Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2016, 10:40   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Altijd gevaarlijk om omhoog te kijken, als een meeuw overvliegt.
Het zal volgens BDW wel een zeearend geweest zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 10:44   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
dat is exact het standpunt dat de Noordelijke democraten voorafgaand aan de Amerikaanse burgeroorlog innamen.
'That all men are created equal'.

Behalve de slaven, dat moest er terug uitgehaald worden door Franklin en Adams. Want ik meen dat Jefferson toen hij de constitutie schreef ook de slaven bedoelde.

Edit: De Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring beter... :O
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 september 2016 om 10:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 10:49   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
dat is exact het standpunt dat de Noordelijke democraten voorafgaand aan de Amerikaanse burgeroorlog innamen.
Ja inderdaad, maar bij de Zuidelijken waren ze zo dom dat ze dat niet inzagen en zich lieten opruien door enkele fanatiekelingen. Met de gekende gevolgen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 10:59   #24
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
NVA zal bij de volgende verkiezingen een opdonder van jewelste krijgen.
U neemt uw droom voor werkelijkheid... NVa zal bij de volgende verkiezingen geen opdonder van jewelste krijgen omdat er gewoon geen alternatief is in la Belgique...
La Belgique is geen "failed state" omdat het NVa bestaat; het NVa bestaat omdat la Belgique een "failed state" is en dat inzicht groeit bij de gewone bevolking met de dag...
Denk je nu echt dat het de sossen en hun klassieke evenknieën, die ons in deze crises hebben geregeerd, dat het zij zullen zijn die ons eruit zullen trekken??? Met hen wacht alleen de afgrond... Zonder hen rest er hoop, maar zeker geen zekerheid dat wij er tijdens, een steeds donker wordende internationale situatie, nog van gered kunnen worden...

Inderdaad de rijken... Wat kennen we dat liedje...
Vraag wat hebben onze linkiewinkies al die jaren dat ze aan het bewind waren tegen die rijken ondernomen???
Niets en waarom??? Omdat die rijken niet te pakken zijn en dat weten ze verdomd goed en ipv van zichzelf te willen opwerken tot het niveau van die rijken en dan, ongeschoold als ze waren, willen meespelen in de speeltuin van de rijken, wat ze gedaan hebben, zie de schandalen die nu losbarsten, in plaats daarvan hadden ze het geld dat ze door alle belastingen in handen hadden goed moeten besteden ipv er sinter klaas mee te spelen om een gemakkelijk kiesvee te pamperen...

Nu komen zagen dat het de fout is van zij die met alle mogelijke middelen trachten er iets aan te doen is niet één brug maar vele bruggen te ver...

Boontje komt om zijn loontje...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:01   #25
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is toch wel een heel rare redenering. Dat is eigenlijk hetzelfde als:

We richten een partij op om de slavenhandel te bestrijden, maar omdat de andere partijen de slavenhandel niet willen afschaffen gaan we met hen samenregeren en blijven slavenhandel drijven tot ze die slavenhandel moe zijn.
Ha, ha, ha, ha, de slavenhandel bestaat dus al??? Wil je nu zeggen dat we terug op die oude slavendrijvers moeten gaan stemmen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:07   #26
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2775565

In Ter Zake ontkent Elio Di Rupo het bestaan van Plan B. Feit is dat niemand van de PS nooit openlijk het bestaan van Plan B heeft bevestigd.
Dan is EDR een leugenaar, wat we al lang weten; want hijzelf heeft op de franstalige télévisie over het plan B gesproken (zonder het natuurlijk zo te noemen) en ik heb het gehoord...

Maar ja, wij weten al lang dat EDR ("j'en ai mare des parvenus", terwijl hijzelf een van de grootste is en was) voor een leugentje meer of minder zijn hand niet omdraait...

De koning en zijn onschendbaarheid opofferen, en dus een heel land in zijn onderbroek zetten, opdat hij zijn franstalige snode plannen zou kunnen doordrukken??? Hewel, vandaag, het nieuwe gat in de begroting, betalen alle Belgen met natuurijk de Vlamingen dubbel, dubbel en dik dit parvenu en zijn sossenschijnheiligheid...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:12   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De PS en de NVA zijn twee handen op 1 buik. Mekaar demoniseren en dan de stemmen van de verdwaasde bangerikken binnenhalen.

Het is een eeuwenoude tactiek: zoek een gemeenschappelijke vijand en maak de bevolking bang.

