Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2017, 11:10   #41
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De schuld kan onmogelijk verder escaleren of de boel crasht. De USA zitten per capita bekeken het diepst in de schulden van alle naties in de geschiedenis der mensheid. Het cijfer is nu al zo waanzinnig dat het nooit kan worden terugbetaald. (Ruim $250 000 pp en dit is nog los van pensioenen, studentenleningen etc)

Topeconomen zijn het er over eens. Er komt een economische ramp op de USA af binnen dit en 2 jaar. En de zondebok voor wat weinigen zien aankomen, is vandaag ingezworen.
De japanners zitten al jaren met een overheidsschuld boven 200%, het dubbele van de VS dus en nog steeds geen Crash.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 11:12   #42
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Mensen als Rickards:

Jaar 1

Citaat:
"De financiële markten gaan instorten"
rest van het jaar - financiële markten gaan naar omhoog
Citaat:
"Wacht maar af, volgend jaar zal je wel zien."
Herhaal dat een keer of 10. Markten gaan X 2 of X 3

Jaar 11 - sterke correctie financiële markt
Citaat:
"Ha, zie je wel, ik heb altijd gelijk gehad - goud naar 10 000 /ounce."
Jaar 12-16 - markten herstellen zich - goud naar 1100 /ounce
Citaat:
"Bubbels. Overal Bubbels. Misplaatste euforie. Volgzame schapen - Soros -Rotchschild - smart money -goud
Jaar 17-21 - markten stijgen verder

Jaar 22: nieuwe correcte
Citaat:
"Zie je wel, ik krijg opnieuw gelijk. Goud naar 15000/ounce"
Enzovoorts enzovoorts
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 21 januari 2017 om 11:13.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 11:23   #43
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Mensen als Rickards:

Jaar 1


rest van het jaar - financiële markten gaan naar omhoog


Herhaal dat een keer of 10. Markten gaan X 2 of X 3

Jaar 11 - sterke correctie financiële markt


Jaar 12-16 - markten herstellen zich - goud naar 1100 /ounce


Jaar 17-21 - markten stijgen verder

Jaar 22: nieuwe correcte


Enzovoorts enzovoorts
Hij zegt er wel altijd bij dat het onmogelijk is om een tijdlijn te plakken op al die economische events die hij voorspelt.

Hij stelt dat na de bailout van de komende crisis door het IMF, men nog steeds met US dollars kan betalen maar dat de koopkracht ervan een slag krijgt.

Dat Christine Lagarde (IMF) en Mario Draghi op nu al weten van het nieuwe betaalmiddel SDR (special drawing rights) voor het nieuwe monetaire stelsel waarin de USD niet langer de wereldreservemunt zal zijn.

Heftige uitspraken voor iemand van zijn kaliber.
Enkel de tijd zal het uitwijzen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 11:32   #44
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hij zegt er wel altijd bij dat het onmogelijk is om een tijdlijn te plakken op al die economische events die hij voorspelt.

Hij stelt dat na de bailout van de komende crisis door het IMF, men nog steeds met US dollars kan betalen maar dat de koopkracht ervan een slag krijgt.

Dat Christine Lagarde (IMF) en Mario Draghi op nu al weten van het nieuwe betaalmiddel SDR (special drawing rights) voor het nieuwe monetaire stelsel waarin de USD niet langer de wereldreservemunt zal zijn.

Heftige uitspraken voor iemand van zijn kaliber.
Enkel de tijd zal het uitwijzen.
SDR's een nieuw betaalmiddel? Dat bestaat al sinds '69.

Er geen tijdlijn op plakken is simpel hé. Ik zal zo ook eens een paar voorspellingen doen.

- er komt een derde wereldoorlog
- het rijk van erdogan komt ten einde
- het rijk van poetin komt ten einde
- Brent gaat naar 20 dollar/barrel
- goud gaat naar 1700/ounce
- een disruptieve technologie maakt bluechip techbedrijven het leven moeilijk
- een systemische bank gaat failliet

Je zal zien - de wereld zal mij roemen als de nieuwe Nostradamus.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 21 januari 2017 om 11:37.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 11:48   #45
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
SDR's een nieuw betaalmiddel? Dat bestaat al sinds '69.

Er geen tijdlijn op plakken is simpel hé. Ik zal zo ook eens een paar voorspellingen doen.

- er komt een derde wereldoorlog
- het rijk van erdogan komt ten einde
- het rijk van poetin komt ten einde
- Brent gaat naar 20 dollar/barrel
- goud gaat naar 1700/ounce
- een disruptieve technologie maakt bluechip techbedrijven het leven moeilijk
- een systemische bank gaat failliet

Je zal zien - de wereld zal mij roemen als de nieuwe Nostradamus.
Laat ons zeggen dat je 2 jaar marge krijgt op je uitspraken.
Rickards voorspelt dat goud richting $5000/ounce of meer gaat, maw hyperinflatie van de USD.

