Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2017, 08:20   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Het is wel dudielijk dat de O-VLD top eigenlijk geen mogelijkheden heeft om een partijgenoot te DWINGEN zijn funkties neer te leggen zolang er geen juridische bewijzen en veroordelingen voorliggen.
Het is maar dat Mr. Versnick ZELF ontslag genomen heeft (mogelijk na "aandrang" van Mevr Rutten)...Hij had nochtans al een zeker "cv" opgebouwd aan gedrag dat in dit 2de decennium van de 21ste eeuw niet meer thuishoort in de politiek.

Maar,ten gronde is hij nog steeds een verkozene en gevalt het eigenlijk aan de verschillende organen waar hij in zetelt om hem te ontslaan,met het risico dat er processen van komen....NIET aan de partijtop.


Zo zit een andere Vlaamse Partij met een groot moreel dilemma dat ze ook geen "dwingend afscheid" kunnen nemen van de "Baron" van een zekere stad aan de kust die,nochtans,onmogelijk kan passen in de "new style" partij die men zou willen opbouwen....Het zal de "Baron" zelf moeten zijn,ofwel de kiezer (volgend jaar),die de klus zal moeten klaren ...

En O ja,ook CD&V en zelfs N-VA (ik denk nog altijd aan die chef windmolens van een paar jaar geleden...hoe was dit MOGELIJK)moeten onderhand met van die "figuren" zitten die ze misschien beter lozen..

Het wordt nochtans d r i n g e n d.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juli 2017 om 08:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 11:17   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja, elke partij heeft zo een aantal van die gasten.
Neen, dat is niet waar.
Maar ja, als ge uw ogen niet open krijgt, dan kunt ge het niet zien.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 11:34   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Er gaat het gerucht de ronde, al van minstens tien jaar geleden, dat de Versnikkel woont en eigenaar is van het mooiste top-appartement van Gent.
Met zicht op de mooiste kant van Gent: naast de Sint-Michielsbrug en met zicht op Graslei water en Korenlei. Door de hoogte perfect beschermd tegen inkijk.

Afijn, zo rijk als de zee diep is, maar toch zo gierig als een pin.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 00:41   #24
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er gaat het gerucht de ronde, al van minstens tien jaar geleden, dat de Versnikkel woont en eigenaar is van het mooiste top-appartement van Gent.
Met zicht op de mooiste kant van Gent: naast de Sint-Michielsbrug en met zicht op Graslei water en Korenlei. Door de hoogte perfect beschermd tegen inkijk.

Afijn, zo rijk als de zee diep is, maar toch zo gierig als een pin.
Zo rijk als de zee diep is, dus.

Ik heb het hier al eerder gezegd : het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp echt niet wat in uw land bedoeld wordt met «steenrijk» of «zo rijk als de zee diep is» etc.…

Wat de persoon Geert Versnick al dan niet bezit zal mij worst wezen, maar voor één keer hebben we hier een voorbeeld van iemand die volgens Belgische normen kennelijk «zo rijk als de zee diep is» en waarvan we aan de hand van vaste cijfers min of meer kunnen inschatten wat dit inhoudt.

Immers, voor zover geweten is het vastgoed van betrokkene grotendeels zoniet geheel ondergebracht in een vennootschap waarvan Versnick het gros van de aandelen bezit (zijn moeder en zijn dochters bezitten de rest), met name Fleming Corporation bvba, voorheen een naamloze vennootschap : https://www.companyweb.be/pdf.asp?lo...&vat=450644875

Niets belet ons om de laatst gepubliceerde jaarrekening (boekjaar 2015) van die vennootschap te bekijken : https://www.companyweb.be/pdfjrca.as...&vat=450644875

De jaarrekening van de vennootschap zegt weliswaar niets over de persoonlijke inkomsten en beleggingen van Versnick, maar die hebben te maken met zijn mandaten en zijn dus makkelijk in te schatten : laten we logischerwijs aannemen dat bedoelde persoonlijke inkomsten dienen om in het levensonderhoud (en de levensstandaard) van Versnick te voorzien. Maar hoe dan ook spelen deze inkomsten geen rol in mijn verdere argumentatie.

