Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2007, 11:51   #41
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe kun je nu zinnig over de islam praten als je niet op de hoogte bent van wat er in de Koran staat? En vermits het 'migrantenvraagstuk' actueel is (en dat zie je toch ook op deze site) en het ook te maken heeft met islam, vind ik wat de Standaard doet nog niet zo dom en zeker niet zinloos.
Hmmm, ja en neen. Zoals de meeste (zoniet alle) religieuze traktaten kunnen deze worden geinterpreteerd tot en met, het rechtvaardigen van onbaatzuchtige naastenliefde tot regelrechte genocide. Het hangt er maar vanaf WAT je wilt lezen.

Hoe dan ook, moslims hebben de koran al lang in huis, niet-moslims die geinteresseerd zijn (zowel positief als negatief) in het concept hebben deze ook in huis of kunnen deze uitlenen in de bib of lezen via internet, de rest zal het een zorg wezen.

Zoals EFL terecht opmerkte, what's the point?

PS. Veel "zinnige" dingen over de islam ben ik op dit forum nog niet tegengekomen... vele zelfverklaarde islamkenners/forummers beschouwen uitlatingen als 'kamelenneuker' en 'zandbakvreter' al als uiterst "zinnig". Verder komen ze niet...
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 maart 2007 om 11:56.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:57   #42
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hmmm, ja en neen. Zoals de meeste (zoniet alle) religieuze traktaten kunnen deze worden geinterpreteerd tot en met, het rechtvaardigen van onbaatzuchtige naastenliefde tot regelrechte genocide. Het hangt er maar vanaf WAT je wilt lezen.

Hoe dan ook, moslims hebben de koran al lang in huis, niet-moslims die geinteresseerd zijn (zowel positief als negatief) in het concept hebben deze ook in huis of kunnen deze uitlenen in de bib of lezen via internet, de rest zal het een zorg wezen.

Zoals EFL terecht opmerkte, what's the point?

PS. Veel "zinnige" dingen over islam ben ik op dit forum nog niet tegengekomen... vele zelfverklaarde islamkenners/forummers beschouwen uitlatingen als 'kamelenneuker' en 'zandbakvreter' al als uiterst "zinnig". Verder komen ze niet...
Ik mag toch aannemen dat jij kritisch genoeg bent om de Koran met een zekere afstandelijkheid te lezen. En zo zullen er nog vele mensen zijn. En maak u geen illusies: de meeste Korans die De Standaard weggeeft zullen ongelezen in de boekenkast verdwijnen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:17   #43
ericdesm
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 februari 2007
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Nou , dat is mijn islam niet, mijn islam beveelt mee om rechtvaardig te zijn met mezelf en tegen mijn kinderen zoals ik rechtvaardig zou zijn tov de mensen ook al zijn ze vijanden, en de getuigenis te zeggen over de mensen zoals ze zijn ook al zijn ze vijanden ! Indien het goede uit een vijandige hoek uitkomt dan beveelt mij de islam om dat te noemen als "het goede", indien het slechte uit mijn vrienden komt dan beveelt mij de islam om het te noemen als "het slechte" !
Da's toevallig ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koran 5:51
[FONT=Garamond] O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Is dit die "rechtvaardige" koran die jij volgt, lincoln ? Of zie ik het weer mis ?
[/FONT]
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:20   #44
ericdesm
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 februari 2007
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hmmm, ja en neen. Zoals de meeste (zoniet alle) religieuze traktaten kunnen deze worden geinterpreteerd tot en met, het rechtvaardigen van onbaatzuchtige naastenliefde tot regelrechte genocide. Het hangt er maar vanaf WAT je wilt lezen.
Aan mensen die dit soort idiote statements maken vraag ik altijd hetzelfde. Jij zegt dat het mogelijk is. Wel doe het dan :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koran
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
...
O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.
Esperanza ... ik vind de onbaatzuchtige naastenliefde niet. Kan jij ze mij even aanwijzen ?

Laatst gewijzigd door ericdesm : 4 maart 2007 om 12:21.
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 13:10   #45
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Tevens lijkt het mij ook zeer toevallig dat er momenteel een zeer mooi discussie programma loopt op canvas of één over moslima's...en nu dit boekje vrij op de markt.
De media lijkt er ons mooi warm voor te maken.

