Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst?
De islam is een godsdienst 24 52,17%
De islam is geen godsdienst 14 30,43%
Weet het niet 2 4,35%
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet 6 13,04%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2006, 12:46   #21
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Een u geilt op de idealen van een nazi-partij 21-st century....
De idealen van een nazi-partij van de 21ste eeuw ...

Iemand trachtte ooit het fascisme te doorgronden en stelde een lijst op van 14 karakteristtieken: http://www.rense.com/general37/fascism.htm

Ik geef ze hieronder zeer kort weer, in een losse vertaling (beter zou geweest zijn van het geheel te vertalen omdat er nog veel mogelijke vergelijkingspunten te vinden zijn):

1. krachtige eigen symbolen overal en altijd aanwezig
2. minachting voor de rechten van de mens
3. het creëren van een vijandsbeeld; andersdenkenden moeten geëlimineerd worden
4. suprematie van het geweld
5. ongebreideld sexisme, onderdrukking homosexuelen
6. kortwieken van de media
7. obsessie met de veiligheid van de gemeenschap
8. verstrengeling van religie en regering
9. belangen van de zakenwereld en de heersers worden beschermd
10. vakbonden worden onderdrukt
11. minachting voor intellectuelen en kunstenaars, censuur, arrestatie, …
12. obsessie met misdaad en straf; politiemisbruiken aanvaardbaar, ongebreidelde macht van de politie
13. ongebreideld nepotisme en corruptie
14. frauduleuse verkiezingen, manipulatie van de media, …

Ik zou er nog aan willen toevoegen:
- de aanhangers volgen blindelings één leider, die een totale verantwoordelijkheid draagt voor alle aspecten van de samenleving
- de aanhangers kunnen geen kritiek, humor, ironie of sarcasme verdragen

Toeval of niet, maar elk van die eigenschappen vindt men terug in gelijk welke mohammedaanse maatschappij. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat de term “islamofascisme” zo’n verspreiding kent.

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamofascist
http://www.frontpagemag.com/Articles...le.asp?ID=6485
http://www.factbug.org/cgi-bin/a.cgi?a=326295
http://obsidianwings.blogs.com/obsid...someone_d.html
http://markhumphrys.com/islamic.fascism.html
http://www.nationalreview.com/murdock/murdock120302.asp
http://www.danielpipes.org/comments/5948
http://mypetjawa.mu.nu/archives/160981.php

Een google op “islamofascism” levert intussen 502.000 resultaten op.

Sommigen zullen beweren dat “islamofascisme” een nieuw begrip is. Het is wel een nieuw word, maar het concept zelf is intussen zo ongeveer 1300 jaar oud.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 13:00   #22
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Als ik een fascist bent (want dat wilt u eigenlijk zeggen) wat ben jij dan ? een wereldverbeteraar ?!
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 16:34   #23
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als ik een fascist bent (want dat wilt u eigenlijk zeggen) wat ben jij dan ? een wereldverbeteraar ?!
Waarom je zelf aangesproken voelen? Ik heb het niet over jou, maar over de mohammedaanse ideologie.

Ik weet wel wat ik ben: een fervent verdediger van de moderne democratie en van alles waar de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (1948 ) voor staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm

De mohammedaanse ideologie heeft reeds problemen met artikel 1 hiervan:

Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.

Geen dhimmi's?

En dan is er Artikel 2:

Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Kan het nog erger voor de mohammedaanse ideologie?

Misschien wel:

Art 4: geen slaven!
Art 5: geen afgehakte armen of benen
Art 7: iedereen gelijk voor de wet
...

Oei, oei

Art. 16 zegt dat iedereen mag trouwen met wie hij of zij wil ... en dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben!

Nog straffer:

Art. 18 zegt dat iedereen vrijheid heeft van godsdienst, en zelfs de vrijheid om van godsdienst te veranderen!

Ja, m'n beste, voor al die verworvenheden van het Vrije Westen wil ik vechten. Met de pen weliswaar, of vandaag het toetsenbord.

En U?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 7 maart 2006 om 16:35.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 22:12   #24
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Allemaal mooi en goed geschilder,de droom van elke mens op aarde, maar helaas moet ik je teleurstellen dat dit de aarde is ,het harde leven of zeg maar de jungle en niet het paradijs,.
Als je dat hier allemaal toepast krijg je de wereld waarin wij vandaag nu leven namelijk chaos in al zijn vormen, corruptie ,crimminelen die overal lange teentjes hebben,. Wat ik wel wil zeggen is niet dat het westen geen voorbeeld is voor welvaart, integendeel europa is een voorbeeld in veel omstandigheden voor de meeste islamitische landen van vandaag, maar europa kan niet overleven zonder andere beschavingen zelfs is dat onmogelijk ,zonder de concurentie van andere beschavingen kan het westen niet overleven zoals de moslims in hun tijden niet konden overleven zonder concurentie van het westen en dankzij die concurentie hebben de moslims het overleefd in deccenia's,.

