Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Bekijk resultaten enquête: Wat eerst?
Vlaanderen onfhankelijk! Daarna eventueel verder. 40 78,43%
Neen, van België direct naar Dietsland 1 1,96%
Neen, van België direct naar het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden 4 7,84%
Neen, van het federale België direct naar een confederaal België 3 5,88%
Andere optie, nl... 3 5,88%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 13:11   #21
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Blij dat je dit zegt. Dit probeer ik ook al een hele tijd uit te leggen. Je komt ermee gewoon bij wijze van spreken in een ander straatje terecht.
Nee, je probeert het niet uit te leggen want er is niks uit te leggen. Je probeert alleen angst te zaaien door vooroordelen op te blazen.

Dé grote fout die je maakt is dat je, door dat soort ongegronde verdachtmakingen binnen ons eigen Nederlandse kultuurvolk, vrij spel geeft aan buitenstaanders om ons onder de knoet te houden (verdeel en heers heet dat). Op termijn is dat het slechtste dat ons kan overkomen: ondergaan in onze eigen kortzichtigheid.

Nou ja, een volk heeft de leiders die het verdient...
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 20 augustus 2005, 20:54   #22
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Nee, je probeert het niet uit te leggen want er is niks uit te leggen. Je probeert alleen angst te zaaien door vooroordelen op te blazen.

Dé grote fout die je maakt is dat je, door dat soort ongegronde verdachtmakingen binnen ons eigen Nederlandse kultuurvolk, vrij spel geeft aan buitenstaanders om ons onder de knoet te houden (verdeel en heers heet dat). Op termijn is dat het slechtste dat ons kan overkomen: ondergaan in onze eigen kortzichtigheid.

Nou ja, een volk heeft de leiders die het verdient...
Komaan, niet zo dogmatisch hé...
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 1 september 2005, 18:56   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Hoera, gaan we het liberale koninkrijk België inruilen voor het het nog liberalere koninkrijk Nederland.
Dan verhuis ik naar Wallonië.

Het enige wat we met dat schreeuwerig volk uit het noorden gemeen hebben, is de Nederlandse taal. De verschillen tussen Vlamingen en Hollanders (want laat ons een kat een kat noemen: de Hollanders hebben het nog altijd voor het zeggen in Nederland) zijn volgens mij nog groter dan die tussen Vlamingen en Walen. Het Vlaamse volk verdient zijn autonomie. En dan moet ze die niet gaan verkwanselen door imperialistische gedachten.


Nog iets... Twee van de opties in de peiling zijn "Vlaamse onafhankelijkheid" of "een Belgische confederatie". Houdt een confederatie niet per definitie de onafhankelijkheid in? Een confederatie is een verbond tussen twee of meer onafhankelijke staten.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 2 september 2005, 09:48   #24
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Nee. Ik ben voorstander van zéér verregaande samenwerking maar bij een aansluiting ga je weer die zever krijgen dat Nederlanders boven de Vlamingen worden geplaatst en/of omgekeerd.
Zoals ik me de zaak voorstel, zou er in het geval van de hereniging van het huidige Koninkrijk der Nederlanden en het Vlaamse Gewest geen sprake zijn van de tegenstelling tussen de "Nederlanders" en de "Vlamingen". Aan de ene kant, zouden de inwoners van het huidige Vlaamse Gewest ook Nederlander zijn. Aan de andere kant, zou het woord "Vlaming" alleen slaan op de inwoners van West-, Oost- en Zeeuws-Vlaanderen (Frans-Vlamingen die burger zijn van een andere staat laat ik in deze buiten beschouwing). Verder zijn er in het huidige NL+VL Brabanders, Hollanders, Utrechtenaren, Limburgers enz. Van al deze bevolkingsgroepen is elke te klein om in het hele land te domineren. Verder kan de huidige Nederlandse politieke cultuur als overlegcultuur omschreven worden - dit juist om grote tegenstellingen te voorkomen. Je angst is volgens mijn dan ook ongegrond.
Cunning linguist is offline  
Oud 2 september 2005, 10:52   #25
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Het Brabants Blok ?
klinkt niet
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 3 september 2005, 06:20   #26
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Alles op zijn beurt. Eerst de Vlaamse Onafhankelijkheid, daarna de Hereniging. Dietslanders? Brrrr.., vind ik een lelijk woord, waar trouwens een fout geurtje aan hangt.
Sluit ik mij bij aan.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 3 september 2005, 13:21   #27
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Alles op zijn beurt. Eerst de Vlaamse Onafhankelijkheid, daarna de Hereniging. Dietslanders? Brrrr.., vind ik een lelijk woord, waar trouwens een fout geurtje aan hangt.
Bij de volgorde sluit ik mij ook aan. Maar 'Dietsers' zou het woord zijn. Al heel wat minder lelijk, en het foute geurtje... tja, aan alles wat met splitsen, nationalisme, volkstrots, ... te maken heeft hangt de laatste 5 decenia een 'fout geurtje'. Daar zou ik me nu precies niet te veel van aantrekken. We kunnen ons ook gewoon Nederlanders noemen wat mij betreft.
__________________
panzer is offline  
Oud 3 september 2005, 14:53   #28
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Hoera, gaan we het liberale koninkrijk België inruilen voor het het nog liberalere koninkrijk Nederland.
Dan verhuis ik naar Wallonië.
(Vetjes van mij.)