Prachtige evolutie...echt waar.
Lijkt positief (ik kocht de Koran al 30 jaar geleden)
gvd, wat vliegt de tijd!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2007 om 13:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 13:16   #46
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericdesm Bekijk bericht
Aan mensen die dit soort idiote statements maken vraag ik altijd hetzelfde. Jij zegt dat het mogelijk is. Wel doe het dan :



Esperanza ... ik vind de onbaatzuchtige naastenliefde niet. Kan jij ze mij even aanwijzen ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Koran
Soerate 29 El Ankaboet (de Spin)
46. En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2007 om 13:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 13:31   #47
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik denk niet dat EFL kan worden "beticht" van moslim-bashing. Er is nog steeds een verschil tussen gefundeerde kritiek geven en zomaar wat in het wilde weg rondom zich heen schoppen, tevens en passant wat racistische praat verkopend.

Ikzelf heb, als anti-klerikaal overkomend, al meerdere malen het "verwijt" gekregen éénzijdig verontwaardigd over te komen door enkel maar in topics over het katholicisme te posten en terzelfdertijd de topics over de islam links te laten liggen. Niettegenstaande ik een overtuigde atheiste ben, heb ik daardoor het predikaat "islamofascistische dhimmie" gekregen (of toch zoiets... ). Ik wens gewoonweg niet met bepaalde forummers te worden geassocieerd, te meer daar de meeste topics over de islam vrijwel onmiddelijk ontsporen. Ik wens niet in naam van EFL te spreken doch ik vermoed dat hetzelfde min of meer bij hem het geval is (?).
Ach, voor wie geen kritiek kan verdragen, is alles bashing.

Persoonlijk post ik nooit in katholieke topics, omdat ik dan ook als basher zou overkomen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 14:43   #48
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ga ik zeker halen, bedankt voor de tip lincoln.
Wanneer gaan we trouwens eens thee drinken?
Dat zal nog komen !!! mss zal ik je persoonlijk uitnodigen vooralleer ik op een forum meeting zal verschijnen ! Kwestie om onze beste vlamingen niet te schofferen...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 14:45   #49
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Zelf heb ik al 3 korans in huis, dus geen extra exemplaar meer nodig.

Laat iedereen maar eens dit boek lezen, kwestie van te weten waar het in de islam om gaat...misschien gaan er dan nog meer ogen open.
I hope so...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 14:49   #50
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Trouwens voor de moslims onder jullie : hoogste tijd om tijdens de maansverduistering Salaat Kousouf te beginnen bidden !

1. Salaat al Koesoef is Soennah Moe-akkadah (een zeer aangeraden Soennah), volgens de overeenstemming tussen de geleerden. Het bewijs hiervoor is de Soennah, overgeleverd van de boodschapper van Allah.
2. Verduisteringen zijn tekenen van Allah, waardoor Hij Zijn dienaren bang maakt - Allah zegt in Zijn boek: “En Wij zenden de Tekenen alleen maar om (hen) te doen vrezen.” [Al Israa17:59]
3. Toen de zon verduisterd was in de tijd van de boodschapper van Allah kwam hij naar buiten (vanuit zijn huis) en snelde uit vrees naar de moskee, zijn mantel achter zich aan slepen en leidde hij de mensen in het gebed. Hij vertelde hen dat de verduistering één van de tekenen is van Allah, waarmee Allah zijn dienaren bang maakt en het een oorzaak kan laten zijn voor bestraffing, die de mensen zal treffen. De boodschapper van Allah beval de mensen hetgeen te doen, dat de bestraffing kon verkomen en beval hen aldus het gebed te verrichten wanneer de verduistering plaatsvindt; ook dient men doe'aa-e (smeekbede) te verrichten, om de vergiffenis van Allah te vragen; men dient in liefdadigheid te geven, slaven te bevrijden en andere rechtvaardige handelingen te verrichten, opdat de bestraffing zal verdwijnen en de mensen hierdoor niet getroffen zullen worden. De verduistering (eclips) is dus een herinnering voor mensen, waarmee zij bang gemaakt worden, opdat zij zullen terugkeren naar Allah en aandacht zullen besteden aan Hem.

