Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2011, 09:09   #61
looneytoon1975
Burgemeester
 
looneytoon1975's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
FTD heeft ondertussen definitief ongelijk gekregen en is sedert 1 maart offline gegaan.
En er zijn ondertussen al alternatieven... spotnet bijvoorbeeld
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 09:29   #62
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

dus de werkende bevolking wordt wederom geviseerd door sabam (wie werkt daar eigenlijk bij? wie vindt zichzelf nuttig bezig zijn met het verzinnen van mogelijke treiterijen voor de bevolking? moeten wij respect tonen voor die, met maffiapraktijken te vergelijken, handelingen?); vreemd (en eigenlijk totaal niet ) dat zij niet eerst gaan kijken bij het bedrijfsprofitariaat dat in gesubsidieerde wagens rondrijdt. Neen arbeiders die moet je klooten.

We dienen dringen op te treden tegen mensen die de maatschappij kapot maken (en daar hoort sabam dus bij gezien zij mensen die onderling delen en elkaar's wereld verrijken door hun spullen met elkaar te delen viseren). Zo'n organisatie die actief strijd tegen onze menselijkheid, waarom tolereren wij dat?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 09:42   #63
looneytoon1975
Burgemeester
 
looneytoon1975's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
FTD heeft ondertussen definitief ongelijk gekregen en is sedert 1 maart offline gegaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dus de werkende bevolking wordt wederom geviseerd door sabam (wie werkt daar eigenlijk bij? wie vindt zichzelf nuttig bezig zijn met het verzinnen van mogelijke treiterijen voor de bevolking? moeten wij respect tonen voor die, met maffiapraktijken te vergelijken, handelingen?); vreemd (en eigenlijk totaal niet ) dat zij niet eerst gaan kijken bij het bedrijfsprofitariaat dat in gesubsidieerde wagens rondrijdt. Neen arbeiders die moet je klooten.

We dienen dringen op te treden tegen mensen die de maatschappij kapot maken (en daar hoort sabam dus bij gezien zij mensen die onderling delen en elkaar's wereld verrijken door hun spullen met elkaar te delen viseren). Zo'n organisatie die actief strijd tegen onze menselijkheid, waarom tolereren wij dat?
Kunnen we staken tegen deze instellingen, incluis de overheidsinstellingen i.p.v. tegen de werkgevers? nee zeker ?

Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 24 maart 2011 om 09:42.
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 10:19   #64
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nee hoor. Ze vinden altijd een juridisch excuus waarom je moet betalen en het toch tegelijk illegaal blijft.
Uploaden is bij wet bepaalt, downloaden echter niet. Er is geen wet die bepaalt of downloaden legaal is of illegaal.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 11:12   #65
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Uploaden is bij wet bepaalt, downloaden echter niet. Er is geen wet die bepaalt of downloaden legaal is of illegaal.

als ik mijn sloffen aan mijn voordeur plaats met een briefje wie geïnteresseerd is kan deze meenemen ; dan hoef ik daar geen wettelijk strevertje bij die eventjes gaat bepalen hoe ik mijn gerief deel met de wereld.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''

Laatst gewijzigd door the_dude : 24 maart 2011 om 11:13.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 11:18   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Uploaden is bij wet bepaalt, downloaden echter niet. Er is geen wet die bepaalt of downloaden legaal is of illegaal.
Daarom dat de radiozender moet belast worden en niet de radioontvanger.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:44   #67
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Sabam is van dezelfde grootorde als nationale banken:
prive instellingen die dmv de corrupte overheid wetten oplegt om stinkend rijk te worden. In feite hebben ze totaal geen zeggingsschap, maar de bevolking is veel te braaf en betaald gedwee zonder protest (uit schrik)
Zo is dat; en zolang men die angst kan levende houden bij de mensen kan men zo goed als ongestraft de meest scheve situaties goedpraten of creëren.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:30   #68
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

