Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2017, 21:26   #1
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard Toch allahu akhbar in Marseille ?

Je weet wel, dat witte busje dat moedwillig is ingereden op mensen die stonden te wachten aan bushokjes. Toch weer een dode.

Al snel in de media berichten dat het niks met terreur te maken had, maar om een psychiatrisch geval ging dat enkel gekend was bij de politie voor diefstal en drugs (so what ?).

Een mens zit dan stilletjes te hopen dat het om ene Laurent Dubois of zo zou gaan, kwestie van alle twijfel te kunnen uit sluiten.

Maar rara, wat is de naam van de bestuurder daadwerkelijk ? Idriss Hamadene. Ik zet het maar in het vet, op DS of DM zal je het wschl niet te lezen vinden immers...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 24 augustus 2017, 05:49   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Bron ? (En kom niet af met chaudfontaine)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
Oud 24 augustus 2017, 06:40   #3
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bron ? (En kom niet af met chaudfontaine)
https://www.suavelos.eu/marseille-id...sieurs-blesses
Mindset is offline  
Oud 24 augustus 2017, 07:35   #4
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Gisteren was er een auto-ongeluk in Molenbeek. Een auto bestuurd door een blonde blanke vrouw in korte rokchauffeur, weigerde voorrang van rechts te verlenen en reed een andere wagen aan. Daarin zat een zekere Mohammed ben Ahmed Ibn Saïd Al Mohammad. De politie moest tussenkomen, de vrouw weigerde immers haar wagen te verlaten om de nodige vaststellingen doen, wat ik best begrijp.

Al-Mohammad werd verdacht van poging tot verkrachting en aangehouden door de politie. Hij werd vrijgelaten toen uit het onderzoek bleek dat zijn wagen een lijkwagen was, en dat hij niet de chauffeur was, hij lag immers achteraan.
Het parket sluit een poging tot terroristische aanslag evenwel niet uit, met Moslims weet je maar nooit.

De vrouw werd door de psychologische cel van de politie opgevangen.

Islam is vrede.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 augustus 2017 om 07:36.
Bad Attila is offline  
Oud 24 augustus 2017, 07:57   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Gisteren was er een auto-ongeluk in Molenbeek. Een auto bestuurd door een blonde blanke vrouw in korte rokchauffeur, weigerde voorrang van rechts te verlenen en reed een andere wagen aan. Daarin zat een zekere Mohammed ben Ahmed Ibn Saïd Al Mohammad. De politie moest tussenkomen, de vrouw weigerde immers haar wagen te verlaten om de nodige vaststellingen doen, wat ik best begrijp.

Al-Mohammad werd verdacht van poging tot verkrachting en aangehouden door de politie. Hij werd vrijgelaten toen uit het onderzoek bleek dat zijn wagen een lijkwagen was, en dat hij niet de chauffeur was, hij lag immers achteraan.
Het parket sluit een poging tot terroristische aanslag evenwel niet uit, met Moslims weet je maar nooit.

De vrouw werd door de psychologische cel van de politie opgevangen.

Islam is vrede.
Als je weet dat bij ongevallen in dergelijke buurten er meteen een twintigtal "ooggetuigen" klaar staan om de islamiet bij te staan zou ik als blonde kortgerokte vrouw ook niet uit mijn wagen komen. Islamieten zijn trouwens, ook dood, niet te vertrouwen.
Skobelev is offline  
Oud 24 augustus 2017, 08:37   #6
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je weet dat bij ongevallen in dergelijke buurten er meteen een twintigtal "ooggetuigen" klaar staan om de islamiet bij te staan zou ik als blonde kortgerokte vrouw ook niet uit mijn wagen komen. Islamieten zijn trouwens, ook dood, niet te vertrouwen.
LOL
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 24 augustus 2017, 08:51   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je weet dat bij ongevallen in dergelijke buurten er meteen een twintigtal "ooggetuigen" klaar staan om de islamiet bij te staan zou ik als blonde kortgerokte vrouw ook niet uit mijn wagen komen. Islamieten zijn trouwens, ook dood, niet te vertrouwen.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 24 augustus 2017, 14:54   #8
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Al snel in de media berichten dat het niks met terreur te maken had, maar om een psychiatrisch geval ging dat enkel gekend was bij de politie voor diefstal en drugs (so what ?).

Waar heb je dat nu weer vandaan gefantaseerd? Overal werd gezegd dat het wel degelijk moedwillig was maar dat het motief nog niet vaststond.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VRT
“Het was duidelijk een opzettelijke daad. Maar de man is niet bekend bij de inlichtingendiensten, dus niemand wil het over terrorisme hebben. Het motief van de dader is nog niet bekend, ”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VTM
"Er is geen enkel element dat op dit moment aantoont dat het om een terreurdaad zou gaan", aldus de procureur aan AFP.

"We hebben bij de dader een brief gevonden die verband had met een psychiatrisch ziekenhuis, en we oriënteren ons dan ook eerder in die richting."
Klein Licht is offline  
Oud 24 augustus 2017, 15:00   #9
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waar heb je dat nu weer vandaan gefantaseerd? Overal werd gezegd dat het wel degelijk moedwillig was maar dat het motief nog niet vaststond.
De Franse media vertellen andere dingen... (La Provence bijv.)