De ondergang van europa is niet door de toenemende groei van moslims in europa of de mogelijke dreiging daarvan, twee zaken kunnen tot een ondergang leiden voor europa; ten eerste; de corruptie en de onrechtvaardigheid, ten tweede; milieu vervuiling een geloof mij ik ben geen greenpeace activist maar dit is de realiteit die we onder ogen moeten nemen en niet wat men ons laat geloven het toenemende groei van moslims of de dreiging daarvan ,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 maart 2006 om 22:13.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 08:55   #25
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Allemaal mooi en goed geschilder,de droom van elke mens op aarde, maar helaas moet ik je teleurstellen dat dit de aarde is ,het harde leven of zeg maar de jungle en niet het paradijs,.
Als je dat hier allemaal toepast krijg je de wereld waarin wij vandaag nu leven namelijk chaos in al zijn vormen, corruptie ,crimminelen die overal lange teentjes hebben,. Wat ik wel wil zeggen is niet dat het westen geen voorbeeld is voor welvaart, integendeel europa is een voorbeeld in veel omstandigheden voor de meeste islamitische landen van vandaag, maar europa kan niet overleven zonder andere beschavingen zelfs is dat onmogelijk ,zonder de concurentie van andere beschavingen kan het westen niet overleven zoals de moslims in hun tijden niet konden overleven zonder concurentie van het westen en dankzij die concurentie hebben de moslims het overleefd in deccenia's,.

De ondergang van europa is niet door de toenemende groei van moslims in europa of de mogelijke dreiging daarvan, twee zaken kunnen tot een ondergang leiden voor europa; ten eerste; de corruptie en de onrechtvaardigheid, ten tweede; milieu vervuiling een geloof mij ik ben geen greenpeace activist maar dit is de realiteit die we onder ogen moeten nemen en niet wat men ons laat geloven het toenemende groei van moslims of de dreiging daarvan ,.
Elke maatschappij heeft concurrrenten nodig. Voor Europa zijn dat de VS, India en China. De mohammedaanse wereld hoort daar zeker niet bij, eerder bij de maatschappijen die als een blok aan het been kunnen betiteld worden.

De mohammedaanse maatschappij kent meer corruptie en onrechtvaardigheid dan de Europese, daar moeten we het ook niet van hebben, en de druk op het milieu zal ook niet door de mohammedaanse wereld opgelost worden. Dat zullen de wetenschappers in de vrije wereld wel regelen. Dank u.

De mohammedaanse ideologie is wel degelijk een bedreiging voor de verworvenheden van de westerse maatschappij, zoals daar zijn alle bepalingen van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Dat iemand die onderworpen is aan de mohammedaanse ideologie denkt dat dit niet kan werken -- terwijl hij /zij er toch middenin leeft -- is typerend. Niet? Is het zo moeilijk om te gaan met vrijheid?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 10:44   #26
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Je begint meer en meer op een nazi te lijken....zielig.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 11:13   #27
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

....waarom dat de moslims voor u niet in een maatschappij kunnen behoren is mij een raadsel....
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 17:37   #28
Donaldduck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 55
Standaard

Voor mij niet ,elke godsdienst lul kan voor mij niet in de maatschappij , wie toch een lul wil zijn mag van mij geloven maar doe dat thuis en val de mensen die niet geloven in die sprookjes niet lastig
__________________
If god wanted people to believe in him, why'd he invent logic then?
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 17:49   #29
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De islaam is een godsdienst ook als afwerking van de vorige godsdiensten, maar de joden en de christenen accepteren dat niet,.
Hoe kan een woestijn herder een profeet worden terwijl alle profeten uit de tempel van israel voortkomen?, mja, god de almachtige legt zijn boodschap waar hij wilt of het nu in de zin van de joden en de christenen past of het tegen hun zin is, god de almachtige bepaalt zelf waar hij zijn boodschap neerlegt ,.
De almachtige... OMFG, ziehier de almachtige zijn boodschap... SHUT UP

Er is geen god,
er is enkel goed en slecht.
En als je een god nodig hebt om te weten wat te doen om goed en slecht te doen dan ben je slecht bezig.

