Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2005, 10:50   #21
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard


Laatst gewijzigd door ACV : 17 april 2005 om 11:00.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 13:39   #22
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Gaat die vernieuwing er misschien in bestaan dat VB-leden die uit de vakbond gesmeten werden, terug te aanvaarden ? Of is de tolerantiedrempel nog even hoog ?
Een blokker verdient inderdaad geen plaats als mandataris bij een vakbond die gesteund wordt door een politiek correcte partijen die zij voordurend bekampen. Dit is een contradictio in terminis. Graag een beetje consequentie. Laat ons daar geen enkel misverstand over bestaan.
Laat het Blok maar zijn eigen vakbond oprichten met solidarisme als basis. Succes toegewenst.

Als een Blokker werkloosheidsvergoeding wil trekken kan hij altijd terecht bij een onafhankelijk organisme.

De vakbond dient echter niet als terugbetalingsinstelling. Sociale secretariaten zoals SD Workx die voor veel bedrijven de lonen uitbetalen zullen dit veel efficiënter doen.

Laatst gewijzigd door PieterP : 17 april 2005 om 13:42.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 23:32   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Volgens staatsecretaris Van Quickenborne, -Kafka bestrijder, is het Ministerie van Fianciën het meest verouderde, conservatieve en gescleroriseerde departement.

Een persoonlijke ervaring van een hoger kaderlid van de Nationale Bank bevestigt dit.

Reynders maakt er voortdurend een potje van.
Sinds Reynders het daar voor het zeggen heeft is het weer een speelbak voor franstalige benoemingen waar enkel Flahaut voor moet onderdoen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 23:37   #24
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Een blokker verdient inderdaad geen plaats als mandataris bij een vakbond die gesteund wordt door een politiek correcte partijen die zij voordurend bekampen. Dit is een contradictio in terminis. Graag een beetje consequentie. Laat ons daar geen enkel misverstand over bestaan.
Laat het Blok maar zijn eigen vakbond oprichten met solidarisme als basis. Succes toegewenst.

Als een Blokker werkloosheidsvergoeding wil trekken kan hij altijd terecht bij een onafhankelijk organisme.
En weer toont u een gebrek aan nuance en kennis ter zake

Ten eerste hebben de vakbonden hier een wettelijk verzekerd monopolie. Een nieuwe vakbond oprichten is in dat kader onmogelijk.

Ten tweede gaat de taak van de vakbonden wel 'wat verder dan het uitkeren van een werkloosheidsvergoeding'

Ten derde weet iedereen die al ooit met die onafhankelijke uitkeringsinstelling te maken heeft gehad, hoeveel minder de dienstverlening daar is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
De vakbond dient echter niet als terugbetalingsinstelling. Sociale secretariaten zoals SD Workx die voor veel bedrijven de lonen uitbetalen zullen dit veel efficiënter doen.
Daar ga ik met akkoord, maar geen van de traditionele partijen, die allemaal hun eigen vakbond hebben, zal daar ooit wat aan veranderen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 23:50   #25
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid
 
Bert Bubber's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Locatie: land van maas&kempen
Berichten: 683
Standaard

Ten derde weet iedereen die al ooit met die onafhankelijke uitkeringsinstelling te maken heeft gehad, hoeveel minder de dienstverlening daar is...

Ik ervaar het nochtans juist andersom.....
__________________
Bert Bubber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 11:32   #26
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACV
[size=5]Oproep voor vrijwillig initiatief:[/size]



Ben jij het ook beu om de vertragingen van de belastingsinstanties als burger op te lossen door vliegensvlug je belastingsaangifte te doen via een vermoeilijkt systeem terwijl je hoogstwaarschijnlijk nog niet de nodige fiscale attesten hebt ontvangen?

Ben jij het ook beu om als individu over de voet te worden gelopen omdat een hoopje losse burgers volgens die instanties toch geen weerwerk kunnen bieden?

Laat van je horen!!!


Stuur bijvoorbeeld lezersbrieven naar:

Standaard
Nieuwsblad
Gazet van Antwerpen
Het Belang van Limburg
...

Of mail Reynders natuurlijk!
[email protected]
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 19:46   #27
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Een blokker verdient inderdaad geen plaats als mandataris bij een vakbond die gesteund wordt door een politiek correcte partijen die zij voordurend bekampen. Dit is een contradictio in terminis. Graag een beetje consequentie. Laat ons daar geen enkel misverstand over bestaan.
Laat het Blok maar zijn eigen vakbond oprichten met solidarisme als basis. Succes toegewenst.

Als een Blokker werkloosheidsvergoeding wil trekken kan hij altijd terecht bij een onafhankelijk organisme.

