Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2017, 19:46   #41
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Misschien moeten ze er nog eentje bijzetten voor het hoofdkwartier van de AfD
Hoeft niet. Om mondiaal effect te sorteren, moeten ‘ze’ alleen nog maar aan ‘n kunstige expressievorm uiting geven, als aanvulling voor het reeds bestaande Holocaust-monument.
Onderwerp thema:

THE ROLE OF ZIONISM IN THE HOLOCAUST

http://www.truetorahjews.org/lieberman

Suggestie voor de te gebruiken titel van dat aanvullende kunstwerk: Backstabbers

Geef toe, daar zou ook wel wat volk naar komen kijken en daarmee zou ook de geschiedenis van de Holocaust enigszins vervolledigd worden, quoi.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 20:09   #42
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...taan~a4450133/

Nou, het is wel duidelijk wat AfD werkelijk is. Wie openlijk verkondigt dat de holocaust geen herdenking waardig is en wie de val van Berlijn niet als bevrijding aanziet, kan met recht en rede een neonazi worden genoemd.

Ranzig, gewoon ranzig.
AfD is inderdaad een ranzige partij. Ze houden zich gedeisd maar moesten ze vrij spel hebben zouden ze openlijk dwepen met Hitler. Ze beweren wel van niet maar da's omdat ze weten dat het bij nogal wat mensen niet zou pakken.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 20:29   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist. Men is duidelijk weggebleven van het belerende vingertje, maar heeft ervoor gekozen om enerzijds de omvang en het gigantische opzet van de holocaust in kaart te brengen, de methodiek zowel als de cijfers per land te geven om de bezoeker een totaalbeeld te geven. En anderzijds heeft men via foto's, data en namen een menselijk beeld neergezet van wie de slachtoffers waren.

edit : historisch schuldgevoel is onnodig. Maar die afd kerel schiet op het verkeerde doel, historisch inzicht heeft een blijvende waarde. En de manier waarop Berlijn dat museum heeft opgezet werkt vooral op dat historisch inzicht.
Klopt, maar die nuance zullen velen niet begrijpen.
Vooral omdat veel landen ook nooit echt geïnvesteerd hebben in hun eigen historisch inzicht.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 20 januari 2017 om 20:30.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2017, 09:50   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Blijkbaar heeft AfD recent een soort conferentie georganiseerd,met genodigden van FN,PVV en nog wat rechtse partijen en bewegingen.

Uiteraard zal daar afgewogen zijn of er iets geleerd kan worden uit de recente politieke gebeurtenissen in de VS (die rechts niet geheel ongewelvallig zijn).

Interessant is ook dat aanzienlijke delen van de "algemene pers" geen accreditatie meer kregen van de organisatoren om aanwezig te zijn ,daar zitten verschillende grote Duitse kranten bij.

Blijkbaar is men in AfD de "stemmingmakerij en de leugens" vanuit dat deel van de pers meer dan beu.

Uiteraard,we mogen dat niet vergeten,treft men de mediaconcerns daarmee ook financieel...Wat moeten zij straks nog tussen hun reclames door plaatsen dan......commentaar op iets van Twitter of facebook?

In de VS beseft Mr. Trump dat maar al te goed.Zijn Twitter offensief,samen met zijn uiterste zuinigheid met "grote interviews" heeft de "algemene pers" ongetwijfeld al vele miljoenen dollars gekost want ze moeten daar meer en meer "uit de tweede hand" (van Twitter) vernemen en daarmee kun je geen programma of "copy" maken.Vandaar de HAAT waarschijnlijk...

Ja,ook AfD heeft het (eindelijk)begrepen,je moet je potentiele tegenstanders (de poco pers) op hun geld pakken!

Diegegen die AfD wel wenst te bereiken met hun boodschap kunnen in 2017 wel met andere methoden bereikt worden.Zelfs de TV is overbodig aan het worden.


Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2017 om 09:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 09:57   #45
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Ook al proberen ze hier de Bjorn Höcke uit de wind te zetten en zijn praatjes te minimaliseren. Een deel van zijn partij denkt er duidelijk anders over en wil hem uit de partij smijten.


