Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2016, 10:46   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vlijm, hou in je achterhoofd: politiek is een schaakspel.
ik zie hier weinig schaken. ik zie vooral veel geroep, gescheld, verdachtmakingen, homofobie en racisme.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 10:50   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik zie hier weinig schaken. ik zie vooral veel geroep, gescheld, verdachtmakingen, homofobie en racisme.
Ok, dat zijn randverschijnselen v.h. politiek schaakspel.
Wij kennen x aantal spelers maar niet de zetten die ze maken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 11:17   #63
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik snap niet goed het probleem hoor. Die rechters hebben gewoon geoordeeld dat het Britse parlement de uiteindelijke beslissing heeft over een Brexit. Dat was toch op voorhand gekend? Wat houdt het parlement tegen om het referendum te bekrachtigen?

Alle parlementsleden hebben op voorhand gezegd dat ze de uitslag gingen volgen. maw, die Brexit komt er, punt.

Waarom er daar enkele karaktermoorden voor nodig zijn in de Britse kranten, ontgaat mij totaal. Iemand die zijn job doet, is blijkbaar staatsgevaarlijk als de uitkomst van die job je niet aanstaat.

't Is te zeggen: activering artikel 50 komt er, Brexit, dat weten we niet.

Citaat:
De gerechtelijke macht wordt hier maw volledig gemuilkorfd door de 4e macht. Een goedwerkende democratie kan je dat niet meer noemen.
Ze kunnen ze niet muilkorven, enkel karaktermoord plegen.
Dit maakt de democratie niet "niet goedwerkend". Vrijheid voor justitie, vrijheid voor de pers, zoals May zegt, is democratie. Het was echter haar taak justitie te verdedigen tegen karaktermoord. Maar ja, ze kreeg zelf een schop van justitie, dus lag dat verdedigen wat moeilijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2016 om 11:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 11:22   #64
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
?
Was al op voorhand onmogelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 17:19   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ze behouden zich dat recht voor (of krijgen het toegeworpen van een aantal onverkozenen), nadat ze zelf beslist hebben dat het volk in staat is over een brexit te kunnen beslissen. Volksvertegenwoordigers moeten weten wanneer ze aan de kant dienen te gaan staan. En dit lijkt me een duidelijk geval. Ze hebben hun beurt gehad.

U wil zeggen dat tegen brexit zijn de betere stem is? Van belang is hier niet wat de mening is van de volksvertegenwoordigers over brexit. Van belang is de vraag of ze het recht hebben een referendum dat ze zelf goedkeurden te verminken (aan te passen). Wat brexit inhoudt was voor het referendum duidelijk voor de beleidsmakers. Anders hadden ze het referendum niet mogen toelaten. Nu dient men zich dan ook niet te moeien met de uitvoering van de wet, zelfs al respecteert men de brexit stem van het volk.

Lijkt me zo vanop een afstand. Ik schat dat de discussie ten dele neerkomt op het geloof in democratie, geloof in de capaciteit van de bevolking over haar eigen lot te beslissen. Hoe minder tussenstappen men nodig acht om die wil van de bevolking tot uiting te brengen hoe groter dat geloof. De volksvertegenwoordiger is zo'n tussenstap en in die zin voor een democraat eerder een noodzakelijk kwaad dan noodzakelijke uiting van volkswil.
Qua referendum hadden de Britten vooraf beter eens raad gevraagd aan de Zwitsers.
maar ja: Britannia rules the waves...
(Picanol rules the weaves)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 17:19   #66
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ze behouden zich dat recht voor (of krijgen het toegeworpen van een aantal onverkozenen), nadat ze zelf beslist hebben dat het volk in staat is over een brexit te kunnen beslissen. Volksvertegenwoordigers moeten weten wanneer ze aan de kant dienen te gaan staan. En dit lijkt me een duidelijk geval. Ze hebben hun beurt gehad.

U wil zeggen dat tegen brexit zijn de betere stem is? Van belang is hier niet wat de mening is van de volksvertegenwoordigers over brexit. Van belang is de vraag of ze het recht hebben een referendum dat ze zelf goedkeurden te verminken (aan te passen). Wat brexit inhoudt was voor het referendum duidelijk voor de beleidsmakers. Anders hadden ze het referendum niet mogen toelaten. Nu dient men zich dan ook niet te moeien met de uitvoering van de wet, zelfs al respecteert men de brexit stem van het volk.

Lijkt me zo vanop een afstand. Ik schat dat de discussie ten dele neerkomt op het geloof in democratie, geloof in de capaciteit van de bevolking over haar eigen lot te beslissen. Hoe minder tussenstappen men nodig acht om die wil van de bevolking tot uiting te brengen hoe groter dat geloof. De volksvertegenwoordiger is zo'n tussenstap en in die zin voor een democraat eerder een noodzakelijk kwaad dan noodzakelijke uiting van volkswil.
Qua referendum hadden de Britten vooraf beter eens raad gevraagd aan de Zwitsers.
maar ja: Britannia rules the waves...
(Picanol rules the weaves)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 10:59   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

http://www.tijd.be/dossier/Europaree...54894-3140.art

Brexit is realiteit in die zin dat er veel geld aan verdient wordt door juridische diensten, diplomaten, medewerkers, studiegroepen en politici. Brexit betekent niet dat de UK de EU zou verlaten.

