Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2017, 10:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard Gwendolyn Rutten (Open VLD): "Huwelijksquotiënt is geen rechtvaardige maatregel"

Gwendolyn Rutten (Open VLD): "Huwelijksquotiënt is geen rechtvaardige maatregel"

Citaat:
Open VLD wil het huwelijksquotiënt afschaffen. Dat heeft partijvoorzitter Gwendolyn Rutten verteld in het Belang Van Limburg. Het huwelijksquotiënt is één van de belastingvoordelen voor gehuwden en wettelijk samenwonenden. Een partner met een laag loon of zonder loon krijgt door die fiscale maatregel een deel van het loon van de andere partner. Maar volgens Open VLD wordt op die manier het "kostwinnersysteem" gestimuleerd en daar wil de partij van af.
daar gaan er best véél 'blij' met zijn met de afschaffing van het huwelijksquotiënt.

Op die manier het "kostwinnersysteem" gestimuleerd.

Dat zou inderdaad best kunnen maar het lijkt mij toch weer maar eens een moeilijke oefening om ze tot een 'goed' einde te brengen en ééntje dat aardig wat tegenstand zou kunnen krijgen denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 10:08   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Ik stel me de vraag of Gwendolyn Rutten hierin principieel is. Het staat haar vrij om geen gebruik te maken van de huwelijksquotiënt en apart haar belastingaangifte te doen. Gezien haar partner in de Horeca werkt vermoedt ik dat zij de kostwinner in huis is. Als ze apart haar personenbelasting aangeeft gaat ze meer belasting betalen.

Profiteert Gwendolyn Rutten van de huwelijksquotiënt of betaalt ze belasting volgens haar principes ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 10:34   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten (Open VLD): "Huwelijksquotiënt is geen rechtvaardige maatregel"



daar gaan er best véél 'blij' met zijn met de afschaffing van het huwelijksquotiënt.

Op die manier het "kostwinnersysteem" gestimuleerd.

Dat zou inderdaad best kunnen maar het lijkt mij toch weer maar eens een moeilijke oefening om ze tot een 'goed' einde te brengen en ééntje dat aardig wat tegenstand zou kunnen krijgen denk ik.
En open vld gaat er dan zeker voor zorgen dat de dames een hamburger Job krijgen, want dat is wellicht de bedoeling
Kunnen die voze liberalen weeral niets beter bedenken?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 10:47   #4
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
En open vld gaat er dan zeker voor zorgen dat de dames een hamburger Job krijgen, want dat is wellicht de bedoeling
Kunnen die voze liberalen weeral niets beter bedenken?
Wat is een hamburger job?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 11:06   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik ben wel voorstander om zoveel als mogelijk voor belastingen en sociale zekerheid, alle rechten puur individueel te maken.
Mits die uitzondering dat er solidariteit moet blijven.
Bijvoorbeeld: een huismoeder (m/v) die slechts 10 jaar gewerkt heeft, en voor de rest op de kinderen gepast, moet een soort overlevingspensioen hebben, op basis van de afdrachten van de partner (ook v/m).

