Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2012, 17:59   #21
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Een mooi stukje dat vele reeds bij angeltjes zullen gelezen hebben.

Na 40 jaar journalistiek ‘op het scherp van de snee’ heb je uiteraard een omvangrijk netwerk aan tipgevers uitgebouwd. Je contactmensen bevinden zich van de allerlaagste tot de allerhoogste kringen, van de cafévoetbalclub tot het koningshuis, van de dorpschampetter tot de Staatsveiligheid, van de minnares van een ex-premier tot de poetsvrouw van een topminister. Ook in het buitenland heb je klokkenluiders die je bijvoorbeeld gedetailleerd uittekenen hoe de zogenaamde Arabische Lente georganiseerd werd om westerse banken en de westerse economie uit de wind te zetten.

Al die mensen bezorgen je achtergrondinformatie, waar niemand anders toegang toe heeft.
Waarom? Omdat ze je vertrouwen. Omdat ze weten dat je hen nooit zult verraden, onder geen enkele druk. Omdat ze weten dat je heel zorgvuldig omspringt met je contacten. Bijvoorbeeld: geen e-mails ontvangen of versturen op een laptop of pc die aan jou of aan hen kan worden gelinkt, geen sms’jes of gesprekken met mobiele telefoons die je traceerbaar maken of die kunnen verraden dat je elkaar kent, geen afspraakjes op plaatsen waar je kunt herkend of afgeluisterd worden, geen documenten in handschrift, enz…
Sinds ons land volstaat met camera’s die niet alleen nummerplaten herkennen, maar tot op honderden meter haarfijn kunnen inzoomen, laten we de wagen ook aan de rand van de stad staan en reizen met het openbare vervoer verder.
Het betekent uiteraard, dat je als journalist geen informatie bekend maakt, die maar één iemand kan weten.
Het vertrouwen dat tipgevers in je hebben, is eveneens gebaseerd op het feit dat je embargo’s respecteert, dat je confidentiële randinformatie niet gebruikt, dat je ook andere bronnen raadpleegt en zelf geen boter op het hoofd draagt.
Ik heb nooit mijn indicateurs betaald, zelfs niet met een etentje. Integendeel, ik heb altijd zorgvuldig hun eigen belangen nagegaan en geweigerd van daaraan lippendienst te bewijzen.
Waarom ze dan toch tot mijn netwerk gingen behoren en dat tot vandaag blijven doen, is eenvoudig. Ze geloven in mijn integriteit. En ik in die van hen.

Een terreurnetwerk

Omdat ik om gezondheidsredenen de voorbije jaren minder professioneel actief ben, doe ik uiteraard niet zo vaak meer een beroep op hen. Soms geven ze zelf een gecodeerd signaal dat we elkaar eens moeten zien…
Zo’n signaal gebeurt vaak door een iemand een lezersbrief te laten sturen naar een bepaalde krant. Vroeger stond er een gecodeerde boodschap in, maar sinds lezersbrieven haast allemaal herschreven en ingekort worden, is voortaan de brief zelf de boodschap.
Afspraken worden niet gemaakt. Je bezoekt toevallig allebei hetzelfde museum in binnen- of buitenland, of je zit even toevallig naast elkaar in een begrafenismis van een onbekende. Niemand die het verdacht vindt dat je het verzwakte coloriet van de Van Goghschilderijen bespreekt, of gefluisterde herinneringen ophaalt aan de overledene.
Zo’n signaal kreeg ik onlangs van een tipgever die jarenlang bij de Federale Recherche werkt en nauwe contacten onderhoudt met de Staatsveiligheid.
We ontmoeten elkaar op een plaats, waar niemand ons kan afluisteren - zelfs niet eens opmerken.
Ik geef aan, helemaal klaar te zijn om te luisteren naar wat hij me wil vertellen.
- Happy slapping, zegt hij.
- Ja?, antwoord ik.
- Gemiddeld elke dag één groepsverkrachting.
- Ja?
- Gemiddeld elke dag méér dan één individuele verkrachting.
- Ja?
- Systematisch geweld tegen autobusbestuurders.
- Ja?
- Toenemend geweld tegen politieagenten.
- Ja?
- Het aftroeven van homo’s.
- Ja?
- Dit alles gebeurt niet door allochtonen van Chinese, Joodse of Indische origine.
- Zweedse?, vraag ik.
- Je komt in de buurt… Maar wat denk je ervan?
- Erg, zeg ik, onaanvaardbaar.
- Is dat alles?
- Pffff… Rondhangende jongeren, verveling, jaloers op onze welvaart, gebrek aan normen en waarden, andere culturele achtergrond…
- Flauwekul! Het is helemaal geen lamlendig tijdverdrijf. Het is geen stoerdoenerij. Het is…
- Ja?
- Georganiseerde misdaad!

