Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2017, 11:53   #481
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom gaat ge er wonen?
Omdat ik zo'n 12-13 jaar was, en mijn moeder volgde toen ze er ging wonen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:22   #482
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat valt best mee, ze laten mij gerust. Ik heb vroeger nog net naast een kerk gewoond en daat was pas lawaai.
Een geluk dat de song 'Black Sabbath' ook met een klok begint.
Ah, de klokken gingen steeds synchroon luiden. Ik zie uw meneer pastoor al headbangen op de tonen van "paranoid".
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:31   #483
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
bla bla bla. Je bent geen haar beter dan degenen die de vrouwen willen verplichten met een burkini te gaan zwemmen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Veel noten op de zang, maar eigenlijk een objectief bondgenoot van de vrome Moslim. En eveneens een vrouwenonderdrukker.
BA logica: man-vrouw gelijkheid willen handhaven = vrouwenonderdrukking.

War is peace

Freedom is slavery

Ignorance is strength


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij wilt immers dat zij halfnaakt gaan zwemmen
Dat ga ik niet ontkennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
en ontneem de vrouwen eveneens elke keuze.
"Tussen de sterke en de zwakke, tussen de rijke en de arme, tussen de meester en de dienaar, is het de vrijheid die verdrukt en de wet die bevrijdt." -- Henri Lacordaire

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Boehoehoe, die stoute Islam toch.
Verbod op burqa en soortgelijken, verbod op thuisslachting, (binnenkort) verbod op onverdoofd slachten, allemaal voorbeelden van wetgeving die de islamitische ideologie aan ons opdringt. Nietwaar?
Al die maatregelen zijn er slechts gekomen om enkele van de vele kwalijke symptomen van de koran-ideologie één voor één de kop in te drukken. Het zijn draconische wetten - een fijnmazig net met veel onbedoelde bijvangst.

En denk maar niet dat fenomenen als de boerka of het onverdoofd slachten hiermee definitief van de baan zijn. Steden als Antwerpen en Brussel stevenen af op een moslim meerderheid. Dit gaat zich op termijn ook politiek vertalen en wordt die janboedel lokaal terug gelegaliseerd of gedoogd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, uw fameuze "stelling".
Ja, vervelend hee, een boude en in principe makkelijk weerlegbare uitspraak die met elke dag die verstrijkt zonder tegenvoorbeeld steeds pijnlijker aantoont hoezeer uw islamo-optimisme op drijfzand is gebouwd.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:35   #484
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik krijg een punthoofd van dit gezeik. Plaatsen hebben gedragsregels. Je mag in sommige vijvers niet zwemmen en in andere wel. Is dat dan discriminatie t.o.v. vijver 1 dan wel vijver 2? Nee. Het is gewoon zo. Wat mag niet: Mensen weigeren omwille van hun religieuze achtergrond. Er worden helemaal geen mensen geweigerd, iedereen is welkom, alleen zijn er bepaalde huisregels omtrend zwemkledij. Wat is daar nu in godsnaam zo moeilijk aan?
Idd. En vandaar de titel: Unia ziet weer discriminatie waar er geen is.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:37   #485
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Mogen moslim-mannen eigenlijk ook in een burkini zwemmen? Mss voelen ze zich ook niet comfortabel met enkel maar een zwembroekje?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:40   #486
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Man zeg, ge moet zo niet direct op uw paard kruipen !
ik spreek het niet tegen, ik zeg " ge moet niet overdijven" en geef je het aantal nonnekes die er rondlopen.

Het lijkt me evident dat als je in Zaventem woont bijvoorbeeld, wel wat meer vliegtuigen ziet passeren dan in één of ander boeregat.
Op zijn kameel bedoel je..
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:42   #487
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat ik zo'n 12-13 jaar was, en mijn moeder volgde toen ze er ging wonen?
Je kon ook weglopen van thuis Als het zo onleefbaar was. Ik ben er zeker van Dat heel moslimgezinnen je zouden hebben geadapteerd
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:43   #488
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mogen moslim-mannen eigenlijk ook in een burkini zwemmen? Mss voelen ze zich ook niet comfortabel met enkel maar een zwembroekje?
Ik denk niet Dat wat een optie Is. Broekgedeelte nogal strak..
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:47   #489
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ben ere-voorzitter van niks, bedankt.
Dat geeft mij dan ook de mogelijkheid om vrij onafhankelijk te kunnen denken.



bla bla bla. Je bent geen haar beter dan degenen die de vrouwen willen verplichten met een burkini te gaan zwemmen. Jij wilt immers dat zij halfnaakt gaan zwemmen, en ontneem de vrouwen eveneens elke keuze.

Veel noten op de zang, maar eigenlijk een objectief bondgenoot van de vrome Moslim. En eveneens een vrouwenonderdrukker.



Boehoehoe, die stoute Islam toch.
Verbod op burqa en soortgelijken, verbod op thuisslachting, (binnenkort) verbod op onverdoofd slachten, allemaal voorbeelden van wetgeving die de islamitische ideologie aan ons opdringt. Nietwaar?



