Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2002, 17:29   #21
jan breydel
Partijlid
 
jan breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 218
Standaard

@ Knuppel

Ik sluit me vooral aan bij puntje 2/ van je bericht.
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 17:30   #22
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Spijtig. Een volk heeft de leiding die het verdiend. Dus grosso modo hebben we het zelf verknoeid.

Maar als ik voor me zelf spreek. Ik verdien een beter beleid. Daar mag je gerust van zijn.
Ik kan niet voor het Vlaamse volk spreken. Maar ik DENK dat het Vlaamse volk beter verdiend dan wat belgie kan en wil geven.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 12:26   #23
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Thomaske, effen niet vergeten dat ons vorstenhuis uit hetzelfde land als dat van Hitler afkomstig is? Von Saksen-Coburg-Gotha, zegt dat je iets? En dat Polleke drie ook met Hitler himself heeft proberen te "onderhandelen" zonder de regering erin te betrekken?
Wist je dat wij zelfs een "rode" vorstin in onze koninklijke familie hadden? Jaja, die van de Koningin Elizabethwedstrijden!

Och manneke, niets is wat het lijkt in dit land. Dat we noch Duits, noch Communist geworden zijn lag dus niet aan hen maar aan anderen. Dat we nog altijd "Belgen" zijn zoveel te meer. Maar daar heb jij blijkbaar niet veel last van als ik zie hoe je onze dappere "Belgen" bejubelt.
En het waren toch toevallig nog radicale "Belgen" ook die de ijzertoren opbliezen...met dank van de Belgische Staat.
De ijzertoren WAS een Vlaams symbool. Omdat het door de Belgische staat gerecupeerd wordt MET de hulp van de meest vuige Vlaamse volksverraders gaat nu zelfs deze symboolfunctie verloren. Zoals zelfs het Vlaamse volk zal verloren gaan als het maar lang genoeg met het zootje blijft aanmodderen dat ons keer op keer uitverkoopt aan de Belgische machten waardoor het zich laat betalen. En met het ijzerbedevaartcomité is het al net zo.
ook al gehoord van het vlaams legioen?
allen al dat woord! De vlamingen hebben hun eigen volk veraden hebben meegedaan met het antisemitisme! Hebben tegen de Russen gestreden en voorwat? Voor een halve zot die hun meer onafhankelijk gaf! Knuppel? Zijt gij zo een vlaams nationalist? Steunt gij dat? De ijzerbedevaart, hebben ze ook zo een hilterbedevaart? Die nederlagen dat vieren ze niet hé! of wel? In het geheim met de handje omhoog? Johan Sauwens? Vergeten? Ja ik hoor u al komen: die zit nu in de CD&V, schandalig hé? En gij gaat op het vlaams blok stemmen? Sint-Gilles-Waas, het broeinest van de moffen, de vlaamse moffen, daar zijn nog altijd oude pepekes die nu in het vlaams blok zitten en waar zaten die vroeger in? Ja twee keer raden? En op DIE partij gaat gij stemmen hé knuppel? Weet ge wat, schrijf op u stemformulier: "de groetjes van Thomas!"

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 16:26   #24
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Neen de Vlamingen hebben niet meegedaan met het antisemitisme. Ze zijn naar het oostfront getrokken omdat ze ja inderdaad bepaalde rechten niet gekregen haddeb gekregen van belgie. De vlamingen waren tweede rangsburgers. De Nazis wisten dat ook en hebben dat uitgebuit.
De andere reden is het katholiek gevoel. Het communisme werd afgedaan als des duivels. Kardinaal Vanrooy heeft in 1938 letterlijk opgeroepen om te strijde te trekken tegen het roode communisme. Dus wat deden de katholieken ? Als jij in die tijd geboren was dan had je misschien ook bij de SS geweest. Ik misschien ook. Natuurlijk achteraf is het natuurlijk gemakkelijk spreken.

Je moet mij toch eens zeggen wat het verschil is tussen de oostfrontstrijder en de para commando die in Korea tegen het communisme is gaan vechten. De SS heeft in de bak gezeten. De paracommando heeft medailles.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 18:59   #25
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Neen de Vlamingen hebben niet meegedaan met het antisemitisme. Ze zijn naar het oostfront getrokken omdat ze ja inderdaad bepaalde rechten niet gekregen haddeb gekregen van belgie. De vlamingen waren tweede rangsburgers. De Nazis wisten dat ook en hebben dat uitgebuit.
De andere reden is het katholiek gevoel. Het communisme werd afgedaan als des duivels. Kardinaal Vanrooy heeft in 1938 letterlijk opgeroepen om te strijde te trekken tegen het roode communisme. Dus wat deden de katholieken ? Als jij in die tijd geboren was dan had je misschien ook bij de SS geweest. Ik misschien ook. Natuurlijk achteraf is het natuurlijk gemakkelijk spreken.

Je moet mij toch eens zeggen wat het verschil is tussen de oostfrontstrijder en de para commando die in Korea tegen het communisme is gaan vechten. De SS heeft in de bak gezeten. De paracommando heeft medailles.
Beste,

het waren vlaams radicalen en er zitten er nu in het vlaams blok punt! Ze waren voor een derde rijk! Ik snap niet dat je dat goed vind!