Een internationaal ordewoord

Het grote woord is eruit. Beroepshalve heeft hij de opgesomde misdrijven in kaart gebracht. Wat we in de kranten lezen over mensen die zonder enige aanleiding verrot worden geschopt, is nog maar het topje van de ijsberg. Het werkelijke aantal gevallen is exponentieel veel groter.
Er zit bovendien een lijn in. Het aantal daders, hun (veelal minderjarige) leeftijd, hun herkomst, de dagen van de week en de uren waarop ze toeslaan, de manier waarop ze te werk gaan. Oogkassen en ribben zijn geliefkoosde plekken om een met staal verstevigde schoen op neer te planten. De pijn is ondraaglijk, de schade enorm, maar niet blijvend. De kans op levensgevaar minimaal. De straffen bijgevolg ook. Als er al ooit een straf volgt.
De laatste tijd worden schoenen en broek van het slachtoffer uitgetrokken. Dat hebben ze van Zuid-Afrikaanse negerbendes geleerd. Zo kunnen de slachtoffers niet achter hen aan lopen. Ze geven de technieken aan elkaar door. Internationaal!
De lijn loopt immers veel verder dan de uitgangsbuurt van Antwerpen, Brussel, Leuven of Kortrijk. Hetzelfde verschijnsel doet zich al langer voor in Nederland en Duitsland.
Hij kan het weten, want hij overlegt regelmatig met zijn buitenlandse collega’s.
Twee jaar geleden al, werd hij gewaarschuwd dat binnenkort ons land zou ‘bewerkt’ worden.
Neen, het zijn geen jongeren die een glas te veel ophebben of die hun overdosis aan testosteron moeten afreageren. Het zijn kleine, onafhankelijke groepen die een anoniem gefluisterd, maar snel verspreid ordewoord volgen.
Het doel: terreur zaaien, de bevolking bang maken, de maatschappij destabiliseren.

‘Angst essen Seele auf’

- We kennen ze, zegt hij. We hebben hun namen en adressen en weten via welke kanalen ze gestuurd worden. In de moskees wordt het gedrag pro forma afgekeurd. Daar hoor je geen ophitsende taal. Ze weten dat we daar overal infiltranten hebben die vlot Arabisch en Berbers begrijpen. Het gebeurt nu dus via een piramidesysteem. Eén smsje vermenigvuldigt zich binnen het half uur tot een waterval van berichten die nagenoeg het hele land bereiken.
- Wanneer grijpen jullie dan eindelijk eens in?
- Dat zal niet zo snel zijn.
- Waarom niet?
- Via onnaspeurbare wegen wordt dit afgeremd. De hoogste politici, koningshuizen en presidenten laten dit bewust gebeuren. Wellicht zijn ze de stille opdrachtgevers aan de top van de piramide… Het ‘zinloze geweld’ zal zelfs toenemen. Tot nu toe is het geweld tegen ambtenaren, treinconducteurs en politieagenten nog redelijk beperkt. Maar let op mijn woorden: over een jaar zullen ordehandhavers niet meer in staat zijn om voor de veiligheid van de burgers te zorgen, omdat ze zelf niet meer veilig zijn. Men zal ook meer en meer politiemensen op privéterrein beginnen aan te vallen. Dan is het doel bereikt.
- Welk doel?
- Na de vooravond zal niemand nog buiten durven komen. Het culturele en het uitgaansleven zullen totaal stilvallen. Daardoor zullen ook de sociale contacten tussen de burgers grotendeels verdwijnen. De mensen zullen zich opsluiten in hun huizen, niet meer vergaderen, niet meer van gedachten wisselen. Een mogelijke revolutie wordt zo in de kiem gesmoord. Angst is de beste garantie voor de dictatuur. Dom houden en uitbuiten. Vroeger was het de angst voor hel en duivels, nu voor vogelvrije geweldenaars. De angst wordt over heel West-Europa doelbewust gezaaid. Ook het rookverbod en de torenhoge accijnzen op alcohol en benzine, de GAS-boetes voor de belachelijkste overtreding, enz… dragen bij tot dat isolement. De media zijn al volledig ingepalmd. Die verzwijgen wat er aan de hand is, zogezegd ‘om geen paniek te zaaien’. Ook dat is strategie. Niemand gelooft immers de media nog, maar men gelooft wel mond-tot-mondverhalen die de ronde doen. Eén man in elkaar rammen, verontrust al snel enkele honderden mensen.

