Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2024, 16:34   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard Wijkagenten hebben tijd te veel

Die wijkagent deed gedurende jaren 108 illegale opzoekingen per dag. Als die 35 uren per week zou werken dan zitten we aan bijna 20 opzoekingen per uur. In feite deed die man dus niks anders dan zich bezig houden met vanalles behalve met de taken waarvoor hij is aangeworven zie betaald.

En dan maar alle dagen die zever horen ze bij de politie onderbemand zijn.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03...databank-vero/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 16:35   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.439
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Op zijn minst kan je die man bekwaam noemen in opzoekwerk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 19:41   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Heeft hij aanslagen of ander geweld voorkomen ? Daarover staat niets in het artikel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 23:06   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Heeft hij aanslagen of ander geweld voorkomen ? Daarover staat niets in het artikel.
Nee maar hij weet wel alles over het strafblad van zijne gebuur en met wie zijn buurvrouw allemaal te doen heeft gehad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 09:31   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die wijkagent deed gedurende jaren 108 illegale opzoekingen per dag. Als die 35 uren per week zou werken dan zitten we aan bijna 20 opzoekingen per uur. In feite deed die man dus niks anders dan zich bezig houden met vanalles behalve met de taken waarvoor hij is aangeworven zie betaald.

En dan maar alle dagen die zever horen ze bij de politie onderbemand zijn.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03...databank-vero/
Net wat ik ook dacht toen ik het bericht las.

Er was verontwaardiging over het feit dat hij onterecht allerlei dingen opzocht maar (in het bericht dat ik las althans) er werd met geen woord gerept over hoeveel tijd er dan eigenlijk nog over bleef om het 'gewone' politiewerk te doen.

En hij krijgt dan 'opschorting van straf'.

Kortom: 20 maanden lang illegaal allerlei opzoekingen verrichten, geen probleem.
Gedurende die 20 maanden dus ook niet doen waarvoor je betaald wordt; ook geen probleem.

Ik ga eens horen of ze bij de flikken geen volk meer nodig hebben.
Goei jobke daar precies...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 10:00   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Net wat ik ook dacht toen ik het bericht las.

Er was verontwaardiging over het feit dat hij onterecht allerlei dingen opzocht maar (in het bericht dat ik las althans) er werd met geen woord gerept over hoeveel tijd er dan eigenlijk nog over bleef om het 'gewone' politiewerk te doen.

En hij krijgt dan 'opschorting van straf'.

Kortom: 20 maanden lang illegaal allerlei opzoekingen verrichten, geen probleem.
Gedurende die 20 maanden dus ook niet doen waarvoor je betaald wordt; ook geen probleem.

Ik ga eens horen of ze bij de flikken geen volk meer nodig hebben.
Goei jobke daar precies...
och dit is nog niks, ik weet niet of je er nu nog mee zou wegkomen, maar wij hadden hier nog ne veldwachter, nu bestaat dat niet meer, dus die gast werd bij de flikken in het korps opgenomen. Pas op zo ne veldwachter, die had politionele bevoegdheid, ne matrak en nen blaffer (stropers zijn ook gewapend he)

Nu ipv op zijn mobilette door het veld rond te karren, moest die dan permanentie doen in het lokale politie kantoor als wijkagent. Als ge dan iets nodig had , dan belde je aan bij de gemeente ambtenaar, en die wist u dan te zeggen in welke cafe je het best kon gaan zoeken.

af en toe reed m ook nog eens patrouile met zijn mobilet, maar als dat in den achternoen was had ik hem niet willen zien blazen om eerlijk te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 10:17   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
och dit is nog niks, ik weet niet of je er nu nog mee zou wegkomen, maar wij hadden hier nog ne veldwachter, nu bestaat dat niet meer, dus die gast werd bij de flikken in het korps opgenomen. Pas op zo ne veldwachter, die had politionele bevoegdheid, ne matrak en nen blaffer (stropers zijn ook gewapend he)

Nu ipv op zijn mobilette door het veld rond te karren, moest die dan permanentie doen in het lokale politie kantoor als wijkagent. Als ge dan iets nodig had , dan belde je aan bij de gemeente ambtenaar, en die wist u dan te zeggen in welke cafe je het best kon gaan zoeken.

af en toe reed m ook nog eens patrouile met zijn mobilet, maar als dat in den achternoen was had ik hem niet willen zien blazen om eerlijk te zijn.
Veldwachters... waar is de tijd.

Ik heb er hier ooit nog eentje gekend toen ik heel jong was en dat was omdat die samen met mijn grootvader altijd vogeltjes ging vangen.
Hij gaf ook altijd de beste prijs voor kievitseieren.

In die tijd was de veldwachter nog uw beste vriend als ge zelf de stroperij hoog in het vaandel droeg.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 11:49   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Veldwachters... waar is de tijd.

Ik heb er hier ooit nog eentje gekend toen ik heel jong was en dat was omdat die samen met mijn grootvader altijd vogeltjes ging vangen.
Hij gaf ook altijd de beste prijs voor kievitseieren.

