Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2013, 21:00   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gaan we die missen? 1-0 voor ons
Ik alleszins niet. Wat mij betreft organiseert België hele bus- en vliegtuigreizen naar door voor alle "jongeren" die willen meedoen. Assad kan er wel mee over weg.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 21:23   #42
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Hebben ze 't gefilmd? hebben ze 't gefilmd?
De filmers van beestachtige moord die zelf gefilmd worden de moment van executie, dan, want dat is wat er gebeurd is. Hij is geëxecuteerd door z'n companen terwijl hij lag te slapen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 juni 2013 om 21:23.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 21:25   #43
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Inderdaad @tomm, de rol van onze beleidsmakers in deze is onbetwistbaar niet gering, ze dragen voor deze wantoestanden dan ook een enorme, zoniet alle, verantwoordelijkheid.
²
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 21:26   #44
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onze politici hebben inderdaad niets geleerd uit de bewapening van de Afghaanse Mujahedeen ten tijde van de Russische bezetting.
Het terrein in Afghanistan leende zich er perfect voor, en de bevolking ook. In Syrië geen van beide. Noch het terrein, noch de bevolking. Syrië zal geen tweede Afghanistan worden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 21:57   #45
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ja, maar veel belangrijker is toch om te zien wie er achter al dat geweld zit. En dat zijn onder andere onze eigen politici, zoals bvb. Verhofstadt die oproept de rebellen te gaan bewapenen. Dat daar eens meer reactie op komt.
De vijand van mijn vijand is misschien niet mijn vriend, maar ik kan hem misschien wel een paar wapens bezorgen.

Met wat slechte wil zou je Verhofstadt er nog van kunnen verdenken van een real-politicus te zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 11:07   #46
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Hebben ze 't gefilmd? hebben ze 't gefilmd?
Oh ja, ze filmen daar alles. Liefst met schokkende kwaliteit, past bij de inhoud.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 11:15   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De vijand van mijn vijand is misschien niet mijn vriend, maar ik kan hem misschien wel een paar wapens bezorgen.

Met wat slechte wil zou je Verhofstadt er nog van kunnen verdenken van een real-politicus te zijn.
Ja, en het is die realpolitics die ervoor zorgt dat er zoveel doden vallen in Syrië en Belgische jongeren betrokken raken in het conflict daar. Even misdadig dus als die van Sharia for Belgium die jongeren recruteren om in syrië te gaan vechten.

Volgende keer dat Somers nog eens z'n beklag gaat doen over die jongeren hoop ik echt dat een journalist of andere spreker dat eens ter sprake brengt...

Wat is trouwens de mening van NVA over het zenden van wapens naar de rebellen? Ik denk dat ze gewoon geen mening hebben, maar trouw de VS volgen wat die ook beslissen. Maar natuurlijk wel afgeven op de jongeren die in Syrië gaan vechten. (straks met Belgische wapens?)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 11:39   #48
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat is trouwens de mening van NVA over het zenden van wapens naar de rebellen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 15:36   #49
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, en het is die realpolitics die ervoor zorgt dat er zoveel doden vallen in Syrië en Belgische jongeren betrokken raken in het conflict daar. Even misdadig dus als die van Sharia for Belgium die jongeren recruteren om in syrië te gaan vechten.

Volgende keer dat Somers nog eens z'n beklag gaat doen over die jongeren hoop ik echt dat een journalist of andere spreker dat eens ter sprake brengt...

Wat is trouwens de mening van NVA over het zenden van wapens naar de rebellen? Ik denk dat ze gewoon geen mening hebben, maar trouw de VS volgen wat die ook beslissen. Maar natuurlijk wel afgeven op de jongeren die in Syrië gaan vechten. (straks met Belgische wapens?)
Inderdaad. Hieronder een cartoon die ik al enkele maanden geleden getekend heb voor een Turkse krant in België.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  belstrijdsyrie.jpg‎
Bekeken: 74
Grootte:  192,4 KB
ID: 90468  

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:35   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Inderdaad. Hieronder een cartoon die ik al enkele maanden geleden getekend heb voor een Turkse krant in België.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 22:33   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Inderdaad. Hieronder een cartoon die ik al enkele maanden geleden getekend heb voor een Turkse krant in België.
Wat vinden Turken in België eigenlijk van de cruciale steun die Erdogan heeft aan de Syrische terroristen? Ik weet dat velen in Turkije zelf daar weinig sympathie voor hebben.

Grappig ook dat je die Arabische Belg zo donker hebt getekend. Turken in België zijn ook wel donker, komen uit het oosten, terwijl in Istanbul je veel Turken ziet die voor Belg of zeker voor Oost-Europeaan zouden kunnen doorgaan, en niemand ziet dat je buitenlander bent.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2013 om 22:37.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 22:49   #52
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Inderdaad. Hieronder een cartoon die ik al enkele maanden geleden getekend heb voor een Turkse krant in België.
https://www.facebook.com/pages/De-We...n/327846667026

Geheel terzijde hoor, maar ik hou van uw stijl!
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 12:44   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hupla, volgend dodelijk slachtoffer:


Bonte bevestigt overlijden Vilvoordse twintiger




De 20-jarige Tarek Taketloune uit het Vlaams-Brabantse Vilvoorde is inderdaad vorige week om het leven gekomen in Syrië, zoals verschillende media maandag meldden. Dat bevestigt de burgemeester van de stad Vilvoorde, Hans Bonte.

