Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2017, 15:43   #241
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die huisje kindje boompje, verzekeringetje mentaliteit is een keuze die iedereen al dan niet kan maken. Dus niet zo negatief zijn Thuleander
Begrijp zijn probleem niet. Zoiets is toch net de beste garantie om niet vervangen te worden, dacht ik?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 19:52   #242
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
1)Dat moet zeker kunnen maar als individu kan je dat slechts in beperkte mate.
Ik probeer niemand iets aan te doen wat ik zelf ook niet graag zou ondergaan.
Veel verder gaat mijn bouwen aan een betere wereld waarschijnlijk niet (of het moet het feit zijn dat ik mijn kinderen dezelfde waarden probeer bij te brengen).
Ik heb wel alle respect voor mensen die zich geroepen voelen om hun hele leven in dienst van bv. de derde wereld te stellen. Heel nobel, alle respect, maar zo ver ga ik niet. Sommigen hier noemen dat egoïstisch. Ik noem dat keuzes maken. En dan kies ik in de eerste plaats voor mijn eigen leven. En daar blijft jammer genoeg niet veel tijd of geld in over om anderen een duwtje in de rug te geven.


2)Helemaal mee eens.


3)Ook mee eens al denk ik dat overbevolking niet altijd en overal de oorzaak is van ellende allerlei. Er zijn ook dunbevolkte gebieden en ook die hebben nood aan een systeem.
Het grootste probleem is volgens mij dat een mens niet gewoon stil kan zitten. Er moet altijd iets gebeuren. Gaan werken, gaan ontspannen, gaan reizen, gaan rondrijden... Op die manier komen we elkaar al te vaak tegen en lopen we in mekaars weg.
Zet iemand een uur in een lege kamer op een stoel en hij wordt gek.
Let wel: dat is geen verwijt. Ikzelf doe er even vrolijk aan mee.


4)En hier twijfel ik aan uw verhaal.
De theorie is mooi maar ik vrees dat dat nooit werkbaar gaat zijn.
Ten eerste moet echt heel de wereld meestappen in dat verhaal. Stel dat bv. Rusland er niet aan meedoet heeft dat als gevolg dat binnen een eeuw bv. 1 op de 2 mensen een Rus zal zijn. En dat er op dat moment nog steeds te veel mensen rondlopen. Waarvan het merendeel dan nog Russen ook.
Ten tweede vraag ik me af hoe je zoiets afdwingt. Mensen verplicht steriliseren van zodra ze 1 kind ter wereld hebben gebracht? Brrrr, het idee alleen al. Mensen boetes opleggen bij meerdere kinderen? Dan krijgen de rijken vrijgeleide. Mensen sensibiliseren? Gaat nooit werken bij heel de wereldbevolking.
En ten derde (en niet het minst belangrijke) Het is onze diepste natuurlijke drang. Voortplanting. In de natuur is dat zo. Er zijn beesten die hun leven geven om zich te kunnen voortplanten. Ik denk dat geboortebeperking een weinig realistisch middel is om overbevolking tegen te gaan.

1) Grotendeels idem hier
2) Fijn
3) Bewegen is wel fijn ja, net als dingen doen, actief zijn met andere woorden, rust nemen is ook fijn.
Een mooie balans vinden tussen beide lijkt me het beste.
We laten ons waarschijnlijk wel net iets te vaak wijsmaken dat we van alles moeten doen en organiseren om gelukkig te zijn.
Als je goed naar je eigen lichaam luistert weet je eigenlijk meestal wel wat je nodig hebt denk ik, anderen moeten dit effectief niet komen aanpraten, maar ja …
4) Het is best als iedereen meedoet dat klopt.
Het is denk ik best doenbaar ook.
Zie bvb klimaatakkoorden waarbij reeds de meerderheid aan landen zich wil verbinden (akkoord, het is met vallen en opstaan en niet altijd even snel zoals men het zou kunnen wensen).
Iets gelijkaardigs zou kunnen ontwikkeld worden voor onze aantallen, het is enkel een kwestie van politieke moed en wil.

