Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2017, 13:09   #221
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en toch worden bij een inbraak nog vingerafdrukken genomen, je vraagt je af waarom, als daar toch niks mee aan te vangen valt!
Met als doel om te bewijzen dan een specifieke verdachte aanwezig was, als bewijslast. Daarom dat men van verdachten de vingerafdrukken neemt om te vergelijken.

Ik begin hier echt de indruk te hebben dat sommigen CSI voor werkelijkheid aanzien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:12   #222
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het kunnen er best ook maar 10 zijn.
OK, stel dat er 10 mensen zijn die aanwezig waren en hun vingerafdruk achterlieten. De 11de, de dader had handschoenen aan.

Van die 10 hadden er 9 een goed alibi.

Wat denk je dat er zal gebeuren?

Citaat:
Dat feit alleen maakt het al interessant...
Enig idee hoe vaak dat gebeurd?

Citaat:
Dat zit er dik in, in de VS leven ca. 325 miljoen mensen, in Belgie 11...
27 minuten in een database van 67M vingerafdrukken. Zelfs in de VS zijn ze nog niet zot genoeg om van iedereen vingerafdrukken te verzamelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:22   #223
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
OK, stel dat er 10 mensen zijn die aanwezig waren en hun vingerafdruk achterlieten. De 11de, de dader had handschoenen aan.

Van die 10 hadden er 9 een goed alibi.

Wat denk je dat er zal gebeuren?
....
't Zelfde als nu.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:23   #224
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus omdat er mogelijk ook plaatsen van delict zijn waar een vingerafdruk problematisch kan zijn, ga je heel het systeem afschaffen? terwijl het wsl op de meeste delictplaatsen heel duidelijk is...
1) Ik pleit niet voor het afschaffen van vingerafdrukken. Ik pleit tegen het verplicht verzamelen van vingerafdrukken van alle Belgen.

2) Enig idee hoeveel mensen er over de vloer komen op verschillende plekken? Zelfs bij jou thuis? Je voordeur alleen al bevat waarschijnlijk op elk ogenblik een verzameling van minstens 5 individu's. (Inwoners, postbodes, courierdiensten,...)

Citaat:
en omdat ze dat in de States mogelijk sneller kunnen, gaan we dat hier maar gewoon niet doen?
Stel je voor dat ze het op 5 minuten kunnen en dit doen op de luchthaven voor iedereen die op de vlieger moet (want het is voor terrorisme te voorkomen etc etc etc). Op een Boeing 747 kunnen 408 passagiers. Stel dat er 4 checkin balies zijn per vlieger, dan komt dit op: (408/4)*5m = 8,5 uur per vlieger (en dat zonder al de andere zottigheden).

Het doel van die 27 minuten die ik aanhaalde was om aan te tonen dat zo'n systeem niet efficiënt is. Een certificaat checken op de eId duurt letterlijk seconden (en zijn wel degelijk secuur). Vingerafdrukken daarentegen.... Da's andere koek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:25   #225
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de technische mogelijkheid bestaat. wanneer hier een politieke prioriteit van gemaakt wordt, is het op 1 dag gedaan met elk misbruik daarin.
Dat zeiden ze van Oosterweel ook. En van BHV. En van ontelbaar veel andere problemen die in dit land decennia aanslepen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:27   #226
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Zelfde als nu.

.
Ah, hoe zo? Gaan ze er ene op willekeur uitpikken? Op 't straat rondlopen en gewoon er ene uitkiezen? Zo van, hij daar manneke, ge stemt waarschijnlijk n-va dus we pikken er u uit?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:48   #227
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat zeiden ze van Oosterweel ook. En van BHV. En van ontelbaar veel andere problemen die in dit land decennia aanslepen.
ge sleept er ongelooflijk complexe zaken bij (met zeggenschap op vele bestuursniveaus)


terwijl het bij de politie gaat over een databank waarvan een log bestaat welke gebruiker welke data raadpleegt ... dit logboek BESTAAT al, het wordt alleen niet of pas gebruikt na klachten van de burger, terwijl het een simpele controletaak zou zijn om te bekijken welke gebruikers records lezen van burgers waar ze niks mee te maken hebben ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 mei 2017 om 13:49.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:53   #228
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
1) Ik pleit niet voor het afschaffen van vingerafdrukken. Ik pleit tegen het verplicht verzamelen van vingerafdrukken van alle Belgen.

