdat hij het sterkst staat, en de macht heeft. Als Odinga zou winnen, zal er waarschijnlijk fraude volgen, en dan breekt er een burgeroorlog los. Zaterdag waren er "clashes" in het centrum dat belooft weinig goeds.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 01:55   #192
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Sommige misschien, maar het was ook niet alles en zal nooit terugkomen.
Belgen zijn ook verantwoordelijk voor wat er in Congo gebeurd is. Ze hebben nooit de moeite genomen om Congolezen verantwoordelijkheid te geven.
Ik heb nog een werkstuk gemaakt over de schoolstrijd in Congo, tussen katholieke en staatsscholen. Ook werd er gezeverd over tweetaligheid in Congo, let wel Nederlands/Frans. daar hielden ze zich mee bezig dus...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  toutca.jpg‎
Bekeken: 39
Grootte:  89,5 KB
ID: 106103  

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 10:07   #193
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Iedereen die de sociale zekerheid bij ons wil afbouwen moet ook eens zulke landen bezoeken.
Behalve voor de 10% rijkste Kenianen die naar Indië vliegen voor behandeling betekent kanker een doodvonnis. Overal op straat zie je zwaar zieke en gehandicapte mensen bedelen om toch tenminste wat te kunnen eten en pijnstillers te kunnen kopen.
Kanker komt erg veel voor in deze landen, vooral door de grote vervuiling (oude auto's, bussen, alles wordt gewoon ongefilterd geloosd, etc.) Daarnaast heb je ook heel veel mensen die verslaafd zijn aan lijm, of zelfgestookte onzuivere alcohol.
Veel mensen hebben zelfs het geld niet om naar de dokter te gaan voor een diagnose, ze sterven gewoon, dus in de statistieken zul je dit niet zien.
Het zijn landen van winners of loosers. En "the winner takes it all". Willen we dat hier echt introduceren, zoals sommige rechtse partijen willen?

een ander voorbeeld, openbaar vervoer in Nairobi is in handen van de matatu-maffia.
Overal in Nairobi zie je erg vervuilende maar hippe bussen uitgerust met stereo-installaties die Amerikaanse hiphop uitbraken, die zijn duur voor een Keniaan (tot 1 euro in de spits, terwijl een gemiddelde Keniaan 100 euro per maand verdient) en doen het verkeer dichtslibben, maar er is geen alternatief. Ze hebben "touts" in dienst die agressief naar klanten hengelen, die hangen aan de bus, ook in volle vaart, en schreeuwen de bestemming.
Een voormalige gouverneur van Nairobi wilde naar het voorbeeld van Addis Ababa, hoofdstad van het arme land Ethiopië, een bovengronds metro systeem aanleggen. Als Ethiopië dat kan moeten wij dat ook kunnen, en een stad met 7 miljoen inwoners heeft daar nood aan, zei hij. Hij werd op klaarlichte dag vermoord.
Veel van die matatu's zijn persoonlijk eigendom van de minister van transport, die daar miljarden winst mee maakt...

Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2017 om 10:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 13:14   #194
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Tsja, als leiders met een visie worden afgeknald door corrupte egoïsten die niet voor geweld terugdeinzen, dan is het gebeurd met een land.

Of toch een uitweg, nml het gewoon het neger Machiavelli spel meespelen.

Je beloofd bv die matatu's dat er een bovengrondse weg komt waar alleen zij op mogen rijden. Vervolgens maak je de tol zo astronomisch hoog dat niemand van hen erop rijdt, om die vervolgens in te zetten voor de metro.