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130610_00617233
Het zal hen leren, deze mensenonthoofders. Die kerel heeft nog geluk gehad dat hij door de kogel gestorven is en niet in handen viel van het Syrische leger.

Voor mijn part mogen ze allemaal omkomen die zogenaamde barbaarse 'djihad-strijders'. Dat ze mekaar daar maar afmaken. Hoe eerder hoe liever. En dat geldt ook voor de aanhangers van Syrische dictator Assad.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 17:51   #54
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat vinden Turken in België eigenlijk van de cruciale steun die Erdogan heeft aan de Syrische terroristen? Ik weet dat velen in Turkije zelf daar weinig sympathie voor hebben.
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Ik denk wel dat de meningen niet veel zullen verschillen. Zelf vind ik dat Erdogan de rebellen niet moet steunen.
Deel van Erdogan's motivatie zijn waarschijnlijk de Koerden in Syrië. Het is ook opvallend dat er nu een staakt-het-vuren met de PKK is en er zelfs onderhandelingen zijn. Ook zijn de banden aangehaald met de Iraakse Koerden. De olierijke gronden in de door de Koerden gecontroleerde gebieden zijn Erdogan's drijfveer. Olie die eventueel langs Turkije naar de rest van de wereld kan. Kassa kassa voor Turkije.

Citaat:
Grappig ook dat je die Arabische Belg zo donker hebt getekend. Turken in België zijn ook wel donker, komen uit het oosten, terwijl in Istanbul je veel Turken ziet die voor Belg of zeker voor Oost-Europeaan zouden kunnen doorgaan, en niemand ziet dat je buitenlander bent.
Het is een cartoon, hè. Dan worden dingen uitvergroot. Ook huidskleurtjes.
De kleurtjes in Turkije zijn inderdaad dezelfde als in de andere Europese mediterraanse landen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 17:51   #55
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
https://www.facebook.com/pages/De-We...n/327846667026

Geheel terzijde hoor, maar ik hou van uw stijl!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 08:50   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Zo, het zat er aan te komen, gebruikelijk excuus: er zijn indicaties dat Assad massavernietigingswapens gebruikt heeft. (kunnen ze echt niet een beetje origineler uit de hoek komen?)

The United States is boosting military support to the main Syrian rebel group after determining that the government has used chemical weapons against the opposition, a top White House official has said.


"The president has made a decision about providing more support to the opposition, that will involve providing direct support to the [Supreme Military Council], that includes military support," Deputy National Security Advisor Ben Rhodes told reporters on a conference call on Thursday.

"This is going to be different in both scope and scale in terms of what we are providing to the SMC than what we have provided before.".


En nu eens zien of al degene die een grote bakkes opgezet hebben tegen de Vlaamse jihadi's ook een even grote bakkes zulen opzetten tegen de landen die hun wapens leveren...

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2013 om 08:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 00:24   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Nu is het dus officieel. Ik merk dat zelfs op de VRT het cynische van de zaak ingezien wordt: na het bericht dat de VS en GB wapens gaan leveren aan al-quaida volgt de reactie van Dewever dat Belgen die meedoen met de Syrische rebellen streng gestraft moeten worden... Wie gelooft die mensen nog?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 05:42   #58
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nu is het dus officieel. Ik merk dat zelfs op de VRT het cynische van de zaak ingezien wordt: na het bericht dat de VS en GB wapens gaan leveren aan al-quaida volgt de reactie van Dewever dat Belgen die meedoen met de Syrische rebellen streng gestraft moeten worden... Wie gelooft die mensen nog?
Zal dit niet tot gevolg hebben dat de russen nu in een positie komen dat ze moeilijk anders kunnen dan Assad nog extra steun geven ? ik kan nauwlijks geloven dat ze deze amerikaanse move zomaar zullen onbeantwoord laten.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 08:48   #59
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hupla, volgend dodelijk slachtoffer:


Bonte bevestigt overlijden Vilvoordse twintiger




De 20-jarige Tarek Taketloune uit het Vlaams-Brabantse Vilvoorde is inderdaad vorige week om het leven gekomen in Syrië, zoals verschillende media maandag meldden. Dat bevestigt de burgemeester van de stad Vilvoorde, Hans Bonte.

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130610_00617233
Waarom kijken die gasten allemaal zo alsof ze een hersentumor hebben? Je ziet dat veel bij (inteelt?) moslims, zo tussen half geopende ogen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 11:33   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zal dit niet tot gevolg hebben dat de russen nu in een positie komen dat ze moeilijk anders kunnen dan Assad nog extra steun geven ? ik kan nauwlijks geloven dat ze deze amerikaanse move zomaar zullen onbeantwoord laten.
Nu is het echt officieel een proxy oorlog geworden. De Russen hebben de Amerikaanse motivering terecht belachelijk gemaakt door een parallel te trekken met de motivering om Irak binnen te trekken. Ik denk en hoop dat daar vooral in het Westen een sterke reactie tegen komt.

De Russen zullen Assad nog meer bewapenen, en misschien zullen Russische vrijwilligers meedoen in Syrië en komen er ook meer technische adviseurs en Spetsnas. Ik denk echter niet dat het Russische leger officieel betrokken zal geraken, in Rusland leeft de herinnering van de vreselijke oorlog in Afghanistan nog te levendig.

De rode lijn voor de Russen is echter NAVO-bombardementen of het inzetten van Westerse troepen. Dat zullen ze nooit aanvaarden, en dan worden die vliegtuigen gewoon uit de lucht geschoten dat hebben ze al verklaard. Ik denk niet dat westerse landen het zo ver zullen laten komen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be