Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Bekijk resultaten enquête: Aandeel VLOTT
Vlott is goed voor 0 procent (VB stijgt 0.6 procent) 0 0%
Vlott is goed voor 0.6 procent (VB stagneert totaal) 2 15,38%
VLOTT is goed voor 1 procent (VB gaat 0.4 procent achteruit) 0 0%
Vlott is goed voor 2 procent (VB gaat 1.4 procent achteruit) 3 23,08%
Vlott is goed voor 3-5 procent (VB gaat 2.4 tot 4.4 procent achteruit) 6 46,15%
Vlott is goed voor meer dan 5 procent (VB gaat meer dan 4.4 procent achteruit) 2 15,38%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 16:58   #21
BadSanta
Partijlid
 
BadSanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Locatie: Flemish Northpole
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Omdat ze net als vlamingen economisch afhankelijk zijn van steden zoals Antwerpen
Das een schoon voorbeeld van hoe het grootste deel van de rest vlaanderen (ja er is nog een wereld buiten a'pen) de "typische" antwerpenaar ziet ja eerder een stereotiep.
__________________
as far back as I can remember, I've never fornicated anybody.
BadSanta is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:02   #22
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
haha, het is daarom dat jullie ocmw wachtzalen vol heeft, beste vriend het geld zit in de Kempen, bij de boeren, en na deze verkiezingen het verstand blijkbaar ook.
Bij de boeren laat me niet lachen! Wij hebben zelfs het geld om de armen die komen toegestroomd van het platteland te onderhouden. Want iedereen zeikt steeds op vreemdelingen maar het aantal vlamigranten is anders ook hoog in Antwerpen. Allemaal op zoek naar de gouden droom. De gouden droom van een brugse vlamigrant is dit weekend wel al mooi aan diggelen geslagen.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:02   #23
Dave
Vreemdeling
 
Dave's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: kempen
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Schamen? Met zo'n fijne stad als Antwerpen? De stad die zo hoog op het verlanglijstje van FDW stond? Nee jong daar ben ik juist heel fier op. Onzen droom is verwezenlijkt die van jullie is voorbij
Welke droom, dat nog altijd 1 op 3 Antwerpenaren op het belang stemmen.
Het feit is , en dat zal ik niet ontkennen, dat ik meer had verwacht, terug even de voetjes op de grond, om dan eens zo hard toe te slaan.
Maar idd, we hebben onze 35 % niet gehaald, en dat wringt.
__________________
Helden en getal zijn woorden die niet paren.
Leeuwen lopen in geen benden.Veel kan zo weinig zijn.Macht van getal is zo vaak waan van macht.... Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed, en één kan dan een leger zijn.
Dave is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:03   #24
Dave
Vreemdeling
 
Dave's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: kempen
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Bij de boeren laat me niet lachen! Wij hebben zelfs het geld om de armen die komen toegestroomd van het platteland te onderhouden. Want iedereen zeikt steeds op vreemdelingen maar het aantal vlamigranten is anders ook hoog in Antwerpen. Allemaal op zoek naar de gouden droom. De gouden droom van een brugse vlamigrant is dit weekend wel al mooi aan diggelen geslagen.
Hoe oud ben jij?
__________________
Helden en getal zijn woorden die niet paren.
Leeuwen lopen in geen benden.Veel kan zo weinig zijn.Macht van getal is zo vaak waan van macht.... Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed, en één kan dan een leger zijn.
Dave is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:04   #25
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSanta Bekijk bericht
Das een schoon voorbeeld van hoe het grootste deel van de rest vlaanderen (ja er is nog een wereld buiten a'pen) de "typische" antwerpenaar ziet ja eerder een stereotiep.
Wel sjoe legt mij eens uit hoe gij de economie in antwerpen plat zou kunnen leggen. Een exportverbod naar vlaanderen vanuit antwerpen is al genoeg om jullie terug naar het stenen tijdperk te bombarderen.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:06   #26
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
Welke droom, dat nog altijd 1 op 3 Antwerpenaren op het belang stemmen.
Het feit is , en dat zal ik niet ontkennen, dat ik meer had verwacht, terug even de voetjes op de grond, om dan eens zo hard toe te slaan.
Maar idd, we hebben onze 35 % niet gehaald, en dat wringt.
En Janssens heeft nog eens 6 jaar om zijn volgende presidentiele campagne in elkaar te zetten. Met de "A" is het in 3 jaar gelukt, ge kunt u wel voorstellen wat zone reclameman op 6 jaar kan klaarspelen
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:07   #27
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
Hoe oud ben jij?
Stemgerechtigde leeftijd en u?
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:08   #28
BadSanta
Partijlid
 
BadSanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Locatie: Flemish Northpole
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wel sjoe legt mij eens uit hoe gij de economie in antwerpen plat zou kunnen leggen. Een exportverbod naar vlaanderen vanuit antwerpen is al genoeg om jullie terug naar het stenen tijdperk te bombarderen.
Ik ben er dan ook helemaal ni op uit om de economie in antwerpen plat te leggen het is mijn bedoeling ni om half antwerpen op een uitkering te zetten want dan stemmen ze allemaal op de rooi
__________________
as far back as I can remember, I've never fornicated anybody.
BadSanta is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:14   #29
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als men maar in 80% van de gemeentens opkomt in Vlaanderen mag en kan men niet vergelijken met 2004 hé
2004 wordt vergeleken met de provincieraadsverkiezingen. Voor die verkiezingen kwam het VB wel overal op!
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:14   #30
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Ach let niet op Bazil. Hij is inderdaad een beetje het stereotype van de arrogante Antwerpenaar op dit moment.

Maar op sommige punten heeft hij wel gelijk:

- Antwerpen IS de economische motor van Vlaanderen (samen met Brussel o.w.v. de vele internationale instellingen daar, maar Brussel is natuurlijk een heel ander verhaal)

- Antwerpen mag misschien veel werklozen e.d. kennen, daar tegenover staat dat Antwerpen (en zeker de rand rond Antwerpen) ook bijzonder veel rijke mensen kent

- Het officiële verhaal dat het VB ophangt (stemmenwinst voor SP.a in Antwerpen-centrum komt door de snel-Belgwet), dat vind ik zelf ook hoogst betwijfelbaar. Ik denk dat het eerder op conto te schrijven is van Janssens' jarenlange en blijkbaar succesvolle campagne bij de bewoners van A'pen.

Verder denk ik zelf dat het VB min of meer stabiel is gebleven wat betreft aantal stemmen, en het aandeel van VLOTT is redelijk miniem geweest. Misschien heeft Coveliers zelfs wel voorkeurstemmen van Dewinter weggesnoept (hij kreeg er toch behoorlijk wat...). Ik denk dat VLOTT maar uit één figuur bestond en dat was Coveliers.
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:16   #31
Dave
Vreemdeling
 
Dave's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: kempen
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En Janssens heeft nog eens 6 jaar om zijn volgende presidentiele campagne in elkaar te zetten. Met de "A" is het in 3 jaar gelukt, ge kunt u wel voorstellen wat zone reclameman op 6 jaar kan klaarspelen
De rest van de vld en groen opvreten zeker.
__________________
Helden en getal zijn woorden die niet paren.
Leeuwen lopen in geen benden.Veel kan zo weinig zijn.Macht van getal is zo vaak waan van macht.... Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed, en één kan dan een leger zijn.
Dave is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:19   #32
Armadel
Gouverneur
 
Armadel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2005
Locatie: Antwerpen, de stad der steden.
Berichten: 1.213
Standaard

Achteruit gaan is ook wel relatief in deze vraag denk ik. Overal doet VB het goed, behalve in Antwerpen waar het -helaas- stagneert. Maar is deze stagnatie direct te wijten aan het kartel met VLOTT? Ik denk het niet. VB-VLOTT haalt in Deurne 43.46 procent. In Berchem 25.73 en is daarmee de tweede grootste partij.

Ik denk dus niet dat het aan VLOTT zal liggen dat het VB achteruit gaat, maar aan een aantal andere redenen:
- het vreemdelingenlegioen, aldus De Bie.
- de grootscheepse campagne die de Patrick gevoerd heeft, zonder partijlogo.
en
- de oproep van/aan alle progressieven om het VB te stoppen en om op Patrick te stemmen.

En laat ons eerlijk zijn, Patrick Janssens heeft gewoonweg de overige procenten van de andere partijen opgeslokt. Als er in het stad één totalitaire zak rondloopt dan zal het wel mr. t-shirt zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door Armadel : 11 oktober 2006 om 17:19.
Armadel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be