Daar hoort natuurlijk ook bij dat iemand kan en mag opteren om vb. slechts enkele uren per week te werken. Maar oei, daar zijn de vakboungden tegen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 11:20   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Rutten wil haar superieure manier van leven opdringen aan alle moslima's die weigeren te werken.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 11:46   #7
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben wel voorstander om zoveel als mogelijk voor belastingen en sociale zekerheid, alle rechten puur individueel te maken.
Mits die uitzondering dat er solidariteit moet blijven.
Bijvoorbeeld: een huismoeder (m/v) die slechts 10 jaar gewerkt heeft, en voor de rest op de kinderen gepast, moet een soort overlevingspensioen hebben, op basis van de afdrachten van de partner (ook v/m).
Niet akkoord,mijn vrouw werkt 30 uren.Ik vindt dat ze dan maar een 30/38 van een pensioen hoort te krijgen.Wie vindt niet te moeten werken om welke reden dan ook draagt niks bij aan de maatschappij,verrek dan maar als je oud bent,verkoop hun huis dan maar als ze pensioen willen.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 11:49   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Rutten wil haar superieure manier van leven opdringen aan alle moslima's die weigeren te werken.
Ik ken ook heel wat westerse vrouwen die niet werken en huisvrouw zijn. dat is een keuze die men maakt. Sommige mensen leven liever wat soberder en opteren voor meer welzijn in plaats van nog meer welvaart.
Als het zo doorgaat gaan die politici mensen m/v die verkiezen om niet buitenshuis te gaan werken nog beboeten ook.
Uiteraard is mijn stelling alleen als het gaat over mensen die over geen enkele uitkering genieten.
Verder vraag ik me af welke opleiding je gaat geven aan een 50 jarige huisvrouw die 20 jaar geleden is gestopt met buitenhuis te gaan werken ? Er dan nog van uitgaande dat die mensen geen ambitie hebben daarvoor.

Die Rutten doet me wat denken aan wat ik onlangs las....zo'n verwend rijk wijf met een spannend leven ...die om haar leven nog wat spannender te maken graag andere en vooral armere mensen wat gaat treiteren. Het zou me niet verwonderen dat ze ergens in een peperdure loft tussen de arme mensen is gaan wonen zodat ze ze nog wat meer kan kleineren. Van die blaaskaken zijn er veel tegenwoordig.

Zijn er geen andere bronnen aan te boren dan huisvrouwen die terecht van een klein belasting voordeeltje genieten ??

Zou mevrouw Rutten zich niet bezighouden om de multinationals nog maar een klein beetje rechtvaardige belastingen te laten betalen ??

Maar goed ik geloof dan maar dat dat het enige fiscale is dat niet rechtvaardig is zeker ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2017 om 11:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 11:50   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Niet akkoord,mijn vrouw werkt 30 uren.Ik vindt dat ze dan maar een 30/38 van een pensioen hoort te krijgen.Wie vindt niet te moeten werken om welke reden dan ook draagt niks bij aan de maatschappij,verrek dan maar als je oud bent,verkoop hun huis dan maar als ze pensioen willen.
Ook geen overlevingspensioen dan als jij de pijp uitgaat ? Misschien ook geen wezengeld voor de kinderen als jij de pijp uitgaat ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 12:33   #10
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook geen overlevingspensioen dan als jij de pijp uitgaat ? Misschien ook geen wezengeld voor de kinderen als jij de pijp uitgaat ?
U haalt enkel voorbeelden aan waar personen geen vat op hebben. Een vrouw die "gestudeerd" heeft, koste aan de maatschappij geld. Dat geld moet renderen en dat doet het niet "door de kinderen op te voeden", want dat is een drogreden voor lui te zijn. er zijn immers vrouwen genoeg die werk en opvoeding combineren.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 12:39   #11
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat geld moet renderen en dat doet het niet "door de kinderen op te voeden", want dat is een drogreden voor lui te zijn.
Nog eentje die van mening is dat opvoeden onbelangrijk is. Een bezigheid afhankelijk van de vrije tijd die zich af en toe aanbied.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 12:55   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
U haalt enkel voorbeelden aan waar personen geen vat op hebben. Een vrouw die "gestudeerd" heeft, koste aan de maatschappij geld. Dat geld moet renderen en dat doet het niet "door de kinderen op te voeden", want dat is een drogreden voor lui te zijn. er zijn immers vrouwen genoeg die werk en opvoeding combineren.
Waarom zou een vrouw die heeft gestudeerd verplicht moeten gaan werken ? Als ik het goed begrijp moeten mensen die niet hebben gestudeerd niet gaan werken ?
En dat kinderen opvoeden een drogreden is voor lui te zijn is uw verziekte mening van hebzucht. Moet jij zo nodig nog meer brol hebben van hetzelfde in uw auto of warenhuis ? Wil je nog meer soorten chips ?
Als ik je hiermee zou kunnen plezieren....wat is er uiteindelijk mis met een beetje lui zijn als men aan niemand iets vraagt ?
Ik vraag me af of de mensheid niet beter af zou zijn mochten we wat luier worden ?
Of vindt U zo'n opgefokt stress kieken zoals die Rutten leuker ? Ieder zijn mening.

