Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat ik aan facebook geef dient binnen facebook te blijven?
Inderdaad, ik ben ingeschreven bij facebook, maar deactiveer mijn account onmiddellijk 1 2,27%
Och, ik ben ingeschreven bij facebook, maar kijk voorlopig de kat uit de boom 14 31,82%
Neen, dit is een buitenkansje om mijn volledige ID over te dragen aan onbekenden 4 9,09%
Juist, ik ben niet ingeschreven bij facebook, en dat hou ik zo 25 56,82%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2009, 15:16   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Watch what you tweet
Een voorbeeld van de oprukkende censuur in deze begintijden van het Internet. Deze zorgwekkende evolutie niet te lichtzinnig nemen stel ik voor.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2009 om 15:17.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 04:45   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Google is providing the search features for a Wikipedia-style site, called Intellipedia, on which agents post information about their targets that can be accessed and appended by colleagues
Citaat:
agents are encouraged to post intelligence information on a secure forum, which other spies are free to read, edit, and tag - like the online encyclopedia Wikipedia
Citaat:
So far 37,000 users have established accounts on the service, and the database now extends to 35,000 articles, according to Sean Dennehy, chief of Intellipedia development for the CIA.
37.000 spionnen die aan het werken zijn aan een wikipedia-achtige database ...
Volledig artikel: CIA enlists Google's help for spy work
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 oktober 2009 om 04:46.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 04:51   #23
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Dat zijn er meer dan de 30.000 die dat in China doen ...
Citaat:
China has roughly 30,000 Internet police who use Internet Detective and other tools to monitor Web users, according to the China Internet Network Information Center, an arm of China's Ministry of Information Industry.
Uit: Web users walk Great Firewall of China
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 oktober 2009 om 04:51.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 12:03   #24
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Ik sta op Facebook, maar reeds na een paar weken zag ik het nut er niet meer van in. Ik sta er nog op, maar bezoek de site bijna nooit meer. Ik hang liever rond op forums zoals deze.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 17:44   #25
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Ik heb lang getwijfeld of ik al dan niet een profiel op Facebook zou openen, maar ik ben er nu uit dit voorlopig niet te doen. Er zijn veel te veel risico's aan verbonden. Mensen beseffen nog steeds niet de inpact van het openbaar maken van gegevens op internet. Dat is zowat hetzelfde als informatie gewoon op straat gooien, in die verschillende dat je info op het net gewoon wereldwijd kan terugvinden. Er is een vals gevoel van veiligheid, omdat je meent lekker knus in een kamer achter een computerschermpje te zitten, maar in feite kijken duizenden mensen over je schouder mee. Mensen denken beter drie keer na voor ze iets online zetten. Zeker leerkrachten en professoren zouden dit beter eens doen, bij ons op den unief zijn er hoe langer hoe meer 'confronterende' zaken van docenten die de studenten te weten komen, juist door netwerksites �* la Facebook. De grenzen tussen privé en werk vervagen also en zeker naar studenten en jongeren toe is dit allesbehalve een goede evolutie. Vele intimiderende informatie zou wel eens tegen je gebruikt kunnen worden, chantagepraktijken zijn overigens al geen science-fiction meer.

Een slechte evolutie die ook steeds meer de kop opsteekt en waar je helaas niet zelf de hand in hebt, is het gegeven dat 'vrienden' ook steeds meer foto's van jezelf online zetten op hun profielen. Je bent bijvoorbeeld op een feestje, loopt daar dronken rond, doet wat onnozel en dan nemen ze een foto en plaatsen ze die (vaak goedbedoeld) online. Dit kan echter zeer schadelijk en confronterend zijn. Stel je voor (en dat is al gebeurd) dat schoolkinderen foto's van hun leraar zien die strippoker aan het spelen is, omdat een vriend van dat gezelschap een digitale camera ter hand nam en de foto's op zijn 'open' profielpagina zette. Ik erger mij er overigens aan voortdurend en overal ongevraagd gefotografeerd te worden. Maar met de vooruitgang in de digitale fotografie is hiertegen protesteren, vechten tegen de bierkaai geworden.