Ik bij de SS? Why? Voor een gewest vlaanderen in het derde rijk? neen, voor een onafhankelijke staat en dit desnoods in België!

Ze hebben meegeheuld met de duitsers, en dat zijn nu feiten en ik schaam me daarvoor als Vlaming!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 19:32   #26
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 20:54   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...
En na de oorlog trok de kardinaal zijn kristelijke keutel weer in. Zegt ook genoeg, niet Thomaske?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 11:18   #28
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...
Raar, ga dit zeggen tegen mijn geschiedenis leerkracht heb het verkeerd geleerd :o! Thomas, ge moet niet altijd geloven wat de leerkracht zegt! Geloof VL!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 12:36   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...
Raar, ga dit zeggen tegen mijn geschiedenis leerkracht heb het verkeerd geleerd :o! Thomas, ge moet niet altijd geloven wat de leerkracht zegt! Geloof VL!

Thomas
Probeer eens wat geschiedenis te leren via onafhankelijker bronnen dan de Belgische schoolse. Er bestaan boeken waar de pamfletten in afgedrukt staan waarmee onze jongens door de Belgische staatsgodsdienst opgeroepen werden om te gaan vechten tegen de communisten. Wat Hitler dus ook pretendeerde te doen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 13:18   #30
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...
Raar, ga dit zeggen tegen mijn geschiedenis leerkracht heb het verkeerd geleerd :o! Thomas, ge moet niet altijd geloven wat de leerkracht zegt! Geloof VL!

Thomas
Probeer eens wat geschiedenis te leren via onafhankelijker bronnen dan de Belgische schoolse. Er bestaan boeken waar de pamfletten in afgedrukt staan waarmee onze jongens door de Belgische staatsgodsdienst opgeroepen werden om te gaan vechten tegen de communisten. Wat Hitler dus ook pretendeerde te doen.
hehehehe, raar dat ze in Stekene zijden tegen de Duitsers: Kom maar binnnen, kom maar binnen! Gij geeft ons toch meer automie en eigenlijk, misschien had hij dat wel gedaan ook! Dus, is dat om beschaamd op te zijn? Ik vind van niet !

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 15:19   #31
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Nee, je moet niet altijd uw leraars geloven. En ik weet dat de Oostfronters uit ideologie tegen de communisten gingen vechten. Omdat een doctor in de geschiedenis het me heeft verteld (maar die kan natuurlijk ook fout zijn) en omdat je ook nog logisch moet nadenken.

VL
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 16:35   #32
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Nee, je moet niet altijd uw leraars geloven. En ik weet dat de Oostfronters uit ideologie tegen de communisten gingen vechten. Omdat een doctor in de geschiedenis het me heeft verteld (maar die kan natuurlijk ook fout zijn) en omdat je ook nog logisch moet nadenken.

VL
Ze moesten tegen de communisten gaan vechten, het vlaams legioen, en de duitsers ook! Er waren gemengde troepen met duitse officieren en ze gingen vrijwillig mee! Waarom:

voor een meer onafhankelijke vlaams atuonomie!

En knuppel, heb ik u nu beledigd, omdat ik dit zeg?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 16:37   #33
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 16:51   #34
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!
Wat waren de andere redenen dan? Zij hebben de Duitsers met open handen ontvangen omdat hitler hun meer autonomie hadden beloofd aangezien wij ook een germaanse taal spreken en de Fransen/walen niet

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 16:56   #35
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas H.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!

Wat waren de andere redenen dan? Zij hebben de Duitsers met open handen ontvangen omdat hitler hun meer autonomie hadden beloofd aangezien wij ook een germaanse taal spreken en de Fransen/walen niet

Thomas


Maar Hitler had ook heel goede contacten met Léon Degrelle hoor. Nochtans een Waal.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 16:58   #36
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas H.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!

Wat waren de andere redenen dan? Zij hebben de Duitsers met open handen ontvangen omdat hitler hun meer autonomie hadden beloofd aangezien wij ook een germaanse taal spreken en de Fransen/walen niet

Thomas


Maar Hitler had ook heel goede contacten met Léon Degrelle hoor. Nochtans een Waal.
aja, hoe komt dat

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:03   #37
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Omdat Degrelle leider was van een extremistisch Waalse partij (Rex). Hij durfde soms nogal extremistische praat uitslaan, wat Adolf best wist te appreciëren, blijkbaar...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:06   #38
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Omdat Degrelle leider was van een extremistisch Waalse partij (Rex). Hij durfde soms nogal extremistische praat uitslaan, wat Adolf best wist te appreciëren, blijkbaar...
Ik bedoelde eigenlijk iets anders!

hint: "adoptierechten voor ......"

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:10   #39
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Hèhè, wat ben jij subtiel zeg...
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 17:11   #40
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Hèhè, wat ben jij subtiel zeg...
Wat bedoelt u juist met subtiel

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be