Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Geert Wilders veroordeeld worden ivm ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ja, en dat zeg ik als moslim 0 0%
Ja, en dat zeg ik als niet - moslim 11 14,67%
Nee, en dat zeg ik als moslim 2 2,67%
Nee, en dat zeg ik als niet - moslim 62 82,67%
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2016, 13:20   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er bestaat ook een grote kans dat deze "aandachtshoer" de volgende democratisch verkozen MP van Nederland wordt.
Vanwaar die grote kans ? In tegenstelling tot het Vlaams Belang en Bart De Wever is Wilders niet echt een ploegspeler. Zonder een ploeg blijft hij maar een einzelganger in de politiek. Cfr. Jean-Marie Dedecker. Die besefte ook dat hij een partij nodig had om politiek relevant te zijn.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 13:21   #42
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ken geen enkele belgisch-nationalist dus ik kan jouw vraag niet beantwoorden.
Geen spiegels thuis?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 13:21   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
In het politiek correcte België? Daar heb ik zwaar mijn twijfels bij. Trouwens De Gucht mocht indertijd ongestraft één miljoen Belgen beledigen door hen mestkevers te noemen.
De term mestkevers komt uit het Vlaamsnationalistisch milieu. Daar worden de Vlaams Blokkers als kampeerders op een mesthoop van stemmen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 13:24   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de alternatieve vraag "willen we meer of minder islam?" gaat regelrecht in tegen het rechtsbeginsel "vrijheid van godsdienst".
Gezien Nederland een seculiere samenleving is waar de islam geen lange geschiedenis heeft gaat die vraag niet in tegen het beginsel van vrijheid van religie.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 13:27   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Laat het martelaar zijn maar over aan religieuzen.
qed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Wat een walgelijke visie zeg. Ik denk niet dat er andere forumleden zijn die zich bij deze onzin aansluiten.
Een lafaard omdat hij zegt wat miljoenen onder ons denken, maar niet over hun lippen krijgen omdat het maatschappelijk niet aanvaardbaar is.
Veel eerder een held dan een lafaard
Hoor je zijn politieke en maatschappelijke tegenstanders ter pas en onpas over de doodsbedreigingen aan hun adres ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 13:31   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hij moet er niet voor vervolgd worden. Het is wat hij altijd beoogde met die uitspraak, dus is de Nederlandse justitie dom om deze aandachtshoer zijn zin te geven.
Ik ga niet zo ver om de Nederlandse justitie dom te noemen. Dat laat ik aan Wilders zelf over. Dat het een politiek proces is zoals jegens het Vlaams Blok werd gevoerd heeft er alle schijn naar.

Ik heb nog steeds geen duidelijkheid wat justitie of aanklagers hem in deze zaak juist ten laste leggen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 13:32   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Geen spiegels thuis?
Kijk zelf eens in de spiegel. Wat jij zegt ben je zelf.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 15:23   #48
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sinds wanneer is "Marrokaan" een ras? Probeer maar eens het verschil te zien tussen een noordoostelijke Marrokaan en een westelijke Tunesiër.

En de alternatieve vraag "willen we meer of minder islam?" gaat regelrecht in tegen het rechtsbeginsel "vrijheid van godsdienst".
Een zeer aanzienlijk deel van de geloofsbeleiders die Europa binnenkomt heeft opvattingen die de grondwet rechtstreeks overtreden. Vooral mbt de positie van de vrouw (zie de misdaad mbt groepsverkrachtingen in Keulen, maar ook in heel Zweden - Noorwegen - Denemarken waarbij 90% van de daders moslims zijn).

Politieke correctheid is dodelijk. We mogen het probleem zelfs niet erkennen, laat staan het verhelpen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 15:33   #49
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Deze vraag is niet te beantwoorden. Hij moet zich verantwoorden tegenover onafhankelijke rechters en zij zullen een oordeel vellen. Ik denk overigens niet dat hij wordt veroordeeld.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 15:41   #50
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het was van de kant van Wilders niet zo snugger om zijn gekende retorische vraag op die wijze te formuleren. Hij had kunnen denken dat gans het poco wereldje daar ging op vliegen. In Wilders zijn plaats zou ik de vraag gesteld hebben: "Willen jullie meer of minder islam?". Daarmee kon men hem toch geen racisme in de schoenen schuiven.
Maar toch wel dan ging het ook stuiven .... roer niet aan heel dien nest of het kot is te klein , maar wat HEEL ERG is dat al onze gewoontes & tradities altijd maar opzij moeten worden geschoven ,, voor een vreemde cultuur die hier de plak begint te zwaaien ... op ons grondgebied dan nog ,,,,,en al die valsaards van ander politieke partijen die hun eigen ziel verkopen aan de duivel voor de tijdelijke schijn... marginaal noem ik dat marginaal van de bovenste plank,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 15:52   #51
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Deze vraag is niet te beantwoorden. Hij moet zich verantwoorden tegenover onafhankelijke rechters en zij zullen een oordeel vellen. Ik denk overigens niet dat hij wordt veroordeeld.
De vraag is zeer simpel te beantwoorden. Niet de persoon Wilders, maar de vrijheid van meningsuiting staat weer terecht.