Nix is zwart of wit maar... toch
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 17:57   #30
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Als er geen god is, is er ook geen universele moraal, en dus ook geen goed of slecht... er is alleen actie en gevolg binnen sociale structuren waarbinnen men intenties, daden en gevolgen als 'goed' of 'slecht' definieert.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 18:45   #31
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Natuurlijk is Islam een godsdienst, wat een stomme poll
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 01:12   #32
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Je begint meer en meer op een nazi te lijken....zielig.
Loze bewering, beste Li. In de Vrije Wereld moet je beweringen kunnen staven.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 01:18   #33
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
....waarom dat de moslims voor u niet in een maatschappij kunnen behoren is mij een raadsel....
Heb ik me vergist, en toch over "moslims" gesproken? Ik dacht dat ik het stees had over de mohammedaanse ideologie, en in spaarzame gevallen over de slachoffers van die ideologie. Als u dat vertaalt in "moslims" is dat uw goed recht, maar moet je niet bij mij komen aankloppen.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 01:24   #34
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Natuurlijk is Islam een godsdienst, wat een stomme poll
Oi, Duvelke! Lang geleden dat ik nog in de buurt van Moortgat was of is het of

De mohammedaanse leer is niet alleen een godsdient, maar ook een totalitaire ideologie zoals ik hierboven -- dacht ik -- al voldoende heb aangetoond.

De mohammedaans leer regelt niet alleen de "dienst aan een god" maar ook alle zaken op sociaal, economisch, militair, juridisch, hygienisch, persoonlijk, etc. vlak. Onvolkomen weliswaar, waardoor de ontwikkelingsachterstand te verklaren is van de mohammedaanse wereld.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 12:14   #35
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Heb ik me vergist, en toch over "moslims" gesproken? Ik dacht dat ik het stees had over de mohammedaanse ideologie, en in spaarzame gevallen over de slachoffers van die ideologie. Als u dat vertaalt in "moslims" is dat uw goed recht, maar moet je niet bij mij komen aankloppen.
De islaam is een beleving en geen ideologie, de islaam is los van de politiek, tenzij de politiek gestuurd wordt door mannen, maar de islam opzich is geen ideologie zoals u dat hier omschrijft,.
U spreekt wel over moslims als u over ideologie spreekt ,want een ideaal heeft opzich geen voeten een handen om voort te komen, Een als u toch doordrukt dat de islaam een soort politieke ideologie is dan ben je zeker al in de mist doorgegaan , want de islaam is een verplichting die je moet vervullen tussen mens een god, en die leert u de moraal en de spiritualiteit die je moet dragen in je leven, ideaal en politiek is een menselijke nood die hij nodig heeft om zijn/haar leven te schikken naar wens van het nood, als je deze twee verwart krijg je natuurlijk wat er in je kop rondzweeft namelijk angst voor het verliezen van je "waarden" "vrijheid", de islaam kun je beleven een opzich verbiedt je niet om democraat te zijn of het tegengestelde, Politiek is een kleerkast waar je je kleren kunt hangen, godsdienst is een plicht die je moet vervullen tussen mens een god en die je leert de moraal een de spiritualiteit te bekleden. Jouw ideologie zegt u dat u kerk en staat moet bescheiden waarom u nu toch doordringt om godsdienst met politiek te verwarren weet ik niet, de topic zegt is de islaam een godsdienst; mijn antwoord is ja ,waarom u daarin de politiek wilt bij betrekken dat weet ik niet.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 16:42   #36
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De islaam is een beleving en geen ideologie, de islaam is los van de politiek, tenzij de politiek gestuurd wordt door mannen, maar de islam opzich is geen ideologie zoals u dat hier omschrijft,.... ,waarom u daarin de politiek wilt bij betrekken dat weet ik niet.
Problemen met de realiteit?

Van premier Verhofstadt:

,,In zijn Burgermanifest van tien jaar geleden trekt Guy Verhofstadt harder van leer tegen de islam dan de Italiaanse premier Silvio Berlusconi onlangs deed. [snip] Verhofstadt schreef toen: ,,De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (...) Is de zaak-Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?'' Verhofstadt beantwoordt die vraag met een pleidooi voor ,,de moeilijke, aartsmoeilijke weg van de inburgering'' waarin de islamitische immigranten ,,de bij ons geldende levenswijze en waarden'' aanvaarden.,,

http://www.brusselsjournal.com/node/548

Het Gif van de Islam en de Onwil van Slap Links

Spencer kijkt naar theorie en praktijk van de islam en zijn centrale thesis is duidelijk. De islam is niet alleen een onverdraagzame godsdienst maar vooral een boosaardige totalitaire ideologie. Hij draait de islampercepties van de Westerse wereld 180 graden rond zijn as. “Slap links” blijft tegen beter weten in volhouden dat de fanatieke fundamentalisten het probleem zijn en niet de islam. Spencer bewijst dat de ideologie zelf het probleem is, maar dat het grootste deel van de moslims die leer gelukkig niet al te letterlijk neemt omdat de meesten analfabeet zijn, geen klassiek Arabisch kunnen lezen of een andere dan een van de vele Arabische talen spreken.

http://lvb.net/item/2358

In de aanval tegen de islam als ideologie
Iemand beschimpen om zijn godsdienst is wat anders dan hem beschimpen om zijn huidskleur. Een godsdienst is een ideologie, waar je voor kiest of niet; je huid kan je niet kiezen. Misschien een subtiel onderscheid, maar ik vind het belangrijk.

