Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2022, 13:31   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Exclamation Kan Oekrainse leger hele Donbass terug veroveren??

Onderwerp:

Kan Oekrainse leger hele Donbass terug veroveren??

Betoog, analyse:


1) VRAAG: Kan het Oekrainse LEGER met bv 100.000 vrijwilligers erbij, die zwaar bewapend zijn, via massief offensief en grondtroepen de hele Donbass terug veroveren, oa ook de Donesk, Mariopol, en rest, hele Russische leger PAN in hakken via harde guerilla en met de Javelin raketten uit USA en de Turkse aanvals drones. Er komen nu de Leopard 1 Tanks uit Duitsland bij hoorde ik, met Amerikaanse experts die deze aanval logistiek kunnen organiseren.

2)Nu is het moreel van de Russische padvindertjes gebroken denk ik, hun trots is gezonken Moskwa cruiser, dus nu moet Oekraine dit uitbuiten, oorlog is het moreel breken. Ik geloof dat Oekrainse Militairen de Donbass wel terug kunnen pakken binnen 3 maanden tijd, en het zal een bloedbad moeten worden.


3) Oorlogen en genocides zijn natuurlijke processen in dichtbevolkte regio's, wijken en steden denk ik, Moeder Natuur heeft ijzeren natuur wetten gemaakt en wij mensen staat niet erboven. Dus een beetje oorlog en hongersnood is juist goed in alle dicht bevolkte gebieden wereldwijd, zaak uitdunnen, virusjes, dodelijke schimmels, vleesetende microben, ijverende serie moordenaars, ja dit is hoe Moeder Natuur de overbevolking zelf wil oplossen denk ik vaak. Wij hebben GEEN VRIJE WIL denk ik. Onze wil kan extern bepaald worden en aangestuurd worden door Satanische krachten en in Suriname noemt men dit Winti krijgen, begeestering he. Poetin heeft een Nazi Winti nu in zijn witte bottom homo reet.


4) Dus punt v discussie: Zou Oekrainse boeren leger de hele Donbass binnen 3 maanden terug kunnen veroveren en alle Russen dus pan inhakken, evt met eigen gevechtsvliegtuigen uit Duitsland, Frankrijk, USA?? Aanvoer routes vanuit grensgebieden naar Donbass liggen nu toch open en zijn in handen van Oekrainse leger?? Duitse, Poolse, Franse en Amerikaanse leger divisies kunnen nu in Oekrainse leger uniformen binnen marcheren om het tegen offensief kracht bij te zetten. Die Russen hebben flinke afstraffing nodig. het is Derde Wereldoorlog.


5) Adolf Hitler viel toch Rusland aan met leger van ruim 250.000 man?? Nu kan Duitse leger makkelijk opnieuw aanvallen met 1 miljoen man, en ook overzee om Rusland definitief pan in te hakken. Duitsland heeft nu 70 miljoen inwoners dus offensieve legermacht van 1 miljoen Arisch Duitse Soldaten bouwen kan nu makkelijker.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 20:49   #2
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=6qbMeGwGhp0
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 20:54   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Alle ongetrainde mannen van 16 tot 60 worden ingezet als kanonnenvlees, en de EU juicht dit toe als zijnde dapper en bewonderingswaardig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 21:33   #4
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Alle ongetrainde mannen van 16 tot 60 worden ingezet als kanonnenvlees, en de EU juicht dit toe als zijnde dapper en bewonderingswaardig.
Toch straf dat dit "kanonnenvlees " alles bij elkaar al meer dan 600 tanks van het "getrainde" Russische invasieleger naar de Filistijnen heeft geschoten....

Of moeten we daaruit besluiten dat een "getrainde" Russische militair technisch en taktisch niets voorstelt ...

En het goudgalon aan Russische kant al evenmin...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 21:47   #5
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toch straf dat dit "kanonnenvlees " alles bij elkaar al meer dan 600 tanks van het "getrainde" Russische invasieleger naar de Filistijnen heeft geschoten....

Of moeten we daaruit besluiten dat een "getrainde" Russische militair technisch en taktisch niets voorstelt ...

En het goudgalon aan Russische kant al evenmin...

ja haha de Japanners hadden duizenden vliegende moorddadige Kamikaze bommen om heel vliegdekschip USa totaal op te blazen
daarom twee Nucleaire bommen op Japan ok

Oekrainers hebben de Javelin, en de turkse bomdrones en elke domme keuterboer kan dit besturen.

kan zijn dat een extra zware Turkse bomdrone die Moskwa carrier heeft geraakt toen het laadruim openstond. bom ging door naar munitie opslag binnenin.

lijkt op SF film Terminator, oorlog tegen machines he russische cyborgs


----------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 22:45   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toch straf dat dit "kanonnenvlees " alles bij elkaar al meer dan 600 tanks van het "getrainde" Russische invasieleger naar de Filistijnen heeft geschoten....