Welnu, en zonder u lastig te vallen met berekeningen en details, stel ik aan de hand van voornoemde gegevens en inschatting vast dat betrokkene in mijn land niet of nauwelijks ISF (Impôt de solidarité sur la fortune) zou betalen...

Ergo : niemand zal beweren dat iemand als Versnick tot het heir der minderbegoeden behoort, en ik wil zelfs graag aannemen dat de meesten een persoon met dergelijk vermogen als «rijk» zullen omschrijven, al is het begrip «rijk» heel erg rekbaar. Maar «steenrijk» of in onderhavig geval «zo rijk als de zee diep is» is in mijn land - zelfs voor de fiscus – kennelijk toch van een totaal ander gehalte dan in België.

Nu, het verandert niets aan de essentie van de reden waarom Versnick nog maar eens de voor mij op het internet na te gane Belgische krantenkoppen heeft gehaald, en het is overduidelijk dat het vanuit één of meerdere politieke mandaten ongegeneerd in de kas graaien zowel bij jullie als bij ons (en ongetwijfeld elders) voorkomt, en dat dit het volstrekt verwerpelijk gedrag is van figuren die naar mijn mening niet in de fluwelen zetels van mandaten allerhande thuishoren, maar op de koude vloer van een gevangeniscel.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 12 juli 2017 om 00:44.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:16   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Geert Versnick (Open VLD) blijft ondanks zijn ontslag als gedeputeerde van de provincie Oost-Vlaanderen op post bij negen van zijn betaalde mandaten bij intercommunales en verenigingen. 'Zijn bestuurskunde is nooit in vraag gesteld', zegt de woordvoerster van voorzitster Gwendolyn Rutten. "Hij is een goed bestuurder. Dat is een serieuze verantwoordelijkheid. Hij kiest nu daarvoor en zegt de politiek vaarwel."

Bron.
Die gaat duidelijk geen Mayeurke doen.
Geen van beide zal de binnenkant van een cel zien trouwens.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:34   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hela, hela!
Ben je zeker dat Versnick bij de grootste graaiers hoort?
Volgens de panda zitten die bij de N-VA, en Versnick is geen lid van de N-VA, maar van zijn op één na meest geliefde politieke partij.
Rond de 10.000 euro per maand reef die gast binnen, voor zover zijn inkomen bekend is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:34   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Voila, Versnick is een goed politicus en heeft zich weten in te dekken, weet genoeg onbehoorlijks over de anderen, zodat hij ongenaakbaar is. De Oost-Vlaamse politici zetten hem uit de wind. Hij zou zijn mond wel eens kunnen open doen over de anderen.

Tja, hij heeft zijn hand nu toch overspeeld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:35   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Volgens mij zijn dit afkoopsommen. In de zin van: "Je houdt je mond en we zorgen ervoor dat je je financieel geen zorgen hoeft te maken."

Daar gaat iemand zoals Versnick en nog een hele hoop anderen graag op in.

Europa heeft heel wat problemen. Dat er geen mannen meer zijn is er een van.
De kruik gaat echter zo lang te water tot ze barst.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:37   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Is niet de eerste keer dat Versnick ergens ontslag neemt he. Ik zou het woord exit nog niet in de mond nemen.
Exit is pas als ze de gevangenis in gaan waar ze thuishoren.
Hij heeft er bij GR gelegen en dat wil wat zeggen hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:40   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is wel dudielijk dat de O-VLD top eigenlijk geen mogelijkheden heeft om een partijgenoot te DWINGEN zijn funkties neer te leggen zolang er geen juridische bewijzen en veroordelingen voorliggen.
Het is maar dat Mr. Versnick ZELF ontslag genomen heeft (mogelijk na "aandrang" van Mevr Rutten)...Hij had nochtans al een zeker "cv" opgebouwd aan gedrag dat in dit 2de decennium van de 21ste eeuw niet meer thuishoort in de politiek.

