Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2017, 13:21   #201
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Ik had het nieuws zelf nog niet bekeken, hier was ik absoluut niet van op de hoogte.
Trump kan bij deze de klos van zonbron en zijn aanhang kussen, wat een gore verrader!


Signing off.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 april 2017 om 13:26.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:24   #202
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik kan me moeilijk voorstellen dat All Quaeda daar staat te wachten op die aanval en precies op dat moment een paar vaten chemische wapens opentrekt...

Dat houdt dan al een vorm van samenwerking in tussen 'vijanden'.
Lijkt bijzonder vergezocht...
In alle ernst: Wat heeft Assad hier nu mee te winnen?

De rebellen en IS zijn overal in het defensief, en dan gaat ie zoiets afschuwelijks gaan gebruiken als sarin-gas, met een verwaarloosbare uitkomst (minder dan 100 doden, merendeels vrouwen en kinderen, geen enkel strategisch belang).

Ik vind dat ook niet echt aanneembaar, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet kan.

Ik herinner me wel dat er op een gegeven moment achteraf zoveel aanwijzingen waren dat de aanval met chloorgas, die Obama's rode lijn had moeten vormen, uiteindelijk van een rebellengroep kwam ipv het regime, dat niemand achteraf nog Obama verweet dat hij toen niet had gereageerd.

Dat er een doelwit is geraakt van de rebellen, zonder medeweten van het regime, die dachten een gewone wapenopslagplaats te raken, vind ik zeker niet meer bij het haar gegrepen dan dat al Qaeda wachtte op een aanval.
Is het Russische propaganda?
Is het toch waar?

Bij een toevallige ontploffing kan sarin vermoedelijk gewoon vrijkomen en schade aanrichten (ik ben geen expert terzake, maar gas is gas)?

Ik zou, gezien de beestachtige methodes van de rebellen, er niet raar van opkijken.

Intussen wordt al door meerdere politieke experten, ook hier, gesteld dat Trump met zijn actie de rebellen weer vleugels heeft gegeven.

De rebellen waarover het gaat zijn intussen allemaal verveld tot islamitische jihadistische bewegingen, waarvan er afgelopen zomer nog een filmpje circuleerde waarbij een 14-jarige jongen werd onthoofd onder gekende de allahuakhbar kreten.

En intussen ook eens opmerken dat Trump nu plots overal als een conventionele, daadkrachtige president wordt omschreven, zowel door democraten als linksere regeringen in Europa, door 59 Tomahawk kruisraketten af te vuren.

Als detail kan dit tellen.

It's a mad world...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:25   #203
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Trump days zijn voorbij indien hij nu bezwijkt voor de lullen van de Deep State. Dan zijn ook de kansen op een vredevolle revolutie voorbij, dan begint het geweld pas, onstopbaar...
Vredevol? Heb het niet op een president die meer kernwapens wil daar de US het land behoort te zijn met de meeste kernwapens
Hij is dermate labiel hem in staat acht zelfs (kleine) tactische kernwapens in te zetten
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:30   #204
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Vredevol? Heb het niet op een president die meer kernwapens wil daar de US het land behoort te zijn met de meeste kernwapens
Hij is dermate labiel hem in staat acht zelfs (kleine) tactische kernwapens in te zetten
Na dit acht ik alles mogelijk. Mijn excuses @Adrian M.

Ik ben ermee weg. Dit volstaat voor vandaag.

De vredevolle revolutie van alt right is voorbij, het zal nu menens worden, wees gerust...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 april 2017 om 13:37.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:32   #205
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Vredevol? Heb het niet op een president die meer kernwapens wil daar de US het land behoort te zijn met de meeste kernwapens
Hij is dermate labiel hem in staat acht zelfs (kleine) tactische kernwapens in te zetten
En toch wordt hij nu een conventionele, daadkrachtige president genoemd, in binnen-en buitenland.

Door bommen te gooien in een land waar hij niks te zoeken heeft, en zijn land dus weer de gehate "politie-agent"-rol te laten spelen.

Wat is de "vrije wereld" toch hypocriet, links op kop.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:36   #206
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Zo gaat dat. Trump heeft een heel deel van zijn stemmen gehaald door te breken met het VS-terrorisme in het Midden-Oosten. Hij breekt die belofte en is dus zijn aanhang kwijt. Wat is daar zo wonderbaar aan?

Het zat er al even aan te komen. Alle anti-Syrische interventie elementen zijn stuk voor stuk geëlminieerd, van Flynn tot Bannon, en vervangen door neocons. Was het fout om hoop op Trump te vestigen? Misschien, maar wat was het alternatief? Clintons campagne draaide op Russen- en Assad-haat. Enfin, het is nu toch te laat.