Tja... Dat heeft de (toch liberale) Herman de Croo een paar jaar geleden ook gezegd. Daar kan ik geen touw aan vastknopen.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 18 september 2005, 15:46   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Nee. Ik ben voorstander van zéér verregaande samenwerking maar bij een aansluiting ga je weer die zever krijgen dat Nederlanders boven de Vlamingen worden geplaatst en/of omgekeerd.
Het is dat wat ik hier al een half jaar zeg. Je krijgt dan een Nederlands verhaaltje ipv een Waals verhaal. Nederlanders hebben geen problemen met ons, maar ik heb ook eens rondvraag gedaan op het nederlandse net, en daar zagen ze het toch niet echt zitten voor een aansluiting met Vlaanderen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 19 september 2005, 07:06   #30
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

En dat is waar ik al veel langer een steekhoudend argument voor vraag. En nog steeds niet gekregen heb: noch binnen dit forum, noch elders.

Angst is een slechte raadgever.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 19 september 2005, 11:47   #31
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
En dat is waar ik al veel langer een steekhoudend argument voor vraag. En nog steeds niet gekregen heb: noch binnen dit forum, noch elders.

Angst is een slechte raadgever.
Maar is al te vaak effectief een raadgever...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 20 september 2005, 17:26   #32
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik vrees dat de katholieke en belgicistsiche indoctrinatie bij de vlamingen al teveel z'n werk gedaan heeft om meteen te gaan dromen van een herstel van de nederlanden( een bleoiende periode voor heel vlaanderen en mijn gemeente willebroek in het bijzonder... remember egmont en hoorn en het wapenschild). maar er zal toch een nauwe samenwerking moeten komen om de belangen van onze taalgroep zo effectief mogelijk te verdedigen in Europa. maar ik denk dat dat géén probleem zal zijn.
ilfalco is offline  
Oud 18 oktober 2005, 15:06   #33
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Andere optie nl: Een confederaal Groot-Nederland.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 18 oktober 2005, 15:13   #34
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

@Vanderlinden D'Hoogvorst is je nick afgeleid van Joseph en Emmanuel Vanderlinden D'Hoogvorst? Zo ja is het wel een vreemde keuze voor een vlaamsnationalist om de naam te kiezen van twee leden van het gouvernement provisoire (voorlopig bewind) die bestond uit kopstukken van de Belgische revolutionairen (lees voorstanders van een hereneging van Frankrijk) die het bestuur in handen nam na de opstand tegen de "Hollanders" in 1830.

Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 18 oktober 2005 om 15:14.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 18 oktober 2005, 15:18   #35
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Het is dat wat ik hier al een half jaar zeg. Je krijgt dan een Nederlands verhaaltje ipv een Waals verhaal. Nederlanders hebben geen problemen met ons, maar ik heb ook eens rondvraag gedaan op het nederlandse net, en daar zagen ze het toch niet echt zitten voor een aansluiting met Vlaanderen.
Ik heb wel al veel positieve reacties gehoord en gelezen van Nederlanders inzake een hereniging met Vlaanderen. De meeste zijn wel formeel: Een hereniging met Vlaanderen kan, met België niet. Ze hebben door dat een land met de franstaligen niet efficient kan werken en dat de Walen een kleine minderheid niet zien zitten.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 18 oktober 2005, 21:10   #36
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Over nick's gesproken, Jan Van De Berghe blijkt een gekende royaltywatcher te zijn (ik heb in de Dag Allemaal van mijn vrouwtje gebladerd). Het is toch niet dezelfde Jan van op het forum? Een Vlaamsnationalistische royaltywatcher dat zou nog eens iets zijn? Jan veklaar dit eens
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 18 oktober 2005, 21:57   #37
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanderlinden d'Hoogvorst
Misschien denken de Zeeuws-Vlamingen en Frans-Vlamingen daar ook zo over.
Als zeeuws-Vlamingen morgen konden stemmen voor de aanhechting bij Vlaanderen zijn ze blij Vlaanderen.
giserke is offline  
Oud 18 oktober 2005, 22:02   #38
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Ik zou een onafhankelijk Vlaanderen, voor zover dit mogelijk is, het liefst zien, toetreden tot het Koninkrijk der Nederlanden(=Nederland+Ned. Antillen+Aruba)(is dus niet hetzelfde als een verenigd Nederland of Groot-Nederland).
Zodoende kan Vlaanderen een tijd autonoom blijven en wordt de band met Nederland toch versterkt zodat men makkelijker kan streven naar een Groot-Nederland, iets wat bij een republiek Vlaanderen misschien moeilijker zal zijn.
De vraag is natuurlijk of het Koninkrijk der Nederlanden nog zal bestaan wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt, aangezien een redelijk deel in het Koninkrijk er vanaf wil.
ik ben, voor een deel akkoord. maar die laatste 2 landen zijn kolonies. Nederlanders hebben daar ongewild van de bevolking de plak gaan zwaaien. Zij hebben recht op een zelfbestuur. meer zelfs op een schadevergoeding van de Nederlanden
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2005, 15:30   #39
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Is er veel verschil tussen de tweede en derde keuze?

In elk geval een confederaal België is uitgesloten, omdat:

- nergens ter wereld confederale staten bestaan
- een confederatie nationale soevereiniteit vooronderstelt waarna er soevereiniteitsoverdracht gebeurt
- het "Vlaams Kartel" een bende mossels is dat 30 jaar geleden al eens alle Vlaamse troeven uit handen heeft gegeven (Egmont-pact).

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 19 oktober 2005 om 15:31.
Volksstormer is offline  
Oud 19 oktober 2005, 19:55   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
nergens ter wereld confederale staten bestaan
Servië-Montenegro
Jaani_Dushman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be