Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 26 februari 2009, 23:49   #241
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zoals de geschiedkundige in het filmpje zei over diegenen die zeggen dat dit geen religieus conflict zou zijn; ''They just don't connect the dots''.
Het is dan ook geen religieus conflict. En als die man in het filmpje (geschiedkundige??) zei van wel, dan adviseer ik hem een andere job te zoeken.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 26 februari 2009, 23:51   #242
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is dan ook geen religieus conflict. En als die man in het filmpje (geschiedkundige??) zei van wel, dan adviseer ik hem een andere job te zoeken.
Het is nochtans een van de vooraanstaande geschiedkundigen op dit gebied:
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Gilbert
Niet zomaar om weggewuifd te worden.

Het is mooi en utopisch om enkel in volksnationalistische conflicten te denken, maar dat is helaas niet het geval. Het gaat hier om religie. Vrijwel zuiver om religie (i.c.m. religieuze hersenspoeling).
liberalist_NL is offline  
Oud 26 februari 2009, 23:53   #243
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is nochtans een van de vooraanstaande geschiedkundigen op dit gebied:
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Gilbert
Niet zomaar om weggewuifd te worden.

Het is mooi en utopisch om enkel in volksnationalistische conflicten te denken, maar dat is helaas niet het geval. Het gaat hier om religie. Vrijwel zuiver om religie (i.c.m. religieuze hersenspoeling).
interessante pagina die u aanhaalt:
Citaat:
From academic field

Israeli historian Benny Morris has described Martin Gilbert as a propagandist who uses overinflated casualty figures in his history of Israel.[4] Another Israeli historian, Tom Segev, writes that Gilbert's coffee-table book The Story of Israel is written with "encyclopedic clarity," but Segev is critical of the absence of figures from Arab sources. [5]
abou Anis is offline  
Oud 26 februari 2009, 23:54   #244
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
interessante pagina die u aanhaalt:
Ik moet steeds meer lachen om die Benny Morris. In tegenstelling tot Martin Gilbert, wijdt Wikipedia een hele pagina aan kritieken op Morris' werk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Benny_M...orris.27s_work

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 februari 2009 om 23:56.
liberalist_NL is offline  
Oud 26 februari 2009, 23:56   #245
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er is vrede tussen Arabieren en Joden in Israël.
Daarom dat de Israëlische overheid de Arabische partijen probeert te verbieden? Daarom dat Arabieren systematisch gediscrimineerd worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Palestijnen onder de leiding van de P.A. en Hamas moeten nog gered worden van hun eigen gekozen leiderschap. Soms heb je dat een volk geen leiders heeft die het beste voorhebben (hoewel Abbas dat wel heeft).
Dus u wil het verlicht despotisme invoeren omdat het volk dom is?
Enerzijds weigert u het Palestijns volk de democratie (omdat u hen voor ene achterlijk volk houdt), anderzijds houd jij ze collectief verantwoordelijk voor de leiders die kolonisatoren in Palestina aan de macht hielpen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 26 februari 2009, 23:58   #246
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is nochtans een van de vooraanstaande geschiedkundigen op dit gebied:
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Gilbert
Niet zomaar om weggewuifd te worden.
Iemand die dergelijke onzin uitkraamt, mag met recht en reden weggewuifd worden.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:00   #247
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Daarom dat de Israëlische overheid de Arabische partijen probeert te verbieden? Daarom dat Arabieren systematisch gediscrimineerd worden?
Dat is gelukkig niet gebeurd. Maar ik kan mij nog herinneren dat men om minder in Nederland een partij wou verbieden. Het CDA wou de befaamde 'pedo-partij' verbieden. In Israël wilde men de Arabische partijen verbieden omdat ze de vernietiging van de staat nastreefden (niet alle Arabische partijen). Dat lijkt me nogal een verschilletje.
Citaat:
Dus u wil het verlicht despotisme invoeren omdat het volk dom is?
Ja. En omdat het als een gevolg daarvan een gevaar voor de Joodse buren vormt.
Citaat:
Enerzijds weigert u het Palestijns volk de democratie (omdat u hen voor ene achterlijk volk houdt), anderzijds houd jij ze collectief verantwoordelijk voor de leiders die kolonisatoren in Palestina aan de macht hielpen.
Ik hou mensen niet collectief verantwoordelijk, dat zou niet individualistisch zijn. Daarom gelukkig dat Israël zo min mogelijk gewelddadig optreedt om zichzelf te beschermen.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:02   #248
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Iemand die dergelijke onzin uitkraamt, mag met recht en reden weggewuifd worden.
U heeft niet de Koran en de Hadith gelezen, zie ik zo. Bovendien zeggen zelfs sommige Arabieren, die pro-Israël zijn geworden door hun uittreden van de Islam, dat het conflict zuiver religieus gegrond is. Hierbij haal ik Wafa Sultan en Walid Shoebat aan.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:04   #249
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is gelukkig niet gebeurd. Maar ik kan mij nog herinneren dat men om minder in Nederland een partij wou verbieden. Het CDA wou de befaamde 'pedo-partij' verbieden. In Israël wilde men de Arabische partijen verbieden omdat ze de vernietiging van de staat nastreefden (niet alle Arabische partijen). Dat lijkt me nogal een verschilletje.
Gelukkig voor VB, N-VA, S-VB (neen, kameraden ik negeer jullie niet ) is België geen zionistische staat, dan.
abou Anis is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:05   #250
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Gelukkig voor VB, N-VA, S-VB (neen, kameraden ik negeer jullie niet ) is België geen zionistische staat, dan.
Het verschilletje weerom, is dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, er geen volkerenmoord op Franstaligen zal worden uitgevoerd.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:06   #251
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In Israël wilde men de Arabische partijen verbieden omdat ze de vernietiging van de staat nastreefden (niet alle Arabische partijen). Dat lijkt me nogal een verschilletje.
Dus u vindt dat in België de N-VA moet verboden worden. Streven zij immers de vernietiging van de staat België na?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik hou mensen niet collectief verantwoordelijk, dat zou niet individualistisch zijn.
U houdt ze niet collectief veranwtoordelijk (omdat in jouw ogen de Palestijnen te achterlijk zijn om na te denken!), maar wil ze wel collectief straffen. Dat is het liberalisme dat jij voorstaat, waarschijnlijk...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:06   #252
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het verschilletje weerom, is dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, er geen volkerenmoord op Franstaligen zal worden uitgevoerd.
Er zijn nog wel een paar verschilletjes te bedenken natuurlijk...
abou Anis is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:07   #253
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus u vindt dat in België de N-VA moet verboden worden. Streven zij immers de vernietiging van de staat België na?
Zie mijn vorig bericht.
Citaat:
U houdt ze niet collectief veranwtoordelijk (omdat in jouw ogen de Palestijnen te achterlijk zijn om na te denken!), maar wil ze wel collectief straffen. Dat is het liberalisme dat jij voorstaat, waarschijnlijk...
Ik wil niemand straffen. Ik vind dat gruwelijk. Ik voorsta wel minimale zelfverdediging.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:09   #254
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ja. En omdat het als een gevolg daarvan een gevaar voor de Joodse buren vormt.
Een gevaar voor de roze gebieden en paarse driehoekjes op deze kaart?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  westbankphotomap.gif‎
Bekeken: 88
Grootte:  42,6 KB
ID: 46156  