2) Enig idee hoeveel mensen er over de vloer komen op verschillende plekken? Zelfs bij jou thuis? Je voordeur alleen al bevat waarschijnlijk op elk ogenblik een verzameling van minstens 5 individu's. (Inwoners, postbodes, courierdiensten,...)



Stel je voor dat ze het op 5 minuten kunnen en dit doen op de luchthaven voor iedereen die op de vlieger moet (want het is voor terrorisme te voorkomen etc etc etc). Op een Boeing 747 kunnen 408 passagiers. Stel dat er 4 checkin balies zijn per vlieger, dan komt dit op: (408/4)*5m = 8,5 uur per vlieger (en dat zonder al de andere zottigheden).

Het doel van die 27 minuten die ik aanhaalde was om aan te tonen dat zo'n systeem niet efficiënt is. Een certificaat checken op de eId duurt letterlijk seconden (en zijn wel degelijk secuur). Vingerafdrukken daarentegen.... Da's andere koek.
ik vrees dat we naast elkaar praten

als er een inbraak gebeurt bij mij thuis, en dmv uitsluiting kan de politie zoeken tussen 10 mensen (met vingerafdruk bij mij thuis) of gewoon zonder enige richting beginnen zoeken ... dan is het nut van zo'n databank voor mij al bewezen.

hetzelfde geld voor uw focussen op t feit dat dit vingerafdrukken van "alle belgen" zouden zijn en er zich meer individuen op t grondgebied kunnen bevinden ... die terechte opmerking betekent voor mij dat men dan van iedereen die op t grondgebied wil komen dan maar de vingerafdrukken moet nemen (net zoals in de US trouwens)

ps en over veiligheid en hacking ... als ze er in de US in slagen om zo'n databank te beveiligen ... zal dat hier ook wel kunnen zeker ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:55   #229
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vrees dat we naast elkaar praten

als er een inbraak gebeurt bij mij thuis, en dmv uitsluiting kan de politie zoeken tussen 10 mensen (met vingerafdruk bij mij thuis) of gewoon zonder enige richting beginnen zoeken ... dan is het nut van zo'n databank voor mij al bewezen.

hetzelfde geld voor uw focussen op t feit dat dit vingerafdrukken van "alle belgen" zouden zijn en er zich meer individuen op t grondgebied kunnen bevinden ... die terechte opmerking betekent voor mij dat men dan van iedereen die op t grondgebied wil komen dan maar de vingerafdrukken moet nemen (net zoals in de US trouwens)

ps en over veiligheid en hacking ... als ze er in de US in slagen om zo'n databank te beveiligen ... zal dat hier ook wel kunnen zeker ?
Dit zinnetje doet mij besluiten dat je het niet écht meent

En over Amerika:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chelsea_Manning


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 mei 2017 om 13:57.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:56   #230
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Met als doel om te bewijzen dan een specifieke verdachte aanwezig was, als bewijslast. Daarom dat men van verdachten de vingerafdrukken neemt om te vergelijken.

Ik begin hier echt de indruk te hebben dat sommigen CSI voor werkelijkheid aanzien.
al uw opmerkingen over de onbetrouwbaarheid v vingerafdrukken ... terwijl het gaat over menselijke fout of een mogelijke gelijke afdruk van 1 op 64 miljoen ...

ik zeg niet dat men die afdruk blind moet volgen, maar als het de politie de taak kan geven uit te sluiten tussen 2 personen of 11 miljoen personen, lijkt mij het nut toch wel klaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 13:57   #231
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit zinnetje doet mij besluiten dat je het niet écht meent
belgië gebruiken kennende moet ik idd toegeven dat er hier een groot verschil is tussen technisch kunnen en politiek willen ...

maar mogen we met z'n allen niet een beetje meer efficiëntie eisen van alle overheden en openbare diensten mss? we betalen er genoeg voor, niet?