Bewijzen ja, bewijzen neen

- Gelukkig hoeven we niet meer naar buiten voor sociale contacten. Er is nog het internet!, opper ik.
- Dat is een probleem dat men niet zomaar onder controle krijgt, omdat het internet wereldwijd en gratis is, dus binnen het bereik van iedereen. Maar de repressie zal toenemen. Het CGKR is nog maar een amateuristisch pesterijtje van wat ons te wachten staat. De plannen zijn gebruiksklaar en al in wetteksten gegoten, die op een onbewaakt moment door ‘Europa’ zullen opgedrongen worden. Privacy zal volledig verdwijnen en de bewijslast zal worden omgekeerd.
- Kan je dat ook allemaal bewijzen?
- Ja en neen. Ja, want ik beschik over de bewijzen. Neen, want dan verraad ik mezelf en pleegt men binnen de kortste tijd zelfmoord op me.
- Waarom zou ik je geloven zonder bewijs?
- Hoelang kennen wij elkaar al?
- Tien,… vijftien jaar?
- Hoeveel tips gaf ik je al?
- Honderden.
- Was er ooit één (1) bij, die achteraf niet bleek te kloppen?
- Neen.
- Daarom, dus!
We stappen buiten, blijven dicht bij elkaar en zorgen dat we voor valavond weer thuis zijn.

Elveebee

Bron:
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 08:55   #22
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Autodidact? Heeft dus geen credentials, geen diploma, geen noemenswaardige achtergrond; maar leest nogal veel boeken en tijdschriften en probeert dat als equivalent te doen overkomen door middel van een mooi woord?
Los van het feit dat dit inhoudelijk een totaal lege reactie is, blijft de vraag ook of iemand vanuit ervaringen (zoals hier het geval is) geen accurate waarnemingen kan doen? Zeker wanneer die persoon deze ervaringen gaat toetsen aan bestaande literatuur en inzichten.

Of was dit alleen maar een poging tot ad hominem beschadiging van de man?
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 09:11   #23
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Bedankt voor je bijdrage.. je hebt zeker een punt. Maar de vraag blijft een beetje. Is het de radicale islam die weegt op deze samenleving. Zijn het de extremisten die er voor zorgen dat mensen s'avonds niet meer op het marktplein komen van Boom komen? Waren het de radicalen waardoor mijn vriend steeds een omweg moest nemen (om zo de Nielsestraat te mijden).
Hoeveel slachtoffers van fysiek, verbaal en psychisch geweld maken de extremisten dagelijks?
Ik denk ook niet dat het de extremisten zijn die uiteindelijk via de politiek van alle moslim-voordeeltjes gedaan krijgen, en dus de positie van de islam proberen inbetoneren.
Ik weet zeker dat er één deze dagen nog wel eens iets ernstig gebeurt, maar alles te samen blijft het een niche. Evengoed zonder die radicale islam is er een belemmering op de ontwikkeling van deze jongeren. Evengoed voor de Shoarma4belgium-tijd in Boom werd mijn vriendin uitgescholden.
Overigens is dit soort islam een mooie alibi voor bovengenoemde politici, om alles wat er misgaat met de moslims, in verband te brengen met dat luid segment waar de meeste moslims trouwens toch niets mee te maken willen hebben.
U vergist zich schromelijk. De mensen die in Boom werden lastiggevallen werden weldegelijk door deze jongeren aangepakt. Dit werd niet letterlijk opgedragen bij de lezingen en club bijeenkomsten van de voorlopers van JVI en Sharia4Belgium maar wanneer men stelt dat alle ongelovigen varkens zijn, het rechtssysteem en de ordehandhavers geen legitieme macht uitoefenen, bepaalde vrouwen hoeren zijn enz. kun je deze gebeurtenissen niet los van elkaar zien.

