Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2013, 16:09   #21
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel grappig dat dit komt van iemand met de Amerikaanse vlag als avator. De Amerikanen financieren, bewapenen de rebellen en geven hen logistieke steun.
Niet Al-Nusra.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 16:14   #22
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je weet dat ik grotendeels een stalinist ben, kun je moeilijk zeggen dat ik in principe tegen geweld of een "sterke hand" ben. Als het nodig is natuurlijk en als het echt niet anders kan.

Maar het blijft een tragedie, voor de familie van die jongens EN voor de SyriËrs die ze helpen vermoorden hebben. De grote schuldigen zijn de recruteerders, daar moet streng tegen opgetreden worden, en zoals ik al zei natuurlijk ook westerse politici, Turkije, en de Golfstaten die een bijzonder cynisch spel spelen en de oorlog in Syrië aanwakkeren.
Wie zich Stalinist noemt verliest het recht op elke morele verontwaardiging over politiek geïnspireerde moorden en slachtpartijen. Niemand deed dat zo uitvoerig en systematisch als Stalin. Daar zijn Al-Nusra en hun sjiitische tegenstanders brave jongens tegen.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 23:41   #23
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je weet dat ik grotendeels een stalinist ben, kun je moeilijk zeggen dat ik in principe tegen geweld of een "sterke hand" ben. Als het nodig is natuurlijk en als het echt niet anders kan.

Maar het blijft een tragedie, voor de familie van die jongens EN voor de SyriËrs die ze helpen vermoorden hebben. De grote schuldigen zijn de recruteerders, daar moet streng tegen opgetreden worden, en zoals ik al zei natuurlijk ook westerse politici, Turkije, en de Golfstaten die een bijzonder cynisch spel spelen en de oorlog in Syrië aanwakkeren.
Jong of niet, gerecruteerd of niet, iemand die ongewapende burgers aanvalt, en eigenhandig hun koppen eraf snijdt, die deugt niet, en wat mij betreft verdiend die de dood dubbel en dik.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 03:37   #24
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Niet Al-Nusra.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 03:39   #25
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

zio-talk XIII...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 11:29   #26
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Zo moeilijk was dat nu ook niet voor een beetje soldaat, een bende gedrogeerde hysterische melkmuilen afknallen is niet echt een moeilijke job.
Inderdaad. Troepen van Assad, meer van dat!
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 11:33   #27
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Ach, die nobele ethisch principes van links.




Ik heb me geërgerd bij deze Thatcher-is-dood-vierder. Ik heb me geërgerd bij "Chavez is dood, hoera".

Maar hier ben ik opgelucht. Niet blij. Opgelucht. Want Thatcher noch Chavez hebben mij geraakt en zouden mij kunnen raken, maar die radicale koppensnellers zouden mij op een dag kunnen uitpikken eens terug uit Syrië om hier hun Jihad verder te zetten.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 13:14   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Jong of niet, gerecruteerd of niet, iemand die ongewapende burgers aanvalt, en eigenhandig hun koppen eraf snijdt, die deugt niet, en wat mij betreft verdiend die de dood dubbel en dik.
ja, maar veel belangrijker is toch om te zien wie er achter al dat geweld zit. En dat zijn onder andere onze eigen politici, zoals bvb. Verhofstadt die oproept de rebellen te gaan bewapenen. Dat daar eens meer reactie op komt.

Is natuurlijk moeilijker dan enkele domme migrantenjongeren te veroordelen.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2013 om 13:15.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 13:17   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Wie zich Stalinist noemt verliest het recht op elke morele verontwaardiging over politiek geïnspireerde moorden en slachtpartijen. Niemand deed dat zo uitvoerig en systematisch als Stalin. Daar zijn Al-Nusra en hun sjiitische tegenstanders brave jongens tegen.
Stalin heeft, weliswaar met harde hand, een nieuwe maatschappij gecreëerd waar religie geen rol van betekenis meer speelt en vele traditionele vormen van onderdrukking, genderongelijkheid, etc. verdwenen.

Al-Nusra en co. willen in plaats van modernisering net terug in de tijd, en religieuze onderdrukking opdringen aan iedereen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 13:24   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Niet Al-Nusra.
Dat moet nog blijken. We zullen pas binnen 40 jaar de details kennen als de archieven geopend zullen worden en mensen op hun sterfbed hun memoires zullen schrijven. Ik denk dat zelfs Al-Nusra bewapend wordt via Qatar en Saudi Arabië. Het Westen ziet al-nusra niet als een bedreiging, een aantal gekke fundamentalisten die SyriË terug naar de middeleeuwen wil brengen en de strijd zal aangaan met Hezbollah in Libanon. Al-Nusra staat ook garant voor voortdurende instabiliteit, en dus in de weg van Arabische eenheid of vooruitgang. en wie weet spreiden ze hun gif ook naar de moslim-gebieden in rusland, dat zou, vanuit westers oogpunt, helemaal mooi zijn. De occasionele aanslag nemen ze er dan wel bij. (heeft als extra voordeel dat ze op die manier de publieke oinie kunnen overtuigen van militaire interventies in het Midden-Oosten)



Een beetje de strategie die het Westen in de jaren 80 in Afghanistan voerde, toen onder andere Osama Bin Laden geld en wapens kreeg.

Het Westen heeft veel meer problemen met landen als Iran en Rusland, onafhankelijk, groot, goed bewapend en relatief welvarend.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 13:28   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik heb me geërgerd bij deze Thatcher-is-dood-vierder. Ik heb me geërgerd bij "Chavez is dood, hoera".

