Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2013, 14:33   #41
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Proficiat, zo ken ik er ook.
Voortractie is ook niet altijd voordelig hé.

Ik heb tijden meegemaakt dat ik idd met een Renault R4 enkel achterwaarts boven geraakte en met een Jeep niet (legerdienstvoertuigen in Duitsland, voor winterbanden hadden ze geen geld, zelfs niet voor alle 4x4-Jeeps, die 4x4-Jeeps reden bij de BSD-Staf in Keulen haha...)

Toen ik eens de VW kever kreeg kwam ik wel voorwaarts boven (op de radarsite). Grotere wielen en achtertractie en meer dynamisch gewicht op de aandrijfwielen.
R4 en Kever beide op redelijk zachte smalle SR-zomerbandjes die vielen nog relatief mee. Maar owee men had toen (70´s) HR of zelfs VR´s lederbanden opliggen...(privé auto)

- - - - -


Een dagje sneeuw kost 116 miljoen Euro, zoek maar v€rd€r Di Rupo en co...


Ik moet toch eens nadenken hoe ik mijn onderschrift wat kan aanpassen, speciaal voor Belziek...
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik tegen winterbanden ben,...

Ik wil geen meute chauffeurs op de baan krijgen die denken dat men met winterbanden kan rijden zoals men bij normaal weer kan rijden. Ik probeer dus liever trager met men gewone banden te rijden,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 14:49   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik tegen winterbanden ben,...

Ik wil geen meute chauffeurs op de baan krijgen die denken dat men met winterbanden kan rijden zoals men bij normaal weer kan rijden. Ik probeer dus liever trager met men gewone banden te rijden,....
Zulke absurde uitspraken had ik van jou al verwacht.

Wat baten kaars en bril...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 15:11   #43
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zulke absurde uitspraken had ik van jou al verwacht.

Wat baten kaars en bril...
Op de man spelen kan men inderdaad.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 16:41   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Op de man spelen kan men inderdaad.
Tja, als je nu eens wat rationele argumenten gaf waarom je tegen winterbanden bent. Hoe kan men daar nu tegen zijn ?
Kan men ook "tegen" zomerbanden zijn ? Hilarisch hé.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik tegen winterbanden ben,...

Ik wil geen meute chauffeurs op de baan krijgen die denken dat men met winterbanden kan rijden zoals men bij normaal weer kan rijden. Ik probeer dus liever trager met men gewone banden te rijden
In de zomer:
Citaat:
ik wil geen meute chauffeurs op de baan krijgen die denken dat men met zomerbanden kan rijden zoals men bij normaal weer kan rijden. Ik probeer dus liever trager met men gewone banden te rijden


Zo kan ik moeilijk anders als zoiets schrijven, als jij je zo ongeloofwaardig wilt maken. Naja ik heb niets tegen je vrije mening hoor, iedereen gelaten.

Me dunkt dat in die ~ 40 jaren dat winterbanden op de markt zijn genoeg rationele argumenten vóór het absolute nut van winterbanden spreken.

Winterbanden zijn zelfs zo goed geëvalueerd in hun veiligheidsmarges en berekenbaarheid dat de meeste Europese landen - zelfs die waar er veel streken een matiger klimaat hebben als half-BE - ze quasi verplicht hebben.
Buurland Luxemburg, vanaf 1 oktober 2012 is voorlopig de laatste in het rijtje landen dat quasi de wetgeving van buurland D overnam.
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...estanden.dhtml
Vanaf 1 oktober zijn in het Groot-Hertogdom Luxemburg winterbanden verplicht voor iedereen, dat heeft de regering vandaag beslist.

Indien automobilisten geen vier winterbanden op hun voertuig steken, moeten zij deze in de garage laten ingeval van ijzel, opgehoopte sneeuw, smeltende sneeuw, ijsplekken of rijm. Ook kunnen bestuurders hun wagen achterlaten op gepaste parkeergelegenheden op de openbare weg.

Er staat een boete van 74 euro op een inbreuk.
Eigenlijk ondenkbaar hé, zeker in de jaren nadat ik mijn rijbewijs haalde en het lamellenprofiel nog lang niet bestond.