Even tussendoor enkele methoden/scenario's die onze aantallen zouden kunnen beperken.
Ik plaats ze in volgorde van liefst te vermijden tot redelijk acceptabel.

a)Het eerste is één of andere ramp (of combinatie van meerdere) waar we bijna geen impact op hebben.
Zie uitroeiing dino's, ... (zoiets).
Nu moet men (de mensheid) weten dat zelfs zulke scenario's misschien vermijdbaar zijn als men maar voldoende tijd en middelen wil besteden om te anticiperen tegen het moment dat …
Momenteel kiezen we liever om tijd en energie te steken aan zaken die heel wat gekker zijn, maar goed, dit is in feite een thread apart.
Die eerste mogelijkheid staat op nummer één omdat het nagenoeg buiten ons bereik is om er iets aan te doen.

Al de rest is wel binnen ons bereik.

b) Een gek of meerdere gekken duwen op de knop of één of ander equivalent ervan. Zeer snelle afbouw van de aantallen, het minst wenselijke dat onder onze eigen verantwoordelijkheid valt wat mij betreft.
c) Totalitair regime komt aan de macht en gaat er met grove borstel door (bvb gedwongen sterilisatie).
d) We komen als mensheid tot het besef dat het in ons eigen belang is dat onze aantallen minder hoog oplopen en veroorzaken zelf door een aangepast voortplantingsgedrag onze aantallen mondiaal langzaam terug naar het optimaal aantal te brengen.

Ik denk dat dit gerealiseerd kan worden met een politiek van belonen en ontmoedigen (zie bvb eerder vermeld klimaatverdrag)
Mensen, regio's, staten kunnen beloond worden als ze het betere voortplantingsgedrag vertonen en gesanctioneerd (bvb boetes, gemeenschapswerk, …) als ze het wat bont maken.
Dit komt heel nauw in de buurt van vrijwillige afstand doen van overdreven kweekgedrag, dus relatief vriendelijk.
Deze laatste benadering geniet dan ook mijn voorkeur, uiteraard liefst met de hele wereld die meedoet.
Maar ook individuele staten kunnen belangrijke signalen uitzenden (en reeds voorzichtige stappen zetten) zodat de boodschap wat sterker verspreid wordt.

Wat betreft voortplanting als natuurdrift.
Ik denk dat het veeleer een kwestie van hormonale stimulans is.
Ik denk niet dat dieren plannen om kindjes te maken.
Ze voelen het bij tijd en stond wel kriebelen en dan gaan ze er voor en het gevolg ervan wordt een tijdje daarna effectief zichtbaar.
Nu sex hoeft zeker niet verboden te worden, we zijn er als mensheid al lang toe in staat om oorzaak/gevolg los te koppelen (sex hoeft niet automatisch te leiden naar nieuwe mensjes met andere woorden).
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 19:52   #243
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
1)Dat moet zeker kunnen maar als individu kan je dat slechts in beperkte mate.
Ik probeer niemand iets aan te doen wat ik zelf ook niet graag zou ondergaan.
Veel verder gaat mijn bouwen aan een betere wereld waarschijnlijk niet (of het moet het feit zijn dat ik mijn kinderen dezelfde waarden probeer bij te brengen).
Ik heb wel alle respect voor mensen die zich geroepen voelen om hun hele leven in dienst van bv. de derde wereld te stellen. Heel nobel, alle respect, maar zo ver ga ik niet. Sommigen hier noemen dat egoïstisch. Ik noem dat keuzes maken. En dan kies ik in de eerste plaats voor mijn eigen leven. En daar blijft jammer genoeg niet veel tijd of geld in over om anderen een duwtje in de rug te geven.


2)Helemaal mee eens.