En nu heb ik net gehoord: nu wil sabam de vrachtwagenchauffeurs ook belasten; dat is werkvloer en daar kun je ook wat extra pikken volgens hun..
Inderdaad eens tijd dat we gewoon allemaal de middenvinger opsteken tegen onnodige kosten ipv te melken en ze toch maar te betalen uit schrik...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:42   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
En nu heb ik net gehoord: nu wil sabam de vrachtwagenchauffeurs ook belasten; dat is werkvloer en daar kun je ook wat extra pikken volgens hun..
Inderdaad eens tijd dat we gewoon allemaal de middenvinger opsteken tegen onnodige kosten ipv te melken en ze toch maar te betalen uit schrik...
iedereen een iPhone, en fuck the Sabam.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 17:35   #70
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
iedereen een iPhone, en fuck the Sabam.
De volgende mededeling van Sabam zal waarschijnlijk zijn: 'puntje, puntje, puntje.' Dus: "..."
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 18:26   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
En nu heb ik net gehoord: nu wil sabam de vrachtwagenchauffeurs ook belasten; dat is werkvloer en daar kun je ook wat extra pikken volgens hun..
Inderdaad eens tijd dat we gewoon allemaal de middenvinger opsteken tegen onnodige kosten ipv te melken en ze toch maar te betalen uit schrik...
Dat kan je nu al. In de meeste gevallen kan je SABAM controleurs gewoon aan de deur laten staan. Bovendien ligt de bewijslast bij hen, zij moeten aantonen dat jij muziek draait waar zij de rechten van beheren en op mogen innen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 21:52   #72
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ik ben huisvrouw en de keuken is mijn werkvloer: ik luister daar ook naar de radio. Af en toe krijg ik bezoek en die luisteren mee: moet ik Sabam betalen???

Ik lach er niet mee, want zo ver zal het nog komen;

Moet die jonge gast op de trein, die zijn muziek zo hard zet dat de hele wagon kan meeluisteren , Sabam betalen??

Moeten, mijn buren die mij in de zomer laten meeluisteren in de tuin Sabam betalen???

Het wordt echt superbelachelijk!!!

Met onze organisatie hadden wij verleden jaar een evenement met een gevoelig verlies, maar we kregen wel een gepeperde rekening van Sabam!!

Je kan eigenlijk niets meer inrichten of Sabam komt eraan te pas: toneel met eigen groep, koor, ....

Kleine culturele groepen gaan op die manier ten onder.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 22:10   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik ben huisvrouw en de keuken is mijn werkvloer: ik luister daar ook naar de radio. Af en toe krijg ik bezoek en die luisteren mee: moet ik Sabam betalen???

Ik lach er niet mee, want zo ver zal het nog komen;

Moet die jonge gast op de trein, die zijn muziek zo hard zet dat de hele wagon kan meeluisteren , Sabam betalen??

Moeten, mijn buren die mij in de zomer laten meeluisteren in de tuin Sabam betalen???

Het wordt echt superbelachelijk!!!

Met onze organisatie hadden wij verleden jaar een evenement met een gevoelig verlies, maar we kregen wel een gepeperde rekening van Sabam!!

Je kan eigenlijk niets meer inrichten of Sabam komt eraan te pas: toneel met eigen groep, koor, ....

Kleine culturele groepen gaan op die manier ten onder.
En je hebt die rekening ook gewoon braafjes betaald zeker?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 22:42   #74
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 582
Standaard

jullie zijn allemaal véééééééééél te braaf....

ik ken verschillende winkeliers die in hun zaak muziek draaien en daar géénen bal voor betalen aan sabam...

ze hebben namelijk een rekje met cd's staan die ze (zogezegd) verkopen en de muziek die opstaat in de winkel is om de klanten het produkt te laten horen dat ze te koop aan bieden en daar moet ge GEEN sabam op betalen !

