Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mogen de Turken tot Europa toetreden als ze zich tot het christendom bekeren?
Ja 19 22,62%
Nee 65 77,38%
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 12:53   #101
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.
Ik ben ook geen Christen. Ik ben dus ook geen Europeaan???
Dus elke atheïst, vrijzinnige, boedhist of weetikwat moeten zich ook bekeren tot het Christendom om Europeaan te zijn?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 13:10   #102
witenzwart
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
er is wel een verschil tussen turken en marokanen he
Jazeker, de een zijn Maroefen en de ander Makkakken, maar ze stinken allebei even fel naar üntermensch!!!

*Knip*

Oproep tot geweld.

Arnold.

Laatst gewijzigd door Arnold : 18 oktober 2004 om 16:36.
witenzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 15:25   #103
RealTurk
Burger
 
RealTurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Nederland- Utrecht
Berichten: 115
Standaard

[quote=witenzwart]Jazeker, de een zijn Maroefen en de ander Makkakken, maar ze stinken allebei even fel naar üntermensch!!!

[quote]
De dat een paar draadjes zijn doorgeknipt bij jou....
Als ik je zo hoor erover denken, heb ik 1 vraag voor jou?
Wat doe je dan op dit kl*te wereld ? Alle ''kakkerlakke'' en ''pissebedden'' zitte toch overal.... VERDWIJN
__________________
Ne Mutlu Turkum Diyene

Laatst gewijzigd door Arnold : 18 oktober 2004 om 16:37.
RealTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 12:21   #104
Dutchie_153
Vreemdeling
 
Dutchie_153's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 17
Standaard

Ha ha, je maakt een grapje zeker?!
Dutchie_153 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 15:54   #105
RealTurk
Burger
 
RealTurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Nederland- Utrecht
Berichten: 115
Standaard

haha , dat dacht ik eerst ook toen ik dit las
__________________
Ne Mutlu Turkum Diyene
RealTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 21:17   #106
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RealTurk
Hey all,

darwin heb jij teveel pille geslikt ofzo??
Je lijkt wel Hitler de 2de.
Je kan beter ene topic openen met een poll met daarin de vraag of hoe gastvrij de christendom is tegenover de islam.
En dr zijn zeker mense hier op dit forum die gewoon racisten zijn..
Word er niet opgetrede tege zulke racistische berichten, dacht dat ik voordat ik ''i agree'' aanvinkt om me te registrere er iets over stond.
Ik zelf kom uit nederland en kan me ogen niet gelove dat er zulke domme mense in belgie wonen die bang zijn voor de islam...
En dat de meeste turke zelf toegeve (omdat bijna niemand ze steunt) dat turkije nix heeft te zoeke in de EU..

Zijn jullie helemaal getikt ofzo???


ps: darwin van jou ik niet goed, heb je probleme gehad in je jeugd ofzo? slechte strenge opvoeding gehad?
Hola Turkje,

Ben jij misschien voor het gemak vergeten dat jullie Mohammedje in Mekka gewoon alle godsdiensten behalve de zijne die hij net had uitgevonden liet verbieden?

Hitler waar jij zo mee schermt is meer dan waarschijnlijk bij jullie Mohammedje zijn ideeën gaan halen als je het mij vraagt.

De kern van dit topic heb je blijkbaar ook niet door. Adem eens even heel diep, ontspan je en probeer dan eens het onderstaande heel rustig in je op te nemen.


Citaat:
Voor degenen die enkel maar de last post op dit topic gelezen hebben, toch nog maar eens het laatste stukje van de first post:


Als nu omgekeerd de Turken willen "veroverd" worden door Europa, dan vind ik dat ze hetzelfde lot moeten ondergaan als de christenen die door de Turken veroverd werden. Die bekeerden zich dus ook tot de godsdienst van de veroveraars.

Dus : de Turken moeten op hun moskee de halve maan eraf halen en er een kruis opzetten. In plaats van tapijten moeten ze er stoelen inzetten. En de imams moeten omgeschoold worden tot pastoor. In de nieuwe "kerken" kunnen ze op die stoelen dan rustig een dutje doen terwijl de kersverse pastoor wat staat te lummelen over het "Rijk Gods" en andere onzin. In plaats van schapen te kelen moeten ze ze met kerstmis in een kerststalletje zetten.

Als ze al dat gedoe dan beu zijn eens het nieuwe eraf is, kunnen ze vervolgens gewoon "ontkerkelijken" zoals 95% van de huidige Europeanen. Het christendom is overigens de gemakkelijkste van de "grote godsdiensten" : in de bergrede staat immers dat er eigenlijk slechts twee geboden zijn : 1. van God houden en 2. van de medemens houden. Zoek het maar op, zo staat het er, meer is er écht niet te vinden in het NT. En nummerke 1. daar trekt 95% van de Europeanen zich ook al geen reet meer van aan.


Dus : zo moeilijk kan dat toch écht niet zijn voor de Turken, als ze echt door Europa willen veroverd worden. Als de Turken bij Europa willen en niet bij Arabië, dan moeten ze ook maar voor de volle 100% Europeaan worden en geen Arabier. Dus niet de Arabier hier komen uithangen en beweren dat je Europeaan wil worden. Dat verhaal gelooft geen mens.

__________________
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 21:43   #107
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Eigenlijk is dit topic nu achterhaald, want ik heb onder de rubriek "Religies en andere levensovertuigingen" sinds enkele dagen een topic geplaatst dat als onderschrift zou kunnen dragen "dit topic vervangt al mijn vorige topics".