Voor inbrekers en dieven zijn in ieder geval nieuwe gouden tijden aangebroken met vele nieuwe mogelijkheden. Gewoon naar wat openbare profielen op Facebook, Netlog of Twitter surfen, te weten komen wanneer iemand langdurig weg is en het adres (en dat is meestal geen probleem om hieraan te geraken). Dan Google Earth ter hand nemen en de woning en de buurt prospecteren. Nog wat meer te weten komen over de gezinssituatie en de woning door te chatten of te twitten op de netwerksites, en klaar is kees. De perfecte inbraak kan worden gepleegd met zeer weinig kans op betrappen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 18:01   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb lang getwijfeld of ik al dan niet een profiel op Facebook zou openen, maar ik ben er nu uit dit voorlopig niet te doen. Er zijn veel te veel risico's aan verbonden. Mensen beseffen nog steeds niet de inpact van het openbaar maken van gegevens op internet. Dat is zowat hetzelfde als informatie gewoon op straat gooien, in die verschillende dat je info op het net gewoon wereldwijd kan terugvinden. Er is een vals gevoel van veiligheid, omdat je meent lekker knus in een kamer achter een computerschermpje te zitten, maar in feite kijken duizenden mensen over je schouder mee. Mensen denken beter drie keer na voor ze iets online zetten. Zeker leerkrachten en professoren zouden dit beter eens doen, bij ons op den unief zijn er hoe langer hoe meer 'confronterende' zaken van docenten die de studenten te weten komen, juist door netwerksites �* la Facebook. De grenzen tussen privé en werk vervagen also en zeker naar studenten en jongeren toe is dit allesbehalve een goede evolutie. Vele intimiderende informatie zou wel eens tegen je gebruikt kunnen worden, chantagepraktijken zijn overigens al geen science-fiction meer.

Een slechte evolutie die ook steeds meer de kop opsteekt en waar je helaas niet zelf de hand in hebt, is het gegeven dat 'vrienden' ook steeds meer foto's van jezelf online zetten op hun profielen. Je bent bijvoorbeeld op een feestje, loopt daar dronken rond, doet wat onnozel en dan nemen ze een foto en plaatsen ze die (vaak goedbedoeld) online. Dit kan echter zeer schadelijk en confronterend zijn. Stel je voor (en dat is al gebeurd) dat schoolkinderen foto's van hun leraar zien die strippoker aan het spelen is, omdat een vriend van dat gezelschap een digitale camera ter hand nam en de foto's op zijn 'open' profielpagina zette. Ik erger mij er overigens aan voortdurend en overal ongevraagd gefotografeerd te worden. Maar met de vooruitgang in de digitale fotografie is hiertegen protesteren, vechten tegen de bierkaai geworden.

Voor inbrekers en dieven zijn in ieder geval nieuwe gouden tijden aangebroken met vele nieuwe mogelijkheden. Gewoon naar wat openbare profielen op Facebook, Netlog of Twitter surfen, te weten komen wanneer iemand langdurig weg is en het adres (en dat is meestal geen probleem om hieraan te geraken). Dan Google Earth ter hand nemen en de woning en de buurt prospecteren. Nog wat meer te weten komen over de gezinssituatie en de woning door te chatten of te twitten op de netwerksites, en klaar is kees. De perfecte inbraak kan worden gepleegd met zeer weinig kans op betrappen.
Ge moet ook niet overdrijven he. Ik sta op faceboek, er staan een 150-200 mensen op mijn vriendenlijst en een foto's van mij die ik er zelf op heb gezet. Daar komt geen gevaar bij kijken.

Het is trouwens goed mogelijk dat er al foto's van jou op facebook staan, zonder dat je er zelf op hebt gezet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 02:11   #27
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik sta op Facebook, maar reeds na een paar weken zag ik het nut er niet meer van in. Ik sta er nog op, maar bezoek de site bijna nooit meer. Ik hang liever rond op forums zoals deze.
Zelfs dan, denk eraan.
Al wat je daar geplaatst heb is niet meer van jou, het is van facebook.
Als ik u was zou ik alles verwijderen wat daar geplaatst is.

Juridisch gezien weet ik niet hoe het juist in elkaar zit maar het zou me
niet verwonderen mocht ons parlement niets te zeggen hebben in deze
materie.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 04:14   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  saug13usa.jpg‎
Bekeken: 87
Grootte:  63,5 KB
ID: 57272  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 05:03   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Yahoo gaf Iran gegevens van 200.000 gebruikers
9 okt 2009


Yahoo wordt beschuldigd van collaboratie met het Iraanse regime. De zoekmachine zou tijdens de protesten over de presidentsverkiezingen de namen en e-mail adressen van 200.000 Iraanse Yahoo-gebruikers hebben doorgegeven aan het regime.

Deze beschuldiging wordt geuit in een post op het Iraanse Studenten Solidariteitsblog. Bronnen geven aan onze Amerikaanse zustersite CNet door dat deze informatie afkomstig is van een groep tegenstanders van het regime, die wisten te infiltreren in de regering om zo de informatie te lekken.

Deze bronnen zeggen dat afgevaardigden van Yahoo een ontmoeting hadden met de Iraanse internetautoriteiten nadat Google en Yahoo werden afgsloten tijdens de protesten. Yahoo zou overeen gekomen zijn om de namen van bloggers door te geven als de regering de blokkade tegen Yahoo zou opheffen.