Of dit dan 1, 2 of 20% van alle allochtonen is die beïnvloed worden door deze pummels, de effecten op de samenleving (zoals u zelf beschrijft i.v.m. Boom) waren overduidelijk. Het is immers niet omdat een 'minderheid' aan het werk is dat de overlast en invloed daarvan niet nefast kan zijn. Gezien men overal stelt dat het een zeer kleine minderheid is (en ik wil daar graag in meegaan) zijn concentratiewijken zoals in Brussel, Antwerpen en andere verstedelijkte gebieden zeer goede voorbeelden.
Ik zie trouwens niemand deze bedenking maken over pakweg Blood and Honour die, met alle moeite van de wereld van over heel europa 200 man konden verzamelen. Hoeveel procent is dat? 0,0001%? Toch bleek dat toen niet irrelevant en dat is volgens mij helemaal terecht.

Wanneer we spreken over organisaties als Al Mawada spreken we ondertussen over duizenden leden, waarvan een aanzienlijk aantal jongeren. Het is niet ondenkbaar dat deze jongeren op hun beurt deze boodschappen ook verspreiden. Deze boodschappen die nefast zijn voor de richting waarin allochtone jongeren evolueren (zie ook het voorbeeld in mijn vorige post), hebben weldegelijk een effect. Dat mensen zonder diploma of jongeren die spijbelen/te veel tijd hebben om niets te doen sneller in criminele milieus belanden is een vaststaand feit. Dat zij daardoor vaak nog verder gemarginaliseerd geraken (niet in het minst in het gevangenissysteem) hoeft ook geen verder betoog.

Is daarom elke crimineel van allochtone origine religieus geïnspireerd? Zeker niet. Maar het is wel een gegeven dat vele jongeren bewust kansen ontnomen worden. Dit mag men niet laten gebeuren. Zeker gezien het gaat om een kwetsbare groep.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!

Laatst gewijzigd door doremi : 15 november 2012 om 09:12.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:34   #24
Yous
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Locatie: Lier
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
U vergist zich schromelijk. De mensen die in Boom werden lastiggevallen werden weldegelijk door deze jongeren aangepakt. Dit werd niet letterlijk opgedragen bij de lezingen en club bijeenkomsten van de voorlopers van JVI en Sharia4Belgium maar wanneer men stelt dat alle ongelovigen varkens zijn, het rechtssysteem en de ordehandhavers geen legitieme macht uitoefenen, bepaalde vrouwen hoeren zijn enz. kun je deze gebeurtenissen niet los van elkaar zien.
Volgens mij is het andersom. Boom werd altijd al geterroriseerd door "jongeren" die in het park, zwembad, marktplein rondhingen, en met hun psychotisch pestgedrag alles verzuurde. Het fenomeen van de extremisten moest toen nog vorm krijgen. Den dijk was toen nog een mak jeugdhuis en het vergaderlokaal van de js. Pas erna is daar een kern religieus beginnen doen.
Verder is dit ook een kwestie van opvatting. Mensen met wie ik praat, en die er in slagen om vrijuit tegen mij te zijn, hebben het steeds over de niet-praktiserende. Dat religieus extremisme is dan steeds zo'n verschijnsel dat af en toe de kop opsteekt, maar waarvan ik het gevoel heb dat gemiddelde inwoner van boom niet echt mee bezig is.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 12:00   #25
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Volgens mij is het andersom. Boom werd altijd al geterroriseerd door "jongeren" die in het park, zwembad, marktplein rondhingen, en met hun psychotisch pestgedrag alles verzuurde. Het fenomeen van de extremisten moest toen nog vorm krijgen. Den dijk was toen nog een mak jeugdhuis en het vergaderlokaal van de js. Pas erna is daar een kern religieus beginnen doen.
Verder is dit ook een kwestie van opvatting. Mensen met wie ik praat, en die er in slagen om vrijuit tegen mij te zijn, hebben het steeds over de niet-praktiserende. Dat religieus extremisme is dan steeds zo'n verschijnsel dat af en toe de kop opsteekt, maar waarvan ik het gevoel heb dat gemiddelde inwoner van boom niet echt mee bezig is.
Dat die jongens geen vrome Moslims zijn en niet praktiseren in bijv. de Ramadam e.d. wil ik gerust geloven, maar dat maakt natuurlijk niet dat de extremere leerstellingen uit de Islam geen inspiratiebron zijn/waren voor hun gedrag.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 12:38   #26
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Buikgevoel, daar is het circe om te doen.
Buikgevoel compenseert grotendeels diploma's en credentials, een beetje zoals circe haar hele oeuvre hier...
Dat vind ik een rotopmerking.
Peter was autodidact toen hij werd ingezet als straathoekwerker, juist omdat hij vaak de vaders van die jongeren kende, iedereen die ooit met Marokkaanse jongeren werkte zal bevestigen dat dit een gigantisch voordeel is.
Het " geen diploma hebben" lijkt me in het geval van Peter een voordeel, je bent niet " afgericht" om politiek correct te rapporteren, en juist die sterkte bleek later het grote probleem, niet van Peter maar van politici die iets aan samenlevingsproblemen horen te doen!