Kan morgen zijn, kan volgend jaar. Hij vergelijkt het met het uitbarsten van een vulkaan. Je kan de parameters inspecteren en je weet dat het er komt. Maar een exacte tijdlijn erop plakken is onmogelijk.

Hij geeft het systeem nog maximum 2 jaar maar verwacht dat het sneller zal gebeuren.

Ben heel benieuwd naar dat nieuwe monetaire stelsel. Wie er uiteindelijk de winnaars en de verliezers in zijn. Of verliezen we allemaal?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 14:09   #46
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Trump's speech blijkt gedeeltelijk plagiaat...
Deze keer van prima bronnen.




Laatst gewijzigd door parcifal : 21 januari 2017 om 14:12.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 14:15   #47
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Trump's speech blijkt gedeeltelijk plagiaat...
Deze keer van prima bronnen.
Spijkers op laag water. Alle speechen van presidenten zijn ook maar holle frasen geweest. Obama op kop, "change" blablabla, "change" blabla. Er veranderde juist niets.

Het is de "facebook" generatie die even denkt alle wetten te kunnen dicteren met hun likes.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 14:41   #48
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De japanners zitten al jaren met een overheidsschuld boven 200%, het dubbele van de VS dus en nog steeds geen Crash.

Landen die produceren kunnen zich een hoge staatsschuld permiteren, grondstoflanden of landen die op diensten draaien niet.

De alchemie erachter ken ik niet, wel dat het een vuistregel is.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 14:42   #49
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Spijkers op laag water. Alle speechen van presidenten zijn ook maar holle frasen geweest. Obama op kop, "change" blablabla, "change" blabla. Er veranderde juist niets.
Aha, daarom dat Trump nu al die Executive Orders wil uitvaardigen, om "juist niets" terug te draaien, (zonder werkbaar alternatief te hebben overigens, maar who cares right?)

Ik vind Trump een bijzonder hoge amusementswaarde hebben, meer moet je er ook niet achter zoeken.
Ik vraag me enkel af wanneer de supporters eindelijk gaan doorhebben wat ze in huis gehaald hebben.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 14:59   #50
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
SDR's een nieuw betaalmiddel? Dat bestaat al sinds '69.
Wordt het ook ergens ter wereld gebruikt als betaalmiddel?

Ik wil me er alvast verder in verdiepen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 15:01   #51
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Allemaal.

Het duurt in de USA ongeveer 10 jaar voor er een nieuwe crisis uitbreekt.
In 1998 ging er een hedge fund overkop en kwam er een bail out (ik weet niet of daar een Nederlandse term voor bestaat) door Wallstreet.

10 jaar later in 2008 ging Wallstreet zelf overkop. Enkel de Federale Reserve was groot genoeg om Wallstreet te redden via een nieuwe bail out. Jim Rickards himself onderhandelde over die bailout en het had 2 uur gescheeld of elke bank op aarde ging tijdelijk dicht (Quote van Rickards)

Nu 9-10 jaar later zal het de Federale Reserve zelf zijn die overkop gaat. Het enige instituut dat nog groter is, is het IMF. En deze keer zal de crisis niet aangepakt kunnen worden via het printen van US dollars die door niets gebackt zijn.

Rickards voorspelt kapitaalcontroles zoals in Griekenland, de US dollar die veel van zijn koopkracht verliest, een een nieuw betaalmiddel van het IMF dat deels gebackt zal zijn door goud.

Het huidige financiële stelsel van geldprinterij door centrale banken loopt op zijn laatste benen. De USA zijn nog meer failliet dan Griekenland.

Klinkt allemaal als een waanzinnige samenzweringstheorie, maar topeconomen zijn het er over eens. Er is geen oplossing voor. De economie stelt het trouwens helemaal niet zo goed als Obama beweert. Werkloosheid is bijna 20% en niet 4% (discouraged workers niet opgenomen in de Obamastats), en die nieuwe jobs die hij creëert zijn full time jobs waarvan 2 half time jobs worden gemaakt. Allemaal becijferd.

De overgang naar een nieuw monetair stelsel zal dramatisch zijn. En alles zal de schuld zijn van zondebok Trump
In 2005 was ik een peakoil believer en dollar crash believer. Ik geloofde destijds de sensatie journalist Willem Middelkoop.

Ik denk niet dat Amerika onderuit gaat. Dit omdat het elders in de wereld er veel slechter voorstaat en daardoor veel - heel veel - geld van China tot Midden Oosten tot Rusland tot Latijns Amerika in Amerika wordt geinvesteerd.