Citaat:
23.01.2017 - 09:12 Uhr
Erfurt (dpa) - Die AfD-Spitze diskutiert über einen Rauswurf des umstrittenen Thüringer Landeschefs Björn Höcke. Wie die «Thüringer Allgemeine» meldet, will der Bundesvorstand heute in einer Telefonkonferenz über ein Parteiausschlussverfahren gegen Höcke beraten. Der hatte vergangene Woche mit massiver Kritik am Holocaust-Gedenken Empörung ausgelöst. Über die Rolle Höckes gibt es parteiintern schon lange Streit. Parteichefin Frauke Petry versuchte immer wieder, ihn zu isolieren.
http://www.bild.de/news/aktuelles/ne...5116.bild.html

Laatst gewijzigd door dpg : 23 januari 2017 om 10:00.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:00   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als iemand loopt te verkondigen dat de val van het 3e Rijk als 'nederlaag voor het huidige Duitse volk' gezien moet worden, en het blijkbaar ongepast vindt dat er een monument mbt de holocaust in Berlijn staat, dan zijn het volgens mij enkel de aller, allerdomsten die dat niet bewezen achten.
het huidige heb je er zelf bij moeten fantaseren
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:17   #47
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Toch stel ik mij de vraag of het bombardement op Dresden inderdaad geen oorlogsmisdaad was en dit onafgezien van de bombardementen op Londen die het ook was.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 14:10   #48
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het huidige heb je er zelf bij moeten fantaseren
Azo? Hij noemt iemand die dat de capitulatie een bevrijdingsdag noemt een volksverrader, en vindt deze zelf 'een dag van een enorme nederlaag'.

Het is duidelijk uit zijn betoog dat hij het spijtig vindt dat de nazi's verloren hebben. Je moet dan ook compleet achterlijk zijn om te doen alsof die clown geen neo-nazi is.


De oprichter van de AfD is nota bene zelf opgestapt omdat ze gekaapt werd door van die strontfiguren die hun armpje moeilijk naar beneden kunnen houden.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 14:20   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Azo? Hij noemt iemand die dat de capitulatie een bevrijdingsdag noemt een volksverrader, en vindt deze zelf 'een dag van een enorme nederlaag'.

Het is duidelijk uit zijn betoog dat hij het spijtig vindt dat de nazi's verloren hebben. Je moet dan ook compleet achterlijk zijn om te doen alsof die clown geen neo-nazi is.


De oprichter van de AfD is nota bene zelf opgestapt omdat ze gekaapt werd door van die strontfiguren die hun armpje moeilijk naar beneden kunnen houden.
voor Duitsers was dat een nederlaag toch hé. je kan hen niet 'ontduitsen' toch hé.

het kan toch niet zijn dat er van zo'n crapuul zelf niet genoeg echt schokkende uitlatingen zijn, dat alles er zo bij z'n haar van ver bijgesleurd moet worden om hem in te maken hé??? snap niet goed dat critici die met zulke krakkemikige argumenten komen niet inzien dat ze de man versterken ipv m in te maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 15:37   #50
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ondertussen in gutmensch-Deutschland, Berlijn:

Feminists chant Allah Ackbar in solidarity with muslims against Trump

http://www.liveleak.com/view?i=80b_1485177722

Oikofobe cuckies, die de strijdkreet napiepen van degenen die het op hun fysiek-mentale onderwerping voorzien heeft.
Of hoe achterlijk sommige mensen wel kunnen zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 15:47   #51
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor Duitsers was dat een nederlaag toch hé. je kan hen niet 'ontduitsen' toch hé.
Er zijn evengoed Duitsers voor wie dat een overwinning was. Net zoals er in Vlaanderen velen de Duitse invasie als 'bevrijding' zagen en die van de geallieerden als 'nederlaag'. Snap je?


Citaat:
het kan toch niet zijn dat er van zo'n crapuul zelf niet genoeg echt schokkende uitlatingen zijn, dat alles er zo bij z'n haar van ver bijgesleurd moet worden om hem in te maken hé??? snap niet goed dat critici die met zulke krakkemikige argumenten komen niet inzien dat ze de man versterken ipv m in te maken.
De meeste normale mensen beschouwen zijn recente uitlatingen als voldoende schokkend, het probleem zit hem erin dat zijn fans (zoals uzelf?) het blijkbaar niet zo erg vinden als iemand suggereert de holocaust-monumenten te verwijderen uit respect voor de nazi's.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 15:52   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Er zijn evengoed Duitsers voor wie dat een overwinning was. Net zoals er in Vlaanderen velen de Duitse invasie als 'bevrijding' zagen en die van de geallieerden als 'nederlaag'. Snap je?




