Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2024, 13:47   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard VLD peiling naar peiling omlaag. Dat wordt een flink pak electorale slaag

De N-VA haalt bijna drie keer zoveel stemmen als de de VLD. Het Vlaams Belang een pak meer dan drie keer zoveel.....Volgens de peilingen.

Dat wordt lachen de volgende verkiezingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 13:52   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA haalt bijna drie keer zoveel stemmen als de de VLD. Het Vlaams Belang een pak meer dan drie keer zoveel.....Volgens de peilingen.

Dat wordt lachen de volgende verkiezingen.
pas op, ze zijn wel met 0,7% gestegen (van 7,3 naar 8%) volgens die laatste peiling
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 13:57   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
pas op, ze zijn wel met 0,7% gestegen (van 7,3 naar 8%) volgens die laatste peiling
Het Vlaams Belang scoort meer dan drie keer zoveel.

De VLD fanclub heeft geen reden om een grote Muyle open te trekken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 16:57   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard Open VLD verliest helft zetels in Knack-peiling

Open VLD verliest helft zetels in Knack-peiling
In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...00097eaa8&ei=8


In een peiling van het weekblad Knack verliest Open VLD op 9 juni de helft van haar zetels. In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.

Op iets meer dan drie maanden voor de verkiezingen van 9 juni stranden de liberalen op 8 procent, een verlies van meer dan 5 procentpunt in vergelijking met de stembusgang van 2019. De Open VLD zou daarmee de kleinste partij van Vlaanderen worden.

Vooral in Antwerpen, met minister van Justitie Paul Van Tigchelt en partijvoorzitter Tom Ongena als lijsttrekkers, oogt de peiling pover. De liberalen zouden er 4 procent halen en dus onder de kiesdrempel blijven. In de andere provincies zou de kiesdrempel wel binnen bereik zijn, al zijn de cijfers ook daar niet denderend. In Oost-Vlaanderen, waar premier De Croo de lijst trekt, zou de partij 9 procent halen en terugvallen tot 1 zetel in de Kamer, terwijl het er nu 4 zijn. In het Vlaams Parlement zou het aantal zetels gehalveerd worden tot 2.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 februari 2024 om 17:10.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 17:01   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Open VLD verliest helft zetels in Knack-peiling

In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...00097eaa8&ei=8


In een peiling van het weekblad Knack verliest Open VLD op 9 juni de helft van haar zetels. In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.

Op iets meer dan drie maanden voor de verkiezingen van 9 juni stranden de liberalen op 8 procent, een verlies van meer dan 5 procentpunt in vergelijking met de stembusgang van 2019. De Open VLD zou daarmee de kleinste partij van Vlaanderen worden.

Vooral in Antwerpen, met minister van Justitie Paul Van Tigchelt en partijvoorzitter Tom Ongena als lijsttrekkers, oogt de peiling pover. De liberalen zouden er 4 procent halen en dus onder de kiesdrempel blijven. In de andere provincies zou de kiesdrempel wel binnen bereik zijn, al zijn de cijfers ook daar niet denderend. In Oost-Vlaanderen, waar premier De Croo de lijst trekt, zou de partij 9 procent halen en terugvallen tot 1 zetel in de Kamer, terwijl het er nu 4 zijn. In het Vlaams Parlement zou het aantal zetels gehalveerd worden tot 2.
De enige kieskring waar ze nog iet of wat stemmen kunnen rapen, is Oost-Vlaanderen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 17:08   #6
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA haalt bijna drie keer zoveel stemmen als de de VLD. Het Vlaams Belang een pak meer dan drie keer zoveel.....Volgens de peilingen.

Dat wordt lachen de volgende verkiezingen.
Vivaldi werkt?

Vivaldi doet zijn werk in de peilingen

Decr00 moet met vivaldi wel nog zijn eindsprint inzetten

Maar is al een tijd in de verzuring aan het rijden door de zware bergen die hij niet aankon

Bergen van categorie 1 zoals pensioenhervorming fiscale hervorming arbeidsmarkt begroting..... moet ik doorgaan?
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 21 februari 2024 om 17:09.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 17:13   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA haalt bijna drie keer zoveel stemmen als de de VLD. Het Vlaams Belang een pak meer dan drie keer zoveel.....Volgens de peilingen.