voor mijn part kunnen ze gewoon den boom in, ikzelf heb zo'n 750 cdeetjes op een harde schijf staan op mijne laptop en er is géén haar op mijn hoofd dat eraan denkt om één cent aan die gangsters van sabam te betalen, k'heb trouwens AL mijn cdeetjes zélf gekocht en zélf betaald.... dus dat moet ruimschoots volstaan.... al zet ik ze nu duizend keren op mijne compjoeter
__________________
De toekomst van België is.... dat er géén toekomst is voor Belgique.... het is op.... gedaan fini.....schluss.... point final.... the point of no return is bereikt!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 10:45   #75
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
En nu heb ik net gehoord: nu wil sabam de vrachtwagenchauffeurs ook belasten; dat is werkvloer en daar kun je ook wat extra pikken volgens hun..
Inderdaad eens tijd dat we gewoon allemaal de middenvinger opsteken tegen onnodige kosten ipv te melken en ze toch maar te betalen uit schrik...
Passeert SABAM hier eigenlijk geen twee keer langs de kassa? Tenslotte hebben ze toch al de radio's die de muziek uitzenden gevraagd om rechten te betalen? Dan is het ook de zaak van deze radio's of ze deze rechten wel of niet doorrekenen aan hun luisteraars. Misschien moet er maar eens een wet komen die SABAM en konsoorten verbiedt om meer dan één keer geld voor hetzelfde te vragen. Vaak passeert SABAM twee, drie , vier,... keer langs de kassa. In plaats van hun verouderde businessmodel in stand te houden door het iedereen te laten subsidiëren zouden ze beter hun manier van werken eens aan de moderne tijden aanpassen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 10:50   #76
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
jullie zijn allemaal véééééééééél te braaf....

ik ken verschillende winkeliers die in hun zaak muziek draaien en daar géénen bal voor betalen aan sabam...
De alternatieve underground-festivals vechten al jaren terug tegen SABAM:

http://focus-wtv.rnews.be/nl/regio/w...4935436142.htm
http://www.dekerpel.com/node/164
http://www.dekerpel.com/sites/defaul...ep%20SABAM.pdf
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 10:58   #77
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Welke politieke partij gaat een einde stellen aan die praktijken?
Of toch minstens aanklagen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 11:03   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik ben huisvrouw en de keuken is mijn werkvloer: ik luister daar ook naar de radio. Af en toe krijg ik bezoek en die luisteren mee: moet ik Sabam betalen???
Directe familie, neen. inwonende anderen, neen. Maar als de sabam controleur over de vloer komt, en er staat muziek op, ja.

Citaat:
Moet die jonge gast op de trein, die zijn muziek zo hard zet dat de hele wagon kan meeluisteren , Sabam betalen??
Ja.
Citaat:
Moeten, mijn buren die mij in de zomer laten meeluisteren in de tuin Sabam betalen???
dat is vorige zomer bewezen met de voetbal/popfestival uitspraak. Ja dus.

Citaat:
Het wordt echt superbelachelijk!!! Met onze organisatie hadden wij verleden jaar een evenement met een gevoelig verlies, maar we kregen wel een gepeperde rekening van Sabam!!
En prijzig.

Citaat:
Je kan eigenlijk niets meer inrichten of Sabam komt eraan te pas: toneel met eigen groep, koor, ....Kleine culturele groepen gaan op die manier ten onder.
Zelfs al is het zelfgeschreven muziek/tekst/toneel. Eerst betalen, nadien terugkrijgen, natuurlijk zonder de werkingskosten van Sabam.

Citaat:
Ik lach er niet mee, want zo ver zal het nog komen;
Het is al zover, Sabam heeft gewoon niet genoeg controleurs.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 11:07   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Welke politieke partij gaat een einde stellen aan die praktijken?
Of toch minstens aanklagen?
Politicus A tegen politicu B.
Zeg, 1 van mijn partijleden heeft miserie met SABAM, en ik vind dat die mannen aan't overdrijven zijn. Moet daar niet eens naar gekeken worden, want da's ferm uit de haak nietwaar.

Oh, ik weet dat het allemaal prima en wettelijk geregeld is, mijn partijoverste heeft me daarvan overtuigd. (ondertussen gaat duim en wijsvinger over en weer, in een algekende symboliek)
En hoe "weet" uw partijoverste dat?

Hij zit mee in de "raadgevers cirkel" van Sabam.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 11:20   #80
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Welke politieke partij gaat een einde stellen aan die praktijken?
Of toch minstens aanklagen?
opdoeken die handel, dat is toch maar een belasting die niet in de begroting komt, of anders inlijven als ambtenaren voor de begroting
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be