Met " buikgevoel" heeft het dus niets te maken.
Dat u ineens even een medeforummer probeert te kelderen omwille van haar mening is kinderachtig.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 12:42   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Volgens mij is het andersom. Boom werd altijd al geterroriseerd door "jongeren" die in het park, zwembad, marktplein rondhingen, en met hun psychotisch pestgedrag alles verzuurde. Het fenomeen van de extremisten moest toen nog vorm krijgen. Den dijk was toen nog een mak jeugdhuis en het vergaderlokaal van de js. Pas erna is daar een kern religieus beginnen doen.
Verder is dit ook een kwestie van opvatting. Mensen met wie ik praat, en die er in slagen om vrijuit tegen mij te zijn, hebben het steeds over de niet-praktiserende. Dat religieus extremisme is dan steeds zo'n verschijnsel dat af en toe de kop opsteekt, maar waarvan ik het gevoel heb dat gemiddelde inwoner van boom niet echt mee bezig is.
Het ligt er maar aan wie u met die gemiddelde inwoner bedoeld.
En u gaat voorbij aan de grootte van die groepen jongeren die naar radicale opvattingen luisteren en daarin een legitimiteit vinden voor gedrag tegen anderen, tegen de samenleving, uit naam van Allah. Voeg hierbij sociale achterstand en je zit wel degelijk op een kruitvat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 12:46   #28
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Een mooi stukje dat vele reeds bij angeltjes zullen gelezen hebben.

Na 40 jaar journalistiek ‘op het scherp van de snee’ heb je uiteraard een omvangrijk netwerk aan tipgevers uitgebouwd. Je contactmensen bevinden zich van de allerlaagste tot de allerhoogste kringen, van de cafévoetbalclub tot het koningshuis, van de dorpschampetter tot de Staatsveiligheid, van de minnares van een ex-premier tot de poetsvrouw van een topminister. Ook in het buitenland heb je klokkenluiders die je bijvoorbeeld gedetailleerd uittekenen hoe de zogenaamde Arabische Lente georganiseerd werd om westerse banken en de westerse economie uit de wind te zetten.