Ah ja, uw fameuze "stelling".
BA, wat ben je aandachtsbehoeftig...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:55   #490
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
BA logica: man-vrouw gelijkheid willen handhaven = vrouwenonderdrukking.

War is peace

Freedom is slavery

Ignorance is strength
BA-logica: als je een vrouw de vrijheid geeft, beslis je niet in haar plaats, volgens je eigen standaarden.

Citaat:
"Tussen de sterke en de zwakke, tussen de rijke en de arme, tussen de meester en de dienaar, is het de vrijheid die verdrukt en de wet die bevrijdt." -- Henri Lacordaire
Je kunt een quote posten, bravo!

Citaat:
Al die maatregelen zijn er slechts gekomen om enkele van de vele kwalijke symptomen van de koran-ideologie één voor één de kop in te drukken. Het zijn draconische wetten - een fijnmazig net met veel onbedoelde bijvangst.
Die maatregelen spreken tegen wat zovelen hier beweren, niet meer, niet minder.

Citaat:
En denk maar niet dat fenomenen als de boerka of het onverdoofd slachten hiermee definitief van de baan zijn. Steden als Antwerpen en Brussel stevenen af op een moslim meerderheid. Dit gaat zich op termijn ook politiek vertalen en wordt die janboedel lokaal terug gelegaliseerd of gedoogd.
Goed, behalve dat die wetten federaal en/of regionaal zijn. Gemeentes hebben daar niks over te zeggen. En daar ze gelinkt zijn aan het strafrecht, is enkel het parket bevoegd om al dan niet te vervolgen.

Citaat:
Ja, vervelend hee, een boude en in principe makkelijk weerlegbare uitspraak die met elke dag die verstrijkt zonder tegenvoorbeeld steeds pijnlijker aantoont hoezeer uw islamo-optimisme op drijfzand is gebouwd.
Je hebt helemaal gelijk. Begrijp dan ook dat ik het veel leuker vind jou te laten sudderen in jouw eigen illusies.
De dag dat ik zal antwoorden, zal je immers verplicht worden uw stelling bij te stellen, en dat wil ik jou besparen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:55   #491
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
You know nothing.
Ik baseer mij op jouw schrijfsels, niet op wat er zogezegd omgaat in je hoofd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, Chinese integrale badpakken, met masker erbij, is een symptoom van ... wat eigenlijk?
Antwoord daar zelf maar op. Jij bent erover begonnen. Ik ken het niet en ga er ook geen uitspraken over doen. Ik kan aleen maar een zelfverklaard "onafhankelijk denker" citeren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tja, als alle argumenten op zijn, dan denken sommigen dat belachelijke vergelijkingen 'argumenten' zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Die badpakken willen verbieden is, daarentegen, heel duidelijk een symptoom van onderdrukking van de vrouw die niet voor zichzelf kan denken, en die vooral haar lichaam niet mag bedekken. Dat is steeds meer duidelijker aan het worden.
Weet je, dat is nu net het soort redenering die Karin Heremans ook maakte toen ze nog tegen een hooddoekenverbod op haar school was. Tot ze met de neus op de feiten werd gedrukt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
harddrujs met een kledingstuk vergelijken...
Een sluwe poging om het probleem te verengen tot "een kledingstuk". Het gaat hier niet om een fashion statement maar om een vrouwenonderdrukkende religie. Sinds jaar en dag wordt religie vergeleken met drugs.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 12:57   #492
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Je kon ook weglopen van thuis Als het zo onleefbaar was. Ik ben er zeker van Dat heel moslimgezinnen je zouden hebben geadapteerd
Kan je mij precies aangeven waar ik vertel dat het zo onleefbaar was?

Of heb je op Marie Daenen gekopieerd?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 13:05   #493
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus wie subsidieert moet dan maar zwijgen?
De overheid geeft aan de verenigingen en organisaties die ze ondersteunt inderdaad een ruime vrijheid om zelf een intern reglement te handhaven. Jij had liever meer dirigisme gezien?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 13:09   #494
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Heb jij een reden nodig om iemand de toegang tot jouw woning te ontzeggen?
Nee. Mijn woning is dan ook geen openbaar domein.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 13:14   #495
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik baseer mij op jouw schrijfsels, niet op wat er zogezegd omgaat in je hoofd.
Je baseert je absoluut niet op mijn schrijfsels...

Citaat:
Antwoord daar zelf maar op. Jij bent erover begonnen. Ik ken het niet en ga er ook geen uitspraken over doen. Ik kan aleen maar een zelfverklaard "onafhankelijk denker" citeren:
Ik heb mij absoluut niet als "denker" verklaard, wel als iemand die onafhankelijk denkt. Te ingewikkeld voor jou? Tja, alles lijkt te ingewikkeld voor jou.

Voor het overige, ik heb reeds verwezen naar de Chinese vorm van het integraal badpak en toen al de vraag gesteld. Jij hebt dat blijkbaar gemist.
Blijkbaar heb je heel veel gemist...