Bart De Wever (en Di Rupo) kent zijn klassiekers en is als dusdanig een goede tacticus
Je hoeft die tactiek niet tot EDR te beperken... Het franstalig adagio is al decennialang de onnozele praat dat de Vlamingen de schuld van alles zijn; want zeggen ze er dan liefdevol bij, de Vlamingen vormen de meerderheid van dit land en wij kunnen er, als arme minderheid niets tegen beginnen... Terwijl ze verdomme heel goed wisten dat die meerderheid al lang in hun franstalige klauwen vastgekluisterd zat

Hoe denk je dat de francofonie er anders zo goed van af gekomen is ondanks hun rampzalig bestuur voor de franstalige bevolking...?

Dus binnen hun francofoon land zijn de Vlamingen al lang de uitwendige vijand...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 september 2016 om 11:12.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:17   #28
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U neemt uw droom voor werkelijkheid... NVa zal bij de volgende verkiezingen geen opdonder van jewelste krijgen omdat er gewoon geen alternatief is in la Belgique...
Geen 15%!
Om een begroting in evenwicht te krijgen moeten ze nog 22 miljard Euro vinden in 2 jaar tijd, structureel!
Deze regering gaat de rit niet uitdoen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:17   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
BDW komt ons dat - de PS die regionaal de macht heeft - verkopen als 'we dwingen ze van dat te doen', alsof niemand weet dat de PS vrijwillig de macht op regionaal vlak gegrepen heeft.

Bart gaat ze dwingen terwijl ze het vrijwillig doen, misschien moet iemand hem de tegenstelling in zijn uitleg proberen uitleggen, want er klopt iets niet.
Die macht op regionaal vlak glipt hen meer en meer door de vingers omdat ze op federaal vlak de franstaligen overdreven wensen niet meer kunnen hard maken, zoals ze in het verleden, telkens ten koste van de Vlamingen, wel hebben kunnen doen... en omdat ze dan ook gevangen zitten op regionaal vlak in het federale cordon... gedaan met ongestraft het geld over de balk te gooiten...

Alhoewel alles is relatief en zeker nog niet volledig uitgeklaard...
Het zal veel meer vragen om de franstalige stal uit te mesten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:22   #30
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Dus u hebt dat gehoord zonder dat u dat gehoord hebben kon? Ok cool. Dus in feite heeft hij wel wat weg van De Wever? We gaan er nog geraken.
Waarom kon ik dat niet gehoord hebben??? Ik ben niet doof hoor of ik heb mijn oren niet in mijn zakken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:24   #31
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Geen 15%!
Om een begroting in evenwicht te krijgen moeten ze nog 22 miljard Euro vinden in 2 jaar tijd, structureel!
Deze regering gaat de rit niet uitdoen!
22 miljard Euro vinden...
Dus wat wil je, we stemmen op anderen en die 22 miljard euro zijn verswunden???
Oh neen, die 22 miljard worden bij in de bodemloze put voor onze kinderen en kleinkinderen geworpen...
Dus wij verkiezen nu de boterhammen van onze kinderen morgen op te eten???

Maar ja ons journaille is enorm sterk in het bedriegen van de mensen en hen de grootste leugens als de waarheid te verkopen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:27   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
De meest leuke van z'n grappen is dat zijn gezwets al 10 jaar niet klopt.
Als het tegen BDW gaat dan komen we overeen hé?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:33   #33
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het tegen BDW gaat dan komen we overeen hé?
Dus daarmee bewijs je zelf de kleinheid van jullie bijdragen...
In plaats van tegen iets te zijn zouden jullie hier beter komen vertellen waarvoor jullie zijn om la Belgique uit zijn benarde toestand te redden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:38   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus daarmee bewijs je zelf de kleinheid van jullie bijdragen...
In plaats van tegen iets te zijn zouden jullie hier beter komen vertellen waarvoor jullie zijn om la Belgique uit zijn benarde toestand te redden...
Oh, ik wil Belgie helemaal niet uit haar benarde toestand helpen, in tegendeel, ik wil het nog dieper in de put.

De volgende federale Vlaamse minderheidsregering - PS en de traditioneel anti-Vlaamse partijen zoals het ACW en OVLD en SPa/Groen - gaat dat voor mekaar brengen.

Misschien daarom dat we elkaar niet altijd geheel en al begrijpen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:42   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus daarmee bewijs je zelf de kleinheid van jullie bijdragen...
In plaats van tegen iets te zijn zouden jullie hier beter komen vertellen waarvoor jullie zijn om la Belgique uit zijn benarde toestand te redden...
Bart is daar mee bezig.
Hij heeft 't wel niet gezegd, maar ik heb 't gehoord.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 12:36   #36
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De PS en de NVA zijn twee handen op 1 buik. Mekaar demoniseren en dan de stemmen van de verdwaasde bangerikken binnenhalen.