Al die mensen bezorgen je achtergrondinformatie, waar niemand anders toegang toe heeft.
Waarom? Omdat ze je vertrouwen. Omdat ze weten dat je hen nooit zult verraden, onder geen enkele druk. Omdat ze weten dat je heel zorgvuldig omspringt met je contacten. Bijvoorbeeld: geen e-mails ontvangen of versturen op een laptop of pc die aan jou of aan hen kan worden gelinkt, geen sms’jes of gesprekken met mobiele telefoons die je traceerbaar maken of die kunnen verraden dat je elkaar kent, geen afspraakjes op plaatsen waar je kunt herkend of afgeluisterd worden, geen documenten in handschrift, enz…
Sinds ons land volstaat met camera’s die niet alleen nummerplaten herkennen, maar tot op honderden meter haarfijn kunnen inzoomen, laten we de wagen ook aan de rand van de stad staan en reizen met het openbare vervoer verder.
Het betekent uiteraard, dat je als journalist geen informatie bekend maakt, die maar één iemand kan weten.
Het vertrouwen dat tipgevers in je hebben, is eveneens gebaseerd op het feit dat je embargo’s respecteert, dat je confidentiële randinformatie niet gebruikt, dat je ook andere bronnen raadpleegt en zelf geen boter op het hoofd draagt.
Ik heb nooit mijn indicateurs betaald, zelfs niet met een etentje. Integendeel, ik heb altijd zorgvuldig hun eigen belangen nagegaan en geweigerd van daaraan lippendienst te bewijzen.
Waarom ze dan toch tot mijn netwerk gingen behoren en dat tot vandaag blijven doen, is eenvoudig. Ze geloven in mijn integriteit. En ik in die van hen.

Een terreurnetwerk

Omdat ik om gezondheidsredenen de voorbije jaren minder professioneel actief ben, doe ik uiteraard niet zo vaak meer een beroep op hen. Soms geven ze zelf een gecodeerd signaal dat we elkaar eens moeten zien…
Zo’n signaal gebeurt vaak door een iemand een lezersbrief te laten sturen naar een bepaalde krant. Vroeger stond er een gecodeerde boodschap in, maar sinds lezersbrieven haast allemaal herschreven en ingekort worden, is voortaan de brief zelf de boodschap.
Afspraken worden niet gemaakt. Je bezoekt toevallig allebei hetzelfde museum in binnen- of buitenland, of je zit even toevallig naast elkaar in een begrafenismis van een onbekende. Niemand die het verdacht vindt dat je het verzwakte coloriet van de Van Goghschilderijen bespreekt, of gefluisterde herinneringen ophaalt aan de overledene.
Zo’n signaal kreeg ik onlangs van een tipgever die jarenlang bij de Federale Recherche werkt en nauwe contacten onderhoudt met de Staatsveiligheid.
We ontmoeten elkaar op een plaats, waar niemand ons kan afluisteren - zelfs niet eens opmerken.
Ik geef aan, helemaal klaar te zijn om te luisteren naar wat hij me wil vertellen.
- Happy slapping, zegt hij.
- Ja?, antwoord ik.
- Gemiddeld elke dag één groepsverkrachting.
- Ja?
- Gemiddeld elke dag méér dan één individuele verkrachting.
- Ja?
- Systematisch geweld tegen autobusbestuurders.
- Ja?
- Toenemend geweld tegen politieagenten.
- Ja?
- Het aftroeven van homo’s.
- Ja?
- Dit alles gebeurt niet door allochtonen van Chinese, Joodse of Indische origine.
- Zweedse?, vraag ik.
- Je komt in de buurt… Maar wat denk je ervan?
- Erg, zeg ik, onaanvaardbaar.
- Is dat alles?
- Pffff… Rondhangende jongeren, verveling, jaloers op onze welvaart, gebrek aan normen en waarden, andere culturele achtergrond…
- Flauwekul! Het is helemaal geen lamlendig tijdverdrijf. Het is geen stoerdoenerij. Het is…
- Ja?
- Georganiseerde misdaad!

