Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2017, 20:13   #561
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dan zullen jij en ik die tekst wsl anders interpreteren, eh.
Neen, ik lees wat er staat en merk dat de Nederlandse "vertaling" niet overeenkomt met de Franse tekst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:50   #562
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, ik lees wat er staat en merk dat de Nederlandse "vertaling" niet overeenkomt met de Franse tekst.
Jij leest wat er volgens jou staat en ik lees wat er volgens mij staat en weet je, Jan, het staat er volgens ons beider interpretatie:

"Recently Nicolas Sarkozy announced plans to pursue a vigorous policy of diversity and métissage. Concretely, this means giving preference to minorities in job hiring and prosecuting those who do not comply. In other words, affirmative action as a government policy from which none are exempt.
Maw, Sarkozy pleit hier voor praktijktests zoals Unia onlangs nog voorstelde.
Punt voor jou.

Vervolgens pleit 'm er voor, dat de Franse autochtoon zich moet aanpassen en veranderen, alsook dat het huwen met 'eigen volk' niet goed zou zijn voor het verdere voortbestaan van Frankrijk:

"In his message Sarkozy insisted that the French people must change, that there will be dire consequences if they don't, and that not to intermarry racially is bad for the survival of the country. Thus he amalgamated the concepts of preference for minorities in job hiring with that of the need for the French to intermarry racially."

https://www.brusselsjournal.com/node/3764

Punt voor mij.
Kortom, Sarkozy gebruikt het concept 'métissage' op tweevoudige wijze.
De vraag is dan of Frankrijk (of de rest van Europa) daar wel behoefte aan heeft.

Hier een meer uitgebreide interpretatie van dat concept:

http://galliawatch.blogspot.be/2008/...bligation.html
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:56   #563
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Jij leest wat er volgens jou staat en ik lees wat er volgens mij staat en weet je, Jan, het staat er volgens ons beider interpretatie:
Ik gaf u de referentie naar de Franse brontekst. U komt weer eens af met een of andere anderstalige tekst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:58   #564
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Men hoort regelmatig de vraag of al die politici van de laatste decennia werkelijk zo stom zijn om de gevolgen van hun krakkemikkige beleid niet te kunnen inschatten. Als zouden ze naïef zijn.

Zou het niet kunnen dat ze zich willens nillens de rol van "amateur-loodgieter" aanmeten, en stilletjes aan naar een algehele ontwrichting werken totdat de toestand zo erg wordt dat er een Dictator - Dictator (Latijn: degene die dicteert), een term die afkomstig is uit de Romeinse Republiek, was oorspronkelijk een magistraat met vergaande bevoegdheden die in tijden van nood door de Senaat werd aangesteld voor een tijdelijke periode van 6 maanden, om orde op zaken te stellen. Dit in tegenstelling tot de moderne dictator die zijn eenmaal verworven macht nooit vrijwillig zal afstaan. - aangesteld wordt die de touwtjes in de hele E.U. terug in handen neemt, uiteraard zonder die macht nog te gaan afstaan.
Tenslotte streeft E.U. het Romeinse rijk toch als voorbeeld na. Wat momenteel nog mankeert is een caesar-dictator.

De politici zouden gewoon de rol van concierge spelen en de boel planmatig laten verstoffen. Niet te snel en niet te traag, maar zo dat het zo min mogelijk opvalt tot er geen weg meer terug is. Dat ze hun persoonlijk imago om zeep helpen, geweer van schouder veranderen, beurtelings warm en koud blazen en bochten van 180° maken maakt hen niet uit want ze worden er meer dan royaal voor vergoed.
En de geschiedenisboekjes zijn te herschrijven.
Je analyse klopt, de top van de EU is (zichtbaar) uit op de uitholling van de nationale bevoegdheden, om zich te kunnen omkleden met de mantel van de dictatuur.
Citaat:
Waar het hele plan hierachter vandaan komt is weer een andere discussie.
Er staat daarover een en ander te lezen, in de link van post #527
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:02   #565
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik gaf u de referentie naar de Franse brontekst. U komt weer eens af met een of andere anderstalige tekst.
Klopt de interpretatie van die anderstalige tekst niet ?
Is de Franse autochtoon gediend met wat in die tekst staat ?
Helpen de maatregelen die Sarkozy in z'n 'brontekst' voorstelde Frankrijk positief vooruit ?
Je weet wel beter dan dat.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:03   #566
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Klopt de interpretatie van die anderstalige tekst niet ?
Is de Franse autochtoon gediend met wat in die tekst staat ?
Helpen de maatregelen die Sarkozy in z'n 'brontekst' voorstelde Frankrijk positief vooruit ?
Je weet wel beter dan dat.
Ik lees de Franse tekst en ik stel vast dat het citaat in het Nederlands daar totaal niet mee overeenkomt.

Begint eens met te erkennen dat er daar al een fout zit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:13   #567
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik lees de Franse tekst en ik stel vast dat het citaat in het Nederlands daar totaal niet mee overeenkomt.