De meeste normale mensen beschouwen zijn recente uitlatingen als voldoende schokkend, het probleem zit hem erin dat zijn fans (zoals uzelf?) het blijkbaar niet zo erg vinden als iemand suggereert de holocaust-monumenten te verwijderen uit respect voor de nazi's.
nee, voor de Duitsers, Japanners en Italianen (iets later voor de Spanjaarden), was het een nederlaag, voor de rest van de wereld was het een overwinning. al de rest is herschrijven van de geschiedenis.

nee, dank je, ik ben geen fan. (ben ook ooit wel eens opgestapt wegens gezelschap met stuipkrampen in de arm overigens, mocht je daar wakker van liggen)

ik las hier alleen dat hij dat monument in Berlijn het monument van de schande noemde, welnu, de holocaust is m.i. ook een blijvende schande.

soit, ik ga het laten rusten, ik ken de man eigenlijk niet, ik ken ook de beweging zelfs te weinig om erover te kunnen oordelen. ik vond alleen te weinig terug in de tekst die hier gepost was om daar zo over te kunnen oordelen, meer wilde ik niet zeggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 15:59   #53
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Er zijn evengoed Duitsers voor wie dat een overwinning was. Net zoals er in Vlaanderen velen de Duitse invasie als 'bevrijding' zagen en die van de geallieerden als 'nederlaag'. Snap je?
Hey, er zijn zelfs Duitsers/European, die met open armen honderdduizenden islamfascisten verwelkomen en die Ummah-invasie zien als een 'bevrijding'.
Snap jij dat ?
Citaat:
De meeste normale mensen beschouwen zijn recente uitlatingen als voldoende schokkend, het probleem zit hem erin dat zijn fans (zoals uzelf?) het blijkbaar niet zo erg vinden als iemand suggereert de holocaust-monumenten te verwijderen uit respect voor de nazi's.
En wat met het respect voor de waarheid ?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=41

Blijkbaar vind je het niet zo erg, dat die verkracht wordt.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 16:04   #54
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En wat met het respect voor de waarheid ?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=41

Blijkbaar vind je het niet zo erg, dat die verkracht wordt.
Welke waarheid wordt er precies verkracht met een monument voor de slachtoffers? Het is maar dat ik weet wat ik erg moet vinden.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 16:10   #55
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, voor de Duitsers, Japanners en Italianen (iets later voor de Spanjaarden), was het een nederlaag, voor de rest van de wereld was het een overwinning. al de rest is herschrijven van de geschiedenis.
'De' Duitsers, 'de' Japanners etc is een versimpeling om het uit te leggen aan kinderen, of spelers van bordspellen. Als je wat ouder wordt zal je misschien begrijpen dat niet iedereen exact hetzelfde denkt enkel omdat ze in hetzelfde land wonen.


Citaat:
ik las hier alleen dat hij dat monument in Berlijn het monument van de schande noemde, welnu, de holocaust is m.i. ook een blijvende schande.
Waarom zou je de betekenis van zijn woorden willen verdraaien? Hij vindt dat monument een schande. Vindt u het ook een schande dat de Duitsers dat gebouwd hebben?


Citaat:
soit, ik ga het laten rusten, ik ken de man eigenlijk niet, ik ken ook de beweging zelfs te weinig om erover te kunnen oordelen.
Sorry, ik dacht dat u hem gemeend kwam verdedigen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 16:18   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
'De' Duitsers, 'de' Japanners etc is een versimpeling om het uit te leggen aan kinderen, of spelers van bordspellen. Als je wat ouder wordt zal je misschien begrijpen dat niet iedereen exact hetzelfde denkt enkel omdat ze in hetzelfde land wonen.




Waarom zou je de betekenis van zijn woorden willen verdraaien? Hij vindt dat monument een schande. Vindt u het ook een schande dat de Duitsers dat gebouwd hebben?