Maar de banden zijn nu eenmaal het enige contact met de rijbaan; ook de veiligste auto wordt onveilig met onaangepaste banden.

En ik spreek over landen die al echte verkeerswetenschappers opgeleid hebben sinds begin 50-jaren of zoals de meeste begin 60´, en niet van een derdewereldland op dat gebied zoals BE waar de eerste Master in de verkeerskunde afstudeerde in ... 2009... om maar een vb te geven wat over "verkeersveiligheid" gaat.

Citaat:
http://www.uhasselt.be/UH/Tijdschrif...ing.html?i=328
Persmededeling 24-6-2009

Eerste masters verkeerskunde studeren weldra af aan de Universiteit Hasselt
Op donderdag 2 juli studeren de eerste Masters in de verkeerskunde af aan de Universiteit Hasselt. De bachelor- en masteropleiding in de verkeerskunde ging 5 jaar geleden van start om te kunnen voldoen aan de groeiende vraag naar veelzijdig opgeleide verkeerskundigen. Deze eerste generatie afgestudeerde masters verkeerskunde hebben zich de voorbije jaren verdiept in de thema┌s verkeersveiligheid en mobiliteitsmanagement. De nood aan verkeerskundigen is groot. Het belangrijkste bewijs hiervan is wellicht het feit dat deze eerste masters verkeerskunde nu al bijna allemaal zeker zijn van een job. Zij worden benaderd door talrijke werkgevers zoals politiezones, studiebureaus, gemeentes, openbare vervoersmaatschappijen...
In NL was het TU Delft in 1969.
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerskunde
Na 1963 werd Verkeerskunde ook in Nederland ingevoerd als onderwijsvak (TU Delft ca. 1969, Verkeersakademie Tilburg, nu NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, 1972)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 17:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 17:42   #45
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja, als je nu eens wat rationele argumenten gaf waarom je tegen winterbanden bent. Hoe kan men daar nu tegen zijn ?
Kan men ook "tegen" zomerbanden zijn ? Hilarisch hé.


In de zomer:

Zo kan ik moeilijk anders als zoiets schrijven, als jij je zo ongeloofwaardig wilt maken. Naja ik heb niets tegen je vrije mening hoor, iedereen gelaten.

Me dunkt dat in die ~ 40 jaren dat winterbanden op de markt zijn genoeg rationele argumenten vóór het absolute nut van winterbanden spreken.

Winterbanden zijn zelfs zo goed geëvalueerd in hun veiligheidsmarges en berekenbaarheid dat de meeste Europese landen - zelfs die waar er veel streken een matiger klimaat hebben als half-BE - ze quasi verplicht hebben.
Buurland Luxemburg, vanaf 1 oktober 2012 is voorlopig de laatste in het rijtje landen dat quasi de wetgeving van buurland D overnam.


Eigenlijk ondenkbaar hé, zeker in de jaren nadat ik mijn rijbewijs haalde en het lamellenprofiel nog lang niet bestond.

Maar de banden zijn nu eenmaal het enige contact met de rijbaan; ook de veiligste auto wordt onveilig met onaangepaste banden.

En ik spreek over landen die al echte verkeerswetenschappers opgeleid hebben sinds begin 50-jaren of zoals de meeste begin 60´, en niet van een derdewereldland op dat gebied zoals BE waar de eerste Master in de verkeerskunde afstudeerde in ... 2009... om maar een vb te geven wat over "verkeersveiligheid" gaat.


In NL was het TU Delft in 1969.
Wanneer ga je chauffeurs dan hun winterbanden laten leggen? Deze maand zijn er bijvoorbeeld al drie dagen dat gewone allroundbanden beter zouden uitkomen. Ga je hen op die dagen dan ook beboeten dat ze niet het juiste setje gemonteerd hadden?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 18:13   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

"De mensen zijn allemaal thuisgeraakt".....zo verdedigt de baas van Holding(meneer Descheemaker) zich....