Begint eens met te erkennen dat er daar al een fout zit.
De Engelse tekst in post #562 vat de Franse tekst mi goed samen.
Je bent uiteraard vrij om bij je eigen interpretatie daarvan te blijven.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:15   #568
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Engelse tekst in post #562 vat de Franse tekst mi goed samen.
Je bent uiteraard vrij om bij je eigen interpretatie daarvan te blijven.
Ik ga niet uit van een interpretatie. Ik ga uit van de brontekst, in het Frans. Daar lees ik wat er staat, om dan te moeten vaststellen dat uw Nederlandse zinnen daar totaal niet mee overeenkomen.

Begin eens met dit te erkennen. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou u sieren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:24   #569
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ga niet uit van een interpretatie. Ik ga uit van de brontekst, in het Frans. Daar lees ik wat er staat, om dan te moeten vaststellen dat uw Nederlandse zinnen daar totaal niet mee overeenkomen.
De Nederlandse én Engelse weergaven/interpretaties van de Franse brontekst die ik meegaf, zijn mi correct te noemen.

Wat is dan volgens jou de essentie van die brontekst ?
Citaat:
Begin eens met dit te erkennen. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou u sieren.
Ik ben intellectueel eerlijk met mezelf en als ik fout zit durf ik dat gerust toegeven, geen probleem.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 december 2017 om 22:25.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 23:33   #570
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Nederlandse én Engelse weergaven/interpretaties van de Franse brontekst die ik meegaf, zijn mi correct te noemen.
Neen, uw Nederlandse tekst is dat totaal niet.

Ik verwijs nogmaals naar dit bericht van me:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het doel?

ok

"Het doel is rassenvermenging!"

Niet ok, geamputeerde zin.

" En als de mensen niet bereid zijn om dit uit hun eigen vrije wil te doen, dan zullen wij ze dwingen middels regeringsmaatregelen."

Niet ok, staat nergens in de Franse tekst.

"De uitdaging van rassenvermenging van de verschillende naties is de uitdaging van de 21e eeuw."

Niet ok, dat staat niet zo in de Franse tekst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 23:35   #571
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat is dan volgens jou de essentie van die brontekst ?
Voor we discussiëren over de interpretatie, kunnen we het best eens worden over de tekst die Sarkozy heeft uitgesproken.

Ik verwees naar de Franse brontekst. U hanteerde een totaal foute Nederlandse tekst. Later kwam u af met een Engelse tekst.

Het gaat om Sarkozy's woorden. Dan kijken we best eerst en vooral naar de Franse tekst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 01:32   #572
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor we discussiëren over de interpretatie, kunnen we het best eens worden over de tekst die Sarkozy heeft uitgesproken.

Ik verwees naar de Franse brontekst. U hanteerde een totaal foute Nederlandse tekst. Later kwam u af met een Engelse tekst.

Het gaat om Sarkozy's woorden. Dan kijken we best eerst en vooral naar de Franse tekst.
Heeft Sarko dat echt niet gezegd Jan ??
https://www.youtube.com/watch?v=I8yaiN6ew_g
Toemaatje : https://www.youtube.com/watch?v=dxSwtG0q0lA
Jammer helaas; flutsite nietwaar.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 20:27   #573
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor we discussiëren over de interpretatie, kunnen we het best eens worden over de tekst die Sarkozy heeft uitgesproken.
Als we het eens waren over die tekst, zouden we hier niet over hoeven te discussiëren.
Citaat:
Ik verwees naar de Franse brontekst. U hanteerde een totaal foute Nederlandse tekst. Later kwam u af met een Engelse tekst.
Die vertalingen zijn imo correcte interpretaties van Sarkozy's tekst.
Citaat:
Het gaat om Sarkozy's woorden. Dan kijken we best eerst en vooral naar de Franse tekst.
Bon dan, ik ga - voorlopig - uit van de veronderstelling dat je gelijk hebt.
Opnieuw volgt dan m'n vraag:

Wat is dan volgens jou de essentie van die brontekst ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 22:07   #574
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als we het eens waren over die tekst, zouden we hier niet over hoeven te discussiëren.
Gaf ik u niet de referentie naar de tekst?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 22:10   #575
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gaf ik u niet de referentie naar de tekst?
Zoals ik reeds stelde, zijn die vertalingen imo correcte interpretaties van Sarkozy's tekst.
Maar u ontwijkt de vraag:

Wat is dan volgens jou de essentie van die brontekst ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 14 december 2017 om 22:11.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 02:18   #576
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Melk en het OK-gebaar zijn racistisch, aldus een nieuw onderzoek van de Zweedse overheid naar radicale nationalisten.

https://www.foi.se/rapportsammanfatt...OI-R--4463--SE
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  milk.jpg‎
Bekeken: 77
Grootte:  49,7 KB
ID: 108063  

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 08:37   #577
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

En hopla, nog eentje :