3)Ook mee eens al denk ik dat overbevolking niet altijd en overal de oorzaak is van ellende allerlei. Er zijn ook dunbevolkte gebieden en ook die hebben nood aan een systeem.
Het grootste probleem is volgens mij dat een mens niet gewoon stil kan zitten. Er moet altijd iets gebeuren. Gaan werken, gaan ontspannen, gaan reizen, gaan rondrijden... Op die manier komen we elkaar al te vaak tegen en lopen we in mekaars weg.
Zet iemand een uur in een lege kamer op een stoel en hij wordt gek.
Let wel: dat is geen verwijt. Ikzelf doe er even vrolijk aan mee.


4)En hier twijfel ik aan uw verhaal.
De theorie is mooi maar ik vrees dat dat nooit werkbaar gaat zijn.
Ten eerste moet echt heel de wereld meestappen in dat verhaal. Stel dat bv. Rusland er niet aan meedoet heeft dat als gevolg dat binnen een eeuw bv. 1 op de 2 mensen een Rus zal zijn. En dat er op dat moment nog steeds te veel mensen rondlopen. Waarvan het merendeel dan nog Russen ook.
Ten tweede vraag ik me af hoe je zoiets afdwingt. Mensen verplicht steriliseren van zodra ze 1 kind ter wereld hebben gebracht? Brrrr, het idee alleen al. Mensen boetes opleggen bij meerdere kinderen? Dan krijgen de rijken vrijgeleide. Mensen sensibiliseren? Gaat nooit werken bij heel de wereldbevolking.
En ten derde (en niet het minst belangrijke) Het is onze diepste natuurlijke drang. Voortplanting. In de natuur is dat zo. Er zijn beesten die hun leven geven om zich te kunnen voortplanten. Ik denk dat geboortebeperking een weinig realistisch middel is om overbevolking tegen te gaan.

1) Grotendeels idem hier
2) Fijn
3) Bewegen is wel fijn ja, net als dingen doen, actief zijn met andere woorden, rust nemen is ook fijn.
Een mooie balans vinden tussen beide lijkt me het beste.
We laten ons waarschijnlijk wel net iets te vaak wijsmaken dat we van alles moeten doen en organiseren om gelukkig te zijn.
Als je goed naar je eigen lichaam luistert weet je eigenlijk meestal wel wat je nodig hebt denk ik, anderen moeten dit effectief niet komen aanpraten, maar ja …
4) Het is best als iedereen meedoet dat klopt.
Het is denk ik best doenbaar ook.
Zie bvb klimaatakkoorden waarbij reeds de meerderheid aan landen zich wil verbinden (akkoord, het is met vallen en opstaan en niet altijd even snel zoals men het zou kunnen wensen).
Iets gelijkaardigs zou kunnen ontwikkeld worden voor onze aantallen, het is enkel een kwestie van politieke moed en wil.

Even tussendoor enkele methoden/scenario's die onze aantallen zouden kunnen beperken.
Ik plaats ze in volgorde van liefst te vermijden tot redelijk acceptabel.

a)Het eerste is één of andere ramp (of combinatie van meerdere) waar we bijna geen impact op hebben.
Zie uitroeiing dino's, ... (zoiets).
Nu moet men (de mensheid) weten dat zelfs zulke scenario's misschien vermijdbaar zijn als men maar voldoende tijd en middelen wil besteden om te anticiperen tegen het moment dat …
Momenteel kiezen we liever om tijd en energie te steken aan zaken die heel wat gekker zijn, maar goed, dit is in feite een thread apart.
Die eerste mogelijkheid staat op nummer één omdat het nagenoeg buiten ons bereik is om er iets aan te doen.

Al de rest is wel binnen ons bereik.

b) Een gek of meerdere gekken duwen op de knop of één of ander equivalent ervan. Zeer snelle afbouw van de aantallen, het minst wenselijke dat onder onze eigen verantwoordelijkheid valt wat mij betreft.
c) Totalitair regime komt aan de macht en gaat er met grove borstel door (bvb gedwongen sterilisatie).
d) We komen als mensheid tot het besef dat het in ons eigen belang is dat onze aantallen minder hoog oplopen en maken door een aangepast voortplantingsgedrag dat onze aantallen mondiaal langzaam terug naar het optimaal aantal evolueren.