We weten nu dat de VS nooit of te nimmer zal stoppen met terreur zaaien voor Israel onder valse voorwendselen. Deprimerend is dat, nu dit beetje hoop dat Trump supporters konden koesteren op een tijd van non-interventie. Maar bon, het is wat het is.
Wanneer heeft Trump eigenlijk ooit gepleit voor non-interventionisme? Zijn discours tijdens de campagne was op z'n minst vergeven van de tegenstrijdigheden, en bestond uit slogantaal zonder enige diepgang.

Hij was zogezegd tegen de Irak-oorlog, maar pleitte er evengoed voor dat de VS in Irak had moeten blijven en dat ze de Iraakse olie hadden moeten stelen. Hij kondigde ook aan dat hij 'the hell out of isis' ging bombarderen en dat hij ook de (onschuldige) familieleden van terroristen ging viseren.

Hij was tegen de Iran-deal.

De oorlog in Afghanistan vond hij 'nodig' en hij wilde er langer blijven.

Hij wilde in 2015 dat Pakistan zijn nucleaire activiteit afbouwde.

Hij verdedigde de Israëlische nederzettingenpolitiek.

Hij was in 2011 voor het uitschakelen van Khadaffi, en pleitte ervoor om de Libische olievelden in te nemen.

Enz..

Laatst gewijzigd door mvd : 7 april 2017 om 13:41.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:38   #207
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het is wel doordacht. Trump lost 2 imagoproblemen in 1 keer op.

- Hij toont daadkracht na de Trumpcare-sisser
- Hij gaat in tegen Putin
En hij wordt in alle media, ook de Europese, niet alleen een daadkrachtig president genoemd, maar ook een conventionele leider.

Stel je dat eens voor.

Gooi wat bommen in een ver land waar je niks te zoeken hebt, en je wordt van meest gehate leider ooit salonfähig...

Door bommen te gooien of all things...

En dat terwijl je als land altijd het verwijt krijgt je overal te gaan moeien.

Wat wil de wereld, zwak Europa op kop, nou eigenlijk?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:40   #208
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wanneer heeft Trump eigenlijk ooit gepleit voor non-interventionisme? Zijn discours tijdens de campagne was op z'n minst vergeven van de tegenstrijdigheden, en bestond uit slogantaal zonder enige diepgang.

Hij was zogezegd tegen de Irak-oorlog, maar pleitte evengoed dat de VS in Irak had moeten blijven en dat ze hun olie hadden moeten stelen. Hij kondigde ook aan dat hij 'the hell out of isis' ging bombarderen, dat hij ook de (onschuldige) familieleden van terroristen ging viseren.

Hij was tegen de Iran-deal.

De oorlog in Afghanistan vond hij 'nodig' en hij wilde er langer blijven.

Hij wilde in 2015 dat Pakistan zijn nucleaire activiteit afbouwde.

Hij verdedigde de Israëlische nederzettingenpolitiek.

Hij was in 2011 voor het uitschakelen van Khadaffi, en pleitte ervoor om de Libische olievelden in te nemen.

Enz..
Dat is waar.

En toch had die man stront in mijn ogen gezaaid, wat een verdomde leugens allemaal!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:41   #209
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wanneer heeft Trump eigenlijk ooit gepleit voor non-interventionisme? Zijn discours tijdens de campagne was op z'n minst vergeven van de tegenstrijdigheden, en bestond uit slogantaal zonder enige diepgang.

Hij was zogezegd tegen de Irak-oorlog, maar pleitte evengoed dat de VS in Irak had moeten blijven en dat ze hun olie hadden moeten stelen. Hij kondigde ook aan dat hij 'the hell out of isis' ging bombarderen, dat hij ook de (onschuldige) familieleden van terroristen ging viseren.

Hij was tegen de Iran-deal.

De oorlog in Afghanistan vond hij 'nodig' en hij wilde er langer blijven.

Hij wilde in 2015 dat Pakistan zijn nucleaire activiteit afbouwde.

Hij verdedigde de Israëlische nederzettingenpolitiek.

Hij was in 2011 voor het uitschakelen van Khadaffi, en pleitte ervoor om de Libische olievelden in te nemen.

Enz..
Hij is instabiel. Dat is geweten.

Dat sociaal en rechtvaardig Europa zo makkelijk inbindt en hem nu als gematigd ziet omdat ie wat raketten afvuurt, dat is pas du jamais vu.

Wat doet dat met de geloofwaardigheid van links en centrumrechts in Europa?

