Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2013, 01:36   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Waar is de kerststal in Antwerpen?

Ik bezocht vanmiddag de Antwerpse Winterdinges.... of mag het toch nog Kerstmarkt heten?

Wat ik niet gevonden heb op mijn tocht van Groenplaats langs Handschoenmarkt tot op de kaaien, is..... een KERSTSTAL.
Ook niet aan de kathedraal.

Heb ik er naast gekeken? of moet ik mensen geloven die me vertelden dat de kerststal niet werd gezet om de - niet aanwezige - andersgelovigen niet voor de burka te stoten?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 10:19   #2
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Sinterklaas mocht toch ook geen kruis meer hebben op zijn mijter??


Doet mij denken aan de Antwerpse school waar aan eigen volk werd gevraagd om tijdens de ramadan geen tussendoortjes mee te brengen om de "andere" kindjes niet in verleiding te brengen...

En de brave Vlaming, hij ploegt nog een beetje harder om de anderen mee te laten delen......
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 10:30   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ik denk dat ik een mogelijk antwoord gevonden heb:

De kerststal die standaard aan de kathedraal staat wordt elk jaar gevandaliseerd!

bekijk aub het filmpje, en dan kan je ook begrijpen waarom er in een stad als Antwerpen, met haar prachtige kathedraal geen kerststal meer staat. Wat een verrijking weeral.

http://www.youtube.com/watch?v=vWHv2w3ks_I
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 10:36   #4
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

In de Sint-Michiels kathedraal in Brussel zijn tientallen kerststallen te bezichtigen gemaakt door christenen van over de hele Wereld. Raar inderdaad dat er in Antwerpen geen meer zouden te vinden zijn.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 12 december 2013 om 10:36.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 10:53   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In de Sint-Michiels kathedraal in Brussel zijn tientallen kerststallen te bezichtigen gemaakt door christenen van over de hele Wereld. Raar inderdaad dat er in Antwerpen geen meer zouden te vinden zijn.
IN de ST-Michiels katedraal?

Dat maakt vandalenstreken wel zo goed als onmogelijk.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 11:44   #6
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Mooi, weg met die kerst-zever. Tijd om er weer deftige Joelse lichtfeesten van te maken
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 11:50   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Mooi, weg met die kerst-zever. Tijd om er weer deftige Joelse lichtfeesten van te maken
Van mij mogen ze gerust de "Joelmarkten" installeren. Alles liever dan het neppe "winter-happening" dat ze er in mijn gemeente van maakten.
(groen gemeentebestuur weetjewel).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 11:58   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.578
Standaard

Mijn mening is dat de gemeentebesturen geen kerststallen moeten plaatsen, maar ik leg me neer bij een eventuele democratische meerderheid.
Mijn mening is eveneens, dat als privé personen of organisaties een aanvraag doen om op niet hinderende plaatsen een kerststal te mogen installeren op eigen kosten, daar geen bezwaar tegen in gebracht kan worden.

En voor het geval Antwerpen: heeft men iets officieels gecommuniceerd? Als er tenminste een formele beslissing genomen is ..?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 12:10   #9
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Van mij mogen ze gerust de "Joelmarkten" installeren. Alles liever dan het neppe "winter-happening" dat ze er in mijn gemeente van maakten.
(groen gemeentebestuur weetjewel).
Mét groot vuur?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 12:17   #10
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Geduld, Circe, de kerststal waar je zo op gebrand lijkt te zijn, komt er nog aan. Zondag kan je ze gaan bewonderen op de Handschoenenmarkt.

Jij bent toch echt wel een krak in het fantaseren van verhaaltjes hoor. Vandalisme in kerststallen is nu niet bepaald nieuw en gebeurt zowat overal (probeer google eens). Dat dit door allochtonen zou gebeuren en dan nog wel omdat ze zich storen aan het kerstfeest, zijn dan ook niets meer dan je gewoonlijk ongefundeerde insinuaties. En dat er daarom geen kerststal meer zou geplaatst worden, blijkt dus zelfs pertinent onwaar.

Grappig wel dat een zelfverklaard rabiate atheïste plots zo'n belang hecht aan een kerststal.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 december 2013 om 12:18.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 13:15   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Mét groot vuur?
en een zwientje aan 't spet.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 13:18   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Mét groot vuur?
in Antwerpen staan er al twee constant brandende grote vuren (eentje op de Groenplaats en eentje op de Grote Markt). echt wel gezellig.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 13:23   #13
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Echt triest.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 13:26   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geduld, Circe, de kerststal waar je zo op gebrand lijkt te zijn, komt er nog aan. Zondag kan je ze gaan bewonderen op de Handschoenenmarkt.

Jij bent toch echt wel een krak in het fantaseren van verhaaltjes hoor. Vandalisme in kerststallen is nu niet bepaald nieuw en gebeurt zowat overal (probeer google eens). Dat dit door allochtonen zou gebeuren en dan nog wel omdat ze zich storen aan het kerstfeest, zijn dan ook niets meer dan je gewoonlijk ongefundeerde insinuaties. En dat er daarom geen kerststal meer zou geplaatst worden, blijkt dus zelfs pertinent onwaar.

Grappig wel dat een zelfverklaard rabiate atheïste plots zo'n belang hecht aan een kerststal.
kan je me even quoten waar ik stel dat de vandalenstreken door allahtonen werden uitgevoerd? Ik heb geen enkele gedoekte zien rondlopen op de KERSTmarkt....

en ik hecht inderdaad heel veel belang aan onze plaatselijke culturele gebruiken. Een schande weliswaar, want volgens de policor people moet je die eigen culturele gebruiken vooral weggommen en er andere meer middeleeuwse en barbaarse culturele gebruiken ervoor in de plaats nemen nietwaar? Geen ganzenrijden of katten van de Ieperse toren gooien, maar wel jaarlijks honderden schapen levend kelen bijvoorbeeld. Dat laatste blijkt namelijk een culturele verrijking te zijn.