Ik denk dat dit gerealiseerd kan worden met een politiek van belonen en ontmoedigen (zie bvb eerder vermeld klimaatverdrag)
Mensen, regio's, staten kunnen beloond worden als ze het betere voortplantingsgedrag vertonen en gesanctioneerd (bvb boetes, gemeenschapswerk, …) als ze het wat bont maken.
Dit komt heel nauw in de buurt van vrijwillige afstand doen van overdreven kweekgedrag, dus relatief vriendelijk.
Deze laatste benadering geniet dan ook mijn voorkeur, uiteraard liefst met de hele wereld die meedoet.
Maar ook individuele staten kunnen belangrijke signalen uitzenden (en reeds voorzichtige stappen zetten) zodat de boodschap wat sterker verspreid wordt.

Wat betreft voortplanting als natuurdrift.
Ik denk dat het veeleer een kwestie van hormonale stimulans is.
Ik denk niet dat dieren plannen om kindjes te maken.
Ze voelen het bij tijd en stond wel kriebelen en dan gaan ze er voor en het gevolg ervan wordt een tijdje daarna effectief zichtbaar.
Nu sex hoeft zeker niet verboden te worden, we zijn er als mensheid al lang toe in staat om oorzaak/gevolg los te koppelen (sex hoeft niet automatisch te leiden naar nieuwe mensjes met andere woorden).

Laatst gewijzigd door satiper : 16 december 2017 om 19:58.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 17:46   #244
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Fantastisch toch!!
Moet jij daar niet eens dringend gaan toeteren dat ze aan zelfdestructie doen omdat hun overheid massa buitenlands geld schept en zij daar nooit iets van zien? Dat ze het politieke systeem aldaar blindelings slikken? Dat het hypocrieten zijn?
Of ga je ze gewoon gelukkig laten zijn in hun hutje op de hei of prairie?


Jij slikt het ook hoor. Of woon je onbezoldigd in een kartonnen doos ergens onder een brug, zonder identiteitskaart, woning of inkomen?
En ik verdedig geen enkel systeem. Voor mij is dit systeem prima maar er zijn vast nog andere en misschien zelfs betere systemen. Maar zolang die hier niet in voege zijn kan ik best met dit systeem leven. Net zoals ik met mijn buren kan leven. Niet de perfecte mensen maar prima leefbaar. Of mijn job; er zijn vast betere maar ik ben content.

En stel dan nog dat ik het zou verdedigen? Wat is het verschil in resultaat tussen iemand die het systeem verdedigt (laat ons in dit voorbeeld zeggen: ik) en iemand die het aanvecht (jij bv.)?
Helemaal niets! Het systeem blijft niet bestaan omdat ik het verdedig net zoals het niet verandert omdat jij het aanvecht. Die macht heb ik noch jij. Dus waar maak je je druk over?

Je kan evengoed boos worden op de zon en heel je leven spenderen aan pogingen mensen te overtuigen dat we de zon zouden moeten blussen.


Kritiek op het systeem bedoel je? Je gaat mij niet betrappen op het feit dat ik niet omkan met kritiek op het systeem. Voor mijn part mag die zelfs schriftelijk zijn.
In heel deze draad nog nergens gedaan. Ik kan leven met dit systeem omdat ik me er zo weinig mogelijk van aantrek maar anderen mogen het voor mijn part bekritiseren zoveel ze willen.
Zoals jij doet bv. Terwijl je wel netjes in het systeem meedraait.
Als we het dan toch over hypocriet hebben.
Die houding van jou is puur fatalisme.
"We kunnen er niets aan doen, dus maken we er het beste van."

Dat klopt gewoonweg niet.
Mensen met principes en ideeën kunnen wel degelijk iets veranderen.
Het is enkel de leeghoofdige meute, de kudde, die dat niet heeft.
En die uit pure gemakzucht en lafheid "er het beste van maakt".