Maar,ten gronde is hij nog steeds een verkozene en gevalt het eigenlijk aan de verschillende organen waar hij in zetelt om hem te ontslaan,met het risico dat er processen van komen....NIET aan de partijtop.


Zo zit een andere Vlaamse Partij met een groot moreel dilemma dat ze ook geen "dwingend afscheid" kunnen nemen van de "Baron" van een zekere stad aan de kust die,nochtans,onmogelijk kan passen in de "new style" partij die men zou willen opbouwen....Het zal de "Baron" zelf moeten zijn,ofwel de kiezer (volgend jaar),die de klus zal moeten klaren ...

En O ja,ook CD&V en zelfs N-VA (ik denk nog altijd aan die chef windmolens van een paar jaar geleden...hoe was dit MOGELIJK)moeten onderhand met van die "figuren" zitten die ze misschien beter lozen..

Het wordt nochtans d r i n g e n d.....
We zullen dit zien bij het opstellen van de lijsten.
Er zijn genoeg bekwame mensen die (nog) niet in opspraak kwamen om een lijst samen te stellen.

Het begint bij de gemeenteraadsverkiezingen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:41   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, dat is niet waar.
Maar ja, als ge uw ogen niet open krijgt, dan kunt ge het niet zien.
Natuurlijk zitten er in iedere partij van die gasten. Als ze de kans krijgen, dan graaien ze net zo als de anderen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:42   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er gaat het gerucht de ronde, al van minstens tien jaar geleden, dat de Versnikkel woont en eigenaar is van het mooiste top-appartement van Gent.
Met zicht op de mooiste kant van Gent: naast de Sint-Michielsbrug en met zicht op Graslei water en Korenlei. Door de hoogte perfect beschermd tegen inkijk.

Afijn, zo rijk als de zee diep is, maar toch zo gierig als een pin.
Of hij rijk was weet ik niet.
Maar met het inkomen dat hij zich bijeen graait ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:43   #33
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hij heeft er bij GR gelegen en dat wil wat zeggen hoor.

Citaat:
'Zijn bestuurskunde is nooit in vraag gesteld', zegt de woordvoerster van voorzitster Gwendolyn Rutten. "Hij is een goed bestuurder. Dat is een serieuze verantwoordelijkheid. Hij kiest nu daarvoor en zegt de politiek vaarwel."
Bij de open VLD zijn ze vermoedelijk zo individualistisch dat zelfs woordvoerdsters steeds in eigen naam spreken
Hij mag al z'n (politkieke) mandaten behouden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 juli 2017 om 06:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 06:43   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Zo rijk als de zee diep is, dus.

Ik heb het hier al eerder gezegd : het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp echt niet wat in uw land bedoeld wordt met «steenrijk» of «zo rijk als de zee diep is» etc.…

Wat de persoon Geert Versnick al dan niet bezit zal mij worst wezen, maar voor één keer hebben we hier een voorbeeld van iemand die volgens Belgische normen kennelijk «zo rijk als de zee diep is» en waarvan we aan de hand van vaste cijfers min of meer kunnen inschatten wat dit inhoudt.

Immers, voor zover geweten is het vastgoed van betrokkene grotendeels zoniet geheel ondergebracht in een vennootschap waarvan Versnick het gros van de aandelen bezit (zijn moeder en zijn dochters bezitten de rest), met name Fleming Corporation bvba, voorheen een naamloze vennootschap : https://www.companyweb.be/pdf.asp?lo...&vat=450644875

Niets belet ons om de laatst gepubliceerde jaarrekening (boekjaar 2015) van die vennootschap te bekijken : https://www.companyweb.be/pdfjrca.as...&vat=450644875

De jaarrekening van de vennootschap zegt weliswaar niets over de persoonlijke inkomsten en beleggingen van Versnick, maar die hebben te maken met zijn mandaten en zijn dus makkelijk in te schatten : laten we logischerwijs aannemen dat bedoelde persoonlijke inkomsten dienen om in het levensonderhoud (en de levensstandaard) van Versnick te voorzien. Maar hoe dan ook spelen deze inkomsten geen rol in mijn verdere argumentatie.