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 mei 2017 om 13:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 14:01   #232
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit zinnetje doet mij besluiten dat je het niet écht meent

En over Amerika:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chelsea_Manning

Team Manning!

ps nogmaals een databank met uitsluitend vingerafdrukken en naam ... die is zelfs niet interessant genoeg om te hacken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 14:15   #233
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Team Manning!

ps nogmaals een databank met uitsluitend vingerafdrukken en naam ... die is zelfs niet interessant genoeg om te hacken.
Je moet tegenwoordig als man verdomd goed uit je doppen kijken
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 14:21   #234
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet tegenwoordig als man verdomd goed uit je doppen kijken
of je vooroordelen een beetje in toom houden.


die vrouw is een heldin voor het aankaarten van zoveel onwettigheden van de US overheid tav de eigen burgers en US gebrek aan respect voor mensenrechten in de wereld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 15:28   #235
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is blijkbaar niet zo simpel:

http://www.telegraph.co.uk/science/2...not-be-unique/

Blijkbaar is computer matching dus niet voldoende.
Hij schrijft ook:

Citaat:
Mr Silverman, who was the Home Office’s first Forensic Science Regulator, said: “Essentially you can’t prove that no two fingerprints are the same. It’s improbable, but so is winning the lottery, and people do that every week.
Met die (on)waarschijnlijkheid kan ik best leven.
Wedden voor 100.000.000 euro dat ik nooit de loterij zal winnen?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 16:57   #236
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Ik ga voor mezelf hier stoppen in deze draad, omdat zowat alles gezegd is.
Conclusie voor mij: de ene lijdt aan achtervolgingswaarzin en de andere ziet de dingen meer realistisch.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 18:53   #237
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga voor mezelf hier stoppen in deze draad, omdat zowat alles gezegd is.
Conclusie voor mij: de ene lijdt aan achtervolgingswaarzin en de andere ziet de dingen meer realistisch.

.
.. én vergeet niet dat de vicepremier en minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken, belast met Grote Steden en de Regie der Rabauwen in vingerafdrukken mogelijkheden tot gezichtsherkenning ziet ..



.. ben .. c'est �* dire ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 mei 2017 om 18:54.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 19:00   #238
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hij schrijft ook:



Met die (on)waarschijnlijkheid kan ik best leven.
Wedden voor 100.000.000 euro dat ik nooit de loterij zal winnen?
stel dat jij volgende week 50.000.000 wint, dan moet je mij nog altijd 50.000.000 extra, waar denk je die te halen mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 19:34   #239
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
stel dat jij volgende week 50.000.000 wint, dan moet je mij nog altijd 50.000.000 extra, waar denk je die te halen mss?
Wedden of zwijgen!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 11:15   #240
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Conclusie voor mij: de ene lijdt aan achtervolgingswaarzin en de andere ziet de dingen meer realistisch.
Ochottekes toch, achtervolingswaanzin, wat een groot woord. Is het je dan nog niet opgevallen dat andere landen zo'n databank niet aanleggen? Zelfs in Turkije doet men dat niet.

Hoe kan een intelligent iemand zo'n fascistische maatregel in hemelsnaam toejuichen? Is de angst voor den vreemden zo groot dat jullie jullie data zo maar te grabbel geven? Is de slaafse mentaliteit zo sterk dat jullie zonder nadenken alles slikken wat een politieke partij ejaculeert?

Het is een feit dat dit vervalsingen van eId's gedetecteerd kunnen worden zonder vingerafdrukken. Het is een feit dat dit terrorisme niet zal tegenhouden. Het is aangetoond dat de politiek ofwel liegt (geen centrale databank, zie statement in openingspost) ofwel niet eens weet hoe een eId werkt.

Er is nog geen enkel argument gekomen om aan te tonen dat dit ook maar iets zal oplossen. Zelfs de meest banale moord kunnen niet opgelost worden met vingerafdrukken alleen.

Newsflash: CSI is fictie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be