Sorry, ik dacht dat u hem gemeend kwam verdedigen
je gaat me toch niet vertellen dat er het in realiteit onzin is om te spreken van witten en zwarten maar dat het, zoals de meeste mensen, allemaal grijzen waren ?
ben je zeker dat dit ook voor eventuele Belgen geldt in die cathegorie?

ik verdraaide de woorden niet, ik las ze in de Duitse versie, en daarin stond wel het 'monument van de schande' maar niet dat 'hij dat monument een schande vindt'.

nee, van mij mag je elke nitwit neo-fascist kompleet met de grond gelijk maken, maar liefst met de juiste argumenten, zo niet geef je hen zelf argumenten in handen om je betoog onderuit te halen.

o, en voor de zekerheid, nee ik vind het zeker geen schande dat de Duitsers dit monument bouwden, ik vind het een heel indrukwekkend monument.
wel storend en dom vind ik de parkwachters die tieners die erop willen spelen of selfies maken op één van de blokken komen 'wegjagen' en hen kleinerend en vermanend tot meer respect voor het monument komen toespreken... terwijl hun gedrag gewoon eigentijds gedrag is en niks met disrespect te maken heeft.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 16:34   #57
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Welke waarheid wordt er precies verkracht met een monument voor de slachtoffers? Het is maar dat ik weet wat ik erg moet vinden.
Als je die link had aangeklikt, had je wsl gesnapt dat de toedracht en de schuld aan de Holocaust, niet uitsluitend bij de Duitsers lag, al doet dat uiteraard niets af aan de gruwelijkheid van het gebeurde.
En tóch hadden er 'n pak minder Joodse slachtoffers kunnen vallen, als de Zionisten geen tegenwerking hadden geboden tegen het nazi-aanbod, om de Joodse bevolking Europa uit te wijzen.

Het geschiedkundig (en gedocumenteerd) aspect daarvan, is zorgvuldig uit de 'officiele versie' gehouden, je weet wel, de versie die jij en ik op school te slikken kregen en genegeerd wordt bij elk artikel/verhaal/film over die periode.
D�*t gegeven, Klein Licht, is een regelrechte verkrachting van de waarheid. Of niet soms ?

Ondertussen snap ik wel dat je je éénzijdige pocovisie op die periode ook niet zo erg vind, want dat is alvast psychisch comfortabeler te dragen, dan toegeven (aan jezelf) dat je je hele leven een halve waarheid/leugen meegezeuld hebt.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 16:43   #58
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Nu zijn de moslims de joden van toen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 16:53   #59
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als je die link had aangeklikt, had je wsl gesnapt dat de toedracht en de schuld aan de Holocaust, niet uitsluitend bij de Duitsers lag, al doet dat uiteraard niets af aan de gruwelijkheid van het gebeurde.
En tóch hadden er 'n pak minder Joodse slachtoffers kunnen vallen, als de Zionisten geen tegenwerking hadden geboden tegen het nazi-aanbod, om de Joodse bevolking Europa uit te wijzen.

Het geschiedkundig (en gedocumenteerd) aspect daarvan, is zorgvuldig uit de 'officiele versie' gehouden, je weet wel, de versie die jij en ik op school te slikken kregen en genegeerd wordt bij elk artikel/verhaal/film over die periode.
D�*t gegeven, Klein Licht, is een regelrechte verkrachting van de waarheid. Of niet soms ?

Ondertussen snap ik wel dat je je éénzijdige pocovisie op die periode ook niet zo erg vind, want dat is alvast psychisch comfortabeler te dragen, dan toegeven (aan jezelf) dat je je hele leven een halve waarheid/leugen meegezeuld hebt.
De (gedeeltelijke) schuld van de Holocaust aan de Joden geven die geweigerd hebben te vertrekken... Je moet het maar kunnen. Neen, je moet het maar durven...

Ik heb al veel gelezen op dit forum, maar dit ... Voor een van de weinige keren ben ik sprakeloos...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 17:01   #60
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De (gedeeltelijke) schuld van de Holocaust aan de Joden geven die geweigerd hebben te vertrekken... Je moet het maar kunnen. Neen, je moet het maar durven...

Ik heb al veel gelezen op dit forum, maar dit ... Voor een van de weinige keren ben ik sprakeloos...
Het is nochtans een redelijk bekende theorie hoor. Ik heb er ooit eens iets van gelezen (uiteraard in een erg louche bron) en samengevat kwam het er op neer dat de zionisten het een prima idee vonden dat hun medejoden massaal werden uitgeroeid om zo na de oorlog voldoende draagkracht te krijgen voor het creëren van de Israëlische staat.

Behoorlijk waanzinnig natuurlijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be