TUURLIJK zijn alle mensen thuisgeraakt,het zou er nog aan mankeren.....


Hopelijk geeft Weerman Deboosere binnenkort NUTTIGE tips,bijvoorbeeld de mensen afraden om bij dreiging van luchtpluisjes de trein te nemen....

Laatst gewijzigd door kelt : 14 maart 2013 om 18:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 18:24   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wanneer ga je chauffeurs dan hun winterbanden laten leggen? Deze maand zijn er bijvoorbeeld al drie dagen dat gewone allroundbanden beter zouden uitkomen. Ga je hen op die dagen dan ook beboeten dat ze niet het juiste setje gemonteerd hadden?
Het is geen bandenwissel zoals op het circuit hé. Gewoon bijven.

Uw redenering is meer uit onwetendheid.

Met gansjaarbanden (M+S), sommige merken (GY Vector 4seasons) halen zelfs het wintervloksymbool voor winterbanden**) rijden is geen overtreding in de landen die quasi winterbanden verplicht hebben.

Het is dus eerder een verbod met zomerbanden te rijden in winterse omstandigheden, in sommige landen tijdens een vaste periode (-.maand X tot -.maand Y)
Een set winterbanden en een set zomerbanden wordt wel sterk aanbevolen als de beste oplossing, hangt natuurlijk vooral af met welke wagen men rijdt en welk rijprofiel. Voor lichte iets minder krachtige auto´s is een gansjaarband zeker niet slecht als men een goed merk** neemt.

Bron vb D:
Citaat:
http://dejure.org/gesetze/StVO/2.html

(3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, welche die in Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5 1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2 2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen). Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 gemäß Anlage XXIX der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 28. September 1988..
M+S gansjaarband is voldoende, men hoeft dus helemaal geen setje te wisselen men kan dus op een set velgen-gansjaarbanden jarenlang door gans Europa rijden op winterse en zomerse wegen (enkel evtl sneeuwkettingen overtrekken waar het verplicht is door -tijdelijke- borden)

** test van 15 banden in 2010, 13 winterbanden en 2 gansjaarbanden voor kleinere auto´s, de GY vector4 seasons haalde zelfs een bevredigend tussen 13 winterbanden: http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=41873

** Test enkel gansjaarbanden in een wintertest 2011, enkel de GY Vector 4S (1e plaats) haalt bevredigend of net voldoende, van 6 merken:
http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=31821

Gansjaarbanden zijn natuurlijk ook in de brede maten te verkrijgen:
Citaat:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Go...r-4Seasons.htm

Given 94% (breakdown) while driving a BMW 530d (225-55-16-V)

Driving on a combination of roads for 5,000 spirited miles
Bought these in the Autumn for my BMW E39 530d. Living in Devon, in the last few months they've been through all the weather imaginable - dry sunny days, rain, snow, ice, sludge, etc.

Nothing seems to be too much for these tyres. I'm not known for driving miss daisy amongst my friends yet the feedback, grip, and comfort offered by these tyres always inspires confidence no matter the weather. They grip so well I don't get traction control kicking in on my car ever. Even kickdown at the lights in the rain.

Now when I drive anyone else's car it genuinely feels to me like something is wrong with it, as these are just head and shoulders above the cack cars get sold with, or get put on them just to pass an MOT.

I've also had the luck of comparing these to the Kleber Quadraxers. There is no comparison. Avoid the Quadraxers.