Zoiets

Als die metro wordt aangelegd wel simultaan laten verlopen met het uitdelen van stereo installaties.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 juni 2017 om 13:22.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2017, 00:24   #195
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ben net terug.
Steeds opnieuw het gevoel op een andere planeet te belanden, zelfs na de zoveelste keer.
Al die oude Belgen met hun mini-probleempjes, de verzorgde tuintjes en fermettes die je ziet, het enorme aanbod aan lekker eten, politie op de fiets (in plaats van met machinegeweren en intimiderend je geld af te troggelen) steeds opnieuw is het een shock. Natuurlijk is het leven hier beter, maar er zijn ook enkele dingen die ik van hen geleerd heb. Mensen hier zijn watjes, kunnen tegen niets, weten niet wat afzien is. De dood wordt verdrongen terwijl die in Kenya overal aanwezig is. Kenianen weten dat politiek en economie gelijk is aan maffia, omdat het daar open en blood is, hier geldt dat ook wel ergens maar het wordt verdoezeld.
Het is inderdaad een zeer grote cultuurschok om van hieruit het vliegtuig te nemen en te landen in zo'n Afrikaanse grootstad. De luchthaven zelf gaat nog, maar o wee de eerste stappen buiten die luchthaven. Je waant je echt bijna op een andere planeet. Wat mogen we blij zijn met wat we hebben. Voor hetzelfde was je ginder geboren en zag je alleen maar ellende. Vandaag hoorde ik op de radio dat voor kinderen België het derde beste land ter wereld is om in op te groeien. Afrika bengelt achteraan. Men meldde ook dat als Europa iets kan doen voor Afrika het gelegen is in de inzet op een fatsoenlijke opleiding voor de talrijk aanwezige jeugd daar. Daar zou je een groot plan kunnen rond maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat betreft de politieke ontwikkelingen, beide partijen hebben hun aanhangers en zijn ervan overtuigd dat ze zullen winnen. Ik denk persoonlijk dat Uhuru Kenyatta, ondanks de slechte economische omstandigheden, zal winnen, gewoon omdat hij het sterkst staat, en de macht heeft. Als Odinga zou winnen, zal er waarschijnlijk fraude volgen, en dan breekt er een burgeroorlog los. Zaterdag waren er "clashes" in het centrum dat belooft weinig goeds.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2017, 03:14   #196
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Tsja, als leiders met een visie worden afgeknald door corrupte egoïsten die niet voor geweld terugdeinzen, dan is het gebeurd met een land.

Of toch een uitweg, nml het gewoon het neger Machiavelli spel meespelen.

Je beloofd bv die matatu's dat er een bovengrondse weg komt waar alleen zij op mogen rijden. Vervolgens maak je de tol zo astronomisch hoog dat niemand van hen erop rijdt, om die vervolgens in te zetten voor de metro.

Zoiets

Als die metro wordt aangelegd wel simultaan laten verlopen met het uitdelen van stereo installaties.
Zo dom zijn ze niet hoor, daarenboven hebben ze hun mannetjes binnen de regering die door hen betaald worden.
Alleen als er iemand veel meer geld op tafel en onder de tafel zou leggen/schuiven, voor een alternatief, kan er een alternatief komen. Alleen de Chinezen zijn daartoe in staat. Zo hebben ze de nieuwe spoorlijn gelegd tussen Mombasa en Nairobi die vanaf vandaag operatief is. Ze hebben ook de metro van Addis aangelegd, en verschillende spoorlijnen in Ethiopië, onder andere een cruciale lijn naar Djibouti, een zeehaven.
Maar zolang ze doorhebben dat er serieuze tegenkanting bestaat, zullen ze niet bewegen wat Nairobi betreft. De verkiezingen zullen misschien uitsluitsel brengen, zowiezo gebeurt er niets voor de verkiezingen, behalve dat het waterprobleem en de elektriciteitspannes plots opgelost zijn...

In Ethiopië werkt het systeem ook helemaal anders, daar heb je een partij, met maoïstische roots, die alles in handen heeft, en nauwe bondgenoten zijn van China.