Wat een hypocrisie!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:42   #210
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
De Tomahawks worden geproduceerd door Raytheon, niet door Lockheed
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:42   #211
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat is waar.

En toch had die man stront in mijn ogen gezaaid, wat een verdomde leugens allemaal!
In de mijne ook.

Assad weg is nog een vrijhaven voor jihadisten.

En ik zie in dat geval IS niet uitgeroeid raken...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:46   #212
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Na dit acht ik alles mogelijk. Mijn excuses @Adrian M.

Ik ben ermee weg. Dit volstaat voor vandaag.

De vredevolle revolutie van alt right is voorbij, het zal nu menens worden, wees gerust...
Moeten onze meningen soms wel eens bijstellen. Voorlopig m'n mening over Trump nog niet bijgesteld, blijft in mijn visie een uiterst gevaarlijke (labiele) president
Met alle kernwapens die er nu zijn brengen we Europa, US en Rusland aan z'n eind. Er nog meer willen daar de US de grootste dient te zijn ... gestoord
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:47   #213
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
In de mijne ook.

Assad weg is nog een vrijhaven voor jihadisten.

En ik zie in dat geval IS niet uitgeroeid raken...
Rusland moet dan maar alles van IS ineens kapotsmijten, Trump heeft de Syrische soldaten gebombardeerd! Iets wat zelfs Obama niet over zijn hart kreeg.

Weg met Trump!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:48   #214
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Bij een toevallige ontploffing kan sarin vermoedelijk gewoon vrijkomen en schade aanrichten (ik ben geen expert terzake, maar gas is gas)?
Jerry Smith, die aan de leiding stond van het VN-team dat in 2013 de chemische wapens uit Syrië moest verwijderen zegt in elk geval dat het perfect mogelijk is. Hij acht het eveneens perfect mogelijk dat de rebellen over saringas beschikken. Als expert kan dat wel tellen lijkt mij.

http://www.radionz.co.nz/news/world/...lines%27-trump

https://www.channel4.com/news/syria-...ttack-reaction
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:49   #215
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Moeten onze meningen soms wel eens bijstellen. Voorlopig m'n mening over Trump nog niet bijgesteld, blijft in mijn visie een uiterst gevaarlijke (labiele) president
Met alle kernwapens die er nu zijn brengen we Europa, US en Rusland aan z'n eind. Er nog meer willen daar de US de grootste dient te zijn ... gestoord
Mening bijstellen? Weg met Trump! Dat is duidelijk genoeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:50   #216
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Is de US nu in oorlog met Syrië?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 april 2017 om 13:51.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:53   #217
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En toch wordt hij nu een conventionele, daadkrachtige president genoemd, in binnen-en buitenland.

Door bommen te gooien in een land waar hij niks te zoeken heeft, en zijn land dus weer de gehate "politie-agent"-rol te laten spelen.

Wat is de "vrije wereld" toch hypocriet, links op kop.
Het wordt nog linkser en hypocrieter onder Trump. Hij heeft nu dus eindelijk zijn draai gevonden. Straks gaat hij net als Merkel een getal met 6 nullen aan moslim refugees binnen halen. Dit omdat er zoveel zielige babies tussen zitten.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:53   #218
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
In de mijne ook.

Assad weg is nog een vrijhaven voor jihadisten.

En ik zie in dat geval IS niet uitgeroeid raken...
In Syrie heeft IS minder terrein verloren (30%) dan in Irak (60%)
Volgens mij vergeet u overigens iets in Syrië, de Koerden. Assad is onlangs tamelijk duidelijk geweest, geen schijn van kans dus de Koerden
Gezien de strijd die ook in Damascus wordt gevoerd, is het succes van Assad minder groot dan het lijkt

Laatst gewijzigd door Adrian M : 7 april 2017 om 13:57.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:56   #219
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is de US nu in oorlog met Syrië?
Onmogelijk, gezien Syrie de VS niets delisch aangedaan heeft. Een illegale actie van de VS en Trump dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:56   #220
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat is waar.

En toch had die man stront in mijn ogen gezaaid, wat een verdomde leugens allemaal!
Trump heeft geen ideologie of visie, en hij is gemakkelijk te sturen door allerhande raadgevers, legerleiders enz... Trump heeft alleen onderbuikgevoelens, vandaar dat hij zich af en toe afvroeg 'waarom zoeken wij eigenlijk boel met Rusland?'. Sommige mensen zagen in die uitingen van onderbuikgevoelens allerlei gesofisticeerde geopolitiek plannen. Ik heb dat nooit echt begrepen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be