Of moeten we daaruit besluiten dat een "getrainde" Russische militair technisch en taktisch niets voorstelt ...

En het goudgalon aan Russische kant al evenmin...
Allemaal drones en afstand wapens met intel van Amerikaanse satellieten. Nauwelijks getrainde soldaten gaan erg vlug dood tijdens een gevecht.

https://www.youtube.com/watch?v=cMWHTVLWo2E
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 23:06   #7
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Allemaal drones en afstand wapens met intel van Amerikaanse satellieten. Nauwelijks getrainde soldaten gaan erg vlug dood tijdens een gevecht.

https://www.youtube.com/watch?v=cMWHTVLWo2E
Hetgeen er daar van over blijft mijn beste ,komt in de klasse veteraan mét gevechtservaring die in een volgende actie véél moeilijker om te leggen zijn...


Onderschat nooit een gemotiveerde en ongetrainde soldaat ,die kunnen dodelijker uit de hoek komen dan een getrainde en ongemotiveerde soldaat zoals er legio in het Russisch leger aanwezig zijn...

De lijn tussen waanzin en heldendom is bijzonder dun....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 05:48   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Drones & technologie

Zouden deze al rijp voor gebruik zijn?

Future weapon used by intelligence(Mini Drone)

Stel dat de Oekraïne in bezit zou geraken van die dingen waar ik niet eens van weet of zij wel al operationeel zijn dan denk ik dat het snel gedaan zal zijn met Poetin en zijn gevolg.

Een technologisch hoogstandje of toekomstmuziek en nog niet bruikbaar voor welke partij dan ook.

Het lijkt mij wel een gevaarlijk ding.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 07:21   #9
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Weeral een Russische generaal minder. Er schieten er op den duur niet veel over.
https://nypressnews.com/news/usa/rus...rg-mayor-says/
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 07:49   #10
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toch straf dat dit "kanonnenvlees " alles bij elkaar al meer dan 600 tanks van het "getrainde" Russische invasieleger naar de Filistijnen heeft geschoten....

Of moeten we daaruit besluiten dat een "getrainde" Russische militair technisch en taktisch niets voorstelt ...

En het goudgalon aan Russische kant al evenmin...
Inderdaad , deze oorlog kan jaren duren.
Na weken zijn ze er nog niet in geslaagd om de Donbas te bezetten.
Het enige wat ze kunnen is met raketten burgers doden.
Daarom kan Poetin het beste zo snel mogelijk een vredesverdrag sluiten ,
als hij op 9 mei een feestje wilt vieren.

citaat VK:
Abramovitsj is onderweg naar Kyiv voor vredesonderhandelingen'
De Russische miljardair Roman Abramovitsj zou onderweg zijn naar Kyiv in de hoop de vredesonderhandelingen tussen zijn land en Oekraïne nieuw leven in te blazen. Dat meldt Bloomberg.

Abramovitsj, die nauwe banden onderhoudt met de Russische president Vladimir Poetin, zou al gesprekken hebben gevoerd met Oekraïense onderhandelaars.

Poetin zei de afgelopen dagen dat de onderhandelingen op een 'dood spoor' waren geraakt. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zegt dat het verdere verloop van vredesbesprekingen wat hem betreft afhangt van het gedrag van Rusland tegenover de Oekraïense strijdkrachten in de belegerde havenstad Marioepol. Die hebben van Rusland een ultimatum gekregen om zich voor zondag uit de voeten te maken: 'Vertrek of sterf'.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...yiv~b3e608811/

Laatst gewijzigd door cato : 17 april 2022 om 07:49.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 07:50   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Weeral een Russische generaal minder. Er schieten er op den duur niet veel over.
https://nypressnews.com/news/usa/rus...rg-mayor-says/
Een gesprek met enkele mensen op de straat 'leerde' dat er eentje bij was die de opmerking maakte: "Ik verschiet er van dat die Poetin nog leeft" (het was een vrouw zelfs die de opmerking maakte)

Tijd om het op een neuspeuteren te zetten dacht ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 08:07   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Weeral een Russische generaal minder. Er schieten er op den duur niet veel over.
https://nypressnews.com/news/usa/rus...rg-mayor-says/
Schitterend ! Op naar de volgende
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 08:13   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een gesprek met enkele mensen op de straat 'leerde' dat er eentje bij was die de opmerking maakte: "Ik verschiet er van dat die Poetin nog leeft" (het was een vrouw zelfs die de opmerking maakte)

Tijd om het op een neuspeuteren te zetten dacht ik.
Volgens mij heeft die vrouw gelijk.
Met in de neus te peuteren los jet het niet op.
Met Poetin te liquideren schiet je al een heel eind op.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 08:21   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Volgens mij heeft die vrouw gelijk.
Met in de neus te peuteren los jet het niet op.
Met Poetin te liquideren schiet je al een heel eind op.
Oplossen met het wat op een neuspeuteren te zetten daar gaat het inderdaad niet met lukken.