En religies zijn heel gevaarlijk, vind ik, heel onderdrukkend, vooral de islam. Overal in de moslimwereld vind je onderdrukte minderheden. In Pakistan worden christelijke kerken gebombardeerd, in Libië zitten de gevangenissen vol homoseksuelen: dan kan je niet zwijgen, dan moet je de islam aanvallen. [...]

Sommigen misbruiken die islam, en dan moet je in de aanval gaan. Maar evengoed moeten we in de aanval gaan tegen de islam zélf, als ideologie. [...]

De meeste moslims zijn geen bommengooiers, zijn niet geïnteresseerd in de jihad. Ze zijn vrijdagsmoslims, zoals je zondagschristenen hebt. Dat biedt enige hoop.

Hanif Kureishi, geïnterviewd door Mark Schaevers in Humo van 14 februari 2

http://www.expliciet.nl/content/view/46/48/

En wij vinden dat ideologie een term is dat wel een feit bij ons heeft. Het feit dat benoemd is past bij de Islam, om de reden dat de betekenis van de term ideologie in de sociale en culturele wetenschappen een standaardbegrip is om waarden, normen, systemen en wereldbeschouwelijke opvattingen die kenmerkend zijn voor een samenleving, groep of een partij aan te duiden.
In het algemeen wordt de term ideologie gebruikt om een wereldvisie kenbaar te maken. Wij gebruiken deze term om de alomvattende wereldvisie van de Islam duidelijk te maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_islam
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 22:23   #37
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

.....bla bla bla ik riek hier een opvolger van mahdi-wreker-smiley-darwin-wolf of is dat één persoon ??
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 22:31   #38
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Waarom je zelf aangesproken voelen? Ik heb het niet over jou, maar over de mohammedaanse ideologie.

Ik weet wel wat ik ben: een fervent verdediger van de moderne democratie en van alles waar de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (1948 ) voor staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm

De mohammedaanse ideologie heeft reeds problemen met artikel 1 hiervan:

Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.

Geen dhimmi's?

En dan is er Artikel 2:

Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Kan het nog erger voor de mohammedaanse ideologie?

Misschien wel:

Art 4: geen slaven!
Art 5: geen afgehakte armen of benen
Art 7: iedereen gelijk voor de wet
...

Oei, oei

Art. 16 zegt dat iedereen mag trouwen met wie hij of zij wil ... en dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben!

Nog straffer:

Art. 18 zegt dat iedereen vrijheid heeft van godsdienst, en zelfs de vrijheid om van godsdienst te veranderen!

Ja, m'n beste, voor al die verworvenheden van het Vrije Westen wil ik vechten. Met de pen weliswaar, of vandaag het toetsenbord.

En U?
Just ik ook en hopelijk blijft het alleen met het toetsenbord nodig en verder niet. Hoewel de islam kennende...... zij heben blijkbaar aan een toetsenbord niet genoeg. Blijkbaar kunnen ze het niet winnen ervan en hebben ze andere wapens nodig om hun argumenten te verduidelijken.
Zebben veel schrik voor een toetsen bord en een paar pennetrekjes.
Just klein kinder die nie kunne winnen: die beginnen ook te bléte en mee van alles te smijten.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 09:44   #39
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
.....bla bla bla ik riek hier een opvolger van mahdi-wreker-smiley-darwin-wolf of is dat één persoon ??
Lincoln, ik weet dat ik soms hard uit de hoek kan komen met mijn teksten, maar je mag het vooral niet opgeven.

Je bovenstaand reactie zie ik als een capitulatie voor de door mij aangebrachte argumenten. Kom nu, er moet toch wel iets in mijn argumentatie zitten wat je kan aanvechten?

Dit is vanzelfspreken geen teken dat ik jouw tegenargumenten zo maar zal aanvaarden!
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 09:50   #40
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Eigenaardig. Ik wist niet dat er zoveel mensen aan dit forum deelnamen ... 19 stemmen.

De islam is een godsdienst: 10, De islam is geen godsdienst: 5, Weet het niet: 1, De islam is geen godsdienst want god bestaat niet: 3.

Zoals ik reeds had aangegeven stond mijn keuzemogelijkheid er niet bij: "De islam is niet alleen een godsdienst, maar ook een ideologie". Ik weet niet meer of ik hierboven mijn stem aan de eerste dan wel aan de tweede mogelijkheid gegeven heb.

Het is wel bemoedigend dat toch reeds zo'n 25% van deze populatie inziet dat de islam (niet alleen) een godsdienst is. Dit lag enkele jaren geleden nog wel iets anders.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be