Politie mededeling na verschillende wrede groepsverkrachtingen: “Vrouwen – wees niet bang”
Zweden – Na de wrede groepsverkrachting van een een jong meisje in Malmö afgelopen vrijdagnacht is de politie nu naar buiten gekomen met een boodschap aan de bevolking van de stad: “Vrouwen moeten niet bang zijn”. Rapporteert SVT Nyheter Skåne. In Malmö zijn echter nog steeds een groot aantal vrouwen merkbaar geschokt.
Het was vrijdagnacht omstreeks 03:00 uur dat de politie werd gewaarschuwd dat een jonge vrouw was blootgesteld aan een gruwelijke groepsverkrachting op een speelplaats in Sofielund, Malmö.
Het 17-jarige meisje was zo ernstig gewond dat ze met een ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht.
De gewelddadige groepsverkrachting is echter slechts één in een lange rij van overvalverkrachtingen met meerdere daders in de stad de laatste tijd.
In november vonden twee andere gewelddadige groepsverkrachtingen in Malmö plaats, waarvan er één heel dicht bij de groepsverkrachting van vrijdagnacht plaatsvond.
De politie is overtuigd dat er een verband is tussen de groepsverkrachtingen. In Malmö zijn de inwoners geschokt door de gebeurtenis op vrijdagnacht.
– Iedereen maakt zich zorgen. Ik ken geen vrouw die zich geen zorgen maakt. Ik hoop dat de politie dit serieus neemt, zegt de 27-jarige Malmöer Nora Wieser tegen Aftonbladet.
Ze vertelt dat ze zo bang is om in Malmö te wonen dat ze ’s avonds nooit loopt, maar altijd fietst – zelfs als ze maar een korte afstand moet afleggen.
Maar ondanks alles heeft de politie van Malmö verkondigd dat vrouwen “niet bang moeten zijn”, schrijft SVT Nyheter Skåne.
– Dan leg je de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer en stuur je verkeerde signalen uit. Je hoeft plaatsen niet te vermijden of thuis te blijven, zei persvoorlichtster politie Kim Hild tegen SVT.
Volgens de politie is het ‘contraproductief’ om vrouwen te vragen thuis te blijven, omdat het nog meer zorgen baart.
De politie heeft zoals gewoonlijk geen signalement vrijgegeven van de daders waar men op zoek naar is.
Bron:

http://www.friatider.se/polisens-bud...var-inte-r-dda
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 08:44   #578
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

De "vrijheid blijheid" generatie is nu aan de macht in Zweden. De toekomst is aan de zonen en dochters van al die verkrachte vrouwen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 09:43   #579
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En hopla, nog eentje :

Politie mededeling na verschillende wrede groepsverkrachtingen: “Vrouwen – wees niet bang”
Zweden – Na de wrede groepsverkrachting van een een jong meisje in Malmö afgelopen vrijdagnacht is de politie nu naar buiten gekomen met een boodschap aan de bevolking van de stad: “Vrouwen moeten niet bang zijn”. Rapporteert SVT Nyheter Skåne. In Malmö zijn echter nog steeds een groot aantal vrouwen merkbaar geschokt.
Het was vrijdagnacht omstreeks 03:00 uur dat de politie werd gewaarschuwd dat een jonge vrouw was blootgesteld aan een gruwelijke groepsverkrachting op een speelplaats in Sofielund, Malmö.
Het 17-jarige meisje was zo ernstig gewond dat ze met een ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht.
De gewelddadige groepsverkrachting is echter slechts één in een lange rij van overvalverkrachtingen met meerdere daders in de stad de laatste tijd.
In november vonden twee andere gewelddadige groepsverkrachtingen in Malmö plaats, waarvan er één heel dicht bij de groepsverkrachting van vrijdagnacht plaatsvond.
De politie is overtuigd dat er een verband is tussen de groepsverkrachtingen. In Malmö zijn de inwoners geschokt door de gebeurtenis op vrijdagnacht.
– Iedereen maakt zich zorgen. Ik ken geen vrouw die zich geen zorgen maakt. Ik hoop dat de politie dit serieus neemt, zegt de 27-jarige Malmöer Nora Wieser tegen Aftonbladet.
Ze vertelt dat ze zo bang is om in Malmö te wonen dat ze ’s avonds nooit loopt, maar altijd fietst – zelfs als ze maar een korte afstand moet afleggen.
Maar ondanks alles heeft de politie van Malmö verkondigd dat vrouwen “niet bang moeten zijn”, schrijft SVT Nyheter Skåne.
– Dan leg je de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer en stuur je verkeerde signalen uit. Je hoeft plaatsen niet te vermijden of thuis te blijven, zei persvoorlichtster politie Kim Hild tegen SVT.
Volgens de politie is het ‘contraproductief’ om vrouwen te vragen thuis te blijven, omdat het nog meer zorgen baart.
De politie heeft zoals gewoonlijk geen signalement vrijgegeven van de daders waar men op zoek naar is.
Bron:

http://www.friatider.se/polisens-bud...var-inte-r-dda
ma, da is gewoon de ene na de andere daar!

Acapulco is niks ertegen! (...zou ge denken...)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 11:10   #580
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ma, da is gewoon de ene na de andere daar!

Acapulco is niks ertegen! (...zou ge denken...)
Is het erg in Acapulco? Ook last van islamieten?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be