Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2006, 01:43   #1
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard de ergste vijand van de mensheid

assalaam alaikum,

de grootste vijand van de mensheid is niet bush, bin laden, castro, verhafstoodt, noch de profeet jezus (vzmh), de buddha (vzmh), marx, darwin, de profeet mohammed (vzmh), freud of om het even welke mens. de enige echte vijand van de mensheid is de shaitan die in al onze harten haat, hebzucht, eerzucht, machtswellust... influistert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heilige Koran Surah Faatir
in naam van god, de barmhartige, de genadige

5. o mensen, gods belofte is waarheid. laat je dus niet misleiden door dit aardse leven en laat de aartsbedrieger u niet van god wegleiden.
6. voorwaar, shaitan is een vijand, behandel hem daarom als vijand. wie hem volgen zullen bewoners van het allesverterend vuur worden.
7. wie niet gelooft, zal streng gestraft worden, maar wie gelooft en goede daden verricht zal vergeven worden en geschenken ontvangen.
zusters en broeders, laat ons samen de shaitan proberen te verslaan. laat ons beginnen met zelf zijn influisteringen te negeren en te volharden op de weg van de rechtvaardigen. laat ons onze broeders en zusters vriendelijk te helpen om ook zelf te weigeren nog langer slaven, werktuigen van de shaitan te zijn.

laat ons de heilige jihaad voeren om het kwaad van de shaitan tot de wortels uit te roeien, maar laat ons ook beseffen dat die wortels in de daden, de woorden en de gedachten van elk van ons liggen. laat ons het kwaad van de shaitan met de grond gelijk maken, maar weet ook dat wij allemaal in onze duizenden kleine kantjes maar wat graag onderdak zoeken in het kwaad van de shaitan.

lieve vrienden, sta me toe om nog even te citeren uit het evangelie van johannes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johannes 8 / 1-11
Jezus ging naar de Olijfberg, en vroeg in de morgen was hij weer in de tempel. Het hele volk kwam naar hem toe, hij ging zitten en gaf hun onderricht. Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizeeën een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en zeiden tegen Jezus: ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?’ Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen.
Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ Hij bukte zich weer en schreef op de grond.
Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. Jezus richtte zich op en vroeg haar: ‘Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?’ ‘Niemand, heer,’ zei ze. ‘Ik veroordeel u ook niet,’ zei Jezus. ‘Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.’
lieve vrienden, laat ons samen god vragen om ons de kracht, het inzicht en de liefde die we voor die heilige jihaad zullen nodig hebben. laten we god ook vragen om ons als medestanders dichter naar elkaar toe te laten groeien, zodat we elkaar meer en meer kunnen steunen in onze gezamenlijke strijd tegen de ergste vijand van de mensheid. incha'allah, met gods hulp kunnen we in die strijd overwinnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heilige Koran Surah An Naas
in naam van god, de barmhartige, de genadige

1. zeg: "ik zoek mijn toevlucht tot de meester van de mensheid,
2. de koning van de mensheid,
3. de god van de mensheid
4. tegen het kwade van de sluwe influisteraar
5. die in de harten van de mensen fluistert
6. zowel bij de djins als bij de mensen."
assalaam alaikum,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!

Laatst gewijzigd door redwasp : 10 mei 2006 om 01:47.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 09:09   #2
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Ophouden de islam te promoten zou al een goed begin zijn redwasp.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 18:21   #3
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

incha'allah kan mijn promotie voor de islam mijn christelijke, hindu, buddhistische en atheistische broeders en zusters inspireren om binnen hun eigen traditie betere christenen, hindus, buddhisten of atheisten te worden.

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:13   #4
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Ik heb geen enkel probleem met u beste redwasp. Ik heb alleen een probleem met de islam. En ik weet wat de ene en de andere denkt en zegt. Ik heb alle theorietjes en denkwijzen van aanhangers van de islam gehoord. De ene zegt dit en de andere zegt dat. Ik weet met welke verhaaltjes men vrouwen, die net de eersten zouden moeten zijn om ver, heel ver van de islam weg te lopen, in de islam lokt. Ik heb het allemaal al eens gezien en gehoord.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:19   #5
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