Die moslims toch, nog altijd bang voor een natuurverschijnsel dat de wetenschap kan verklaren en zelfs voorspellen.
Het duister is een symbool van kwaad in alle culturen maar de islaam heeft deze dogma bij de arabieren een einde gemaakt, door de salaat al kusouf te verrichten richt je enkel tot allah en niet tot het natuur fenomeen zelf namelijk de verduistering !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 14:51   #51
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Ik stel voor gratis bijbels te gaan uitdelen in Saoedi-Arabië. Eens zien hoe lang het duurt eer je aan de galg bengelt!
Je kunt saudi-arabie niet vergelijken met een land als belgie maar wel als een neutraal continent voor gelovigen zoals het vaticaan !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:04   #52
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik begrijp van een krant die zichzelf het label "kwaliteitskrant" toebedeelt hoegenaamd niet dat zij gratis korans gaat uitdelen in de hoop dat niet-moslims nu eens eindelijk de islam gaan begrijpen. Immers, lezers van zo'n kwaliteitskrant zijn meerwaardezoekers, waarvan ik veronderstel dat zij ook een internetverbinding in huis hebben. En het is geen kunst om via internet aan koranvertalingen te geraken in gelijk welke taal, of aan de brontekst voor wie het Arabisch machtig is.

Misschien richt de actie van De Standaard zich eerder tot wie (nog) geen internetverbinding heeft thuis? Doch dat zijn meestal niet het soort lui die deze krant onder haar lezers mag rekenen; die lezen liever Het Laatste Nieuws of zo...

Als dat inderdaad de bedoeling is van De Standaard - nl. het loslaten van de koran op jan-met-de-pet - dan is het zeer zeker aangewezen een vertaling te verdelen dat vers na vers becommentarieert. Zo'n boek is evenwel nogal duur, dus betwijfel ik tenzeerste dat men de tekst van commentaar laat vergezeld gaan.

Een naakte tekst dus, losgelaten op een massa die weliswaar niet (meer) analfabeet is, doch niet echt kritisch heeft leren omgaan met teksten. Het doet me denken aan de inspanningen die de eerste dominees zich getroostten om de wat "verwilderde" kolonialen van de Kaapkolonie weer in het gareel te krijgen. Deze analfabeten leerden zij eerst het abc, en zodra ze konden lezen dacht men dat zij ook in staat zouden zijn de Bijbel te begrijpen...

... met als resultaat een totaal verwrongen bijbelinterpretatie waaruit Apartheid werd geboren.

Dat een krant als De Standaard niet inziet dat zo'n poging totaal gedoemd is tot mislukken doet me (eens te meer) twijfelen of haar kwalitatief gehalte nog langer te vergelijken valt met dat van buitenlandse kranten als bvb. Le Monde of El Pais.

Allez, de facteurs zullen het alweer mogen oplossen en deze volslagen nutteloze boeken in de veel te kleine brievenbussen proppen omdat de bewoners niet thuis zijn (alsof we nog geen werk genoeg hebben met de gewone briefwisseling).

En dan zwijg ik nog over het risico dat bekend zou worden dat sommigen het papier als... toiletpapier gebruiken, zodat zij één of andere fundamentalistische imam een fatwah over zich horen uitroepen...
Nou, ik weet ook niet wat de zweefdracht bij de standaard is om zulke campange te voeren, mss zoals ze zelf zeggen;"gratis een Nederlandstalige koran cadeau. Omdat kennis van de ander de enige weg naar vriendschap is."


Maar ik ben daar niet zeker van, het heeft natuurlijk zijn voordelen en nadelen,.

Tenminste raad ik iedereen aan om voor het lezen van de koran de rite te volgen , namelijk zich wassen of tenminste de handen en het gezicht te wassen met water uit respect voor het boek !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 maart 2007 om 15:06.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:10   #53
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik denk niet dat EFL kan worden "beticht" van moslim-bashing. Er is nog steeds een verschil tussen gefundeerde kritiek geven en zomaar wat in het wilde weg rondom zich heen schoppen, tevens en passant wat racistische praat verkopend.

Ikzelf heb, als anti-klerikaal overkomend, al meerdere malen het "verwijt" gekregen éénzijdig verontwaardigd over te komen door enkel maar in topics over het katholicisme te posten en terzelfdertijd de topics over de islam links te laten liggen. Niettegenstaande ik een overtuigde atheiste ben, heb ik daardoor het predikaat "islamofascistische dhimmie" gekregen (of toch zoiets... ). Ik wens gewoonweg niet met bepaalde forummers te worden geassocieerd, te meer daar de meeste topics over de islam vrijwel onmiddelijk ontsporen. Ik wens niet in naam van EFL te spreken doch ik vermoed dat hetzelfde min of meer bij hem het geval is (?).
Inderdaad, Elflamencoloco is een gerespecteerde forum"pater" van deze forum , en is ook ééne van de weinigen die een onderbouwd kritiek aangeeft zonder anderen te kwetsen !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:19   #54
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericdesm Bekijk bericht
Da's toevallig ...