I just hope everyone else buys a set so that there's less risk of accidents and hold ups in typical British weather. With the sudden unpredictable adverse weather conditions we're now subject to here we really can't afford the risk of any old rubber.
tyre reviewed on January 27, 2013
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 18:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 20:40   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ja soms tot 10.000 km fileverkeer op alle wegen en mensen die tot 5 uur deden om op hun werk te geraken. Maar dat ligt voor een groot deel ook aan de belabberde BE-hoofdwegcapaciteit die amper alternatieven biedt naast een relatief beetje snelwegcapaciteit die ook al vol flesssehalzen ligt omdat bijna elke snelweg op een stadssnelwegring aansluit waar ook lokaal verkeer zich mengt omdat de andere wegen er te glad bij liggen. Uiteraard vele "zelfzuchtige" op zomerbanden.
Ik meen begrepen te hebben dat de oorzaak bij de vrachtwagens lag.
Maar als jij betere informatie hebt of de rijders op zomerbanden bent gaan tellen moogt ge mij infomeren.
Zoniet beschouw ik uw argumentatie als waardeloos en ga hier niet verder mijn tijd in steken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 21:40   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik meen begrepen te hebben dat de oorzaak bij de vrachtwagens lag.
Aja ? En hoezo dan ? Sinds wanneer rijden vrachtwagens op "zomerbanden" ?
Weet je wat ? geef me eens een link naar pure zomerbanden voor zware vrachtwagens ? Ik ben benieuwd wat je meent begrepen te hebben als het over onaangepaste banden gaat.

Al ooit met een (zware) vrachtwagen (begrenst op 90 kmh) gereden of gewoon zijn banden eens bekeken ?

Zolang een zwaar beladen vrachtwagen nog kan rollen op een lichte helling (bvb viaduct ofzo) is er geen probleem maar als ze eens moeten stoppen (door fileverkeer) op gladde weg komen ze natuurlijk in de problemen door hun gewicht, toch vooral die die geen winterbanden op hun aandrijfassen hebben, de normale vrachtwagenbanden zijn namelijk altijd gansjaarbanden waar ze normaal het ganse jaar mee rijden. Aanbevolen of zelfs verplicht in sommige landen in de winter is enkel op de aangedreven wielen winterbanden te leggen.

Ik geef je een Duitse hint:
Citaat:
http://www.t-online.de/auto/technik/...ebsachsen.html

Es gibt keine Sommerreifen bei Lkw

Nach Ansicht des Bundesverbandes Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL) hat dies gute Gründe: So gebe es keine Lkw-Pneus, die sowohl für schneebedeckte als auch für nasse oder trockene Fahrbahnen geeignet seien. Die jetzige Regelung sei daher ein Kompromiss. "Winterreifen" mit speziellem Stollenprofil auf den Antriebsachsen und Ganzjahres-Reifen mit hohen Naturkautschukanteil auf den übrigen Achsen seien die bestmögliche Bereifung in der kalten Jahreszeit, so der Verband. Denn Sommerreifen wie beim Pkw gibt es bei Lkw nicht - es sind Ganzjahresreifen.

Probleme an Steigungen werden durch die Fahrphysik hervorgerufen

Warum es dennoch zu Problemen an Steigungen kommt, erklären sich die Verbandsvertreter durch die "Fahrphysik". Beim Lkw gebe es aufgrund der großen Gewichtsunterschiede zwischen leeren, teilweise beladenen und voll beladenen Fahrzeugen große Unterschiede im Fahrverhalten. Die Folge: Ein ausreichender Kraftschluss zwischen Reifen und Fahrbahnen ist nicht mehr möglich, was wiederum zu Problemen an Steigungen führe.


Keine neue Winterreifen-Regelung für Lkw

Eine Winterreifenpflicht für Lkw, die über die für die Antriebsachsen hinausgeht, will Bundesverkehrsminister Ramsauer derzeit nicht einführen. Griffige Allwetterreifen müssten auf allen Achsen vorhanden sein, betonte der Minister. Auch ein generelles Tempolimit von 50 km/h für Lkw bei Schnee und Eis, wie von der Polizeigewerkschaft gefordert, lehnt der Minister ab.

Keine Schneekettenpflicht für Lkw

Zudem sagte Ramsauer im Gespräch mit der Nachrichtenagentur dapd, der Einsatz von Schneeketten sei "nur situativ" sinnvoll, nämlich bei geschlossener Schneedecke auf den Straßen. Sobald Matsch die Straßenverhältnisse bestimme und die Reifen Kontakt zum Asphalt hätten, müssten die Ketten wieder abgenommen werden, weil sie dann Reifen und Straßenbelag zerstörten.

Quelle: AP, mid
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 21:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 21:54   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aja ? En hoezo dan ?
Al ooit met een vrachtwagen gereden en zijn banden eens bekeken ?