Welnu, en zonder u lastig te vallen met berekeningen en details, stel ik aan de hand van voornoemde gegevens en inschatting vast dat betrokkene in mijn land niet of nauwelijks ISF (Impôt de solidarité sur la fortune) zou betalen...

Ergo : niemand zal beweren dat iemand als Versnick tot het heir der minderbegoeden behoort, en ik wil zelfs graag aannemen dat de meesten een persoon met dergelijk vermogen als «rijk» zullen omschrijven, al is het begrip «rijk» heel erg rekbaar. Maar «steenrijk» of in onderhavig geval «zo rijk als de zee diep is» is in mijn land - zelfs voor de fiscus – kennelijk toch van een totaal ander gehalte dan in België.

Nu, het verandert niets aan de essentie van de reden waarom Versnick nog maar eens de voor mij op het internet na te gane Belgische krantenkoppen heeft gehaald, en het is overduidelijk dat het vanuit één of meerdere politieke mandaten ongegeneerd in de kas graaien zowel bij jullie als bij ons (en ongetwijfeld elders) voorkomt, en dat dit het volstrekt verwerpelijk gedrag is van figuren die naar mijn mening niet in de fluwelen zetels van mandaten allerhande thuishoren, maar op de koude vloer van een gevangeniscel.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 07:51   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...=3303194059093


Hij zit blijkbaar nog niet op droog zaad.


“Hij is een goed bestuurder”, klinkt het.
Versnick heeft nog lange lijst betaalde mandaten, en dat vindt Open VLD geen probleem

Zijn gebrek aan integriteit deed hem de das om als gedeputeerde van de provincie Oost-Vlaanderen, maar de rol van Geert Versnick (60) is nog lang niet uitgespeeld. De mandatenkoning van Open VLD blijft voorlopig op post bij het gros van zijn betaalde posten. “Zijn bestuurskunde is nooit in vraag gesteld”, zegt zijn partij.
Na zijn ontslag als Oost-Vlaams gedeputeerde moet Geert Versnick (Open VLD) nog niet meteen op zoek naar een nieuwe job. Hij kan voorlopig nog altijd terugvallen op zijn negen betaalde mandaten bij allerhande intercommunales en verenigingen.

Versnick kwam de voorbije dagen in het oog van de storm door zijn onnodige tussenstoppen en hoge onkostennota’s in Bangkok, allemaal op kosten van de belastingbetaler. Zijn uiteindelijke ontslag als gedeputeerde juichte Open VLD-voorzitter Gwendolyn Rutten meteen toe. “Juiste beslissing, integriteit is belangrijk”, benadrukte ze. Maar intussen blijft Versnick op allerhande *andere mandaten wel op post als politiek afgevaardigde voor Open VLD.

LEES OOK. Commentaar. “Als politicus heeft Versnick afgedaan. Als bestuurder is hij onvolprezen. Schizofrener wordt het niet” (+)

Goedbetaalde mandaten

Op een aantal belangrijke strategische functies houdt Versnick nog altijd mee de touwtjes in handen: hij blijft bijvoorbeeld op post als bestuurder bij de grote *intercommunales Intermixt en Publi-T en bij netbeheerders Eandis en Elia. Die hoge en goedbetaalde mandaten heeft hij, rechtstreeks of onrechtstreeks, te danken aan zijn partij. Ook in die functies wordt rekening *gehouden met de politieke evenwichten. “Ze worden dan ook *altijd afgesproken in de hogere echelons van politieke partijen”, zegt een bestuurslid.