Een internationaal ordewoord

Het grote woord is eruit. Beroepshalve heeft hij de opgesomde misdrijven in kaart gebracht. Wat we in de kranten lezen over mensen die zonder enige aanleiding verrot worden geschopt, is nog maar het topje van de ijsberg. Het werkelijke aantal gevallen is exponentieel veel groter.
Er zit bovendien een lijn in. Het aantal daders, hun (veelal minderjarige) leeftijd, hun herkomst, de dagen van de week en de uren waarop ze toeslaan, de manier waarop ze te werk gaan. Oogkassen en ribben zijn geliefkoosde plekken om een met staal verstevigde schoen op neer te planten. De pijn is ondraaglijk, de schade enorm, maar niet blijvend. De kans op levensgevaar minimaal. De straffen bijgevolg ook. Als er al ooit een straf volgt.
De laatste tijd worden schoenen en broek van het slachtoffer uitgetrokken. Dat hebben ze van Zuid-Afrikaanse negerbendes geleerd. Zo kunnen de slachtoffers niet achter hen aan lopen. Ze geven de technieken aan elkaar door. Internationaal!
De lijn loopt immers veel verder dan de uitgangsbuurt van Antwerpen, Brussel, Leuven of Kortrijk. Hetzelfde verschijnsel doet zich al langer voor in Nederland en Duitsland.
Hij kan het weten, want hij overlegt regelmatig met zijn buitenlandse collega’s.
Twee jaar geleden al, werd hij gewaarschuwd dat binnenkort ons land zou ‘bewerkt’ worden.
Neen, het zijn geen jongeren die een glas te veel ophebben of die hun overdosis aan testosteron moeten afreageren. Het zijn kleine, onafhankelijke groepen die een anoniem gefluisterd, maar snel verspreid ordewoord volgen.
Het doel: terreur zaaien, de bevolking bang maken, de maatschappij destabiliseren.

‘Angst essen Seele auf’

- We kennen ze, zegt hij. We hebben hun namen en adressen en weten via welke kanalen ze gestuurd worden. In de moskees wordt het gedrag pro forma afgekeurd. Daar hoor je geen ophitsende taal. Ze weten dat we daar overal infiltranten hebben die vlot Arabisch en Berbers begrijpen. Het gebeurt nu dus via een piramidesysteem. Eén smsje vermenigvuldigt zich binnen het half uur tot een waterval van berichten die nagenoeg het hele land bereiken.
- Wanneer grijpen jullie dan eindelijk eens in?
- Dat zal niet zo snel zijn.
- Waarom niet?
- Via onnaspeurbare wegen wordt dit afgeremd. De hoogste politici, koningshuizen en presidenten laten dit bewust gebeuren. Wellicht zijn ze de stille opdrachtgevers aan de top van de piramide… Het ‘zinloze geweld’ zal zelfs toenemen. Tot nu toe is het geweld tegen ambtenaren, treinconducteurs en politieagenten nog redelijk beperkt. Maar let op mijn woorden: over een jaar zullen ordehandhavers niet meer in staat zijn om voor de veiligheid van de burgers te zorgen, omdat ze zelf niet meer veilig zijn. Men zal ook meer en meer politiemensen op privéterrein beginnen aan te vallen. Dan is het doel bereikt.
- Welk doel?
- Na de vooravond zal niemand nog buiten durven komen. Het culturele en het uitgaansleven zullen totaal stilvallen. Daardoor zullen ook de sociale contacten tussen de burgers grotendeels verdwijnen. De mensen zullen zich opsluiten in hun huizen, niet meer vergaderen, niet meer van gedachten wisselen. Een mogelijke revolutie wordt zo in de kiem gesmoord. Angst is de beste garantie voor de dictatuur. Dom houden en uitbuiten. Vroeger was het de angst voor hel en duivels, nu voor vogelvrije geweldenaars. De angst wordt over heel West-Europa doelbewust gezaaid. Ook het rookverbod en de torenhoge accijnzen op alcohol en benzine, de GAS-boetes voor de belachelijkste overtreding, enz… dragen bij tot dat isolement. De media zijn al volledig ingepalmd. Die verzwijgen wat er aan de hand is, zogezegd ‘om geen paniek te zaaien’. Ook dat is strategie. Niemand gelooft immers de media nog, maar men gelooft wel mond-tot-mondverhalen die de ronde doen. Eén man in elkaar rammen, verontrust al snel enkele honderden mensen.