Weet je wat geef me eens een link naar pure zomerbanden voor zware vrachtwagens ? Ik ben benieuwd.
Zolang een zwaar beladen vrachtwagen nog kan rollen op een lichte helling (bvb viaduct ofzo) is er geen probleem maar als ze eens moeten stoppen komen ze natuurlijk in de problemen, toch vooral die die geen winterbanden op hun aandrijfas hebben, de andere banden zijn namelijk altijd gansjaarbanden.

Ik geef je een Duitse hint:
Ik vraag u geen Duitse hint maar uw argumenten.
Volgens de cijfers en beelden van de media en onze minister van verkeer waren vrachtwagens de oorzaak.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:00   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vraag u geen Duitse hint maar uw argumenten.
Volgens de cijfers en beelden van de media en onze minister van verkeer waren vrachtwagens de oorzaak.
Ge leest gewoon niet wat ik schreef en waarop jij reageert, vrachtwagens hebben geen zomerbanden, daar stopt het al.


Of geef me een link of een rationeel argument waarom niet beterwetende het op de vrachtwagens proberen te steken. Wat moeten vrachtwagens dan doen volgens jou ? In lucht oplossen ? Wil je of politiekers dan de economische verliezen nog groter maken door vrachtwagens te verbieden ofzo ?


Dat is gemakkelijk vrachtwagens zijn altijd fout als er files zijn ook bij perfect droge weg in de zomer ofzo, want er zijn teveel vrachtwagens op de weg.

Dat Be al gemeden wordt als structureel fileland waar ze/politiekers niets aan doen en dat het zwaar vervoer al terugloopt voor BE ( bvb haven Antwerpen) is al erg genoeg. NL en Rotterdam zal er wel van profiteren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 22:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:15   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geef me een link of een rationeel argument waarom niet beterwetende het op de vrachtwagens proberen te steken. Wat moeten vrachtwagens dan doen volgens jou ? In lucht oplossen ? Wil je of politiekers dan de economische verliezen nog groter maken door vrachtwagens te verbieden ofzo ?
Heb ik dat ergens beweert ?
Ik zie hier maar een persoon die de schuld van het infarct in de schoenen van andere weggebruikers probeert te schuiven.
Gij kunt dus alle personenwagens met twintig winterbanden uitrusten als de vrachtwagens niet verder geraken.
Hebt ge echt zelf geen televisie gekeken of zijt ge zo bevooroordeeld dat ge het niet wilt zien?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:26   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heb ik dat ergens beweert ?
Ik zie hier maar een persoon die de schuld van het infarct in de schoenen van andere weggebruikers probeert te schuiven.
Gij kunt dus alle personenwagens met twintig winterbanden uitrusten als de vrachtwagens niet verder geraken.
Hebt ge echt zelf geen televisie gekeken of zijt ge zo bevooroordeeld dat ge het niet wilt zien?
Waarover discussieer je eigenlijk ?
Vrachtwagens hebben in feite aangepaste banden (relatief zachte gansjaarbanden) want zomerbanden bestaan NIET voor zware vrachtwagens.

Je hebt het zelf in ´t vet gezet op jouw post 48, kijk nog maar eens na:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Ja soms tot 10.000 km fileverkeer op alle wegen en mensen die tot 5 uur deden om op hun werk te geraken. Maar dat ligt voor een groot deel ook aan de belabberde BE-hoofdwegcapaciteit die amper alternatieven biedt naast een relatief beetje snelwegcapaciteit die ook al vol flesssehalzen ligt omdat bijna elke snelweg op een stadssnelwegring aansluit waar ook lokaal verkeer zich mengt omdat de andere wegen er te glad bij liggen. Uiteraard vele "zelfzuchtige" op zomerbanden.
Ik meen begrepen te hebben dat de oorzaak bij de vrachtwagens lag.
Maar als jij betere informatie hebt of de rijders op zomerbanden bent gaan tellen moogt ge mij infomeren.
Er was 10.000 km fileverkeer op alle wegen ! Als auto´s op zomersloffen niet meer verder geraken kunnen vrachtwagens al zeker niet verder. Een smalle auto -best op winterbanden- kan dikwijls nog voor een stilstaande camion uitwijken maar omgekeerd niet zo ! Snappie ?