De Brexit toont dat het anders kan.
Trump toont dat het anders kan.
De Catalanen tonen dat het anders kan.

Alleen heb je er verstand voor nodig, dat is voor sommigen niet zo eenvoudig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 19:47   #245
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
...
De Brexit toont dat het anders kan.
Trump toont dat het anders kan.
De Catalanen tonen dat het anders kan.
....
Alleen heb je er verstand voor nodig, dat is voor sommigen niet zo eenvoudig.
Vraag is nu wel of ze hier de juiste helft van hun verstand gebruikt hebben.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:02   #246
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dan kun je later ook zo'n trotse belastingbetalende loonslaven als je ouders worden.
Met een zware hypotheek op 25 jaar en een waslijst aan verzekeringen als een strop om je nek.
Betalend voor je eigen vervanging door infinite hajis die jou dood willen.

Laten we trots zijn op dit systeem.

Dit is het beste systeem ter wereld!
mensen die werken zonder belasting te betalen zijn asocialen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:12   #247
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
mensen die werken zonder belasting te betalen zijn asocialen.
En mensen die werken en te veel belastingen betalen zijn dom (of hebben geen uitweg).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:23   #248
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En mensen die werken en te veel belastingen betalen zijn dom (of hebben geen uitweg).
toch vooral dom

aftrekken
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:27   #249
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
aftrekken
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:34   #250
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
...
aftrekken


__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:48   #251
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

julie zijn vuile mensen
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:51   #252
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard



Kerstsfeer hé....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 17 december 2017 om 23:54.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:56   #253
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
julie zijn vuile mensen
Ik postte toch alleen maar een foto van palmbomen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 00:08   #254
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik postte toch alleen maar een foto van palmbomen?
Ik dacht dat ook...

Precies dat wij hier een bende sexueel gesubsidieerde posters zijn.

Maar van de andere kant, kan ik wel begrip opbrengen voor het ongenoegen.
Met die Kerstdagen, alleen maar stro & hooi en gedroogde bieten kunnen eten, das nu ook niet alles.
Maar na regen komt zonneschijn.
Na de winter, als het verse gras weer 2 kontjes hoog zal staan, zal ze wel terug in haar element zijn denk ik.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 00:12   #255
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik dacht dat ook...

Precies dat wij hier een bende sexueel gesubsidieerde posters zijn.

Maar van de andere kant, kan ik wel begrip opbrengen voor het ongenoegen.
Met die Kerstdagen, alleen maar stro & hooi en gedroogde bieten kunnen eten, das nu ook niet alles.
Maar na regen komt zonneschijn.
Na de winter, als het verse gras weer 2 kontjes hoog zal staan, zal ze wel terug in haar element zijn denk ik.
die os en die ezel moeten de stal uit
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 00:25   #256
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
die os en die ezel moeten de stal uit
Dienen os, das geen probleem.
Den ezel... dat zal wat anders worden.
Dan moet ik zien dat ik de juiste buiten zet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 02:55   #257
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

In het middelbaar was er een vak met de raadselachtige naam fysica.
Tijdens de eerste les werd de vraag gesteld hoe het kwam dat je valt als er een stoel van onder je uit wordt getrokken.
Omdat je dan geen steun meer hebt, meneer. Dat was een fout antwoord.
Nee, dat kwam door de zwaartekracht. Huh? Sedertdien heb ik nooit meer mijn best gedaan.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 11:36   #258
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Die houding van jou is puur fatalisme.
"We kunnen er niets aan doen, dus maken we er het beste van."
Zoiets ja. Mag ik? Ik zeg toch ook niet tegen jou hoe jij je leven moet gebruiken? Laat jij dan ook mij gerust?