Is dit die "rechtvaardige" koran die jij volgt, lincoln ? Of zie ik het weer mis ?
[/FONT]
5:83-5:84-5:85 !!! De koran is een evenwichtige informatie, het ééne gedeelte is afhankelijk van het andere indien je een éénzijdige kant enkel uitleest is de kans hoog dat je daarop verkeerde conclusies uitbouwt !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 maart 2007 om 15:20.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:30   #55
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Nou, ik weet ook niet wat de zweefdracht bij de standaard is om zulke campange te voeren, mss zoals ze zelf zeggen;"gratis een Nederlandstalige koran cadeau. Omdat kennis van de ander de enige weg naar vriendschap is."


Maar ik ben daar niet zeker van, het heeft natuurlijk zijn voordelen en nadelen,.

Tenminste raad ik iedereen aan om voor het lezen van de koran de rite te volgen , namelijk zich wassen of tenminste de handen en het gezicht te wassen met water uit respect voor het boek !
Handen en hoofd wassen voor een tijdschriftje?
Spijtig dat ik het niet ga halen, anders lag het al in de Vrolijke Vierkante Meter
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:43   #56
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Handen en hoofd wassen voor een tijdschriftje?
Spijtig dat ik het niet ga halen, anders lag het al in de Vrolijke Vierkante Meter
Bij het eten was je je handen, om te gaan lezen was je zich ook! Eten is voeding voor ons lichaam, lezen is voeding(inspiratie) voor ons ziel !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:55   #57
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Bij het eten was je je handen, om te gaan lezen was je zich ook! Eten is voeding voor ons lichaam, lezen is voeding(inspiratie) voor ons ziel !
Nope, sorry, ik was mijn handen niet voor het eten... en volgens u moet ik dan telkens mijn handen en smoel wassen om op dit forum te komen?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 4 maart 2007 om 16:01.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 16:32   #58
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik denk niet dat EFL kan worden "beticht" van moslim-bashing. Er is nog steeds een verschil tussen gefundeerde kritiek geven en zomaar wat in het wilde weg rondom zich heen schoppen, tevens en passant wat racistische praat verkopend.

Ikzelf heb, als anti-klerikaal overkomend, al meerdere malen het "verwijt" gekregen éénzijdig verontwaardigd over te komen door enkel maar in topics over het katholicisme te posten en terzelfdertijd de topics over de islam links te laten liggen. Niettegenstaande ik een overtuigde atheiste ben, heb ik daardoor het predikaat "islamofascistische dhimmie" gekregen (of toch zoiets... ). Ik wens gewoonweg niet met bepaalde forummers te worden geassocieerd, te meer daar de meeste topics over de islam vrijwel onmiddelijk ontsporen. Ik wens niet in naam van EFL te spreken doch ik vermoed dat hetzelfde min of meer bij hem het geval is (?).
Daar moet je toch allemaal boven staan. Wat de mensen over jou denken. Het zal wat. Katholieken die hier stevig aangevallen worden, Moslims die rake kritiek te verduren krijgen, Atheïsten die worden afgeschilderd als fanatiekelingen en ga zo maar door. Dat is nu juist het unieke van een vrij forum.

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2007 om 16:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:07   #59
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Ik stel voor gratis bijbels te gaan uitdelen in Saoedi-Arabië. Eens zien hoe lang het duurt eer je aan de galg bengelt!
Je moest eens weten hoeveel Amerikaanse evangelische missies bijbels naar het Middenoosten sturen. Op internet zijn er trouwens stapels sites om moslims te overtuigen en in het Middenoosten kent men ondertussen internet ook al.

Ik zou graag weleens een gratis Koran ontvangen, liefst een Kasimirskivertaling, maar de islam doet niet zo proseliet.
(en er speciaal DS voor kopen gedurende X weken? Die bijgevoegde geschenken komen dikwijls niet tot mijn krantenwinkel, en nabestellen helpt niet: dan krijg ik de krant zonder het supplement.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:08   #60
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Nope, sorry, ik was mijn handen niet voor het eten... en volgens u moet ik dan telkens mijn handen en smoel wassen om op dit forum te komen?
Witter dan wit kan niet...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be