Er zijn zoveel dingen die geld kosten aan de maatschappij ....wie geen auto heeft en nooit buiten komt betaald ook bij voor de snelwegen.
Aan uw opvoeding is duidelijk te merken dat uw ouders werk en opvoeding niet goed hebben kunnen combineren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2017 om 13:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 13:07   #13
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook geen overlevingspensioen dan als jij de pijp uitgaat ? Misschien ook geen wezengeld voor de kinderen als jij de pijp uitgaat ?
Wezengeld wel,maar als je niet wil werken en bijdragen moet je later niet bleiten dat je geen geld krijgt.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 13:13   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Wezengeld wel,maar als je niet wil werken en bijdragen moet je later niet bleiten dat je geen geld krijgt.
Dus een gehuwde huisvrouw mag ook niet genieten van het overlevingspensioen van haar man ? Die man heeft toch gewerkt voor hun pensioen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 13:57   #15
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wat is een hamburger job?
Flexibele job, de natte droom van ondernemers.
Ze hebben je nodig op piekmomenten, ze dumpen je als het wat rustiger is
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 14:19   #16
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De drijfveer van Rutten is weer erg liberaal:
"We willen vrouwen emanciperen"

Wat een overheid die veronderstelt dat je als vrouw niet je eigen keuzes hebt gemaakt en je onder lichte dwang je eigen huis uitwerkt is natuurlijk erg liberaal en emancipatief...
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 15:40   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De drijfveer van Rutten is weer erg liberaal:
"We willen vrouwen emanciperen"

Wat een overheid die veronderstelt dat je als vrouw niet je eigen keuzes hebt gemaakt en je onder lichte dwang je eigen huis uitwerkt is natuurlijk erg liberaal en emancipatief...
Die heks heeft toch niks te willen ? Ieder richt toch zijn leven in zoals hij of zij wil ? Sommige mensen kiezen nu éénmaal voor wat minder geld en wat meer huiselijk comfort.
Wie wil gaan werken is daar vrij in net zoals men vrij is om een opleiding te volgen....
Zou ze niet beter de voetballers aan het werk zetten....want zo twee uurkes per dag op uw twintigste met een balleke spelen is ook niet erg productief Maar daar zal ze wel wijselijk over zwijgen als ze zich vol vreet in de loge.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2017 om 15:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 15:46   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn zoveel dingen die geld kosten aan de maatschappij ....wie geen auto heeft en nooit buiten komt betaald ook bij voor de snelwegen.
Aan uw opvoeding is duidelijk te merken dat uw ouders werk en opvoeding niet goed hebben kunnen combineren.
Hier gaat u de mist in.
Autobezitters betalen voor degenen die geen auto hebben en gebruik maken van het openbaar vervoer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 15:53   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier gaat u de mist in.
Autobezitters betalen voor degenen die geen auto hebben en gebruik maken van het openbaar vervoer.
Ja dat klopt. Uiteindelijk betaalt iedereen voor iedereen. Wie nooit naar de kerk gaat betaalt ook mee voor het onderhoud van de kerken enz.... Sowieso draait geld altijd rondjes. Zelfs steuntrekkers die alle dagen zat zijn dragen hun steentje bij . Hoeveel accijnzen worden er heden al niet geheven op Alcohol ? Zelfs de aandeelhouders van Inbev vallen in de prijzen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2017 om 16:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 15:55   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier gaat u de mist in.
Autobezitters betalen voor degenen die geen auto hebben en gebruik maken van het openbaar vervoer.
Wie gebruik maakt van dat openbaar vervoer betaald toch ook?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be