In die tijd was de veldwachter nog uw beste vriend als ge zelf de stroperij hoog in het vaandel droeg.
Ja daar zou ik van die van ons ook niet van geschroken zijn , mocht die hem daarmee bezig hebben gehouden.

Die vent was ook wel ok, ik kende die ook goed via mijn grootvader. M.a.w ge moest wel oppassen en boete zou je niet gekregen hebben, maar een gesprekske met der alte was wel een zekerheid geweest.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 12:44   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
och dit is nog niks, ik weet niet of je er nu nog mee zou wegkomen, maar wij hadden hier nog ne veldwachter, nu bestaat dat niet meer, dus die gast werd bij de flikken in het korps opgenomen. Pas op zo ne veldwachter, die had politionele bevoegdheid, ne matrak en nen blaffer (stropers zijn ook gewapend he)

Nu ipv op zijn mobilette door het veld rond te karren, moest die dan permanentie doen in het lokale politie kantoor als wijkagent. Als ge dan iets nodig had , dan belde je aan bij de gemeente ambtenaar, en die wist u dan te zeggen in welke cafe je het best kon gaan zoeken.

af en toe reed m ook nog eens patrouile met zijn mobilet, maar als dat in den achternoen was had ik hem niet willen zien blazen om eerlijk te zijn.
Ik herinner me nog dat we tijdens de jaren 60 met mijn ouders in ons kevertje bij de grootouders gingen in haspengouw. Ik herinner me dat de Rijkswachters toen gewoon met hun VW Camionette voor de deur van het café stonden. Die mannen zaten toen gewoon aan de toog en dronken heus geen chocomelk. Niemand stoorde zich daaraan of stelde zich daar vragen bij.
Andere tijden

Bij de gemeentepolitie en ook wel bij het leger werd je destijds als je het al niet was sowieso Alcoholist.
Tijdens mijn legerdienst in Duitsland werden die (onder)officieren iedere dag strontzat naar huis gebracht door een milicien chauffeur van wacht

Er werd destijds wat afgezopen tijdens het werk En vergeet dan ook nog niet de bouwsector

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 maart 2024 om 13:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 14:00   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik herinner me nog dat we tijdens de jaren 60 met mijn ouders in ons kevertje bij de grootouders gingen in haspengouw. Ik herinner me dat de Rijkswachters toen gewoon met hun VW Camionette voor de deur van het café stonden. Die mannen zaten toen gewoon aan de toog en dronken heus geen chocomelk. Niemand stoorde zich daaraan of stelde zich daar vragen bij.
Andere tijden

Bij de gemeentepolitie en ook wel bij het leger werd je destijds als je het al niet was sowieso Alcoholist.
Tijdens mijn legerdienst in Duitsland werden die (onder)officieren iedere dag strontzat naar huis gebracht door een milicien chauffeur van wacht

Er werd destijds wat afgezopen tijdens het werk En vergeet dan ook nog niet de bouwsector
Ik had een buur, als er werken waren gaf hij die mannen standaard nen bak bier, als er dan iets moest aangepast worden of hij kon ne kruiwagen klinkers of iets anders bezigen "verdween" dat ook wel.

ik heb het zelf ook nog meegemaakt dat we s middags een pint konden drinken bij ons eten. (en op training werd er gewoon een fles rooie en witte op tafel gezet, ge zat dan met een oog open tegen dat het 2 uur was... )

ik heb dat trouwens nooit gesnapt dat er in een productie afdeling toegelaten werd dat er alcohol geconsuminderd werd. Dat is nuchter al gevaarlijk genoeg. Ge moest daar ogen op uw gat hebben gewoon om u te verplaatsen, laat staan dat ge daar naast ne lasercutter of plooibank moest staan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 14:14   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.439
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn eerste vakantiejob,aluminium ramen, deuren en veranda's plaatsen, juli 1987.
Eerste dagtaak om 6u00, de bakken juppie uit de frigo in de camionnetten zetten (4 teams) Elks ne bak, behalve die van de baas, daar mochten er 2 in.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 maart 2024 om 14:16.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 06:18   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had een buur, als er werken waren gaf hij die mannen standaard nen bak bier, als er dan iets moest aangepast worden of hij kon ne kruiwagen klinkers of iets anders bezigen "verdween" dat ook wel.

ik heb het zelf ook nog meegemaakt dat we s middags een pint konden drinken bij ons eten. (en op training werd er gewoon een fles rooie en witte op tafel gezet, ge zat dan met een oog open tegen dat het 2 uur was... )

ik heb dat trouwens nooit gesnapt dat er in een productie afdeling toegelaten werd dat er alcohol geconsuminderd werd. Dat is nuchter al gevaarlijk genoeg. Ge moest daar ogen op uw gat hebben gewoon om u te verplaatsen, laat staan dat ge daar naast ne lasercutter of plooibank moest staan.
Iedereen wat op leeftijd heeft dat mogen meemaken. De jaren 50 tot ongeveer 90 waren idd heel anders.