Hoe verklaar je anders dat het fileverkeer x 17 wordt in BE bij zo´n wintermorgen terwijl in NRW (zomerbandenverbod) waar het zelfs erger winterweer was het fileverkeer maar pakweg x 8 is ?
Daar rijden toch nog meer camions en auto´s.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 22:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:36   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarover discussieer je eigenlijk ?
Vrachtwagens hebben in feite aangepaste banden (relatief zachte gansjaarbanden) want zomerbanden bestaan NIET voor zware vrachtwagens.

Je hebt het zelf in ´t vet gezet op jouw post 48, kijk nog maar eens na:
Ik heb uw loze bewering in het vet gezet.
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of jij of iemand anders de wagens op zomerbanden gaan tellen bent om uw stelling te onderbouwen.
In afwachting ga ik er van uit dat een minister van verkeer net iets beter geïnformeerd is dan u.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:41   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb uw loze bewering in het vet gezet.
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of jij of iemand anders de wagens op zomerbanden gaan tellen bent om uw stelling te onderbouwen.
In afwachting ga ik er van uit dat een minister van verkeer net iets beter geïnformeerd is dan u.
Camions hebben geen zomerbanden, dus je weet niet waarover je het hebt.

Interpreteer nog eens wat ik schreef de volledige context aub, woord voor woord lezen, enkele zet ik in ´t vet en onderlijn wat.

Citaat:
Ja soms tot 10.000 km fileverkeer op alle wegen en mensen die tot 5 uur deden om op hun werk te geraken. Maar dat ligt voor een groot deel ook aan de belabberde BE-hoofdwegcapaciteit die amper alternatieven biedt naast een relatief beetje snelwegcapaciteit die ook al vol flesssehalzen ligt omdat bijna elke snelweg op een stadssnelwegring aansluit waar ook lokaal verkeer zich mengt omdat de andere wegen er te glad bij liggen. Uiteraard vele "zelfzuchtige" op zomerbanden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 22:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:45   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik meen begrepen te hebben dat de oorzaak bij de vrachtwagens lag.
Maar als jij betere informatie hebt of de rijders op zomerbanden bent gaan tellen moogt ge mij infomeren.
Zoniet beschouw ik uw argumentatie als waardeloos en ga hier niet verder mijn tijd in steken.
Heet valt mij altijd op hoe de regelkneverij geleid door een elitaire egoistisch denkende ambtenarij ervan uitgaat dat de wereld kan zonder tewerkstelling en transport van goederen, endaar dan luidop over denkt dat het belangrijker is dat zij kn gaan werken dan in feite de transport blijft werken. Een symptoom van de migratie naar een diensteconomie, maar vooral een symptoom van intellectuele arrogantie. Ik heb vooral voertuigen zien stilvallen en slippen op hellingen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:45   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik meen begrepen te hebben dat de oorzaak bij de vrachtwagens lag.
Maar als jij betere informatie hebt of de rijders op zomerbanden bent gaan tellen moogt ge mij infomeren.
Zoniet beschouw ik uw argumentatie als waardeloos en ga hier niet verder mijn tijd in steken.
Heet valt mij altijd op hoe de regelkneverij geleid door een elitaire egoistisch denkende ambtenarij ervan uitgaat dat de wereld kan zonder tewerkstelling en transport van goederen, endaar dan luidop over denkt dat het belangrijker is dat zij kn gaan werken dan in feite de transport blijft werken. Een symptoom van de migratie naar een diensteconomie, maar vooral een symptoom van intellectuele arrogantie. Ik heb vooral voertuigen zien stilvallen en slippen op hellingen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:50   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Camions hebben geen zomerbanden, dus je weet niet waarover je het hebt.