__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:10   #255
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een gevaar voor de roze gebieden en paarse driehoekjes op deze kaart?
Op de Westelijke Jordaanoever, waar de Joodse nederzettingen zitten, is het ironisch genoeg voor u, het rustigst.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:10   #256
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het verschilletje weerom, is dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, er geen volkerenmoord op Franstaligen zal worden uitgevoerd.
Ta'al en Balad hebben nooit opgeroepen tot een volkenmoord tegen de joden.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:12   #257
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ta'al en Balad hebben nooit opgeroepen tot een volkenmoord tegen de joden.
Indien zij ooit zullen moeten leven onder Sha'ria, wat gebeurt als de Palestijnen aan de macht komen, dat is zonder twijfel duidelijk, dan zullen de Joden iets meemaken wat niet anders te kwalificeren als 'een nieuwe Holocaust'.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:12   #258
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U heeft niet de Koran en de Hadith gelezen, zie ik zo. Bovendien zeggen zelfs sommige Arabieren, die pro-Israël zijn geworden door hun uittreden van de Islam, dat het conflict zuiver religieus gegrond is. Hierbij haal ik Wafa Sultan en Walid Shoebat aan.
En hoe passen de christelijke Palestijnen en hun strijd tegen Israël in uw plaatje? Zijn zij verdoken moslims? En hoe passen de seculiere Paestijnen in het plaatje?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:15   #259
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
k wil niemand straffen. Ik vind dat gruwelijk. Ik voorsta wel minimale zelfverdediging.
U beschouwt een heel volk als te achterlijk om zichzelf te besturen, en legitimeert vanuit dat racisme de bezetting van dat volk. Hoeveel meer kan je een volk nóg straffen??
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 februari 2009, 00:16   #260
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En hoe passen de christelijke Palestijnen en hun strijd tegen Israël in uw plaatje? Zijn zij verdoken moslims? En hoe passen de seculiere Paestijnen in het plaatje?
Het is een lange hoorzitting, maar misschien bent u geïnteresseerd, van Walid Shoebat, een voormalige PLO-terrorist;
http://www.youtube.com/watch?v=653ak...e=channel_page

Hij legt hier uit waarom het nooit de Christelijke Arabieren zijn die geweld plegen jegens Israël. Dat komt door hun religieuze overtuigingen.

Ik kan niet anders zeggen, dat ik meeleef met de onschuldige Palestijnen, die slachtoffer zijn van de gewelddadige gekken om hen heen. Er worden zelfs Palestijnen vermoord omdat zij voor vrede zijn met Israël, door Hamas en consoorten! Dat is toch ziekelijk?
liberalist_NL is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be