Dat wordt lachen de volgende verkiezingen.
Voor het VB zal het lachen zijn.
De anderen zullen groen lachen.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 18:35   #8
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor het VB zal het lachen zijn.
De anderen zullen groen lachen.
Ook extra zetel winst als ovld in een provinciale de kiesdrempel niet haalt
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 19:14   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De enige kieskring waar ze nog iet of wat stemmen kunnen rapen, is Oost-Vlaanderen.
Waar is de tijd dat de blauwe snullen El Kaouakibi in de electorale strijd gooiden in Antwerpen....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 22:52   #10
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

‘In de laatste peiling haalt Open Vld in Antwerpen mogelijk geen enkele zetel meer. Dat wordt wel heel pijnlijk’

Stavros Kelepouris en Bart Eeckhout fileren elke dinsdag de politiek in onze podcast ‘Lopende zaken’. Bron: DM
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 22:53   #11
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

En in Turnhout hadden ze ook maar 1 zetel en dat worden er waarschijnlijk ook 0, zero
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 14:44   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Dat pak slaag zal De Croo niet aan zijn hartje laten komen. Na zijn "beste speech" ooit waarin hij nadrukkelijk aan het solliciteren was naar een internationaal postje, zet hij die ambitie nog wat kracht bij door nog 200 miljoen euro extra tegen zijn sollicitatieprocedure te gooien. Alexander zijn carriere mag wel wat kosten aan de belastingbetaler nietwaar.

https://www.hln.be/binnenland/federa...rden~a9886808/

Elke werkende Belg mag nog eens 40 euro uit zijn portefeuille halen voor dat krapuul zijn volgende postje
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 15:48   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat pak slaag zal De Croo niet aan zijn hartje laten komen. Na zijn "beste speech" ooit waarin hij nadrukkelijk aan het solliciteren was naar een internationaal postje, zet hij die ambitie nog wat kracht bij door nog 200 miljoen euro extra tegen zijn sollicitatieprocedure te gooien. Alexander zijn carriere mag wel wat kosten aan de belastingbetaler nietwaar.

https://www.hln.be/binnenland/federa...rden~a9886808/

Elke werkende Belg mag nog eens 40 euro uit zijn portefeuille halen voor dat krapuul zijn volgende postje
het zou mij ook niet verwonderen dat hij als tegenprestatie een EU-jobke is beloofd.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 16:18   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het zou mij ook niet verwonderen dat hij als tegenprestatie een EU-jobke is beloofd.
Eerlijk gezegd, ik vrees ervoor. Ik denk dat hij dat nog ergens hoopt, maar 't zit niet mee. Vandaar dat hij ermee zwiert.

Michel had het voordeel van aan de goede kant van de geschiedenis kunnen gaan te staan en de kont van Macron te likken toen die dat nodig had. Maar De Croo, ik weet niet of er iemand hem als dweil ergens kan gebruiken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 16:32   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik vrees ervoor. Ik denk dat hij dat nog ergens hoopt, maar 't zit niet mee. Vandaar dat hij ermee zwiert.

Michel had het voordeel van aan de goede kant van de geschiedenis kunnen gaan te staan en de kont van Macron te likken toen die dat nodig had. Maar De Croo, ik weet niet of er iemand hem als dweil ergens kan gebruiken.
die andere dweil vd EU-commissie misschien, hier gezellig samen op de trein naar Kiev :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_20240228_115141.png‎
Bekeken: 8
Grootte:  759,1 KB
ID: 119309  

__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 februari 2024 om 16:50.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 17:12   #16
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Ik kom weinig tussen in poltieke discussies omdat ik er weinig interesse voor heb. Als echte donkerblauwe liberaal zie ik niets of niemand in de politiek die nog echt liberaal is. Dus ja als ze verdwijnen naar de diepte dan hebben ze het zelf al enkele decennia gezocht.
Waarschijnlijk zal ik nog op de pseudo liberale VLD stemmen zonder enkele overtuiging. Stemmen op etiket, niet op de inhoud.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 17:22   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik kom weinig tussen in poltieke discussies omdat ik er weinig interesse voor heb. Als echte donkerblauwe liberaal zie ik niets of niemand in de politiek die nog echt liberaal is. Dus ja als ze verdwijnen naar de diepte dan hebben ze het zelf al enkele decennia gezocht.
Waarschijnlijk zal ik nog op de pseudo liberale VLD stemmen zonder enkele overtuiging. Stemmen op etiket, niet op de inhoud.
voor hen maakt dat geen verschil, hoor.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 17:57   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die andere dweil vd EU-commissie misschien, hier gezellig samen op de trein naar Kiev :
Sympathiek vrouwtje !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be