Ondertussen:

Schaduwleger van de ‘kok van Poetin’ moet helpen de Donbas te veroveren

Teveel film gekeken?

Was Steven Seagal in de "Under Siege" movie ook geen kok?

Geren idee meer van ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 08:28   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een gesprek met enkele mensen op de straat 'leerde' dat er eentje bij was die de opmerking maakte: "Ik verschiet er van dat die Poetin nog leeft" (het was een vrouw zelfs die de opmerking maakte)

Tijd om het op een neuspeuteren te zetten dacht ik.
Waarom? Uiteindelijk weten wij omzeggens niets van wat er reilt en zeilt in het Kremlin, de top van de FSB en de Russische legertop. Indien de bericht kloppen dat er al arrestaties zijn gebeurd in voornoemde organisaties, en zelfs als ze niet kloppen: een latent ongenoegen kan snel omslaan in een paleisrevolutie, zeker als de zaken op het slagveld niet lopen zoals gewenst. Denken we maar aan het Stauffenberg-complot in 1944, dat bijna gelukt was.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 april 2022 om 08:28.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 10:29   #16
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Waarom? Uiteindelijk weten wij omzeggens niets van wat er reilt en zeilt in het Kremlin, de top van de FSB en de Russische legertop. Indien de bericht kloppen dat er al arrestaties zijn gebeurd in voornoemde organisaties, en zelfs als ze niet kloppen: een latent ongenoegen kan snel omslaan in een paleisrevolutie, zeker als de zaken op het slagveld niet lopen zoals gewenst. Denken we maar aan het Stauffenberg-complot in 1944, dat bijna gelukt was.
Als Poetin verdwijnt komt er een andere en die zal zeker niet beter zijn.
Hopelijk gaat Poetin beseffen dat deze oorlog niet gewonnen kan worden ,zondere heel veel burgerslachtoffers.
Laat hij zo snel mogelijk gaan onderhandelen over een vredesverdrag.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 13:24   #17
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Goh hoe ik het wat zie aan de info dat ik gelezen heb. De Russen zijn hun aan het hergroeperen om dan de Donbass in te nemen. Echter vraag ik me af of ze , de soldaten, nog wel gemotiveerd genoeg zijn ... .
Denk dat vele zich wel afvragen wat ze daar te zoeken hebben en waarom Oekraïne een vijand zou kunnen zijn.
Nu het ziet ernaar uit dat we een loopgraven oorlog krijgen die nog jaren kan duren ...
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 14:16   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Soldaten doen hun orders, motivatie of geen motivatie.

Anders krijgsraad!
Of een schot voor de achterblijvers en weglopers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 17:09   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hetgeen er daar van over blijft mijn beste ,komt in de klasse veteraan mét gevechtservaring die in een volgende actie véél moeilijker om te leggen zijn...

Onderschat nooit een gemotiveerde en ongetrainde soldaat ,die kunnen dodelijker uit de hoek komen dan een getrainde en ongemotiveerde soldaat zoals er legio in het Russisch leger aanwezig zijn...

De lijn tussen waanzin en heldendom is bijzonder dun....
Het zijn geen ISIS mannen die dood willen, dat vecht toch iets anders. Maar inderdaad, de 10% die overblijft zal wel wat ervaring opgebouwd hebben en ze hebben het voordeel van terreinkennis. Punt is dat er heel veel en heel vlug het loodje gaan leggen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 17:12   #20
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Goh hoe ik het wat zie aan de info dat ik gelezen heb. De Russen zijn hun aan het hergroeperen om dan de Donbass in te nemen. Echter vraag ik me af of ze , de soldaten, nog wel gemotiveerd genoeg zijn ... .
Denk dat vele zich wel afvragen wat ze daar te zoeken hebben en waarom Oekraïne een vijand zou kunnen zijn.
Nu het ziet ernaar uit dat we een loopgraven oorlog krijgen die nog jaren kan duren ...
Die mannen zijn nodig om de loopgraven te graven, de Russen willen er inderdaad een statisch front van maken. Ik zie niet in wat ze anders kunnen doen, als oekraïne zo blijft verder vechten gaan ze de Krim nog terug innemen. Al denk ik dat ze toch in de problemen gaan komen met de manschappen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be