Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2006, 10:27   #21
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Minstens toch een verdubbeling...
bijna niks×2 is nog altijd bijna niks.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 10:31   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Het is een feit dat het priesterambt, omwille van diverse redenen (celibaat, een relatief laag loon, geen mogelijkheid om carrière te maken, ...) niet echt aantrekkelijk is.
een onvoorwaardelijk basisinkomen toegekend door het ministerie van justitie ten bedrage van ongeveer 1200 euro in de maand plus ancieniteit plus de gemeente is verplicht je volledig gratis een huis ( pastorij ) te geven - meestal ook nog een meid erbij - is dat onaantrekkelijk ?

verder hoeven ze zich van hun verplichtingen niet veel aan te trekken zolang ze hun aftandse liturgie maar prevelen.
Ik heb de pastoor hier in mijn dorp al eens verweten dat hij eigenlijk betaald krijgt voor het werk dat ik verdomme doe. Gisterennacht zat hier nog een arme die thuiskwam van zijn werk en een ander slot op de deur had vanwege een deurwaarder en dus onderkomen voor de nacht zocht. Denkt ge dat die bij de kleinburgerlijke meneer pastoor op dat uur ( of op eender welk uur ) terecht kan ? Het enige dat die vent doet is de eredienst verzorgen voor een paar zg vrome oudjes die bang zijn van vreemdelingen en iedereen die niet beantwoord aan hunj oubakken kleinburgerlijk verwachtingspatroon. Als hij het bovendien zou beseffen zou hij hen er niet op durven wijzen uit vrees om ook de laatste zes kerkgangers buiten te jagen daarmee.

Gaat dat lachen worden als die ouwe sassen binnenkort een congolese pastoor gaan moeten krijgen bij gebrek aan roepingen hier bij ons - ik lig al bij voorbaat in een deuk .
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 10:32.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:40   #23
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
een onvoorwaardelijk basisinkomen toegekend door het ministerie van justitie ten bedrage van ongeveer 1200 euro in de maand plus ancieniteit plus de gemeente is verplicht je volledig gratis een huis ( pastorij ) te geven - meestal ook nog een meid erbij - is dat onaantrekkelijk ?
Zoals ik reeds zei, is die vergoeding relatief laag. Uiteraard zijn er beroepen met een lager loon maar wie goed wil verdienen, wordt geen priester. Dat gratis huis zoals jij het noemt, is enkel voor pastoors en niet voor alle priesters. Maar zelfs pastoors krijgen geen gratis huis. Ze mogen het wel kosteloos gebruiken, maar wanneer ze op pensioen gaan, moeten ze het weer afgeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
verder hoeven ze zich van hun verplichtingen niet veel aan te trekken zolang ze hun aftandse liturgie maar prevelen.
Als ik de agenda's van de pastoors uit onze parochiefederatie bekijk, hebben ze heel wat meer te doen dan enkel maar de liturgie te verzorgen. Daarnaast kruipt er ook heel wat werk in het schrijven van een goede homilie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Ik heb de pastoor hier in mijn dorp al eens verweten dat hij eigenlijk betaald krijgt voor het werk dat ik verdomme doe. Gisterennacht zat hier nog een arme die thuiskwam van zijn werk en een ander slot op de deur had vanwege een deurwaarder en dus onderkomen voor de nacht zocht. Denkt ge dat die bij de kleinburgerlijke meneer pastoor op dat uur ( of op eender welk uur ) terecht kan ? Het enige dat die vent doet is de eredienst verzorgen voor een paar zg vrome oudjes die bang zijn van vreemdelingen en iedereen die niet beantwoord aan hunj oubakken kleinburgerlijk verwachtingspatroon. Als hij het bovendien zou beseffen zou hij hen er niet op durven wijzen uit vrees om ook de laatste zes kerkgangers buiten te jagen daarmee.
...
Over die pastoor in uw dorp kan ik niets zeggen, maar de 3 pastoors in mijn gemeente doen zoals ik zei een pak meer dan erediensten verzorgen (wat op zich al een niet te onderschatten taak is).
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 14:37   #24
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataglap Bekijk bericht
Het heeft ongetwijfeld ook te maken met het feit dat je het katholieke geloof bezwaarlijk modern kunt noemen. Ik meende opgevangen te hebben dat de ideologische kern van de Kerk de oorsprong heeft in de 3e eeuw na Christus, en sindsdien niet meer gewijzigd is. Op zich niets mis mee, ware het niet dat onze maatschappij zo geëvolueerd is dat die ideologische kern nu hopeloos verouderd is.
Die ideologische kern van u is voor de rooms-katholiek de absolute en eeuwige waarheid. Veroudering is dus niet aan de orde, net zomin als modernisering.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 16:48   #25
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

hoeveel pristers (katholiek) en preachers (protestant) zijn er die moslims zijn geworden??
iemand een idee?
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 17:44   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Père Samuel, wiens echte naam Samuel Ozdemir is, was vroeger vicaris in Gosselies
Correctie: "Ozdemir" is een familienaam die door de Turkse staat werd opgelegd. 't Is immers de Arameeërs (of Assyriërs, naargelang de naamgeving) verboden in Turkije hun eigen Aramese familienamen te gebruiken op officiële documenten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 17:46   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Indien men vrouwen zou toelaten tot het priesterambt, heb ik daar niets op tegen.
Jezus heeft alleen vrouwen tot het ambt geroepen. Bijgevolg kan de Kerk, die de hoedster is van Jezus' boodschap, geen vrouwen tot het ambt toelaten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 19:08   #28
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
als ik den diene zou tegenkomen:


zou ik het toch eerder op een lopen zetten denk ik.
De koning der vlooien en bedelaars?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 19:27   #29
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Veroudering is dus niet aan de orde, net zomin als modernisering.
Gewoon een stilstaand object wat geen achteruitgang noch vooruitgang kent.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be