Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 1 maart 2009, 00:51   #301
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat lijkt mij een zeer incomplete analyse.
Inderdaad! Het is toch erg dat die Palestijnen niet spontaan verdwijnen om hun goed en hun bloed en hun steden eindelijk aan de Zionistische Übermensch af te staan.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 maart 2009 om 00:51.
Kallikles is offline  
Oud 1 maart 2009, 00:55   #302
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad! Het is toch erg dat die Palestijnen niet spontaan verdwijnen om hun goed en hun bloed en hun steden eindelijk aan de Zionistische Übermensch af te staan.


Uw extreem-links brein accepteert niets wat er niet in wil. Helaas.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 maart 2009, 01:00   #303
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht


Uw extreem-links brein accepteert niets wat er niet in wil. Helaas.
Ik ben helemaal niet links, laat staan extreem. Uw Zionistische brein is niet in staat om de complexiteit van de realiteit te vatten.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 1 maart 2009, 01:03   #304
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet links, laat staan extreem. Uw Zionistische brein is niet in staat om de complexiteit van de realiteit te vatten.


Ik ben niet eens Joods. En de situatie is complex, inderdaad. Maar de verbanden die u ziet, zijn niet alleen onlogisch; ze ontmaskeren uw politieke agenda en passen er ontoevallig, precies in.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 maart 2009, 01:11   #305
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht


Ik ben niet eens Joods. En de situatie is complex, inderdaad. Maar de verbanden die u ziet, zijn niet alleen onlogisch; ze ontmaskeren uw politieke agenda en passen er ontoevallig, precies in.
Je moet geen Jood zijn om een Zionist te zijn, je moet geen Zionist zijn om een Jood te zijn. Ik heb veel respect en interesse voor het Joodse volk en voor Joodse filosofen. De grote misdaad van de Zionisten is precies dat zij met de creatie van Israël de Joodse identiteit heeft vernietigd. Zoals Nietzsche zei: als de wandelende Jood zich vestigt, gaat hij ons niet meer aan. Maar dit terzijde.

Over jouw "verbanden": tot nog toe heb ik nog geen verbanden gemaakt, ik heb alleen een aantal vervelende feiten naar voren gebracht, die jouw simplistische verhaaltje van goeden versus slechten ridiculiseren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 1 maart 2009, 01:14   #306
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht


Ik ben niet eens Joods. En de situatie is complex, inderdaad. Maar de verbanden die u ziet, zijn niet alleen onlogisch; ze ontmaskeren uw politieke agenda en passen er ontoevallig, precies in.
Je hoeft geen jood te zijn om zionist te zijn. Adolf Eichmann, bijvoorbeeld, noemde zichzelf zonder aarzelen een zionist.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 maart 2009, 01:15   #307
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je hoeft geen jood te zijn om zionist te zijn. Adolf Eichmann, bijvoorbeeld, noemde zichzelf zonder aarzelen een zionist.
Nou, ik zie Israël als een vaststaand feit in het heden, maar het (die plek) was zeker niet mijn eerste keus.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 maart 2009, 01:29   #308
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nou, ik zie Israël als een vaststaand feit in het heden
150 jaar geleden leek de mondiale hegemonie van Engeland ook onaantastbaar. Een halve eeuw later moesten ze zelfs op hun eigen Britse eilanden een groot deel van Ierland onafhankelijkheid geven. Nog een halve eeuw later zagen ze hun hele overzeese koloniale rijk afbrokkelen. En vandaag is het al de vraag hoe lang de band met Schotland nog gaat duren.

De relativiteit van "vaststaande feiten" in de geschiedenis...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 maart 2009, 01:41   #309
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
150 jaar geleden leek de mondiale hegemonie van Engeland ook onaantastbaar. Een halve eeuw later moesten ze zelfs op hun eigen Britse eilanden een groot deel van Ierland onafhankelijkheid geven. Nog een halve eeuw later zagen ze hun hele overzeese koloniale rijk afbrokkelen. En vandaag is het al de vraag hoe lang de band met Schotland nog gaat duren.

De relativiteit van "vaststaande feiten" in de geschiedenis...
Met als groot verschil dat Israël twee keer zo klein is als België (het heeft geen groot rijk om kwijt te raken) en kernwapens bezit. Israël zal met andere woorden niet ten onder gaan tenzij er een kernoorlog komt.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 maart 2009, 02:07   #310
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Met als groot verschil dat Israël twee keer zo klein is als België (het heeft geen groot rijk om kwijt te raken) en kernwapens bezit. Israël zal met andere woorden niet ten onder gaan tenzij er een kernoorlog komt.
Binnen enkele tientallen jaren heeft Israël opnieuw een niet-joodse meerderheid. (Tegen 2020 zal het aantal joden al geslonken zijn tot 65%!)
Daar gaan hun atoombommen niets aan veranderen. Gaan ze de Palestijnen uitschakelen door een atoombom op Hebron of Gaza te gooien??