LEES OOK. Altijd in de schaduw, ondanks zijn sprookjeshuwelijk met Lynn Wesenbeek. Wie is de ‘Blauwe Fixer’ die alle geheimen van Open VLD kent? (+)

Politiek vaarwel gezegd

Open VLD speelt daar ook *gewoon open kaart over. “Zijn bestuurskunde is nooit in vraag gesteld”, zegt Laure Stuyck, woordvoerster van Open VLD-voorzitter Gwendolyn Rutten. “Hij is een goed bestuurder. Dat is een serieuze verantwoordelijkheid. Hij kiest nu daarvoor en zegt de politiek definitief vaarwel.”

Versnick nam inderdaad begin april, mede onder druk van Rutten, al ontslag als gemeenteraadslid in de stad Gent. Nu neemt hij ook afscheid als gedeputeerde in de provincie. “Sommige van zijn mandaten zullen dus wegvallen omdat ze gelinkt zijn aan zijn functie als deputé”, benadrukt Open VLD. Langzaam maar zeker kunnen volgens de partij ook nog andere mandaten wegvallen, “want heel wat van de structuren (waaronder Eandis, nvdr.) worden op onze vraag hervormd”, zegt Stuyck.

Ook in Gent heeft Versnick nog een aantal mandaten te danken aan de lokale Open VLD-afdeling. Wat daar nu mee gebeurt, is nog onduidelijk. De Gentse lijsttrekker Mathias De Clercq was gisteren niet bereikbaar. Volgens *Yoeri Note, de Open VLD’er in de OCMW-raad, is er nog niets beslist, “maar zal de partij alles te gepasten tijde bekijken”.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Gvs.jpg‎
Bekeken: 72
Grootte:  67,6 KB
ID: 106468  

__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 08:58   #36
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hij heeft er bij GR gelegen en dat wil wat zeggen hoor.
Daar geloof ik geen snars van, ze; Het is gewoon een manoeuver van de open VLD om de kiezer te paaien. Ondertussen laten ze hem wel zijn "politieke" mandaten behouden om hem te sussen, want hij zou ook wel eens een boekje kunnen opendoen , hij weet heeeeeeel veel.

Tenslotte , welke stap zet hij opzij???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 09:13   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Als partij iemands politieke mandaten (gemeenteraadslis, schepen ..) afpakken, is niet makkelijk.
Zeker niet gemeenteraadslid: hij is verkozen.
Een schepen kan men nog, door interne reorganisatie van het college, helemaal zonder bevoegdheden zetten.

Een ander punt: als een partij, vb. de vld, iemand die in opspraak kwam, vb. Versnikkel, wil blijven inzetten en hem presenteert aan de kiezer, dan is daar niks mis mee.
De kiezer oordeelt en daarmee uit.
Maar ik denk niet dat dit voorbeeld in dit geval enige kans heeft om realiteit te worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 11:35   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Daar geloof ik geen snars van, ze; Het is gewoon een manoeuver van de open VLD om de kiezer te paaien. Ondertussen laten ze hem wel zijn "politieke" mandaten behouden om hem te sussen, want hij zou ook wel eens een boekje kunnen opendoen , hij weet heeeeeeel veel.

Tenslotte , welke stap zet hij opzij???
Het was dan ook sarcastisch bedoeld hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 11:36   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als partij iemands politieke mandaten (gemeenteraadslis, schepen ..) afpakken, is niet makkelijk.
Zeker niet gemeenteraadslid: hij is verkozen.
Een schepen kan men nog, door interne reorganisatie van het college, helemaal zonder bevoegdheden zetten.

Een ander punt: als een partij, vb. de vld, iemand die in opspraak kwam, vb. Versnikkel, wil blijven inzetten en hem presenteert aan de kiezer, dan is daar niks mis mee.
De kiezer oordeelt en daarmee uit.
Maar ik denk niet dat dit voorbeeld in dit geval enige kans heeft om realiteit te worden.
De partij kan hem natuurlijk nog voordragen.
Maar de geloofwaardigheid, die nu al voor een groot deel aan diggelen ligt, zal er niet wel bij varen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 17:30   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Ik geloof daar niet in, die is politiek dood. Rutten moet zich distantiëren van hem, om verdere beschadiging van haar partij te stoppen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be