Ondanks heb ik er niet zelden heimwee naar naar die tijden alles nog kon en mocht. Je was op vele vlakken een pak vrijer. Feit is wel we toen nog niet al die zorgen hadden met dat schorremorie van buiten de grenzen

Iedereen kende iedereen. Stak ik als jongere iets uit was er altijd wel iemand die wist wie ik was

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 maart 2024 om 06:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 15:02   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn eerste vakantiejob,aluminium ramen, deuren en veranda's plaatsen, juli 1987.
Eerste dagtaak om 6u00, de bakken juppie uit de frigo in de camionnetten zetten (4 teams) Elks ne bak, behalve die van de baas, daar mochten er 2 in.
Dat ken ik.
Ik werkte begin jaren 90 eens een paar maanden bij een aannemer als metser/diender.

De eigenaar van de woning die we aan't bouwen waren kwam rond 10u op de werf langs met nen bak bier zodat we 'na de uren een pintje konden drinken'.

We stonden met 4 man (den baas, 2 metsers en ikzelf) op die werf te werken en tegen dat de werkdag om was (pakweg 17u), was die bak leeg...
Geen pintje meer 'na de uren dus'...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 15:02   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Trouwens: dat huis staat er nog steeds dus zo'n ramp zal het wel niet geweest zijn.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 05:35   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Trouwens: dat huis staat er nog steeds dus zo'n ramp zal het wel niet geweest zijn.

Er werd toen nog niet van alles en nog wat een drama gemaakt zoals vandaag de dag
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 06:43   #16
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
och dit is nog niks, ik weet niet of je er nu nog mee zou wegkomen, maar wij hadden hier nog ne veldwachter, nu bestaat dat niet meer, dus die gast werd bij de flikken in het korps opgenomen. Pas op zo ne veldwachter, die had politionele bevoegdheid, ne matrak en nen blaffer (stropers zijn ook gewapend he)

Nu ipv op zijn mobilette door het veld rond te karren, moest die dan permanentie doen in het lokale politie kantoor als wijkagent. Als ge dan iets nodig had , dan belde je aan bij de gemeente ambtenaar, en die wist u dan te zeggen in welke cafe je het best kon gaan zoeken.

af en toe reed m ook nog eens patrouile met zijn mobilet, maar als dat in den achternoen was had ik hem niet willen zien blazen om eerlijk te zijn.
Wist ge dat de veldwachters hulpofficier van de Procureur des Konings waren.
Die konden rechtstreeks een proces-verbaal opmaken.
Een politieagent maakt een verslag, het was de commissaris die het proces verbaal opmaakte.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 07:04   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Wist ge dat de veldwachters hulpofficier van de Procureur des Konings waren.
Die konden rechtstreeks een proces-verbaal opmaken.
Een politieagent maakt een verslag, het was de commissaris die het proces verbaal opmaakte.
Dat waren destijds meer dan goede baantjes
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 07:20   #18
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat waren destijds meer dan goede baantjes
Ook de boswachters op de provinciale domeinen hadden die politionele bevoegdheid, die stelden een PV op en dat ging naar de PdK.
De boswachter hield ook het wildbestand in de gaten.

Tegenwoordig zijn die boswachters meer natuurgids voor scholen, ze dragen zelfs geen wapens meer.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 07:43   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ook de boswachters op de provinciale domeinen hadden die politionele bevoegdheid, die stelden een PV op en dat ging naar de PdK.
De boswachter hield ook het wildbestand in de gaten.

Tegenwoordig zijn die boswachters meer natuurgids voor scholen, ze dragen zelfs geen wapens meer.
Vroeger werd er ook veel meer gesmokkeld, in de grensstreek bvb werden hele kudden koeien de grens over gebracht, dat bracht veel op dus die gasten waren ook gewapend (zeker kort na de oorlog toen er nog van alles rondslingerde)

Stropers idem , ik denk niet dat dat nu nog veel gedaan wordt, tenzij misschien reeen, dat is weer iets dat interresant, is, maar uw vel gaan riskeren voor een half mixomatoos konijn, ... dat is niet meer van dezen tijd he.

Vroeger reden die jagers / boswachters ook gewoon op hun velo door het bos met hun tweeloop van achter op de rug, Dat was hier heel gewoon, niemand keek daar van op. Ge moet nu eens met iets dat van ver op een geweer trekt in uwn hof staan, ze steken u direct in den bak.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 08:11   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.439
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Stropen gebeurd terug meer en meer, ook voor zo'n half uitgemergeld konijn.

Ik rijd nu -week- dagelijks met de ligfiets langs/door het Laarbeekbos. Nu valt het op, wegens gebrek aan bladeren aan de bomen en struiken, maar de wannabe gecamoufleerde Decathlon tenten en de hoopjes huis/grof vuil aan de wegkant zijn veelzeggend.

Ik ben donderdag laatstleden via de Schapenweg daar gereden (had tijd over, en wou eens een andere route proberen). Ik voelde me precies in de een of andere bidonville. Niet in een park aan de rand van een stad in de EU.

Ik was nog vergeten te melden dat er een draadijzeren strop aan mijn ackerman hing toen ik het fietspad op reed aan de Romeinsesteenweg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 maart 2024 om 08:25.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be