The Ethiopian People's Revolutionary Democratic Front (Amharic: የኢትዮጵያ ሕዝቦች አብዮታዊ ዲሞክራሲያዊ ግንባር?; abbreviated EPRDF but commonly known as Ehadig) is the ruling political coalition in Ethiopia.
Revolutionary democracy replaced Marxism–Leninism as the EPRDF's official ideology in the early 1990s, not because the front had lost their belief in communism, but rather because of the international situation (the Soviet Union was dissolved in 1991).[10] The main message of Revolutionary Democracy, similar to that found in Marxist–Leninist thought, is that a vanguard party should rule because it represents the people and has "supposedly superior knowledge of the nature of social development conferred on them by the EPRDF ideology."[11] Similar to Marxism–Leninism, the EPRDF prefers to categorize society into classes such as the peasantry, the bourgeoisie, the proletariat and the comprador bourgeoisie and considers its main adversary to be imperialism, that is free market capitalist states.[11]
The peasantry are considered the main class in Ethiopia, since they form a majority of the population, and they are considered the pillar of Revolutionary Democracy.[12] Upon seizing power, the front was suspicious of the petite bourgeoisie class, believing that they were naturally inclined to oppose the front's policies.[13] Despite this, the front believed it could win over the petite bourgeoisie through economic incentives and successful policy.[13] Importantly, if members of the petite bourgeoisie class oppose the EPRDF, the front will "empty their 'belly and pocket'".[14] The urban proletariat are in contrast naturally inclined towards the EPRDF, and the EPRDF seeks to recruit members of these class so as to strengthen the front's organizational links with the trade unions.[14] The EPRDF asserts that the "local investor", that is, the capitalist, will naturally be hostile towards the front and its policies, and the front should therefore try to persuade this class to become neutral.[14] Religious organizations are deemed reactionary by the EPRDF.[15]
The EPRDF opposes liberal democracy, and liberalism in general.[16] Despite this, Revolutionary Democracy can be considered a mixture of communist and liberal thought.[16] The front views liberal democracy and free market capitalism as decadent, and has a "romantic attachment" to the beliefs of Vladimir Lenin, who condemned liberal democracy as the dictatorship of the bourgeoisie (literally the dictatorship of the upper class) while supporting Lenin's assertion of the need for a vanguard party which practices democratic centralism.[16]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethiop...Front#Ideology

An event in commemoration of the former Cuban President Fidel Castro was held yesterday at the Ethiopia-Cuba Friendship Memorial Park in Addis Ababa, Ethiopia.

Government representatives, Ethiopians educated in Cuba, diplomats, fans and supporters of Castro attended the commemoration.

Ambassador Taye, Representatives of the Ministry of Foreign Affairs, said Ethio-Cuba friendship is a blood tied and an eternal relation.



“Ethiopia will never forget Castor as he was together with us at a difficult time,” he added.

Ethiopians who educated in Cuba as a result of the bilateral relations existed between the two countries have been contributing a lot for Ethiopia’s growth, he added.


https://www.nazret.com/2016/12/06/et...21-gun-salute/




Metro in Addis:



Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen armoede is in Ethiopië, het land komt van zeer ver, in de jaren 70 waren ze nog nauwelijks uit de middeleeuwen, en daarna volgden 2 decennia oorlog. Maar het is wel al jarenlang een van de grootste economische stijgers in Zwart-Afrika, en ze hebben geen grondstoffen van betekenis zoals andere stijgers.
Er is nog steeds veel armoede, maar ook in betere wijken zie je allerlei krotten, terwijl de krottenwijken minder mensonterend zijn dan in Kenya. Er is ook minder criminaliteit, veel minder corruptie en veel meer sociale samen gang en controle. Meer mensen hebben toegang tot elektriciteit, dat terwijl in de jaren 70 Kenya een BNP per inwoner had dat vele malen hoger lag dan dat van Ethiopië, een van de armste landen ter wereld.

Je merkt het verschil ook aan veel andere kleine dingen. Zo zijn er veel minder auto's in Addis, omdat de overheid enorme taksen heft op de aankoop van een auto. Daarmee is Addis een van de weinige derde wereld grootsteden zonder vreselijke vervuiling en angstaanjagende files.
Ethiopiërs hechten ook echt aan hun cultuur, kijken niet op naar het Westen. Westerse sekstoeristen worden met stenen bekogeld, terwijl in Kenya daarentegen iedereen een graantje wil meepikken van het sekstoerisme (dikwijls met minderjarigen) aan de kust, op de eerste plaats de politie.
Ze hebben traditionele restaurants en culturele centra waar traditioneel eten opgediend wordt en dansers en muzikanten traditionele dansen uitvoeren (als een Keniaan geld heeft koopt hij "chicken N fries" of "fish and chips" weggespoeld door een fles namaak guinness, in triestige krotten waar Amerikaanse RnB uit de boksen schalt).

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juni 2017 om 03:42.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2017, 04:09   #197
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard



"hotel royal"... met zulke namen houden ze de spirit er in... en denken ze toch een beetje in het VK of de VS te zijn...



telecom winkel...



fashion winkel...

