Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: De hoeveelste job oefen je momenteel uit
Ik werk niet 6 18,75%
1ste 3 9,38%
2de 2 6,25%
3de 1 3,13%
4de 4 12,50%
5de 4 12,50%
6de 2 6,25%
7de 4 12,50%
8ste 1 3,13%
9ste of meer 5 15,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2016, 18:23   #1
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.725
Standaard Jobhoppers

Ik werd vandaag weer maar eens een jobhopper genoemd. Om de (gemiddeld) twee jaar van job veranderen vind ik echter niet overdreven.

Aan de hoeveelste job zijn jullie bezig?
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 20:54   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

6e job
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 21:00   #3
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Werk niet.
Betaal geen belastingen.
Leef van een uitkering/leefloon/...

Laatst gewijzigd door Thuleander : 20 september 2016 om 21:06.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 00:42   #4
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Jobhoppen doe je alleen wanneer je binnen de kaders van je ervaring en vorige jobs blijft werken...

Zomaar jobhoppen om een quasi andere job te doen dat niet in lijn ligt met je ervaring en vorige jobs ligt, word meestal als negatief gezien, voor de werkgevers dan toch ?

Bedrijven hebben meestal moeite om de job in te vullen met de juiste profielen die nodig zijn om die job uit te laten voeren, en trouwens het blijkt maar weer dat er veel bediendejobs zullen verdwijnen, en veel meer arbeiders zullen zijn dan er bedienden zijn, ik weet niet waarom maar de crisis zelf heeft veel weg van een slachtveld waarin je als jobveranderaar weinig kunt doen aan je looneisen, meestal word je niet aangenomen ondanks dat alles in overeenstemming is, dan mag je je afvragen of je aanpak nog wel goed is te noemen, bvb te vroeg opbellen als er die dag nog kandidaten gescreend zouden worden, en van hun kant dus nog geen telefonische contact zal komen als ze dat zeggen, liefst dan je geduld kunnen tonen door een dag later pas te bellen, dan herinner je hen gemakkelijker aan de belofte die ze gedaan hebben vorige week vrijdag bvb...een goeie tip, probeer nooit te bellen op vrijdag of maandag want dan is de kans groter op een njet dan dat je profiel wel klopt en zullen toegeven aan een akkoord van een looneis tegenover kandidaten die niet beantwoorden aan het profiel dat ze zoeken...

Er zullen mensen zijn die een bepaalde job met weinig ervaring kunnen verkrijgen door bewust te liegen op hun cv, maar ze hebben die wel en intussen ergens zich schuldig over voelen als dit de werkgever ooit zal bekend worden...

Anyway, ik werk zelf al bijna vijf jaar voor hetzelfde bedrijf, ik ben zelf van plan een andere job te zoeken, maar voor zolang ik nog geen andere mogelijkheden ken zal dat niet gemakkelijk worden, want zeer veel bedrijven verwachten dat je ervaring genoeg hebt om meteen inzetbaar te zijn en dat je voldoende weet hoe of wat in die job...

Ik wil al een hele tijd juist vanwege mijn lichte autisme wegens lichte schade aan de hersenen van bij de geboorte, de stukjes vallen voor mij meer op hun plaats, en heb daarom ook eens teruggekeken op mijn vorige jobs die ik nooit langer dan twee jaar kon behouden, van job veranderen die mij meer de rust geeft die ik nodig heb, ik heb ontdekt dat dit meer kan helpen mijn eigen rust terug te kunnen claimen in plaats van in een chaotische omgeving mijn concentratie altijd te verliezen, je wordt bijna altijd gedwongen sociaal te zijn terwijl de drukte dat meestal niet altijd toelaat, irritant als je op die wijze altijd gehinderd wordt je tempo aan te houden, om het werk gedaan te krijgen...

Weet wel dat veel werkgevers zichzelf zodanig frustreren dat ze niet altijd behoefte hebben aan mensen die hun werk niet doen maar wel veel babbelen of te veel discussies voeren tijdens de werktijd enzo... Vaak is het zo dat ze meestal betrouwbare goeie werknemers zoeken die hun werk proffesioneel doen en als er een probleem is dat weten to the point te zeggen tegen de correcte personen om een oplossing te zoeken, maar meestal vinden ze meer problemen dan oplossingen, met een mens die wat autisme heeft kunnen veel mensen niet goed mee om, dat merk ik ook dagelijks omdat het hen aan weinig begrip ontbreekt over het onderwerp in kwestie, reken er maar niet op, hoe langer en hoe meer je het zelf moet uitleggen...de tijd wordt hier meestal onbewust verspilt en verlies je je focus om door te werken !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 04:42   #5
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Ik ben aan mijn tweede langdurige werk maar heb voor/tussen elk van die twee wel zwaar 'gejobhopped' uit noodzaak. Ik kan de jobs die ik gedaan heb niet eens meer tellen.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 06:58   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ik werd vandaag weer maar eens een jobhopper genoemd. Om de (gemiddeld) twee jaar van job veranderen vind ik echter niet overdreven.

Aan de hoeveelste job zijn jullie bezig?
Ik aan mijn tweede.
39 jaar bij deze baas.
Onder aan de ladder begonnen, nu leidinggevende functie.