Interpreteer nog eens wat ik schreef de volledige context aub, woord voor woord lezen, enkele zet ik in ´t vet en onderlijn wat.
Dat was het laatste dat ik van u las. Doei
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:50   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Heet valt mij altijd op hoe de regelkneverij geleid door een elitaire egoistisch denkende ambtenarij ervan uitgaat dat de wereld kan zonder tewerkstelling en transport van goederen, endaar dan luidop over denkt dat het belangrijker is dat zij kn gaan werken dan in feite de transport blijft werken. Een symptoom van de migratie naar een diensteconomie, maar vooral een symptoom van intellectuele arrogantie. Ik heb vooral voertuigen zien stilvallen en slippen op hellingen
Idd Paul en vooral de vele auto´s kunnen er wat aan doen door een setje aangepaste banden.

Camions hebben min of meer al aangepaste banden, en rijden dikwijls ook internationaal, in D zijn bvb winterbanden enkel op de aangedreven wielen verplicht op de andere wielen hebben ze zachte gansjaarbanden. Door hun massa en vooral hun gewichtsverdeling zijn ze wel benadeeld op hellingen als ze niet meer kunnen rollen. Hun lading bepaald zeer sterk of er genoeg gewicht op de aangedreven wielen blijven, camions moeten hun lading kwijtgeraken...

Als politiekers denken dat alle camions zomaar op al hun wielen winterbanden gaan moeten leggen en auto´s hoeven het niet, neen ze mogen zelfs met totaal onaangepaste zommerrubbers rijden waar gaat dat naartoe ? Zotter gaat niet.

De D-link heb ik al gegeven waar netjes verklaard wordt waarom dat en die regelgeving (zelfs wet) zo is bij camions. En een omgekipte camion laat zich niet zomaar bergen zeker met bepaalde lading, een auto kan men desnoods wegduwen...

http://www.t-online.de/auto/technik/...ebsachsen.html

in die link staat zelfs een link waar de vraag gesteld wordt of camions schuld zijn: en waar deskundigen antwoorden, van alle secties of organisaties
Citaat:
http://www.t-online.de/nachrichten/p...w-schuld-.html

Die deutschen Autofahrer haben in diesen Tagen vor allem ein Feindbild: Lkw-Fahrer. Reihenweise blockieren quer stehende und umgestürzte Brummis die Autobahnen und verursachen kilometerlange Staus. Jetzt hagelt es Forderungen - und die werden heiß diskutiert: Tempolimit, Überholverbot, Schneekettenpflicht, mehr Winterreifen oder Fahrverbot für Lastwagen. Was hilft gegen das Verkehrschaos?

Die Polizeigewerkschaft fordert für Lkw ein Tempolimit von 50 Stundenkilometern bei Eis und Schnee auf allen Straßen. Gleichzeitig müsse ein Überholverbot für Lkw gelten, sagte DPolG-Chef Rainer Wendt t-online.de. "Nur so lässt sich bei extremen Wetterverhältnissen das Chaos verhindern."

Man müsse den Lkw-Verkehr entschleunigen, sagte Wendt. Lkw-Fahrer stünden auch nicht öfter quer als Pkw, "aber wenn sie es tun, ist die gesamte Autobahn für ein paar Stunden dicht, das bringt endlos lange Staus. Pkw bekommt man relativ schnell von der Fahrbahn. Lkw muss man oft mühsam bergen." Damit würden die Lastwagen denselben Regeln unterworfen, die heute schon für Gefahrguttransporte gelten. Und bei Winterwetter werde jeder Lkw zum Gefahrguttransport.

"Geschwindigkeit ist nicht das Problem"

"Für uns ist nicht die Geschwindigkeit das Problem, bei schlechtem Wetter fahren die Lkw sowieso langsamer", hält Andreas Hölzel vom ADAC dagegen, "ein Überholverbot könnte aber sinnvoll sein." Die Pauschal-Schuld am Verkehrschaos, die den Lkw-Fahrern manchmal gegeben werde, sei jedenfalls nicht berechtigt. Immerhin passiere es eher selten, dass auf den Autobahnen Schnee und Eis liege, normalerweise seien die geltenden Bestimmungen völlig ausreichend.