De vakbond dient echter niet als terugbetalingsinstelling. Sociale secretariaten zoals SD Workx die voor veel bedrijven de lonen uitbetalen zullen dit veel efficiënter doen.
Wat heeft een vakbond eigenlijk te maken met een pollitieke partij? Een vakbond dient om de belangen van de werknemers te verdedigen, zou totaal niets met politiek mogen te maken hebben. Het is een scheefgegroeid systeem omdat diegenen die de macht hebben in de politiek (en dat zijn niet de politiekers!), ook de werknemers onder de duim willen houden. Full control over slavery! That's what it is.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 15:58   #28
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

"De fisus zet de deur open voor belastingfraude"



za 30/04/05 - Op de nieuwe belastingaangifte moeten gehuwden niet vermelden volgens welk stelsel ze zijn getrouwd. Volgens de krant De Tijd zet dat de deur wagenwijd open voor belastingontduiking.



Vanaf dit jaar worden de inkomsten van gehuwden apart belast. Dat gebeurt op basis van hun huwelijksstelsel.

Bij een koppel dat volgens het wettelijk stelsel gehuwd is, moet elke echtgenoot 50 procent van de inkomsten van de onroerende goederen aangeven. Als de echtgenoten gehuwd zijn onder het stelsel van scheiding van goederen, moeten ze elk de eigen onroerende goederen aangeven.

Op de nieuwe belastingbrief is echter geen vakje waarin kan worden aangegeven volgens welk stelsel men gehuwd is. De fiscus rekent met andere woorden op de eerlijkheid van de burger.

Maar fiscalisten denken dat nogal wat gehuwden nu het kadastraal inkomen op naam van de partner met het laagste inkomen zullen zetten, zelfs als de woning niet diens eigendom is. Dan worden die inkomsten lager belast.

Volgens het ministerie van Financiën is er geen sprake van een vergissing. Als de fiscus vragen heeft bij een aangifte, moet de administratie maar een kopie vragen van het huwelijkscontract, luidt het.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:40   #29
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACV
"De fisus zet de deur open voor belastingfraude"



za 30/04/05 - Op de nieuwe belastingaangifte moeten gehuwden niet vermelden volgens welk stelsel ze zijn getrouwd. Volgens de krant De Tijd zet dat de deur wagenwijd open voor belastingontduiking.



Vanaf dit jaar worden de inkomsten van gehuwden apart belast. Dat gebeurt op basis van hun huwelijksstelsel.

Bij een koppel dat volgens het wettelijk stelsel gehuwd is, moet elke echtgenoot 50 procent van de inkomsten van de onroerende goederen aangeven. Als de echtgenoten gehuwd zijn onder het stelsel van scheiding van goederen, moeten ze elk de eigen onroerende goederen aangeven.

Op de nieuwe belastingbrief is echter geen vakje waarin kan worden aangegeven volgens welk stelsel men gehuwd is. De fiscus rekent met andere woorden op de eerlijkheid van de burger.

Maar fiscalisten denken dat nogal wat gehuwden nu het kadastraal inkomen op naam van de partner met het laagste inkomen zullen zetten, zelfs als de woning niet diens eigendom is. Dan worden die inkomsten lager belast.

Volgens het ministerie van Financiën is er geen sprake van een vergissing. Als de fiscus vragen heeft bij een aangifte, moet de administratie maar een kopie vragen van het huwelijkscontract, luidt het.
Dat komt ervan als men maar 30% te veel ambtenaren heeft...
De staat heeft nog een geluk dat de meeste werknemers bij een vakbond aangesloten zijn en ... vakbondsleden gegarandeerd niet frauderen
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:46   #30
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
De staat heeft nog een geluk dat de meeste werknemers bij een vakbond aangesloten zijn en ... vakbondsleden gegarandeerd niet frauderen


ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 00:16   #31
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Ik heb gehoord dat bepaalde boekhouders en nog anderen uitstel zouden krijgen om hun belastingsaangifte te doen tot eind oktober.
Dit dankzij de hervorming van deze aangifte.

Nu krijgt de gewone man geen kans op uitstel en zal het in minder dan een maand moeten geregeld krijgen.

Ik dacht dat test aankoop hier tegen in ging.
Iemand hier nog iets over gehoord?
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 21:04   #32
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Boekhouders krijgen nu ook uitstel van aangifte voor hun klanten.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 21:07   #33
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Eigenlijk is heel die aangifte een lachertje: als je vergeet van iets in te vullen, krijg je het toch nadien aangesmeerd;

Ik heb ooit eens echt vergeten om een commissie van toen 800fr in te vullen en ik kreeg een verbeterde versie!

Zouden ze niet beter zelf de getallen invullen en enkel wanneer er zaken niet kloppen, of wanneer er variabelen moeten ingevuld worden, dit laten invullen door de belastingplichtige??
Veel mensen hebben toch alleen maar hun loon en eventueel de afbetaling van hun hypotheek???