De ergste vijand van de mens is zijn verstand.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:21   #6
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
De ergste vijand van de mens is zijn verstand.
Zij die hun verstand niet gebruiken zijn net de gevaarlijkste.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:30   #7
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
de enige echte vijand van de mensheid is de shaitan die in al onze harten haat, hebzucht, eerzucht, machtswellust... influistert.
Is dit niet gewoon een andere naam voor Stevaert?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:39   #8
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

lieve smiley, weet jij hoe bevrijd ik me voelde toen ik me jaren geleden realiseerde dat het christendom niet de oorzaak van de kruistochten en de inauisitie was, dat het echte christendom in tegendeel een tegengif tegen deze kwalen kan zijn. als jij ooit inziet dat de islam ook niet de oorzaak is van de ontsporingen die nu geboren, maar dat de echte authentieke islam daar in tegendeel een tegengif tegen is, zul jij dat incha'allah ook als een bevrijding ervaren.

vecht mee met de echte muslims tegen de onderdrukking, de uitbuiting en het geweld dat sommige mensen, zogenaamd in naam van de islam, laten voortbestaan. maar weet dat je dan niet tegen de islam, maar voor de islam vecht.

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:43   #9
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

lieve smiley, weet jij hoe bevrijd ik me voelde toen ik me jaren geleden realiseerde dat het christendom niet de oorzaak van de kruistochten en de inauisitie was, dat het echte christendom in tegendeel een tegengif tegen deze kwalen kan zijn. als jij ooit inziet dat de islam ook niet de oorzaak is van de ontsporingen die nu geboren, maar dat de echte authentieke islam daar in tegendeel een tegengif tegen is, zul jij dat incha'allah ook als een bevrijding ervaren.

vecht mee met de echte muslims tegen de onderdrukking, de uitbuiting en het geweld dat sommige mensen, zogenaamd in naam van de islam, laten voortbestaan. maar weet dat je dan niet tegen de islam, maar voor de islam vecht.

slm,

redwasp
Beste redwasp. De profeet van de islam is niet echt een voorbeeld om te volgen. Ik weet te veel af van de islam om er nog enige sympathie voor te voelen. Ik kan niet anders dan vaststellen dat de volgelingen van de silam slachtoffers zijn van de islam.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2006 om 21:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:44   #10
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

ik weet vooral dat ik nergens veel van af weet. hierdoor weet ik mijn plaats.

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:46   #11
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

ik weet vooral dat ik nergens veel van af weet. hierdoor weet ik mijn plaats.

slm,

redwasp
Dat is een verstandig antwoord. Ik weet wat je hiermee wil zeggen.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2006 om 21:47.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 21:50   #12
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

De wereld heeft de islam niet nodig. De wereld was veel beter af zonder islam. Het weinige goede dat men in de islam kan terugvinden kan men voldoende in andere religies terugvinden ook in het humanisme.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 22:38   #13
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
de enige echte vijand van de mensheid is de shaitan die in al onze harten haat, hebzucht, eerzucht, machtswellust... influistert.
ge hebt gewoonweg gelijk, moslim. Dat de Europeanen deze wijze les maar eens ter harte nemen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 10 mei 2006 om 22:39.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 22:40   #14
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ge hebt gewoonweg gelijk, moslim. Dat de Europeanen deze wijze les maar eens ter harte nemen.
Om dat te weten daar heb je de islam niet voor nodig.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 22:53   #15
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

lieve smiley, als jij van brussel naar oostende wil neem je misschien graag de trein. iemand anders kan de E40 prefereren en zelfs nog iemand anders kan met de fiets gaan. er zijn vele wegen.

de islam is ook een schitterende weg, die iedereen die hem eerlijk volgt naar het paradijs kan brengen. ik geloof niet zo in exclusiviteit, misschien is het humanisme of het christendom een weg die beter bij jou past. ik wil je dan ook niet oproepen om maar alstublieft muslim te worden, wel om toch maar alstublieft een consequente humanist of een consequente christen te zijn. ik roep jou alleen op om van uit jou traditie eerlijk mee te vechten tegen de shaitan en zijn influisteringen.

ik vraag je niet om in een oorlog mee tegen de niet muslims te vechten, maar om eindelijk echt vrede te sluiten. echte vrede die uit respect en liefde geboren wordt. die vrede hebben we nodig omdat we eigenlijk natuurlijke bondgenoten zijn in de enige echte oorlog, de bloedige, wrede, uitputtende, openlijke en verborgen, eeuwigdurende oorlog tegen de shaitan. lieve smiley, probeer alstublieft in jezelf de kracht van die liefde en die vrede te vinden. neem alstublieft dit onvoorwaardelijk vredesverdrag aan. alle levende wezens hebben ook jou nodig.