Onlangs een docu gezien van Chinese millionairs immigranten die Vancouver overspoelen -weliswaar geen Amerika-. Veel rijken in ontwikkelingslanden en China zijn de vervuiling en misdaad beu en vertrekken naar Amerika. Dit is de voornaamste reden dat Amerika niet door zijn cash gaat.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 januari 2017 om 15:13.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 15:13   #52
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoeveel van die topeconomen hebben de economische ramp van 2008 voorspeld ???
Bear Sterns, juni 2007.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 15:16   #53
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De japanners zitten al jaren met een overheidsschuld boven 200%, het dubbele van de VS dus en nog steeds geen Crash.


Doet me denken aan de jaren '80, toen de P/E ratios in Japan tot in de hemel reikten. 'Japan is anders' zei men toen.

In tussen staat de beurs in Japan op een niveau van 50% van 25 jaar geleden.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 15:18   #54
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
.

Ik denk niet dat Amerika onderuit gaat. Dit omdat het elders in de wereld er veel slechter voorstaat en daardoor veel - heel veel - geld van China tot Midden Oosten tot Rusland tot Latijns Amerika in Amerika wordt geinvesteerd.
Misschien omdat de VS nog altijd de meest flexibele samenleving is die je maar kan indenken,.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 20:00   #55
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Bear Sterns, juni 2007.
De bank die zelf failliet is gegaan in 2008 heeft de crisis in 2007 voorspeld?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:05   #56
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In 2005 was ik een peakoil believer en dollar crash believer. Ik geloofde destijds de sensatie journalist Willem Middelkoop.

Ik denk niet dat Amerika onderuit gaat. Dit omdat het elders in de wereld er veel slechter voorstaat en daardoor veel - heel veel - geld van China tot Midden Oosten tot Rusland tot Latijns Amerika in Amerika wordt geinvesteerd.

Onlangs een docu gezien van Chinese millionairs immigranten die Vancouver overspoelen -weliswaar geen Amerika-. Veel rijken in ontwikkelingslanden en China zijn de vervuiling en misdaad beu en vertrekken naar Amerika. Dit is de voornaamste reden dat Amerika niet door zijn cash gaat.
In vergelijking met het Westen ligt de misdaad in China laag (de straffen zijn niet mals) en is er ook een terugkeer migratie van jonge Chinezen naar China nu het land rijker is geworden. Men hoeft ook niet te gaan wonen waar men zijn geld investeerd
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:20   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Amerikaanse economie kan die schuld dragen hoor, zoals Gipsy zei, het is te vergelijken met Belgie.

Alleen, als de regering in DC de inflatie aanwakkert en de rente omhoog duwt, gaat er wel een knauw komen in zijn budget.

En veel erbij doen (zoals Trump belooft), maakt het nog moeilijker.

Tzal spannend worden. Maar overschat niet de ramp van de staatsschuld, de VS is nog steeds AAA.
Het probleem is niet de staatsschuld, maar de onevenwichtige handelsstromen. Je kan niet eeuwig meer importeren dan je exporteert, zoals de VS doen - vandaar globale crisis sinds 2008 - en je kan ook niet eeuwig meer exporteren dan je importeert, zoals Duitsland doet, vandaar de Eurocrisis. Er moet een internationaal mechanisme komen om dergelijke surplussen te recycleren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:27   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
18 uur In België, 12 uur middag in Washington.Trump legt de eed als 45e President van de VS af. Daar is nu de tijd gekomen dat er echt is zal veranderen. Geen loze woorden van de zoveelste politicus maar van een gerespecteerde en heel succesvolle zakenman. Het einde van het establishment!

Laat de champagne maar vloeien. Morgen bouwen we en groots feest in de welbekende discotheek. Ik voel me gelukkig en zie een groot Amerika en een terneergeslagen Europa Enkel nog een opkomst en overwinning van de Rechtse partijen in Europa kan dit continent redden.
Zo is dit.

En wie mijn posten heeft gelezen, weet dat ik Trump -vanaf het prille begin- een goede kans heb gegeven. Óók wanneer velen hem afschreven toen uitlekte dat hij af en toe een goede 'scheve schaats' reed, bleef ik hem een reële kans geven. Te meer omdat de man - telkens weer -een massa volk trok (en blééf trekken...) op zijn meetings. Dat was een duidelijk signaal dat men niet kon (blijven) negeren en waar men niet langs kon kijken. En die 'massa' was inderdaad ' the forgotten Americans'.

Want het kan misschien sloganesk lijken van Trump maar hier had hij gelijk: de jarenlange 'Washingtonse bestuurselite' was te veel met zichzelf bezig en 'vergat' heel wat dagdagelijkse noden van vele Amerikanen.

Maar nu begint spel pas echt: The game is now really on. Trump has to deliver. And very soon:
°Obama-care afschaffen
°°safe borders (the wall)
°°°safe intercities
°°°°drastische verlaging van de belastingen
°°°°°'taking care of our vets'
°°°°°°uitroeiing van de drug gangs en DAESH
°°°°°°°bouwen van bruggen,wegen, vernieuwing van luchthavens, en noem maar op
°°°°°°°°en vooral :JOBS, JOBS, JOBS!

