Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2016, 07:43   #1
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard The sky is the limit

Een voetballer krijgt in China een jaarloon van 38.000.000€ of omgerekend 14.000€ per gespeelde minuut. Daarboven komen natuurlijk nog extra inkomsten zoals marketing etc.

http://www.capital.fr/a-la-une/actua...-tevez-1196397
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 07:56   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

En dat nog wel in een communistisch land.....

En ik God, ik krijg niks....

Terwijl juist ik de hemel predik.
Zo zie je maar hoe dom deze wereld is.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:10   #3
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een voetballer krijgt in China een jaarloon van 38.000.000€ of omgerekend 14.000€ per gespeelde minuut. Daarboven komen natuurlijk nog extra inkomsten zoals marketing etc.

http://www.capital.fr/a-la-une/actua...-tevez-1196397
Ik heb er geen problemen mee dat mensen zoveel verdienen, dat mag en kan maar dan moet men niet op de achterste poten gaan staan als CEO's zelfs maar een fractie van dat bedrag verdienen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:41   #4
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb er geen problemen mee dat mensen zoveel verdienen, dat mag en kan maar dan moet men niet op de achterste poten gaan staan als CEO's zelfs maar een fractie van dat bedrag verdienen.
Ik zou daar geen problemen mee hebben als men het voetbal zou behandelen als gelijk welke andere bedrijfstak en die voetbalpipo's ook belasting zouden betalen zoals iedereen.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=62523

Nu krijgen die pipo's speciale behandelingen en speciale tarieven en gecombineerd met dergelijke bedragen is dat gewoon pervers, niet meer of minder, en dan is het voor sommigen nog niet genoeg en wordt er gewed op verlies van eigen matchen.
Je mag er bovendien vanuit gaan dat een niet onbelangrijk percentage van matchen gewoon verkocht wordt op voorhand.

Die stal moet dringend uitgemest worden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 december 2016 om 17:42.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 22:21   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Ik begrijp dat mensen raar opkijken van die bedragen, maar het is de markt die ze bepaalt.

Niet zoals een belastingbetaler die opdraait voor een begrotingstekort, of een bail in van een bank die valt.
Lionel Messi verdient een half miljoen euro per week bij FC Barcelona. Heeft een bod van een miljoen euro per week afgewezen.

Maar wat niemand in beeld brengt is wat zo'n speler OPBRENGT voor de club.
Verkoop van truitjes, televisierechten, hun aandeel in de kaartverkoop, amusementswaarde...
Het is de markt die de prijs bepaalt en betaalt (vrijwillig).
Een zwemmer zal zeker zo hard werken als een voetballer, en heeft moreel gezien recht op hetzelfde. Maar er komt geen mens naar kijken.

Kijk dan naar CEO's van grote bedrijven of de top van de politiek.
Ze verdienen maar een fractie van topvoetballers, maar wel tot aan hun pensioen.
En wat brengen ze op voor de maatschappij? Ze melken de belastingbetaler uit, leggen een hoop regels op en steken de winst waar hun personeel voor geknokt heeft in eigen zakken
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 30 december 2016 om 22:22.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 23:46   #6
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

altijd grappig om te zien hoe het linkse vakbondsallooi afgeeft op mensen zoals Johnny Thys die 1 miljoen per jaar verdienden om de grootste werkgever van het land te besturen, en daar hervormingen doorvoerden om het om te vormen van een verlieslatend naar een winstgevend bedrijf, om dan tijdens de betogingen in Brussel het zoveelste blik Jupiler open te trekken met daarop een portret van één van hun grote helden, een of andere Rode Duivel die het twintigvoud verdient van Thys door drie keer per week achter een bal te lopen voor een uur of twee. Vakbondsvolk zijn zo'n losers hé.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be