Volledig artikel
Yahoo ontkent.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 06:01   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat weet jij daar van? Ik heb persoonlijk al heel wat oude kennissen terug kunnen opsnorren en oude vriendschappen nieuw leven ingeblazen. Dat heeft dus zeer zeker een waarde voor de deelnemers.
Idem hier.


Citaat:
Die "sukkels" strooien alleen die informatie rond die ze willen rondstrooien.
Geef inderdaad niet teveel gevaarlijke informatie bloot. Het grootste gevaar op FB zijn nog de inbrekers die via FB gaan opzoeken wie met vakantie is.


Citaat:
Ik vrees dat ze op mijn facebook-pagina's weinig belangwekkends zullen vinden...
Idem hier maar ze kunnen van alles een probleem maken als ze willen.


Citaat:
Na und?
Jawohl Nummer Zehn, wass bedeutet deine Übersetzung?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 06:46   #31
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

en wat moet ge doen als ge niks te verbergen hebt?

volgens sommigen zit de staatsveiligheid ook op dit forum, die zullen ook wel een manier vinden om uw identiteit e.d. te achterhalen en in een dossierke met uw nick en avatar te steken.

met of zonder fb: als de cia en aanverwanten in u geïnteresseerd zijn, dan dringen ze op 1 of andere manier binnen in uw leven.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 07:47   #32
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
en wat moet ge doen als ge niks te verbergen hebt?
Misschien dat jij niets te verbergen hebt, maar zij wel.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 08:46   #33
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

@nr. 10: wat is uw probleem eigenlijk?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 09:30   #34
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 09:32   #35
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Aanverwante problematiek:
google, wiki: it's all scewed / screwed as info is kept out, manipulated. met google heb ik trouwens ook een aantal zeer slechte ervaringen: anderen kunnen uw informatie daar compleet laten uitsluiten van zoekresultaten...
idem voor gmail ... FBI materiaal
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 03:19   #36
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ge moet ook niet overdrijven he. Ik sta op faceboek, er staan een 150-200 mensen op mijn vriendenlijst en een foto's van mij die ik er zelf op heb gezet. Daar komt geen gevaar bij kijken.

Het is trouwens goed mogelijk dat er al foto's van jou op facebook staan, zonder dat je er zelf op hebt gezet.
En dat is nu net het grote probleem en de onrechtvaardigheid! Door al die klojo's die lichtzinnig foto's van anderen op hun (openbaar) profielpagina zetten, hebben we er totaal geen controle meer over waar we te zien zijn. Onze foto's kunnen dan overal te pas en te onpas terug opduiken. Dat mensen zelf hun intimiteiten te grabbel willen gooien, dat is hun goed recht, maar ze zouden eens moeten leren toestemming aan de anderen te vragen alvorens 'hun' foto's onmiddellijk online te zetten en er andere personen bij te betrekken. Kan je geen proces inspannen tegen een individu die een afbeelding van jou ongevraagd op het internet zwiert?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 07:44   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

zoek eens uw naam op

http://wieowie.nl

je zult verstelt staan wat je vindt van uzelf. Meestal heb je wel uzelf online gezet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 22:24   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
En dat is nu net het grote probleem en de onrechtvaardigheid! Door al die klojo's die lichtzinnig foto's van anderen op hun (openbaar) profielpagina zetten, hebben we er totaal geen controle meer over waar we te zien zijn. Onze foto's kunnen dan overal te pas en te onpas terug opduiken. Dat mensen zelf hun intimiteiten te grabbel willen gooien, dat is hun goed recht, maar ze zouden eens moeten leren toestemming aan de anderen te vragen alvorens 'hun' foto's onmiddellijk online te zetten en er andere personen bij te betrekken. Kan je geen proces inspannen tegen een individu die een afbeelding van jou ongevraagd op het internet zwiert?
In theorie gaat dat wel, maar of er in praktijk iets van zal komen betwijfel ik ten sterkste.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 22:36   #39
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Excuse me? Ik heb zelfs verschillende accounts op facebook. Voor geen enkele van die accounts werd privé-informatie gevraagd, zeker geen "ID card information"...

Een zoveelste complottheorietje?
Ge kunt tenminste een onderbroekske aandoen hé Raf, voor ge op Politics.be verschijnt!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 22:24   #40
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zoek eens uw naam op

http://wieowie.nl

je zult verstelt staan wat je vindt van uzelf. Meestal heb je wel uzelf online gezet.
Merci voor de tip-geen verrassingen, zij het dan één pagina waarvan ik niks wist over een project waarvan ik projectleider ben
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be