Bewijzen ja, bewijzen neen

- Gelukkig hoeven we niet meer naar buiten voor sociale contacten. Er is nog het internet!, opper ik.
- Dat is een probleem dat men niet zomaar onder controle krijgt, omdat het internet wereldwijd en gratis is, dus binnen het bereik van iedereen. Maar de repressie zal toenemen. Het CGKR is nog maar een amateuristisch pesterijtje van wat ons te wachten staat. De plannen zijn gebruiksklaar en al in wetteksten gegoten, die op een onbewaakt moment door ‘Europa’ zullen opgedrongen worden. Privacy zal volledig verdwijnen en de bewijslast zal worden omgekeerd.
- Kan je dat ook allemaal bewijzen?
- Ja en neen. Ja, want ik beschik over de bewijzen. Neen, want dan verraad ik mezelf en pleegt men binnen de kortste tijd zelfmoord op me.
- Waarom zou ik je geloven zonder bewijs?
- Hoelang kennen wij elkaar al?
- Tien,… vijftien jaar?
- Hoeveel tips gaf ik je al?
- Honderden.
- Was er ooit één (1) bij, die achteraf niet bleek te kloppen?
- Neen.
- Daarom, dus!
We stappen buiten, blijven dicht bij elkaar en zorgen dat we voor valavond weer thuis zijn.

Elveebee

Bron:
Om het koud van te krijgen en naar ik vrees, correct.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 13:29   #29
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Dat u ineens even een medeforummer probeert te kelderen omwille van haar mening is kinderachtig.
Ach alice, laat het jongetje maar doen hoor.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 13:31   #30
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ach alice, laat het jongetje maar doen hoor.
Volwassen mannen die kinderachtig zijn vind ik gewoon belachelijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 18:02   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Voor wie zin heeft :



Citaat:
Radicale islam in Vlaanderen?

Gesprek
tussen
Brahim Laytouss
en
Peter Calluy


Peter Calluy, ex-straathoekwerker uit Boom, vertelt in zijn boek ‘Kroniek van een aangekondigd onheil’ over zijn ervaringen met de opkomst van politieke islam. In 2004 signaleerde hij als eerste de invloeden van Fouad Belkacem op moslimjongeren.

Brahim Laytouss is voorzitter van de moskee Al Markaz aan de Elyzeese Velden, Gent. Hij is van Marokkaanse origine. Als geen ander kan hij een stand van zaken omtrent al dan niet radicalisering in Gent en Vlaanderen geven.


Dinsdag 19 februari 2013 om 20u
Geuzenhuis, Kantienberg 9, Gent


Organisatie: HVV Vrijzinnige Vrouwen Oost-Vlaanderen


Inkom: gratis.
V.U. en info: Katrien Van Hecke,
[email protected]
http://www.vrijzinnige-vrouwen-ovl.blogspot.be
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 11:42   #32
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Vandaag duikt er een andere hoofdrolspeler uit dit boek trouwens op in de media nl. Said El Kaouakibi, voormalig medewerker bij PRICMA in Mechelen. Samen met 4 andere mannen heeft deze persoon een klacht ingediend tegen procureur Herman Dams bij het CGKR er is hierover ook al een topic op dit forum: http://forum.politics.be/showthread....50#post6502950
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 21:38   #33
t-boneSteak
Burger
 
Geregistreerd: 5 juli 2012
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Autodidact? Heeft dus geen credentials, geen diploma, geen noemenswaardige achtergrond; maar leest nogal veel boeken en tijdschriften en probeert dat als equivalent te doen overkomen door middel van een mooi woord?
Kijk, van zo'n uitspraken krijg ik het soms op mijn heupen en het spijt me, maar af en toe wil ik toch eens reageren.
Het niet hebben van een diploma wil gewoon geen zak zeggen. Voor sommigen functioneert het schoolsysteem eenmaal niet, langs beide kanten (bovenkant en onderkant). Het schoolsysteem is gewoon gebaseerd op gemiddelden en wie erbuiten valt kan de boom in.

Ik ga niet zeggen dat ik er misschien nadien geen spijt van heb, maar ik ben nooit naar school geweest, althans niet langer dan verplicht. Toch geld ik binnen mijn sector als een van de beteren van vlaanderen (tot zo ver dat ik de helft van m'n tijd opleidingen moet geven in het buitenland tegenwoordig).

Nog steeds verkies ik literatuur boven opleiding/lessen/diplomas.

Voor de ene werkt het beter als het je ingelepeld wordt, voor de andere werkt het beter als je het zelf uitzoekt. Daar is niets, maar dan ook niets, mis mee.
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be