Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2013, 06:03   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard Getrouwde Holebi's krijgen gelijke rechten in VS

Citaat:
Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft de wet die bepaalde federale voordelen uitsluitend aan heteroseksuele huwelijken toekende, ongrondwettelijk verklaard. Ook kunnen koppels van het zelfde geslacht voortaan opnieuw legaal huwen in de staat Californië.
Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft woensdag geoordeeld dat de ‘Defence of Marriage Act’ (DOMA) ongrondwettelijk is. Volgens de hoogste Amerikaanse instantie strookt de passage uit de wet van 1996 dat het huwelijk 'een verbintenis tussen een man en een vrouw' is, niet met het Vijfde Amendement van de grondwet.

De wet bepaalde onder meer dat belastingvoordelen voor gehuwden en nabestaanden uitsluitend van toepassing waren op heteroseksuele huwelijken, ongrondwettelijk was. Met een 5 tegen 4 stemming wordt aan legaal getrouwde koppels van het zelfde geslacht nu dezelfde voordelen toegekend.
Lees het volledige artikel op Het Nieuwsblad.

Weer een stapje vooruit. Het gaat goed.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 06:40   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Lees het volledige artikel op Het Nieuwsblad.

Weer een stapje vooruit. Het gaat goed.
Enkel indien U niet verder dan de bomen in het bos ziet natuurlijk...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  antifamily.png‎
Bekeken: 70
Grootte:  192,5 KB
ID: 90636  

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 06:46   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Enkel indien U niet verder dan de bomen in het bos ziet natuurlijk...
?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 06:58   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Lees het volledige artikel op Het Nieuwsblad.

Weer een stapje vooruit. Het gaat goed.
mooie zaak. de strijd is nog niet gestreden, maar het is toch weer een belangrijke stap.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 07:19   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Dobbel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 27 juni 2013 om 07:21.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 07:19   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
?
De Amerikaanse president Barack Obama reageerde verheugd op de beslissing van het Hooggerechtshof. 'Een historische stap voorwaarts. Liefde is liefde', klinkt het op zijn Twitterpagina.


Voor mij zijn het slechts politieke agenda's...

Ik geloof trouwens nooit dat ze zich daadwerkelijk zorgen maken over de niet traditioneel geaarden.

Verder, de overwinning is klein :

REUTERS - Analysis: Supreme Court in no rush to grant national gay-marriage right

Nu heb ik sommige Amerikaanse conservatieven en anderen er wel uiterst lelijk over horen doen, dat was er in elk geval ook over.

Ik begrijp heus wel dat U dit fijn nieuws vindt hoor, maar het steeds verder afbreken van de waarde van een traditionele Amerikaanse familie en aan de andere kant dan weer het niet traditionele uitbundig steunen, 'liefde is liefde' zegt Obama, is niet in het belang van de Amerikaanse samenleving.

Het gaat er niet over dat ik ergens tegen ben hoor... tussen U en een Amerikaanse conservatieveling sta ik waarschijnlijk juist in het midden tussen beiden met mijn mening.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 21:19   #7
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 juni 2013 om 21:21.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 08:27   #8
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De Amerikaanse president Barack Obama reageerde verheugd op de beslissing van het Hooggerechtshof. 'Een historische stap voorwaarts. Liefde is liefde', klinkt het op zijn Twitterpagina.


Voor mij zijn het slechts politieke agenda's...

Ik geloof trouwens nooit dat ze zich daadwerkelijk zorgen maken over de niet traditioneel geaarden.

Verder, de overwinning is klein :

REUTERS - Analysis: Supreme Court in no rush to grant national gay-marriage right

Nu heb ik sommige Amerikaanse conservatieven en anderen er wel uiterst lelijk over horen doen, dat was er in elk geval ook over.

Ik begrijp heus wel dat U dit fijn nieuws vindt hoor, maar het steeds verder afbreken van de waarde van een traditionele Amerikaanse familie en aan de andere kant dan weer het niet traditionele uitbundig steunen, 'liefde is liefde' zegt Obama, is niet in het belang van de Amerikaanse samenleving.

Het gaat er niet over dat ik ergens tegen ben hoor... tussen U en een Amerikaanse conservatieveling sta ik waarschijnlijk juist in het midden tussen beiden met mijn mening.
Gewoonlijk dient het kabaal en de discussie's tussen pro's en contra's in verband met dergelijke wetten als rookscherm om ondertussen �*ndere wetten gestemd te krijgen, die dan onopgemerkt gebeuren.
Kijk maar naar Frankrijk : maanden lang manifestatie's in de straten, terwijl de " linkse " regering rechtse wetten stemde en de Bazen dikke kadoo's deed.

http://www.egaliteetreconciliation.f...out-18514.html
Citaat:
14 mai 2013, la loi sur « la sécurisation de l’emploi » a été votée au Sénat, par 169 voix contre 33. La fin du CDI et tout le monde s’en moque… Pas une manifestation dans la rue, nada ! Pas le moindre sénateur pendu non plus… Les moutons ne voient pas l’abattoir que l’on construit devant la bergerie.



Le CDI vous préservait des licenciements sauf en cas de « cause sérieuse et réelle ». En clair, �* moins d’une faute grave ou d’une inaptitude au travail, la seule chose que pouvait tenter votre patron était de vous pousser au suicide comme chez France Télécom…


Aujourd’hui, le boss pourra vous virer pour avoir refusé de changer de poste, pour avoir refusé de changer de lieu de travail, y compris de l’autre coté de l’Hexagone… Ou simplement s’il vous juge « incompétent » !



Le CDI prévoyait l’impossibilité de baisser votre rémunération sans votre accord. Le boss pouvait demander. Certains ont essayé… 
Grâce �* notre Sénat, refuser une baisse de salaire (jusqu’au SMIC) devient un motif valable pour vous faire pointer �* Pôle emploi (article 18 de l’accord national interprofessionnel – ANI).

En terwijl de ( linkse ?!!!! ) regering DIT soort volksvijandige wetten stemde, stond héél Frankrijk op zijn kop, werd er in de straten gevochten tegen de politie, wegens de omstreden " mariage-pour-tous " wet.
De homo's werden geïnstrumentaliseerd door de regering, zij dienden als rookgordijn voor hun valse plannen waar te maken.

Laatst gewijzigd door meneer : 28 juni 2013 om 08:28.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 13:42   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Gewoonlijk dient het kabaal en de discussie's tussen pro's en contra's in verband met dergelijke wetten als rookscherm om ondertussen �*ndere wetten gestemd te krijgen, die dan onopgemerkt gebeuren.
Kijk maar naar Frankrijk : maanden lang manifestatie's in de straten, terwijl de " linkse " regering rechtse wetten stemde en de Bazen dikke kadoo's deed.

http://www.egaliteetreconciliation.f...out-18514.html


En terwijl de ( linkse ?!!!! ) regering DIT soort volksvijandige wetten stemde, stond héél Frankrijk op zijn kop, werd er in de straten gevochten tegen de politie, wegens de omstreden " mariage-pour-tous " wet.
De homo's werden geïnstrumentaliseerd door de regering, zij dienden als rookgordijn voor hun valse plannen waar te maken.
2!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 15:14   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Washington Times - Lady Gaga amends national anthem: ‘Land of the free, and the home for the gay’

Lady Gaga sang the national anthem at Pier 26 to kick off New York City’s gay pride celebration Friday night, changing some of its words to fit the occasion, The Blaze first reported.

Holding a rainbow flag, the performer sang, “O say does that star-spangled flag of pride yet wave,” then substituted “land of the free, and the home for the gay.”

Di(c)k in orde.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be