Auch von einer Schneekettenpflicht für Lkw, die Verkehrsminister Peter Ramsauer gefordert hatte, hält er nichts. "Das ist nicht praktikabel. Wo sollen die denn aufgezogen werden? Wenn es plötzlich schneit, reichen die Autobahnparkplätze hinten und vorne nicht. Und wenn es hinter der nächsten Kurve wieder besser ist, machen die Lastwagen mit den Ketten den Asphalt kaputt", begründet Hölzel.

Lkw-Sperrung in Extremfällen

Die Bundesregierung verteidigte indessen die geltende Regelung, nach der die Lkw-Fahrer nur auf den Antriebsachsen Winterreifen haben müssen. Laut ADAC wären solche Reifen auch auf den anderen Rädern sogar kontraproduktiv, weil der Rollwiderstand so erhöht werde, dass die Räder erst recht durchdrehen, sagte Pressesprecher Andreas Hölzel.

Ein weiterer Diskussionspunkt sind die Vollsperrungen von Autobahnen und Landstraßen für den Lkw-Verkehr. Nordrhein-Westfalen hatte am Montag seine Autobahnen kurzfristig für Brummis über 7,5 Tonnen gesperrt, der Lkw-Verkehr wurde vollständig lahm gelegt. Die Polizeigewerkschaft befürwortet das, aber auch für den ADAC ist es ein probates Mittel, um den Verkehrskollaps zu verhindern - allerdings nur in Extremfällen: "Das ist auch rechtens, das können die Länder machen", sagte Hölzel. "Das gibt es erst relativ kurz, in Belgien und Luxemburg wird das aber auch angewendet."

Der Branchenverband der Spediteure schließlich gibt den Räumdiensten die Schuld: "Wir zahlen fünf Millionen Euro an Maut, da könnte man eigentlich ein bisschen verstärkten Winterdienst erwarten", sagte Sprecher Ingo Hodea. Und wenigstens da sind sich alle einig: es wird zu wenig geräumt - aber das ist wieder eine Frage der Kosten.

Quelle: t-online.de
Rolweerstandsverhogende camion-winterbanden op niet-aangedreven assen is zelfs contra-productief (volgens ADAC), dus zoals ik al zei camions TIR zijn in het algemeen zeer goed uitgerust qua bandenkeuze en worden ook relatief dikwijls gecontroleerd.

Al iemand met een auto op bandenkeuze of slijtage gecontroleerd langs de snelweg of gewone weg ? autokeuring pas na 4 jaar ? Yep...

dit hoeft geen vertaling:
Citaat:
"Für uns ist nicht die Geschwindigkeit das Problem, bei schlechtem Wetter fahren die Lkw sowieso langsamer", hält Andreas Hölzel vom ADAC dagegen, "ein Überholverbot könnte aber sinnvoll sein." Die Pauschal-Schuld am Verkehrschaos, die den Lkw-Fahrern manchmal gegeben werde, sei jedenfalls nicht berechtigt. Immerhin passiere es eher selten, dass auf den Autobahnen Schnee und Eis liege, normalerweise seien die geltenden Bestimmungen völlig ausreichend.
Daarbij hebben de spediteurs nog een reden in D, ze betalen toll op de autobahn, dus verwachten ze dat die voldoende geruimd en gestrooid wordt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 23:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:56   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Heet valt mij altijd op hoe de regelkneverij geleid door een elitaire egoistisch denkende ambtenarij ervan uitgaat dat de wereld kan zonder tewerkstelling en transport van goederen, endaar dan luidop over denkt dat het belangrijker is dat zij kn gaan werken dan in feite de transport blijft werken. Een symptoom van de migratie naar een diensteconomie, maar vooral een symptoom van intellectuele arrogantie. Ik heb vooral voertuigen zien stilvallen en slippen op hellingen
Dat heeft hier gewoon niets mee te maken.
Als vrachtwagens de oorzaak zijn dan is dat zo.
Zo eenvoudig is dat.
Ontkennen verandert er niets aan, strooien wel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be