Wat zijn dan de opties?
1. Verdergaan met hetgeen ze al 60 jaar doen: de Palestijnen deporteren en in vluchtelingenkampen duwen.
2. De Arabieren het stemrecht ontzeggen. De pogingen om Arabische partijen te verbieden, zijn een signaal dat de optie van een formeel apartheidsregime de Israëlische gevestigde partijen niet ongenegen is.
3. Gebieden met overgrote Arabische meederheden (Oost-Jeruzalem bijvoorbeeld) afstoten. Dit zou een enorme ommekeer betekenen voor de Israëlische politiek.
4. De fysieke liquidatie van Palestijnen "optimaliseren".
...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 maart 2009 om 02:08.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 maart 2009, 02:33   #311
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.877
Standaard

Officiële apartheid zou zelfs de relatie met de meest trouwe bondgenoot de VS (USA) verzuren. Laat staan de rest van de (westerse) wereld; PR technisch en moreel niet goed (= gewoon slecht). Punt 3 lijkt me voor een deel wel noodzakelijk, hoeveel en hoe is onderhandeling. Het vierde punt is echter te belachelijk en schandalig om een eindoplossing te suggereren; SCHANDE!
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline  
Oud 1 maart 2009, 02:41   #312
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Officiële apartheid zou zelfs de relatie met de meest trouwe bondgenoot de VS (USA) verzuren. Laat staan de rest van de (westerse) wereld; PR technisch en moreel niet goed (= gewoon slecht). Punt 3 lijkt me voor een deel wel noodzakelijk, hoeveel en hoe is onderhandeling. Het vierde punt is echter te belachelijk en schandalig om een eindoplossing te suggereren; SCHANDE!
Vraagje: waarom moet er per sé een joodse meederheid zijn binnen die staat? Waarom ten koste van alles blijven vasthouden aan een staat op basis van religie?

Wat zijn uw voornaamste bezwaren tegen de oprichting van een seculiere staat? Waarom tegen alle logica aan blijven vasthouden aan het zionistische concept van "de joodse staat"?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 maart 2009, 07:46   #313
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Oh!... Geef mij dan eens UW definitie voor legitimiteit.
Dé definitie is dat je erkend wordt door de VN.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 1 maart 2009, 13:05   #314
Vlaams-Ardennees
Vreemdeling
 
Vlaams-Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vraagje: waarom moet er per sé een joodse meederheid zijn binnen die staat? Waarom ten koste van alles blijven vasthouden aan een staat op basis van religie?

Wat zijn uw voornaamste bezwaren tegen de oprichting van een seculiere staat? Waarom tegen alle logica aan blijven vasthouden aan het zionistische concept van "de joodse staat"?
Mag ik u er toch op wijzen dat het zionisme op zich weinig met religie te maken heeft en religie slechts een drogreden is om de zionistische politiek te kunnen voeren. Niet vergeten dat Herzl een bekeerde atheïst was.

Het bleek voor de zionisten wel veel makkelijker om joden in Europa naar Israël te laten migreren door zich op religieuze gronden te beroepen.
Vlaams-Ardennees is offline  
Oud 1 maart 2009, 14:58   #315
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-Ardennees Bekijk bericht
Mag ik u er toch op wijzen dat het zionisme op zich weinig met religie te maken heeft en religie slechts een drogreden is om de zionistische politiek te kunnen voeren. Niet vergeten dat Herzl een bekeerde atheïst was.

Het bleek voor de zionisten wel veel makkelijker om joden in Europa naar Israël te laten migreren door zich op religieuze gronden te beroepen.
Het zionisme uit de 19e eeuw was gebaseerd op de Hebreeuwse taal. De Jiddischtaligen (uit Centraal-Europa) werden uitgesloten, in tegenstelling tot Hebreeuwstalige Arabieren en dito moslims. Dit taal-zionisme is echter altijd zeer marginaal gebleven.

In de 20e eeuw was niet de taal het critierium voor het zionisme, maar de religie. Vanaf dan maakte het zionisme binnen de grote joodse gemeenschappen in Centraal-Europa sterk opgang.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 maart 2009, 16:01   #316
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vraagje: waarom moet er per sé een joodse meederheid zijn binnen die staat? Waarom ten koste van alles blijven vasthouden aan een staat op basis van religie?