(niet dat ik ganzenrijden of kattengegooi anno 2013 nog aanvaardbaar vind).

Zoals die ene afrikaan-aanbidster die vol bewondering stond te vertellen hoe "die mensen" toch zo hard vasthielden aan hun eigen rituelen (zie de foto's van hun jaarlijkse processie in plaatselijke klederdrachten)... "iets wat hier helemaal niet meer gebeurt" vervolgde ze tamelijk verwijtend. Toen ik antwoordde dat net mensen zoals zijzelf onze eigen jaarlijkse processies hadden verguisd en afgeschaft verdween ze plotsklaps.

dus ja Edina, als zelfverklaarde atheist (wie zou het anders verklaren? de atheisten-pastoor?) houd ik er wel nog aan dat die oude cultuurgebonden rituelen nog steeds plaatsvinden, dus ben ik best blij met uw boodschap dat de kerststal er vanaf zondag zal geplaatst worden. Met politiebewaking hopelijk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 december 2013 om 13:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 13:39   #15
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Echt triest.
Ik vind het effenaf triest dat onze maatschappij zo geëvolueerd is dat er voor een kerststal gewapend glas moet geplaatst worden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 13:58   #16
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kan je me even quoten waar ik stel dat de vandalenstreken door allahtonen werden uitgevoerd? Ik heb geen enkele gedoekte zien rondlopen op de KERSTmarkt....
Ik had het over insinuaties, hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
of moet ik mensen geloven die me vertelden dat de kerststal niet werd gezet om de - niet aanwezige - andersgelovigen niet voor de burka te stoten?
en hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een verrijking weeral.
Citaat:
en ik hecht inderdaad heel veel belang aan onze plaatselijke culturele gebruiken. Een schande weliswaar, want volgens de policor people moet je die eigen culturele gebruiken vooral weggommen en er andere meer middeleeuwse en barbaarse culturele gebruiken ervoor in de plaats nemen nietwaar? Geen ganzenrijden of katten van de Ieperse toren gooien, maar wel jaarlijks honderden schapen levend kelen bijvoorbeeld. Dat laatste blijkt namelijk een culturele verrijking te zijn.

(niet dat ik ganzenrijden of kattengegooi anno 2013 nog aanvaardbaar vind).
Zoals jij ondertussen heel goed weet, ben ik voorstander van een totaalverbod op onverdoofd slachten. Je insinuaties zijn dus weeral eens onterecht.

Citaat:
Zoals die ene afrikaan-aanbidster die vol bewondering stond te vertellen hoe "die mensen" toch zo hard vasthielden aan hun eigen rituelen (zie de foto's van hun jaarlijkse processie in plaatselijke klederdrachten)... "iets wat hier helemaal niet meer gebeurt" vervolgde ze tamelijk verwijtend. Toen ik antwoordde dat net mensen zoals zijzelf onze eigen jaarlijkse processies hadden verguisd en afgeschaft verdween ze plotsklaps.
Van mij mag iedereen aan zijn rituelen vasthouden hoor! Tenminste voor zover daarbij geen mensen of dieren hoeven te lijden.

Citaat:
dus ja Edina, als zelfverklaarde atheist (wie zou het anders verklaren? de atheisten-pastoor?) houd ik er wel nog aan dat die oude cultuurgebonden rituelen nog steeds plaatsvinden, dus ben ik best blij met uw boodschap dat de kerststal er vanaf zondag zal geplaatst worden. Met politiebewaking hopelijk.
Dat zelfverklaard ging over het rabiate karakter ervan (maar dat is blijkbaar enkel wanneer het over één bepaalde religie gaat). Van mij mogen ze gerust een kerststal plaatsen, maar het laat mij alvast volledig koud. Voor mij is Kerstmis enkel het feest van het licht. Mag dat?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 14:12   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik had het over insinuaties, hier:



en hier:


Dit ging hem over het NIET plaatsen van de kerststal, niet over het gevandaliseer vorige jaren schat. Bij de les blijven;

Citaat:
Zoals jij ondertussen heel goed weet, ben ik voorstander van een totaalverbod op onverdoofd slachten. Je insinuaties zijn dus weeral eens onterecht.
welke insinuaties? je wordt paranoia Edina!


Citaat:
Van mij mag iedereen aan zijn rituelen vasthouden hoor! Tenminste voor zover daarbij geen mensen of dieren hoeven te lijden.
allez? ook de katholieke zwartrokken? dat is niet helemaal politiek correct hoor! straks krijg je strafpunten.

Citaat:
Dat zelfverklaard ging over het rabiate karakter ervan (maar dat is blijkbaar enkel wanneer het over één bepaalde religie gaat). Van mij mogen ze gerust een kerststal plaatsen, maar het laat mij alvast volledig koud. Voor mij is Kerstmis enkel het feest van het licht. Mag dat?
Tuurlijk! zolang je maar weet waar het allemaal vandaan komt. heb het net nog even aan jan van den berghe verteld: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=139

Dat keltische jaarwiel zit namelijk wel heel diep in onze genen ingebakken, en is nu eenmaal gebaseerd op de ZONNESTANDEN. Vandaar ook de grote onoverkombare verschillen met culturen die eeuwenlang gebaseerd zijn op maanstanden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 december 2013 om 14:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 14:39   #18
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vind het effenaf triest dat onze maatschappij zo geëvolueerd is dat er voor een kerststal gewapend glas moet geplaatst worden.
vervang evolutie maar door degeneratie (door import van gedegenereerden)
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 14:53   #19
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Racist
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 14:55   #20
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Racist
welk ras ?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be