Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2013, 01:00   #21
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat denken jullie hierover
Dat het een allochtoon was en die mogen we nu toch niet te streng straffen dacht ik ? Pamperen dan maar met een prutsboete. Die moeten nogal lachen met ons rechtssysteem. Niet te verwonderen dat die untouchables agressiever en roekelozer met de dag worden. In hun apenland van oorsprong zitten die daar voor de rest van hun leven voor vast.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 10:25   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat het een allochtoon was en die mogen we nu toch niet te streng straffen dacht ik ? Pamperen dan maar met een prutsboete. Die moeten nogal lachen met ons rechtssysteem. Niet te verwonderen dat die untouchables agressiever en roekelozer met de dag worden. In hun apenland van oorsprong zitten die daar voor de rest van hun leven voor vast.
hij was wel eerst zwaar veroordeeld hé.

ik denk dat hier eerder het principe "men is onschuldig tot het tegendeel is bewezen" speelt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 11:23   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dat gerechtigheid toch geschied is ? Heb je een reden om aan die uitspraak te twijfelen ?

Dit bewijst ook dat "racen" dikwijls opgeblazen wordt in de media, zelfs door getuigen die langs de weg staan.

Maar wat wil je de snelheidsfobie wordt zodanig in de modale hersens gehamerd dat alles wat voorbijrijd (op het inhaalspoor) veel te snel rijdt en aan het racen is.

Natuurlijk ben je aan ´t racen aan pakweg 100 kmh op een repressie-pakkans-70 kmh-weg waar pakweg 5 jaren geleden nog doorgaans Vmax 120 kmh geldig was.

Ik spreek dus over de 2+2 middenberm-wegen die volgens artikel 11 een algemene 120 kmh snelheidmax (moeten/kunnen) hebben, met uitzonderingen op bepaalde korte stukken/plaatsen.

Foei, HIER hier zijn er wslk 2 aan´t racen, ziet ge toch. Einheitswurst 70 kmh ook pakkans genoemd voor racers.

Want hier dezelfde 2+2 middenbermweg enkele 100 meters terug, wel *volledig door de bebouwde kom ! met correcte 70 kmh.
* dezelfde doorstroomweg vanaf hier van 1+1 naar 2+2 het druk centrum naderend, 70 kmh: http://goo.gl/maps/us2sd
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 april 2013 om 11:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 11:29   #24
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Laat ze op z'n minst als bijkomende werkstraf hier en daar een circuit aanleggen.
Zo krijgen mensen die echt graag racen de kans en een of meerdere plekken om te racen.
Het moet geen formule 1 parcours zijn, hier en daar een oval of stukje asfalt waar men zich kan uitleven.
't Beste dat er nu te vinden is zijn de weiden van een boer waar men al eens een cross op doet...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 22:27   #25
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat denken jullie hierover?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-50-euro.dhtml

Nu, ik vond die straf nogal onrealistisch, aangezien er eigenlijk weinig is voor zo'n gast om hem van de wagen te houden. Die zou wel binnen de kortste tijd met een onverzekerde wagen rijden, zonder rijbewijs. Zover is het nooit gekomen omdat hij toch dacht eerst probeerde in beroep te gaan. Een verstandige beslissing, je kunt altijd proberen, je weet maar nooit, en inderdaad: ipv tien jaar rijverbod, een half jaar cel en een boete van 5500 euro, wordt hem nu enkel maar een boete van 50 euro opgelegd. Wat een verschil.

Ik volg de vonnissen die uitgesproken worden bij verkeersmisdrijven, en het valt mij op dat IEDEREEN die van de politierechter een gigantische vonnis kreeg, er in beroep er héél goedkoop van af komt. Het is zelfs bijna een garantie!
Wat ik hiervan denk ? Dat het een goede zaak is dat er beroepsrechters zijn die de vonnissen van rechter Dhondt corrigeren door wel normale straffen uit te spreken. Dhondt is al jarenlang een kruistocht aan het voeren, die gelooft echt dat hij een missie heeft. Zijn rechtbank heeft niets meer met recht spreken te maken. Inzake verkeersrecht is dit een echte judge Roy Bean (the hangin' judge)
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 08:27   #26
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij was wel eerst zwaar veroordeeld hé.
Nou ja, zwaar. Hij zou die in eerste instantie uitgesproken celstraf toch nooit moeten uitzitten
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 08:33   #27
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Hallo ? Het zijn hier wel allo's hoor. Ik vind dat sommige doorgaans anti-allo mensen hier even vergeten dat allo's niet/nooit zwaar genoeg kunen gestraft worden. Met dat idee in mijn achterhoofd heb ik dan ook wel geantwoord.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 09:39   #28
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Peter D'hondt zou bij mij al lang geen politierechter meer mogen zijn. Een zatlap heeft geen recht te spreken.

Hilarisch is ook dat er velen hem zitten te verdedigen, zonder het dossier daadwerkelijk te kennen.

Het is ne goeien zenne, tot als ze er zelf voorstaan.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 09:42   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wat ik hiervan denk ? Dat het een goede zaak is dat er beroepsrechters zijn die de vonnissen van rechter Dhondt corrigeren door wel normale straffen uit te spreken. Dhondt is al jarenlang een kruistocht aan het voeren, die gelooft echt dat hij een missie heeft. Zijn rechtbank heeft niets meer met recht spreken te maken. Inzake verkeersrecht is dit een echte judge Roy Bean (the hangin' judge)
geloof me maar, dit 2e vonnis zal de sfeer in Zele niet verbeteren, integendeel zelf.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be