Maar hier ben ik opgelucht. Niet blij. Opgelucht. Want Thatcher noch Chavez hebben mij geraakt en zouden mij kunnen raken, maar die radicale koppensnellers zouden mij op een dag kunnen uitpikken eens terug uit Syrië om hier hun Jihad verder te zetten.
Het zijn gewoon dommerikken die zich laten manipuleren door machtige wereldspelers. Ik ben opgelucht dat de jihadi's niet in hun doel geslaagd zijn, niet opgelucht bij de dood van iemand. Die dood was noodzakelijk, zeker geen misdaad, en ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden, maar het blijft natuurlijk triestig voor de ouders, die meestal zelfs niet op de hoogte waren dat hun kind naar de oorlog vertrok.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 13:44   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Goed nieuws!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 17:52   #33
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het blijven naïeve jonge mensen die misbruikt worden in Syrië door gewetenloze internationale actoren. Degene die het overleven en terugkeren moeten volgens mij niet zomaar op de maatschappij losgelaten worden maar eerst gestraft worden voor hun daden, en heropgevoed.
Als je iemand levend het hoofd afsnijdt dan ben je 'geen naieve jonge mens'. Dan weet je goed wat je aan het doen bent. Den ben je gewoon een machtswellusteling die er op kickt om iemand dmv helse pijn, een vreselijke angst en lange doodstrijd het hoekje om te helpen.
Dan heb je niet meer het minste recht op begrip of zelfs op bestaan.

Ik durf zelfs te zeggen dat dat psychopaten zijn en vergeet het maar om die her op te voeden.
In elke oorlog zien een paar sluimerende psychopaten hun kans mooi. Net zoals nu weer, we zouden die mannekes hun strafblad eens moeten kunnen bekijken. Wss allen al gekend voor geweld, zedenfeiten -om niet te zeggen verkrachting tout court, en nu gaan ze -in naam van hun god- want ze zijn toch zo vroom!- nog wat meer barbaarsheden uithalen.

Tegen de muur met die varkens. Zonder pardon.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 10 juni 2013 om 17:54.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 18:40   #34
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...jn-slaap.dhtml

Derde Belg gedood in Syrië: "Vermoord in zijn slaap"

Weer een potentiële terrorist minder. Aan dit tempo zijn we binnen een maand van onze Jihadfundi's verlost.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 18:59   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Ik herhaal: allemaal heel erg dat Belgen betrokken ziin bij gruwelijkheden in Syrië, maar het zijn onze politici die de oorlog aangemoedigd hebben en wapens willen leveren aan diezelfde rebellen!
En als jullie van je vakantie genieten aan de Turkse stranden, denk dan ook eens aan de smerige rol die dat land speelt in Syrië. Die jihadi's en hun wapens komen bijna allemaal SyriË binnen via Turkije, waar ze zich ook kunnen terugtrekken als het even te heet wordt, zich hergroeperen en dan opnieuw aanvallen.

Als Rusland en China het Westen niet gestopt hadden om de luchtmacht van de rebellen te spelen zoals in Libië, dan was dat tuig nu overal in Syrië aan de macht, en waren de meeste minderheden en iedereen die het niet eens is met de jihadi's al lang gevlucht of vermoord. En de jihadi's zouden dan nu onder elkaar aan het vechten zijn, zoals in Libië. Ze kunnen zelfs niet wachten tot ze de oorlog gewonnen hebben en beginnen elkaar nu al af te maken in Noord-Syrië. Nu goed, dat laatste kunnen we enkel maar aanmoedigen.

Positief is alvast dat de publieke opinie zich steeds meer vragen zal beginnen stellen bij de buitenlandse politiek van het Westen, en dat, moest de EU beslissen wapens te leveren aan de rebellen, dat een storm van kritiek zal opleveren. (dat hoop ik tenminste)

Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2013 om 19:05.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 19:32   #36
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Inderdaad @tomm, de rol van onze beleidsmakers in deze is onbetwistbaar niet gering, ze dragen voor deze wantoestanden dan ook een enorme, zoniet alle, verantwoordelijkheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 20:11   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ja, maar veel belangrijker is toch om te zien wie er achter al dat geweld zit. En dat zijn onder andere onze eigen politici, zoals bvb. Verhofstadt die oproept de rebellen te gaan bewapenen. Dat daar eens meer reactie op komt.

Is natuurlijk moeilijker dan enkele domme migrantenjongeren te veroordelen.
Onze politici hebben inderdaad niets geleerd uit de bewapening van de Afghaanse Mujahedeen ten tijde van de Russische bezetting.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 20:27   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard Opgeruimd staat netjes

Hupla, volgend dodelijk slachtoffer:


Bonte bevestigt overlijden Vilvoordse twintiger




De 20-jarige Tarek Taketloune uit het Vlaams-Brabantse Vilvoorde is inderdaad vorige week om het leven gekomen in Syrië, zoals verschillende media maandag meldden. Dat bevestigt de burgemeester van de stad Vilvoorde, Hans Bonte.

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130610_00617233
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 20:30   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Gaan we die missen? 1-0 voor ons
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 20:35   #40
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hupla, volgend dodelijk slachtoffer:


Bonte bevestigt overlijden Vilvoordse twintiger




De 20-jarige Tarek Taketloune uit het Vlaams-Brabantse Vilvoorde is inderdaad vorige week om het leven gekomen in Syrië, zoals verschillende media maandag meldden. Dat bevestigt de burgemeester van de stad Vilvoorde, Hans Bonte.

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130610_00617233

Hebben ze 't gefilmd? hebben ze 't gefilmd?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be