We zullen dus zien . Nu moeten we de man wat tijd gunnen natuurlijk. Het is ook niet niks. We geven de man dan ook met andere woorden wat respijt. Maar na een jaar �* anderhalf jaar zouden we toch resultaten moeten zien. En dan kunnen we een balans opmaken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 januari 2017 om 22:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:30   #59
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Trump's speech blijkt gedeeltelijk plagiaat...
Deze keer van prima bronnen.



Misschien volgende keer je bronnen maar eens controleren. Want beide quotes zijn vals.

Zolang het je eigen negatief beeld over Trump maar versterkt, dan kunnen ze je alles wijsmaken.

Laatst gewijzigd door Boa : 21 januari 2017 om 22:31.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 22:32   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Trump's speech blijkt gedeeltelijk plagiaat...
Deze keer van prima bronnen.



Did Trump plagiarise inaugural speech from Bee Movie? FACT CHECK

Citaat:
Rumours are spreading online that President Donald Trump plagiarized a part of the 2007 movie “Bee Movie” during his inaugural speech in 2017.


Donald Trump Inaugural Address (2017)
We are one nation – and their pain is our pain. Their dreams are our dreams; and their success will be our success. We share one heart, one home and one glorious destiny.
Barry B. Benson Bee Movie (2007)
We are one colony – and their pain is our pain. Their dreams are our dreams; and their success will be our success. We share one heart, one hive and one glorious destiny.


We took a look at the claims, and while the example on the left accredited to Donald Trump during his 2017 inaugural speech is genuine, the text on the right that has been accredited to The Bee Movie appears to be fake.

We examined the full scripts of the movie at both sites www.script-o-rama.com and www.springfieldspringfield.co.uk and were unable to find the quote that was apparently the source of Donald Trump’s inaugural speech. In fact, during the entire script, we were unable to find any reference to the word “colony” at all. Or “glorious”. Or “destiny”.


It appears that instead of Trump plagiarising The Bee Movie, online pranksters have simply take a part of his inauguration speech, changed a few words, and falsely credited to the 2007 animated movie.

However this hasn’t stopped this fake rumour from spreading virally on social media. Since it has been entirely made up, we do not recommend spreading this rumour.

Other similar rumours claim Trump plagiarised his speech on the Avatar movies, but these are hoaxes as well.
Did Trump plagiarise inaugural speech from Avatar movie? FACT CHECK

Citaat:
More rumours are spreading online that claim Donald Trump plagiarized his inaugural speech from various movies, this one purporting parts of his speech came from the movie Avatar.

Previous rumours have falsely purported his speech (or at least segments of it) came from The Bee Movie.

An example of this rumour claiming his speech came from Avatar can been seen below –



And whether a child is born in the urban sprawl of Detroit or the windswept plains of Nebraska, they look up at the same night sky, they fill their heart with the same dreams and they are infused with the breath of life by the same Almighty Creator

Donald J Trump, 20/01/17
And whether a human child is born in Earth of the space colonies or the windswept planet of Kabuska, they look up at the same stars, they fill their life with the same dreams and they are infused with the breath of conquest by the same Almighty Creator.
Colonel Miles Quaritch, Avatar, 2009


As with similar rumours, this is completely fake. While the example purporting to come from President Donald Trump’s inauguration speech is real, the excerpt purportedly from the Avatar appears to be fake.

We examined the full script of the movie at www.springfieldspringfield.co.uk and were unable to find the quote that was apparently the source of Donald Trump’s inaugural speech. There are no references to a “Planet Kabuska” in the Avatar movie, nor many of the words that apparently came from script, including “Almighty Creator” were actually uttered in the movie.
Did Donald Trump REALLY quote the Bee Movie?
Citaat:
Reports that Donald Trump plagiarized Jerry Seinfeld’s Bee Movie for his inauguration speech appear to be fake news.

Twitter is, erm, abuzz with claims that the new US President lifted part of yesterday’s address from the 2007 animated comedy.

in Washington, Trump said: ‘We are one nation, and their pain is our pain. Their dreams are our dreams. And their success will be our success. We share one heart, one home, and one glorious destiny.’

According to some, Barry B Benson, voiced by Seinfeld in the Bee Movie, said the exact same words in the film, but with ‘colony’ instead of ‘nation’ and ‘hive’ instead of 'home'.
Much as we would like this to be true, the script for the movie is available online – and contains no such speech.

The fake meme has fooled many on twitter, including the reputable newspaper India Today, which reported it as fact on its website.

But some people seem to have had the same idea several months ago:
...
Fact-check je "prima" bronnen toch nog maar eens...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be