Het is gelukkig niet nodig om te fantaseren wanneer het moslimterrorisme betreft
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 24 augustus 2017, 15:07   #10
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waar heb je dat nu weer vandaan gefantaseerd? Overal werd gezegd dat het wel degelijk moedwillig was maar dat het motief nog niet vaststond.
Als ze op voorhand al zeggen Dat de dader iemand met psychische problemen betreft suggereren ze dat die person gehandeld heeft door onweerstaanbare drang en dus geen schuld heeft.
Nu concreet betreft het wel degelijk een moslim. Ik zie niet waarom een dader met terroristische motieven niet iemand zou kunnen zijn met psychiatrische problemen.
Mindset is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:02   #11
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De Franse media vertellen andere dingen... (La Provence bijv.)

Het is gelukkig niet nodig om te fantaseren wanneer het moslimterrorisme betreft
La Provence zegt anders gewoon hetzelfde hoor

http://www.laprovence.com/article/fa...perplexes.html

"Het is nog te vroeg om het te zeggen" is blijkbaar niet aanvaardbaar meer voor de moderne bingewatchende mens die gewoon is om op het einde van de aflevering te horen wie de moordenaar is
Klein Licht is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:07   #12
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
La Provence zegt anders gewoon hetzelfde hoor

http://www.laprovence.com/article/fa...perplexes.html

"Het is nog te vroeg om het te zeggen" is blijkbaar niet aanvaardbaar meer voor de moderne bingewatchende mens die gewoon is om op het einde van de aflevering te horen wie de moordenaar is
Wat heb ik er volgens jou dan allemaal wel bij gefantaseerd ?

Gekend bij de politie voor diefstal en drugs, psychiatrische context, ... allemaal gelezen op site van La Provence de dag van de feiten.

De moslimnaam kwam pas een paar dagen later...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:07   #13
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Als ze op voorhand al zeggen Dat de dader iemand met psychische problemen betreft suggereren ze dat die person gehandeld heeft door onweerstaanbare drang en dus geen schuld heeft.
Nu concreet betreft het wel degelijk een moslim. Ik zie niet waarom een dader met terroristische motieven niet iemand zou kunnen zijn met psychiatrische problemen.
Moeten ze dan verzwijgen dat het een psychiatrisch patient is? Waarom?

Als u denkt dat iedereen die eens bij een psychiater op bezoek geweest is automatisch onschuldig zou zijn aan latere misdrijven, zou ik mezelf eens goed na laten kijken
Klein Licht is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:11   #14
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wat heb ik er volgens jou dan allemaal wel bij gefantaseerd ?

Gekend bij de politie voor diefstal en drugs, psychiatrische context, ... allemaal gelezen op site van La Provence de dag van de feiten.
Kan u het artikel dan even linken waarin ze zeggen zeker te zijn dat het niks met terreur te maken had?
Klein Licht is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:15   #15
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Kan u het artikel dan even linken waarin ze zeggen zeker te zijn dat het niks met terreur te maken had?
Ah, gaat het daar over ?

Dat staat zelfs in de links die je zelf aan bracht van de vrt en vtm.

De botslim wordt enkel in verdenking gesteld voor moord, niet voor terrorisme. Volstaat dat ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:30   #16
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat staat zelfs in de links die je zelf aan bracht van de vrt en vtm.
Heb je het dan over "het motief is nog niet gekend" of eerder over "op dit moment is er geen enkel element dat aantoont dat het om een terreurdaad zou gaan"?

Volgens mij wijst dit eerder op een probleem met begijpend lezen dan op een reusachtig complot
Klein Licht is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:31   #17
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Jazeker. Waarom willen ze niet in een kist begraven worden denk je ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 24 augustus 2017, 16:53   #18
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Heb je het dan over "het motief is nog niet gekend" of eerder over "op dit moment is er geen enkel element dat aantoont dat het om een terreurdaad zou gaan"?

Volgens mij wijst dit eerder op een probleem met begijpend lezen dan op een reusachtig complot
Waar heb ik het over een reusachtig complot ?

Wat zou het motief kunnen zijn volgens jou ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 24 augustus 2017, 17:28   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jazeker. Waarom willen ze niet in een kist begraven worden denk je ?
Wat heeft dat met het vertrouwen van een dode te maken?
TheFourHorsemen is offline  
Oud 24 augustus 2017, 18:02   #20
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Moeten ze dan verzwijgen dat het een psychiatrisch patient is? Waarom?

Als u denkt dat iedereen die eens bij een psychiater op bezoek geweest is automatisch onschuldig zou zijn aan latere misdrijven, zou ik mezelf eens goed na laten kijken
Op uw eerste vraag: Née. Maar waarom verzwijgen ze dat het een moslim is? Psychische problemen nemen terroristische motieven niet wet..

We weten goed genoeg waartoe bepaalde advocaten in staat zijn: Vrijspraak verkrijgen door ontoerekeningsvatbaarheid in te roepen.

'latere misdrijven'? Dat heb ik niet gezegd. Eerder misdaad en geestesgesteldheid parallel.
Mindset is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be