Laatst gewijzigd door omaplop : 17 mei 2005 om 21:08.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 09:46   #34
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik heb nog altijd geen papieren gekregen omin te vullen....

Ik heb trouwens nog altijd de berekening over mijn inkomen 2003 nog niet gehad ook... en ik moet verdorie een schoon dot terugtrekken...
met die dot is de Guy al bijna 1,5 jaar schoon weer aan het spelen... Ik denk dat hem daarmee zijne nieuwen bril is gaan kopen...

Ik wil mijn geld terug waar ik recht op heb verdorie en liefst zo rap mogelijk !!
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 09:51   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Een blokker verdient inderdaad geen plaats als mandataris bij een vakbond die gesteund wordt door een politiek correcte partijen die zij voordurend bekampen. Dit is een contradictio in terminis. Graag een beetje consequentie. Laat ons daar geen enkel misverstand over bestaan.
Laat het Blok maar zijn eigen vakbond oprichten met solidarisme als basis. Succes toegewenst.

Als een Blokker werkloosheidsvergoeding wil trekken kan hij altijd terecht bij een onafhankelijk organisme.

De vakbond dient echter niet als terugbetalingsinstelling. Sociale secretariaten zoals SD Workx die voor veel bedrijven de lonen uitbetalen zullen dit veel efficiënter doen.
Vakbonden dienen niet als terugbetalingsinstelling, ! laat ons dat nu eens terecht de grap van het jaar noemen !

Het is verdomme een van hun bronnen van inkomsten !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 13:30   #36
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Vakbonden dienen niet als terugbetalingsinstelling!
Je zal uitbetalingsinstelling bedoelen.

Dat is trouwens een gewone uitbesteding, zoals er ook andere taken uitbesteed zijn aan de privé.

Het is trouwens ook een van onze grote bronnen van uitgaven!
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 13:33   #37
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb nog altijd geen papieren gekregen omin te vullen....

Ik heb trouwens nog altijd de berekening over mijn inkomen 2003 nog niet gehad ook... en ik moet verdorie een schoon dot terugtrekken...
met die dot is de Guy al bijna 1,5 jaar schoon weer aan het spelen... Ik denk dat hem daarmee zijne nieuwen bril is gaan kopen...

Ik wil mijn geld terug waar ik recht op heb verdorie en liefst zo rap mogelijk !!
Je zal je fiscale fiches en je belastingsbrief hoogstwaarschijnlijk pas de eerste helft van juni binnenkrijgen.
Dan heb je zo'n 14 dagen om alles rond te krijgen.

Heb je je aanslagbiljet nog niet gehad?
Dan is het dringend tijd om de belastingsdiensten daarmee lastig te vallen.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 13:46   #38
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Eigenlijk is heel die aangifte een lachertje: als je vergeet van iets in te vullen, krijg je het toch nadien aangesmeerd;

Ik heb ooit eens echt vergeten om een commissie van toen 800fr in te vullen en ik kreeg een verbeterde versie!

Zouden ze niet beter zelf de getallen invullen en enkel wanneer er zaken niet kloppen, of wanneer er variabelen moeten ingevuld worden, dit laten invullen door de belastingplichtige??
Veel mensen hebben toch alleen maar hun loon en eventueel de afbetaling van hun hypotheek???
Helemaal mee eens.

Enkel voor de aftrekposten is zo'n belastingsbrief nodig.
(kan ook dienstencheques, pensioensparen of hypoteek)

Een vermagerde versie is beter dan de recente verdubbeling!
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 13:48   #39
ACV
Banneling
 
 
ACV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Boekhouders krijgen nu ook uitstel van aangifte voor hun klanten.
Test aankoop ging volgens mij in beroep tegen deze selectieve behandeling.

Hopelijk krijgt iedereen een beetje de tijd om zich aan te passen.


De meeste berekeningprogramma's (wij gebruiken sofisk) zijn nog niet klaar en op de markt.
Wij hebben ze dan ook niet niet kunnen uittesten...
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 13:57   #40
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACV
Ik raad iedereen aan om rechtstreeks met de belastingsbrief naar de belastingsdienst uit je buurt te stappen en afdwingen dat ZIJ het in juni moeten invullen!


Wedden dat ze roepen voor uitstel!!!
Neen, tenminste voor de particuliere/zelfstandige kant. Bedrijven , no idea.

De codes die op dat papierke staan zijn reeds interne codes en voor de
taxateurs zijn die dus al gedeeltelijk bekent.
het enige verschil is dat er nu een cijfer voor komt staan omdat dit het eerste inkomstenjaar is waarbij de aangifte volledig gesplitst is voor man en vrouw.


De papierkes worden trouwens ingescant.

Laatst gewijzigd door Pavell : 19 mei 2005 om 13:58.
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be