Citaat:
Dat klopt gewoonweg niet.
Dat is best mogelijk. Misschien kan heel je leven strijden voor "het goede" wel degelijk resultaat opleveren. Maar jij doet het ook niet dus je moet tegen mij niet mekkeren. De tijd dat jij hier op het forum ligt te trollen had je evengoed aan nobelere dingen kunnen spenderen maar dat deed je niet. Dus verwijt niemand iets wat je zelf ook niet doet.
Citaat:
Mensen met principes en ideeën kunnen wel degelijk iets veranderen.
Soms wel ja. Soms ook niet. Sommige worden succesvol, anderen belanden in de gevangenis. Ik ga me daar niet in mengen.

Citaat:
Het is enkel de leeghoofdige meute, de kudde, die dat niet heeft.
En die uit pure gemakzucht en lafheid "er het beste van maakt".
Laat ik het omdraaien. Het zijn de idioten die tegen beter weten in hun leven vergooien aan utopische gedachten en modellen. De verstandigen houden zich daar niet mee bezig en leven gewoon rustig hun leventje verder.
En wat er ook van aan is; mag ik mijn leven nog indelen zoals ik het wil ja? Als ik geen zin heb om me in politieke spelletjes te steken is het me dan toegestaan dat ik dat niet doe?

Veel erger zijn mensen zoals jij. Anderen ervan beschuldigen dat ze fatalist zijn en dom omdat ze niet proberen om 'de wereld te verbeteren' terwijl je zelf het 'wereldverbeteren' beperkt tot er op een forum wat in het wilde weg over komen roepen. En er verder ook niets aan proberen te doen. Dat is pas hypocriet.

Of doe jij daadwerkelijk iets om het systeem te veranderen misschien? Ben jij activist? Dagelijks op de barricades? Ik dacht het niet.

Citaat:
De Brexit toont dat het anders kan.
Trump toont dat het anders kan.
De Catalanen tonen dat het anders kan.
Verder kom jij niet he?
"Het kan anders."
Ja, vast wel maar dan vraag ik je nogmaals: Hoe dan?
Want jij toetert al heel deze draad dat het anders kan en moet en ik heb je al een paar keer gevraagd hoe dan wel maar daar komt nooit antwoord op.
Dus again: hoe zou het volgens jou anders en beter zijn?

Citaat:
Alleen heb je er verstand voor nodig, dat is voor sommigen niet zo eenvoudig.
Om even uit te leggen hoe je het dan wel zou willen zien is inderdaad heel veel verstand voor nodig. Tot nu toe heeft volgens mij Satiper als enige in deze draad een beetje moeite gedaan om aan te geven hoe het volgens hem beter kan. Verder heeft nog geen kat daar nuttige uitspraken over gedaan. Jij al zeker niet.

En bedenk: hetgeen jij graag veranderd zou zien ziet een ander misschien liever behouden. Leg ook even uit hoe je met jouw systeem iedereen blij gaat maken he.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 12:28   #259
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
In het middelbaar was er een vak met de raadselachtige naam fysica.
Tijdens de eerste les werd de vraag gesteld hoe het kwam dat je valt als er een stoel van onder je uit wordt getrokken.
Omdat je dan geen steun meer hebt, meneer. Dat was een fout antwoord.
Nee, dat kwam door de zwaartekracht. Huh? Sedertdien heb ik nooit meer mijn best gedaan.
dus de zwaartekracht bestaat volgens jou niet?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 13:06   #260
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Verder kom jij niet he?
"Het kan anders."
Ja, vast wel maar dan vraag ik je nogmaals: Hoe dan?
Want jij toetert al heel deze draad dat het anders kan en moet en ik heb je al een paar keer gevraagd hoe dan wel maar daar komt nooit antwoord op.
Dus again: hoe zou het volgens jou anders en beter zijn?
Ik wacht nog steeds vol spanning op een antwoord van onze ijverige wereldverbeteraar.
Als-ie daar vanop de barricades even tijd voor heeft natuurlijk. Forummen tussen het traangas en de rubberkogels door is niet vanzelfsprekend.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be