Binnen ons bedrijf ben ik aan mijn zesde job bezig, telt dat ook?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 07:25   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

7e job, 4 keer uitgenodigd zonder eigen sollicitatie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 07:31   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.624
Standaard

6de en waarschijnlijk de laatste.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 08:42   #9
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.755
Standaard

6de werkgever, 11de job. De laatste 4 jobs binnen hetzelfde bedrijf, waar ik ondertussen ook alweer 5 jaar werk
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 08:56   #10
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ik werd vandaag weer maar eens een jobhopper genoemd. Om de (gemiddeld) twee jaar van job veranderen vind ik echter niet overdreven.

Aan de hoeveelste job zijn jullie bezig?
Jobhoppen is de enige manier om opslag te krijgen. Want ze beseffen pas welk vlees ze in de kuip hebben wanneer je de nodige assertiviteit bezit om dit soort stappen te ondernemen.

Je werd jobhopper genoemd. Waarom zou je je dat aantrekken? Het is toch legaal?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 10:02   #11
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Jobhoppen is de enige manier om opslag te krijgen. Want ze beseffen pas welk vlees ze in de kuip hebben wanneer je de nodige assertiviteit bezit om dit soort stappen te ondernemen.

Je werd jobhopper genoemd. Waarom zou je je dat aantrekken? Het is toch legaal?
In de ogen van een werkgever lijkt het onnuttig tijd (en dus geld volgens hen) te investeren in mensen waarvan ze vermoeden dat tegen de rijd dat ze goed renderen ze al naar een andere baan vertrokken zijn.
Daarom hebben ze de term jobhoppen bedacht en gelijk er een pejoratieve betekenis aan gegeven
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 11:11   #12
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Voor mij is het eenvoudig.
De bore-out treedt in na een tijdje, ik hou het nog even vol een dan hup. Op naar iets anders
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 13:47   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben niet echt een jobhopper, maar 8 jaar uitzendarbeid heeft me veel jobs laten meemaken.

Mag nu gaan zoeken naar een nieuwe baan die hopelijk een toekomst heeft van meer dan 10 jaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 14:45   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben niet echt een jobhopper, maar 8 jaar uitzendarbeid heeft me veel jobs laten meemaken.

Mag nu gaan zoeken naar een nieuwe baan die hopelijk een toekomst heeft van meer dan 10 jaar.
Maddox, 'k weet, of denk, dat je technisch een kei bent, wij zoeken nog techniekers, in de buurt van Vilvoorde.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 14:46   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Jobhoppers Vuye en Veerle !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 16:02   #16
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.346
Standaard

ik zit nu aan werkgever nummer 4. Ik heb bijna 12 jaar werkervaring. Op mijn vorige job zat ik 5 jaar, maar ik heb daar veel en veel te lang gezeten. Ik was seconden verwijderd van een bore out. Ik begin het trouwens weeral te voelen dus waarschijnlijk doe ik weer iets anders binnen hier en een jaar. Het kriebelt om zelfstandig te worden, maar ik heb de stap vooralsnog niet durven zetten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 19:01   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ik zit nu aan werkgever nummer 4. Ik heb bijna 12 jaar werkervaring. Op mijn vorige job zat ik 5 jaar, maar ik heb daar veel en veel te lang gezeten. Ik was seconden verwijderd van een bore out. Ik begin het trouwens weeral te voelen dus waarschijnlijk doe ik weer iets anders binnen hier en een jaar. Het kriebelt om zelfstandig te worden, maar ik heb de stap vooralsnog niet durven zetten.
Jij was toch een controller ?

Heb een kennis die na jaren in loondienst een eigen firma is gestart met een collega. Bedrijven ondersteunen in hun business plannen, financiele analyses maken, enz...ze stellen nu meer als 20 man te werk.

Als zelfstandige is er zeker werk voor deze profielen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 19:05   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Exclusief promotie, assistenschap (docent unief) heb ik vier jobs gehad. Bij de huidige ga ik lang blijven denk ik. Kwa loon ok, niet al te vet, maar enorm veel vrijheid en voldoening. Ik bepaal voor een grote mate zelf wat voor werk ik doe, aangezien ik zelf de business development doe en de projecten schrijf.

Kan ik ergens anders meer verdienen ? Sure. Maar plezier in het werk hebben en met een smile gaan werken is ook iets waard. En mijn baas rekent af op resultaten, niet op uren....de vrijheid
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 19:30   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maddox, 'k weet, of denk, dat je technisch een kei bent, wij zoeken nog techniekers, in de buurt van Vilvoorde.
Stuur maar een PM.

Maar de eerste sollicitatiegesprekken hebben 1 teneur. "Kan je morgen starten?".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 15:57   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij was toch een controller ?

Heb een kennis die na jaren in loondienst een eigen firma is gestart met een collega. Bedrijven ondersteunen in hun business plannen, financiele analyses maken, enz...ze stellen nu meer als 20 man te werk.

Als zelfstandige is er zeker werk voor deze profielen.
Dat is mijn intentie. Enige reden waarom ik de stap nog niet gezet heb is omdat ik het me als beginnende zelfstandige misschien niet zou kunnen permitteren om Brussel links te laten liggen...En in Brussel heb ik echt geen zin meer. Het probleem is ook dat ik me heel graag zou richten op kleine ondernemingen die operationeel zeer sterk gegroeid zijn, maar die ondersteunend die stap nog niet gezet hebben. Het probleem is dat veel van die bedrijfjes niet zien dat ze een probleem hebben en dus ook niet op zoek zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 september 2016 om 16:00.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be