Citaat:
Weet je, dat is nu net het soort redenering die Karin Heremans ook maakte toen ze nog tegen een hooddoekenverbod op haar school was. Tot ze met de neus op de feiten werd gedrukt.
Ik ben dan ook tegenstander van het dragen van de hoofddoek in openbare scholen, bij openbare diensten, enz, en ben uiteraard voorstander van het verbod op de burqa en aanverwanten.

Maar dit heeft dan ook hoegenaamd niks te maken met de burkini an sich. De burkini is immers louter een kledingstuk zonder religieuze betekenis.
Weer eens te ingewikkeld, misschien?

Citaat:
Een sluwe poging om het probleem te verengen tot "een kledingstuk". Het gaat hier niet om een fashion statement maar om een vrouwenonderdrukkende religie.
Behalve voor Karl Langerfeld is een kledingstuk geen religie, hoor... Je zal toch ietwat nauwkeuriger moeten zijn in jouw woordenkeuze...

En jij, uiteraard, hebt al die vrouwen die een boerkini dragen gevraagd waarom zij dat deden? Jij kent immers DE waarheid, nietwaar?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 13:27   #496
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk. Begrijp dan ook dat ik het veel leuker vind jou te laten sudderen in jouw eigen illusies.
De dag dat ik zal antwoorden, zal je immers verplicht worden uw stelling bij te stellen, en dat wil ik jou besparen.
Bwoehahaaa!!! BA die overal een antwoord op weet kiest er in dit geval voor om te zwijgen om de gevoelens van een forummer te sparen.

Het Studiecentrum is dus nog steeds in koortsachtige research modus.



Laten we de stelling nog maar eens herhalen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Er is in heel de wereld geen enkel land te vinden waar een aanzienlijke moslim minderheid succesvol geïntegreerd is.
En hier enkele verduidelijkingen tbv BA en zijn Studiecentrum Voor Islamo-Optimisme:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat is voor jou een 'aanzienlijke minderheid'
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Laat ons zeggen 5%
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
wanneer spreek je van 'geslaagde integratie'?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
  1. Gemengde huwelijken. Vrouwen die met een moslim trouwen zonder dat dit een enkele reis islamisering betekent voor haar & haar kinderen. Niet-moslim mannen die überhaupt met een moslima trouwen.
  2. Een positieve melting-pot trend zoals in de USA van de 20ste eeuw: van sociale, culturele en economische achterstelling en segregatie naar vermenging van Ieren, Italianen, Joden en ook van recentere immigratiegolven.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 14:13   #497
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Bwoehahaaa!!! BA die overal een antwoord op weet kiest er in dit geval voor om te zwijgen om de gevoelens van een forummer te sparen.

Het Studiecentrum is dus nog steeds in koortsachtige research modus.



Laten we de stelling nog maar eens herhalen:



En hier enkele verduidelijkingen tbv BA en zijn Studiecentrum Voor Islamo-Optimisme:
Wacht, ik ga jou helpen!



Ne goeie boterham met choco, om uw sterk te houden!

btw, bij mijn weten heb ik jou definitie van "geslaagde integratie" op basis van huwelijk niet aanvaard.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 14:43   #498
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik negeer niks, ik ben het gewoon met jou niet eens, en ik leg mijn standpunt uit, waarbij ik jou uitnodig om er inhoudelijk op te reageren. DAT is discussiëren, niet als lammetje steeds met elkaar akkoord zijn.

Nu, een bijkomende voorwaarde voor het houden van een echte discussie, is uiteraard intellectuele eerlijkheid, en daar ben je nog heel ver vanaf.
Wil jij het nu werkelijk hebben over intellectuele eerlijkheid? Jij, die de boerkini objectiveert tot een stuk stof zonder meer. Omgekeerde wereld. Jij bent hier het trolletje aan het spelen omdat uw premisse in deze discussie gewoon los drijfzand is en dan ga je het over deze boeg gooien. Triest.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 14:47   #499
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wil jij het nu werkelijk hebben over intellectuele eerlijkheid? Jij, die de boerkini objectiveert tot een stuk stof zonder meer. Omgekeerde wereld. Jij bent hier het trolletje aan het spelen omdat uw premisse in deze discussie gewoon los drijfzand is en dan ga je het over deze boeg gooien. Triest.
Als ik even mag: BA is aan het discussieren over boerkiniverbod omwille van religieuze moslimafkeer. Ik ben daar ook tegen: op het strand mag iedereen rondlopen zoals hij wil en pootjebaden ook (uitzondering misschien voor swastika's).

Zwemmen is wat anders: dat kan in een aangepaste boerkini, niet in een hoop vodden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 14:58   #500
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wil jij het nu werkelijk hebben over intellectuele eerlijkheid? Jij, die de boerkini objectiveert tot een stuk stof zonder meer. Omgekeerde wereld. Jij bent hier het trolletje aan het spelen omdat uw premisse in deze discussie gewoon los drijfzand is en dan ga je het over deze boeg gooien. Triest.
De persoonlijke toer opgaan zal jouw gebreken in de argumentatie niet verdoezelen, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be