Wat zijn uw voornaamste bezwaren tegen de oprichting van een seculiere staat? Waarom tegen alle logica aan blijven vasthouden aan het zionistische concept van "de joodse staat"?
Het woord Joods staat niet alleen voor een godsdienst maar dus ook voor
een volk. Je kunt bijvoorbeeld heel goed én Joods én atheist zijn. Het volstaat
dat je moeder Joods was.
Je mag je echter niet bekeren tot een andere godsdienst.
De facto is Israel trouwens bijna net zo seculier als bijvoorbeeld Vlaanderen.
Wie Jood is kan automatisch de Israelische nationaliteit bekomen. Dit betekent niet dat anderen, op een minder automatische manier, niet die
nationaliteit kunnen bekomen.
Nu zit het wel zo dat géén land en -Israel rekening gehouden met de geschiedenis van het Joodse volk, nog minder dan andere- verlegen zit
om een overrompeling door moslims. Die dus van dat seculier zijn gebruik
gaan maken om Israel binnen te stromen , uiteindelijk de macht over te nemen en in minder dan geen tijd een moslim republiek van de zaak te maken.
Hoe dan ook Israel beschikt zoals elke souveraine staat over zelfbeschikkingsrecht.
Francientje is offline  
Oud 1 maart 2009, 16:07   #317
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Het woord Joods staat niet alleen voor een godsdienst maar dus ook voor een volk.
De joden die in Palestina woonden vóór de zionistische immigratie zijn Palestijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Hoe dan ook Israel beschikt zoals elke souveraine staat over zelfbeschikkingsrecht.
Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Spanjaarden gebruikten om de indianen uit te roeien? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Han-Chinezen gebruiken om de Tibetanen te verdrukken? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Britten gebruikten om de Aboriginals te verjagen? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als het Belgische establishment gebruikt om de Vlaamse emancipatie de kop in te drukken? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Turkse kemalistische dictatuur om de Koerden uit moorden?

Ik sta voor het zelfbeschikkingsrecht der volkeren. Niet voor het zelfbeschikkingsrecht der onderdrukkende staten.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 maart 2009 om 16:09.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 maart 2009, 16:22   #318
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De joden die in Palestina woonden vóór de zionistische immigratie zijn Palestijnen.

Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Spanjaarden gebruikten om de indianen uit te roeien? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Han-Chinezen gebruiken om de Tibetanen te verdrukken? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Britten gebruikten om de Aboriginals te verjagen? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als het Belgische establishment gebruikt om de Vlaamse emancipatie de kop in te drukken? Hetzelfde "zelfbeschikkingsrecht" als de Turkse kemalistische dictatuur om de Koerden uit moorden?

Ik sta voor het zelfbeschikkingsrecht der volkeren. Niet voor het zelfbeschikkingsrecht der onderdrukkende staten.
Wat hebben de voorgenoemde voorbeelden met zelfbeschikking te maken?
Zelfbeschikking wil voor mij ondermeer zeggen dat je op jouw grondgebied
in jouw natie kunt toelaten of niet toelaten wie je wil. Punt.
P.S. Je hebt de Arabieren en de Amerikanen op je lijstje vergeten. En verder
wist ik dus niet dat Vlaanderen nog aan emancipatie toe is. Of dat het dus
geen deel uitmaakt van het Belgisch etablishment.
Francientje is offline  
Oud 1 maart 2009, 16:29   #319
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Binnen enkele tientallen jaren heeft Israël opnieuw een niet-joodse meerderheid. (Tegen 2020 zal het aantal joden al geslonken zijn tot 65%!)
Daar gaan hun atoombommen niets aan veranderen. Gaan ze de Palestijnen uitschakelen door een atoombom op Hebron of Gaza te gooien??

Wat zijn dan de opties?
1. Verdergaan met hetgeen ze al 60 jaar doen: de Palestijnen deporteren en in vluchtelingenkampen duwen.
2. De Arabieren het stemrecht ontzeggen. De pogingen om Arabische partijen te verbieden, zijn een signaal dat de optie van een formeel apartheidsregime de Israëlische gevestigde partijen niet ongenegen is.
3. Gebieden met overgrote Arabische meederheden (Oost-Jeruzalem bijvoorbeeld) afstoten. Dit zou een enorme ommekeer betekenen voor de Israëlische politiek.
4. De fysieke liquidatie van Palestijnen "optimaliseren".
...
Als ze verstandig zijn schaffen ze de geboortepolitiek af (kinderbijslag). Nu krijgen daardoor arme Arabieren de kans toch kinderen te krijgen. Net als arme Joden trouwens. Een onnatuurlijke en schadelijke situatie.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 maart 2009, 16:44   #320
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wat hebben de voorgenoemde voorbeelden met zelfbeschikking te maken?
Even weinig als jouw voorbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Zelfbeschikking wil voor mij ondermeer zeggen dat je op jouw grondgebied in jouw natie kunt toelaten of niet toelaten wie je wil. Punt.
Dat is het hele punt. Het is helemaal hun grondgebied niet! Israël was voor 90% niet-joods. Het is alleen door militair geweld, deportaties en etnische zuiveringen "verlost" geraakt van zijn niet-joodse meerderheid.
Het grootste deel van de Israëli's zijn zionistische migranten die de plaatselijke bevolking verjaagd hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En verder wist ik dus niet dat Vlaanderen nog aan emancipatie toe is.
Wel, dan weet je het nu.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be