assalaam alaikum,
moge god je een glimlach schenken

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 22:54   #16
Donaldduck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 55
Standaard

de grootste vijand van de mensheid is het geloof in sprookjes , goden , satan/shaitan enz. , het geloof in die zever heeft meer dood en verderf gebracht dan alle oorlogen tesamen , BTW de meeste oorlogen werden/worden in naam van die goden gedaan

door bv . in die zever te geloven kan je je eigen verandwoordelijkheid ontlopen , het is de wil van god , zeggen ze dan . Die lul in Iran en Bush zeggen dat god tot hen spreekt , dat is nu eens het gevaarlijkste , dat staatshoofden zo'n onzin kunnen uitkramen zonder dat ze afgezet worden of een kogel door hun kop krijgen
__________________
If god wanted people to believe in him, why'd he invent logic then?
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 22:56   #17
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

ik heb net van iemand gehoord dat ik te veel doordram over de filosofische vraag wat de religieuze betekenis van het woord "geloven" is. ik zal dus gewoon kort antwoorden met een citaat van een vriend van me.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hedawa
Ik geloof niet in God, maar ik hou wel zielsveel van hem.
slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 23:00   #18
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

ik wou ook nog even opmerken dat zowel het atheisme als de religie al heel veel mensen op het pad van de rechtvaardigen gebracht hebben, en dat beiden helaas ook heel veel mensen op het pad van de dwalenden gebracht hebben.

het is niet de uiterlijke vorm van je levensbeschouwing of van je pad die maakt dat je een goede mens wordt, maar de intentie waarmee je dat pad bewandelt.

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 23:06   #19
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

lieve smiley, als jij van brussel naar oostende wil neem je misschien graag de trein. iemand anders kan de E40 prefereren en zelfs nog iemand anders kan met de fiets gaan. er zijn vele wegen.

de islam is ook een schitterende weg, die iedereen die hem eerlijk volgt naar het paradijs kan brengen. ik geloof niet zo in exclusiviteit, misschien is het humanisme of het christendom een weg die beter bij jou past. ik wil je dan ook niet oproepen om maar alstublieft muslim te worden, wel om toch maar alstublieft een consequente humanist of een consequente christen te zijn. ik roep jou alleen op om van uit jou traditie eerlijk mee te vechten tegen de shaitan en zijn influisteringen.

ik vraag je niet om in een oorlog mee tegen de niet muslims te vechten, maar om eindelijk echt vrede te sluiten. echte vrede die uit respect en liefde geboren wordt. die vrede hebben we nodig omdat we eigenlijk natuurlijke bondgenoten zijn in de enige echte oorlog, de bloedige, wrede, uitputtende, openlijke en verborgen, eeuwigdurende oorlog tegen de shaitan. lieve smiley, probeer alstublieft in jezelf de kracht van die liefde en die vrede te vinden. neem alstublieft dit onvoorwaardelijk vredesverdrag aan. alle levende wezens hebben ook jou nodig.

assalaam alaikum,
moge god je een glimlach schenken

redwasp
Het kan mij eigenlijk niet schelen waar iemand in gelooft men moet alleen niet baas over mij willen komen spelen en mij van mijn vrijheid en vrijheid van meningsuiting willen beroven. De islam botst met onze waarden.
Dat ze hun slavernij en hun dhimmitude maar voor zich houden. Zulk een vrede hoeven we niet.
En sharia, en van democratie en mensenrechten hebben ze ook niet veel kaas gegeten ... En dan heb ik het nog niet over de vrouw in de islam gehad... die princessen

"ik vraag je niet om in een oorlog mee tegen de niet muslims te vechten"

Ik met de moslims meevechten tegen niet-moslims? Ik sta aan de kant van de onderdrukten en zij die dreigen onderdrukt te worden. Dus aan de kant van de niet-moslims. Ik sta aan de kant van de hindus, de atheisten, de holebis, de vrouwen, de budhisten, de joden, de christenen aan de kant van allle niet-moslim.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2006 om 23:15.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 23:14   #20
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

lieve smiley, ik vraag echt niet dat je de islam zou aannemen. ik probeer hier ook niet de uitwassen van de laatste eeuwen, zogenaamd in naam van de godsdienst van de profeet mohammed, te verdedigen. ik vraag alleen maar dat je samen met de duizenden eerlijke en vredelievende muslims, christenen, buddhisten, hindus, humanisten, atheisten, agnosticisten, accordeonisten... te werken aan vrede in de plaats van te blijven stoken.

de profeet shakyamuni buddha (vzmh) leerde ons:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dhammapada
Hier wordt haat niet door haat geblust. Alleen liefde kan haat blussen. Dat is een eeuwige waarheid.
slm,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 10 mei 2006 om 23:15.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be