Ik vind niet dat een rechter mag oordelen over een probleem dat de volledige natie aangaat. Het is zo klaar als een klontje dat Wilders mag zeggen wat hij wil, en dan is het aan het volk om het te accepteren of te verwerpen.
Dit doet me denken aan de uitschakeling van Pim Fortuyn omdat men wist dat hij de verkiezingen zou winnen.

Ik heb totaal geen vertrouwen in dit proces en zie het als een georganiseerde poging om Wilders uit te schakelen.
Het is duidelijk dat hogere machten een totale Islamisering van Europa wensen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 maart 2016 om 15:55.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:09   #52
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De vraag is zeer simpel te beantwoorden. Niet de persoon Wilders, maar de vrijheid van meningsuiting staat weer terecht.

Ik vind niet dat een rechter mag oordelen over een probleem dat de volledige natie aangaat. Het is zo klaar als een klontje dat Wilders mag zeggen wat hij wil, en dan is het aan het volk om het te accepteren of te verwerpen.
Dit doet me denken aan de uitschakeling van Pim Fortuyn omdat men wist dat hij de verkiezingen zou winnen.

Ik heb totaal geen vertrouwen in dit proces en zie het als een georganiseerde poging om Wilders uit te schakelen.
Citaat:
Het is duidelijk dat hogere machten een totale Islamisering van Europa wensen.
Het is het volk dat zijn wil moet doortrekken ... de hoge machten moeten de wil van hun volk beantwoorden , meer is er niet ,maar de meeste mensen zijn niet genoeg met hun eigen land en toekomst begaan ze zijn teveel gelaten ... dat is dom en jammer ze beseffen niet eens wat hen te wachten staat , het totale opgeven van hun vrijheden en zich overgeven aan de Islam cultuur ,, binnen 10 jaar volledige onderwerping .. via hun eigen Westerse kinderen meisjes gaan zich moeten onderwerpen aan de Islam omdat ze gaan moeten trouwen met een van die jongens ...het multicultureel geheel is een vuile rattenval voor de Vlaamse mensen,, die zich blind laten mee zeulen.... door de huidige leiders.. soort
Land s verraders , de niet eerlijke mensen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:10   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Deze vraag is niet te beantwoorden. Hij moet zich verantwoorden tegenover onafhankelijke rechters en zij zullen een oordeel vellen. Ik denk overigens niet dat hij wordt veroordeeld.
Waarvoor moet hij zich dan volgens jou verantwoorden ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:12   #54
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Sta op !!! kom op !!!voor uw land zijn eigenheid en voor uw eigen toekomst te bewaren ... en zeker voor uw kinderen en kleinkinderen hun geluk. Niet voor hun ondergang . Straks gaan ze nog eisen dat ge geen hutsepot met worst meer moogt eten in uw eigen huis!

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 20 maart 2016 om 16:15.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:14   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dit doet me denken aan de uitschakeling van Pim Fortuyn omdat men wist dat hij de verkiezingen zou winnen.
Pim Fortuyn heeft postuum de verkiezingen gewonnen. Als je iemand stemmen wil bezorgen is het een slecht idee om ze uit te schakelen als ze nog op een kieslijst staan. Cfr het proces jegens het Vlaams Blok. Na hun politiek proces wegens vermeend racisme werden zij na de verkiezingen Vlaanderens grootste partij.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:25   #56
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Pim Fortuyn heeft postuum de verkiezingen gewonnen. Als je iemand stemmen wil bezorgen is het een slecht idee om ze uit te schakelen als ze nog op een kieslijst staan. Cfr het proces jegens het Vlaams Blok. Na hun politiek proces wegens vermeend racisme werden zij na de verkiezingen Vlaanderens grootste partij.
Ik zag net dat Wilders bij veroordeling tot 1 jaar celstraf riskeert. Kan dit belemmeren dat hij de volgende premier van Nederland wordt?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:39   #57
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik zag net dat Wilders bij veroordeling tot 1 jaar celstraf riskeert. Kan dit belemmeren dat hij de volgende premier van Nederland wordt?
Ach jong wat een onzin allemaal ... in Amerika de Trump tegenwerkingen in Europa de Wilders afmakingen met in Frankrijk de Marine afbrekers allemaal laffe streken van tegenhangers ,, ik zou oproepen aan de voorstanders ! breek het kot maar af !! t'is nu of nooit meer!!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:43   #58
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik zag net dat Wilders bij veroordeling tot 1 jaar celstraf riskeert. Kan dit belemmeren dat hij de volgende premier van Nederland wordt?
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Ook in Nederland is het establishment niet vies om politieke tegenstanders op dergelijke manier monddood te maken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 16:47   #59
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Ook in Nederland is het establishment niet vies om politieke tegenstanders op dergelijke manier monddood te maken.
Ach man wat dan met al die meerderheid van kiezers .... die moeten het kot afbreken !! niets monddood daarvoor is het te laat !!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 19:31   #60
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Het stuit me tegen de borst dat een vraag stellen die iedereen aanbelangt tot een proces kan leiden. Waar zijn we mee bezig en welke verdoken krachten werken in ons nadeel???
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be