Het is een eeuwenoude tactiek: zoek een gemeenschappelijke vijand en maak de bevolking bang.

Bart De Wever (en Di Rupo) kent zijn klassiekers en is als dusdanig een goede tacticus
Door de schuld te geven aan iemand van over de taalgrens maak je je taalgenoten niet zenuwachtig of kwaad waardoor binnen eenzelfde taalgebied alles peis en vree lijkt.
Anderzijds worstelen zowel de PS en NVA met hetzelfde probleem.
PS voelt de hete adem van PTB in zijn nek en NVA deze van het VB.
Hierdoor trachten beide partijen hun regionale tegenstander te kopiëren maar iedereen weet dat een copie slechter is dan het origineel.
Om dit te illustreren zullen de inspanningen die Franken levert op het vlak van de asielcrisis nooit genoeg zijn en voor het VB en zullen de voorstellen van de PS op het vlak van werktijdverkorting weggelachen worden door PTB.
nooit genoeg zijn
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 12:41   #37
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is het drama van N-VA, ze hebben niemand in voorraad die in staat is om dit politiek rastalent (dat is hij, valt gewoon niet te ontkennen) per direct te vervangen.
Bij hun vorig congres was er nog speculatie dat Bean Weyts hem zou opvolgen. Gelukkig zijn ze zelf tot het besluit gekomen dat dit desastreus zou eindigen. En dan heeft Bartje er maar een extra termijn bij gepakt.
Nu speculeert men dat de huidige ondervoorzitter Sander Loones zijn opvolger zou kunnen worden.
Aangezien ik het niet goed voorheb met n-va zou ik dat toejuichen. Sander Loones is een apparatsjik die zijn positie in de partij kon uitbouwen (juiste stamboom is ook daar heeeel belangrijk). Voor het publiek is hij een nobele onbekende, die zijn zitje in het europees parlement eigenlijk kreeg bij de lijstvorming die hij als partijtopper zelf mee bepaalde.
Waarom vind ik dat een goede keuze ?
Omdat Sander Loones het charisma heeft van een zak aardappelen, bijzonder zwak is in debatten waar hij zijn punt niet kan maken, geen overtuigingskracht heeft, een grijze muis is, en er geen enkele dynamiek vanuit straalt.
De ideale opvolger voor BDW dus.
Ik dacht dat Peter De Roover hem zou opvolgen.
Maar of dat een goede keuze is betwijfel ik. Hij heeft wel veel pretentie maar aan zijn competentie twijfel ik toch.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 12:45   #38
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
BDW komt ons dat - de PS die regionaal de macht heeft - verkopen als 'we dwingen ze van dat te doen', alsof niemand weet dat de PS vrijwillig de macht op regionaal vlak gegrepen heeft.

Bart gaat ze dwingen terwijl ze het vrijwillig doen, misschien moet iemand hem de tegenstelling in zijn uitleg proberen uitleggen, want er klopt iets niet.
Ik begrijp van die redenering ook geen snars maar dat zal wel aan mij liggen.
Misschien kan de Schoof ons dat toelichten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 12:45   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik dacht dat Peter De Roover hem zou opvolgen.
Maar of dat een goede keuze is betwijfel ik. Hij heeft wel veel pretentie maar aan zijn competentie twijfel ik toch.
Ik heb dat ook maar uit enkele persreacties hoor.
Vanuit mijn standpunt bekeken zou peter de roover een minder interessante voorzitter zijn, omdat hij in tegenstelling tot loones wel goed kan spreken en debaten.
Als Loones langer dan twee minuten praat ligt zijn publiek te slapen. De ideale toekomstige voorzitter dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 14:07   #40
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
'That all men are created equal'.

Behalve de slaven, dat moest er terug uitgehaald worden door Franklin en Adams. Want ik meen dat Jefferson toen hij de constitutie schreef ook de slaven bedoelde.

Edit: De Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring beter... :O
Slaven telden niet mee als mens en hadden geen rechten, maar telden wel voor 3/5 mee om het aantal inwoners, en dus het aantal parlementaire mandaten die iedere staat in het U.S House of Representatives had, te bepalen. Wat uiteraard ten goede was van de slavenhouders uit het Zuiden die daardoor overgerepresenteerd werden in het Huis van Afgevaardigden, en dit ten nadele van het meer industriële noorden.

Van institutionele hypocrisie gesproken.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be