Maar ik mag niet te hard zijn voor de Kenianen, het leven is keihard en ze maken er het beste van.

Op sommige vlakken zijn ze ook zeer inventief, zo waren ze de eersten die een bankrekening koppelden aan een telefoonaccount, waardoor ook de armen financiële transacties kunnen uitvoeren. Tenslotte heb je ook nog een middenklasse die probeert te overleven. En veel Kenianen die op allerlei niveaus een verschil willen maken, alleen de politici, die falen spectaculair.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2017, 04:24   #198
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het is inderdaad een zeer grote cultuurschok om van hieruit het vliegtuig te nemen en te landen in zo'n Afrikaanse grootstad. De luchthaven zelf gaat nog, maar o wee de eerste stappen buiten die luchthaven. Je waant je echt bijna op een andere planeet. Wat mogen we blij zijn met wat we hebben. Voor hetzelfde was je ginder geboren en zag je alleen maar ellende. Vandaag hoorde ik op de radio dat voor kinderen België het derde beste land ter wereld is om in op te groeien. Afrika bengelt achteraan. Men meldde ook dat als Europa iets kan doen voor Afrika het gelegen is in de inzet op een fatsoenlijke opleiding voor de talrijk aanwezige jeugd daar. Daar zou je een groot plan kunnen rond maken.
onderwijs is niet zo slecht in Kenya, maar er is geen werk.
Er moet industrie komen, infrastructuur, vernieuwing, en de oude krokodillen moeten hun controle over de vetpotten opgeven.
Iedereen moet leren aan het algemeen belang denken, omdat dat uiteindelijk ook hen en hun familie ten goede komt. En op lange termijn te leren denken.
Veel Kenianen gaan met hun loon direct naar de hoeren en op café. Professoren slapen met hun leerlingen en geven hen dan goede cijfers. Ook tribalisme, bijgeloof, sektes, etc. maken veel kapot.
En het allerergste is dat ministers, officieren, parlementairen, etc. hun job vooral als een gelegenheid zien om snel rijk te worden.
Maar goed, zulke dingen gaan traag, ik verwacht niet het nog mee te maken dat Afrika echt boomt zoals sommige Aziatische landen deden eind 20ste eeuw.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juni 2017 om 04:30.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2017, 08:15   #199
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

De verwachtingen zijn dat de bevolking in Afrika tegen 2050 gaat verdubbelen naar 2.2 miljard, om dan nog eens te verdubbelen naar 4.4 miljard tegen het einde van de eeuw. Dat allemaal onder het mom van godsdienst en traditie.

Nu, laat ze maar doen, ik geef er in ieder geval geen cent aan.

En mensen maar kortzichtig miljoenen inzamelen voor hongersnoden zoals reeds sinds mensenheugenis gebeurt, zodat ze dag 1 wederom te eten hebben, maar de dag erna alweer niet meer. Dweilen met de kraan open heet zoiets en dit hele systeem moet wel het toppunt zijn van menselijke kortzichtigheid.

Europa moet zich wapenen tegen en voorbereiden op gigantische vluchtelingenstromen vanuit Afrika, want komen zullen ze eens ze hun eigen continent volledig vernield hebben door algehele chaos en anarchie.
Met goed 500 000 000 inwoners wordt Europa anders volledig onder de voet gelopen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2017, 12:47   #200
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Het klopt dat Afrikanen veel te veel kinderen maken.
Een één kind politiek is dringend noodzakelijk.
China werd jarenlang bekritiseerd omwille van de één kindpolitiek, maar de resultaten zijn onmiskenbaar.
Alleen moeten de geesten in Afrika meer rijpen. Ik denk dat een land als Ethiopië het voortouw zal nemen.
Allerlei kerken en religies ook de katholieke kerk die de geesten verzieken in Afrika zijn de voornaamste oorzaak van die bevolkingsexplosie.

In 2050 zouden er in Kinshasa 35 miljoen mensen wonen, in Lagos 32 miljoen, in Nairobi 14 miljoen, in Kabul 17 miljoen, in Calcutta 35 miljoen, enzovoort. Terwijl die steden helemaal de capaciteit, de infrastructuur of de economie niet hebben om al die mensen op te vangen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Projec...ulation_growth

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juni 2017 om 12:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be