Het is genoemd "Tractatus Religioso-Politicus of de religieknoop ontward"

Ik beschouw dit nieuwe topic als mijn belangrijkste bijdrage aan dit forum en ga de inhoud en de inzichten die erin opgenomen zijn ook elders verspreiden en promoten.

Het topic is een aansporing om "proper" te leren denken over zaken als religie. Nu wordt de discussie rond religie etc. altijd opzettelijk in het wazige getrokken : men spreekt over a en bedoelt b en omgekeerd en men doet dit opzettelijk omdat men bang is voor het échte gesprek en de mogelijke consequenties van rechtlijnig en compromisloos logisch denken op dit terrein.

Wie houdt van steriele discussies kan op topics als het deze naast de kwestie blijven reageren. Niemand houdt u tegen.

Wie echter niet bang is van een debat dat naar een vruchtbare en blijvende oplossing kan (en zal) leiden rept zich naar de
"Tractatus Religioso-Politicus"




Wie durft?



See you over there.

Laatst gewijzigd door Darwin : 20 oktober 2004 om 21:45.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 23:41   #108
RealTurk
Burger
 
RealTurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Nederland- Utrecht
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Hola Turkje,

Ben jij misschien voor het gemak vergeten dat jullie Mohammedje in Mekka gewoon alle godsdiensten behalve de zijne die hij net had uitgevonden liet verbieden?

Hitler waar jij zo mee schermt is meer dan waarschijnlijk bij jullie Mohammedje zijn ideeën gaan halen als je het mij vraagt.

De kern van dit topic heb je blijkbaar ook niet door. Adem eens even heel diep, ontspan je en probeer dan eens het onderstaande heel rustig in je op te nemen.



__________________
Ohh jawel, ik heb het heel goed gelezen, want daarvoor ben ik op dit forum gekomen...
Maar ik zie nix anders dan onzin posts van jou, want het heeft helemaal nix te maken met dit onderwerp.....


ps: ga zo voort met hitler aanbidde, kom je ver mee in duitsland
__________________
Ne Mutlu Turkum Diyene
RealTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 15:13   #109
henk44
Vreemdeling
 
henk44's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Jazeker, de een zijn Maroefen en de ander Makkakken, maar ze stinken allebei even fel naar üntermensch!!!
Dit bewijst dat mensen niks leren van de geschiedenis. De Nazi's waren verschrikkelijk.
henk44 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2004, 11:19   #110
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

#1
Darwin
Minister-President




Geregistreerd op: Aug 2002
Posts: 5.224 Turken moeten zich bekeren tot het christendom

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.
Moeten Atheïsten zich dan ook bekeren tot het Christendom?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2004, 11:20   #111
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

#1
Darwin
Minister-President




Geregistreerd op: Aug 2002
Posts: 5.224 Turken moeten zich bekeren tot het christendom

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.
Moeten Atheïsten zich dan ook bekeren tot het Christendom?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:17   #112
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

Er steekt dus iets in in wat premier Verhofstadt zei in het journaal vandaag ivm de ev toetreding van Turkije tot de EU.
Of hij bedoelt om via Turkije de Arabische wereld te bekeren betwijfel ik.
Hij had het over de westerse normen en waarden.
Benieuwd of dat ook een voorwaarde zal zijn voor de Belgische Immams om door de staat erkend te worden!?
Dan zullen ze wel een paar Islamstandpunten moeten laten varen!
Scheiding tussen kerk en staat, niet discrimineren van de vrouw en van andersgeaarden en van ongelovigen, christenen en joden om er maar een paar te noemen.
Kortom aggiornamento van de Islam! Wie had daar durven van dromen?!
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 22:37   #113
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

[quote=Darwin]Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.

Dus Europa= christendom "wablief" De Turken willen inderdaad graag bij europa simpelweg omdat hen dat welvaart zal opleveren. Waarom willen wij hen bij europa simpelweg omdat ons dat nog meer welvaart zal opleveren, u moet niet vergeten dat er dan een markt opengaat van 80 miljoen consumenten (op LT), het zal in ieder geval makkelijker worden om voor de Turkse markt te produceren
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 23:45   #114
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

[quote=maarte]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.

Dus Europa= christendom "wablief" De Turken willen inderdaad graag bij europa simpelweg omdat hen dat welvaart zal opleveren. Waarom willen wij hen bij europa simpelweg omdat ons dat nog meer welvaart zal opleveren, u moet niet vergeten dat er dan een markt opengaat van 80 miljoen consumenten (op LT), het zal in ieder geval makkelijker worden om voor de Turkse markt te produceren
[font=Franklin Gothic Medium]GEEN KWESTIE VAN!!![/font]
[font=Franklin Gothic Medium]Dus Europa= christendom "wablief" ???????????????????????,[/font]
Een groot % van de Europeanen voelt zich absoluut géén enkele binding met het Christendom: Uitgaande van die stelling hier zouden jullie die dan ook verplicht willen doen "bekeren"?
Dat k�*n dus niet, dat is de klok 200 jaar of méér terugdraaien, met Turkije en de Islam als véél te mager excuus!!!
Darwin laat het staartje van de duivel zien...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2004 om 00:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 00:03   #115
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog
Ik niet, nooit gedoopt of communie gedaan, en zo ken ik er nog wel meer.
Mijn twee grootvaders waren al vrijdenkers!!
Mijn ouders zijn dus ook nooit gedoopt of communie gegaan, en mijn zoon evenmin!!Niemand "voor de kerk getrouwd" (of begraven, btw...)

Darwin lijkt te denken dat heel Europa uit al dan niet afvallige tsjeven bestaat...
Mé alle Chinezen maar nie met den dezen, me heel antwarepe maar niet met mij!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2004 om 00:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be