Ik ben 99% zeker dat de UK in de EU blijft met een buitenbeentjes-statuut zoals nu reeds het geval is.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2017, 11:07   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.tijd.be/dossier/Europaree...54894-3140.art

Brexit is realiteit in die zin dat er veel geld aan verdient wordt door juridische diensten, diplomaten, medewerkers, studiegroepen en politici. Brexit betekent niet dat de UK de EU zou verlaten.

Ik ben 99% zeker dat de UK in de EU blijft met een buitenbeentjes-statuut zoals nu reeds het geval is.
May heeft zelf al gezegd dat ze eruit moeten. De EU heeft met Zwitserland al de puntjes op de i gezet.

Dat het parlement zich nu moet uitspreken geeft haar weer een paar maanden respijt. Ze zal daar heel gelukkig mee zijn want ze zit het momenteel in haar broek te doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 22:10   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

http://www.zerohedge.com/news/2017-0...-and-withdraw-

MP's in Parliament have voted 498 to 114 to authorize Prime Minster Theresa May to Trigger Article 50 and begin the United Kingdom's withdrawal from the European Union.

Zo'n uitslag had ik niet verwacht.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 22:55   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.zerohedge.com/news/2017-0...-and-withdraw-

MP's in Parliament have voted 498 to 114 to authorize Prime Minster Theresa May to Trigger Article 50 and begin the United Kingdom's withdrawal from the European Union.

Zo'n uitslag had ik niet verwacht.
Een duidelijke meerderheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 08:39   #71
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een duidelijke meerderheid.
Mevrouw May stapt uit Europa en sluit zich aan bij de VS ,Amerika first.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 12:15   #72
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.zerohedge.com/news/2017-0...-and-withdraw-

MP's in Parliament have voted 498 to 114 to authorize Prime Minster Theresa May to Trigger Article 50 and begin the United Kingdom's withdrawal from the European Union.

Zo'n uitslag had ik niet verwacht.
Hilarisch

Die strijd dat de Brexit door het parlement moest gestemd worden was dan ook niet meer dan een achterhoedegevecht.

Meer dan 80% van de parlementairen stemden dus vóór een Brexit ?


Weet die Corbyn van links nog wel waar hij mee bezig is ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 21:11   #73
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/wereld/br...839.1424438559

Volgens de directe democratie van het referendum is de UK voor Brexit.
Volgens de parlementaire democratie is de UK tegen een Brexit.

De Britse regering wil het parlement buiten spel houden door in beroep te gaan tegen de gerechtelijke uitspraak.

Dit is weerom een gegeven dat aantoont dat democratie niet werkt.

Wat vindt U hiervan ?
Dat de EU lobbyisten de rechterlijke macht in de UK onder druk gaan zetten om de stem van het volk ongedaan te maken.

Daar gaat dit over
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 21:10   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Er is (hopelijk) niemand die beweert dat een democratie feilloos is of de implementatie identiek elke keer. Eigenlijk is een democratie redelijk debiel te noemen en totaal discriminerend naar de minderheid wie ze tot bescherming zou moeten nemen de gedachtes van een moderne democratie indachtig. Een democratie in westerse landen is vaak een tegenspraak.
De Zwitsers spreken jouw idee (en dat van VLB) tegen. Die hebben zelfs het BROV. Het Bindend Referendum op Volksinitiatief. Dat is nog wat anders dan een hondenbrokreferendum.
Een land zonder bindend referendum is geen democratie maar een particratie.

Hoe dan ook. FEIT is dat een Britse meerderheid voor de Brexit stemde.
FEIT is ook dat de Britse machthebbers niet ongelukkig zijn met die uitslag gezien ze weer baas willen worden over hun eigen grenzen beleid. Laat uitgerekend d�*t de reden zijn voor de overwinning van Trump, en de steile opgang van de uiterst rechtse partijen in héél Europa.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 februari 2017 om 21:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 21:13   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat de EU lobbyisten de rechterlijke macht in de UK onder druk gaan zetten om de stem van het volk ongedaan te maken.

Daar gaat dit over
VLB weet niet alleen dat democratie wél werkt, hij vreest democratie. Niet zonder reden. Zijn geliefde Belgique verdraagt namelijk geen democratie.
Dat werd midden vorige eeuw al bewezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 00:06   #76
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik zie hier weinig schaken. ik zie vooral veel geroep, gescheld, verdachtmakingen, homofobie en racisme.
Hebt U reeds een andere bril geprobeerd?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 00:16   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Mevrouw May stapt uit Europa en sluit zich aan bij de VS ,Amerika first.
Mevrouw May verlaat de EU, zoals een meerderheid van kiezers dat wilden.

Dat ze zich bij de VS aansluit komt uit jouw kraam.

Amerika first? Het zou er aan mankeren. Niet iedereen is zo zot als Merkel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 00:17   #78
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat de EU lobbyisten de rechterlijke macht in de UK onder druk gaan zetten om de stem van het volk ongedaan te maken.

Daar gaat dit over
U hebt echt geen idee waarover u het heeft hé? :'-)
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 00:19   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik zie hier weinig schaken. ik zie vooral veel geroep, gescheld, verdachtmakingen, homofobie en racisme.
In hoofdzaak door politiek correcte linksen. Sinds de overwinning van Trump voelen ze zich als een grote roedel ratten in een piepkleine kooi.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 00:30   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In hoofdzaak door politiek correcte linksen. Sinds de overwinning van Trump voelen ze zich als een grote roedel ratten in een piepkleine kooi.
De rechtsen op dit forum zijn ook een beetje raar. Soms geven ze een aanvaardbare repliek en dan slaan ze weer wild om zich heen.

Het is een wonder der natuur

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 februari 2017 om 00:31.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be