Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2016, 13:49   #5861
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De grootste stakers zijn net degene die onvervangbaar zijn, zoals de machinisten.
Hahaha, zij zullen dan als eerste kennismaken met de minimale dienstverlening.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 13:50   #5862
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een op de 7 treinen is belachelijk, en kun je geen "service" noemen. Dan beter helemaal niets.
We laten dan alleen treinen rijden tijdens de spits, de rest niet.
Sorry voor de oudjes die dan die dag niet naar de zee kunnen!

Daarbij, als de regering het moet opleggen is het één op vier!

Goed lezen mijn beste, goed lezen!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 13:51   #5863
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Sabotage?
Zwaar woord wat u nu schrijft.
En wie pleegt of pleegde de sabotage?
Nog steeds niet bewezen en ze kunnen het niet bewijzen.
Dan wel!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 13:51   #5864
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zijt ge zeker ?

Treinen kunnen vrij gemakkelijk geautomatiseerd worden. Er moet gewoon de wil zijn om het door te voeren. Technisch gezien is er geen enkel belet.
Inderdaad, de stakersbonden brengen zoiets allemaal in een stroomversnelling
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:25   #5865
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zijt ge zeker ?

Treinen kunnen vrij gemakkelijk geautomatiseerd worden. Er moet gewoon de wil zijn om het door te voeren. Technisch gezien is er geen enkel belet.
Dan moet de hele infrastructuur vervangen worden, en het kan enkel voor metro's en treinen in dichtbevolkt gebied. 95% van de treinen wereldwijd rijdt met een machinist, en ik zie dat niet vlug veranderen. Zeker niet op de lange afstandslijnen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:27   #5866
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het stakingsrecht werd hier zoveel keren verkracht zodat de regering beslist heeft om er regels voor op te leggen (EINDELIJK).

Het zijn de stakersbonden die niet om kunnen met dat recht, het is dan ook aan dat uitschot te danken dat er nu beperkingen komen.

Inderdaad, ten tijde van Daens deden de vakbonden goed werk.
Ondertussen hebben ze door hun onverantwoord gedrag al vele jobs naar de kloten geholpen.
In tegendeel, door de vakbonden hebben werknemers hier nog altijd veel meer rechten dan in de derde wereld of de VS.
En dat vinden de werkgevers en rechts wraakroepend, ze zouden graag uitbuiten maar de vakbonden verhinderen dat.

Die minimale dienstverlening, als die er ooit komt, wordt een lege doos.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:31   #5867
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hahaha, zij zullen dan als eerste kennismaken met de minimale dienstverlening.
En die als eerste saboteren. Er zijn middeltjes genoeg, buik- en hoofdpijn bvb., de auto die die dag toch net wel pech heeft zeker. Ook zul je zien dat er plots een piek zal zijn van locomotieven met technische problemen.
Zonder machinist rijdt er geen enkele trein.

Vroeger staakte de verkeersleiding, dan lag alles plat, maar daar is de minimale dienstverlening al ingevoerd. Het is te zeggen de toegang tot de gebouwen mag werkwilligen niet meer ontzegd worden.
Eigenlijk dom want vroeger wist je er rijdt geen enkele trein, nu rijdt er soms om de zoveel uren een trein naar sommige bestemmingen, totale chaos.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:34   #5868
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We laten dan alleen treinen rijden tijdens de spits, de rest niet.
Sorry voor de oudjes die dan die dag niet naar de zee kunnen!

Daarbij, als de regering het moet opleggen is het één op vier!

Goed lezen mijn beste, goed lezen!
Een op 7 heb ik ergens gelezen.
En hoe zullen ze dat opleggen? Waar nu over gesproken wordt is dat stakers zich 4 dagen op voorhand moeten melden. Geen probleem, dan doen we dat.

Alleen tijdens de spits? Je moet weten dat er geen machinisten, etc. zijn die enkel tijdens de spits rijden. De spits is een deel van hun werkdag. Als ze staken staken ze ook tijdens de spits. De spits is net het belangrijkste moment van een staking, want daarmee wordt de economie echt geraakt, en dus de regering.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:35   #5869
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En die als eerste saboteren. Er zijn middeltjes genoeg, buik- en hoofdpijn bvb., de auto die die dag toch net wel pech heeft zeker. Ook zul je zien dat er plots een piek zal zijn van locomotieven met technische problemen.
Zonder machinist rijdt er geen enkele trein.

Vroeger staakte de verkeersleiding, dan lag alles plat, maar daar is de minimale dienstverlening al ingevoerd. Het is te zeggen de toegang tot de gebouwen mag werkwilligen niet meer ontzegd worden.
Eigenlijk dom want vroeger wist je er rijdt geen enkele trein, nu rijdt er soms om de zoveel uren een trein naar sommige bestemmingen, totale chaos.
Dus vroeger werd er al niet gestaakt maar dus ook geblokkeerd door enkele heethoofden.

De laatste stakingen reed het grootste deel van de treinen. Zelf heb ik zonder problemen 's morgens en 's avonds de trein kunnen nemen, zonder enige vertraging. Er mag nog gestaakt worden door de heethoofden.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:36   #5870
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En die als eerste saboteren. Er zijn middeltjes genoeg, buik- en hoofdpijn bvb., de auto die die dag toch net wel pech heeft zeker. Ook zul je zien dat er plots een piek zal zijn van locomotieven met technische problemen.
Zonder machinist rijdt er geen enkele trein.

Vroeger staakte de verkeersleiding, dan lag alles plat, maar daar is de minimale dienstverlening al ingevoerd. Het is te zeggen de toegang tot de gebouwen mag werkwilligen niet meer ontzegd worden.
Eigenlijk dom want vroeger wist je er rijdt geen enkele trein, nu rijdt er soms om de zoveel uren een trein naar sommige bestemmingen, totale chaos.
Er is weinig actiebereidheid bij het gros van het personeel, zoals blijkt uit de praktijk van de laatste stakingen. Nee, eindelijk is het gedaan met het dictaat van een kleine minderheid heethoofden die hun collega's en reizigers denken te gijzelen voor hun plat eigenbelang.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:37   #5871
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dan moet de hele infrastructuur vervangen worden, en het kan enkel voor metro's en treinen in dichtbevolkt gebied. 95% van de treinen wereldwijd rijdt met een machinist, en ik zie dat niet vlug veranderen. Zeker niet op de lange afstandslijnen.
Jij zou dat niet vervangen, maar een clubje ingenieurs kan dat zeker wel. Ook buiten de metros.

Men gaat gewoon de afweging maken: kostprijs kapitaalsinvestering vs winst minder personeelskosten.

En dan is er niks meer te staken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:37   #5872
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dan moet de hele infrastructuur vervangen worden, en het kan enkel voor metro's en treinen in dichtbevolkt gebied. 95% van de treinen wereldwijd rijdt met een machinist, en ik zie dat niet vlug veranderen. Zeker niet op de lange afstandslijnen.
U kent werkelijk niks van het bestaande treinmaterieel of de technologie die nu overal in Europa wordt geïnstalleerd.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:42   #5873
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
De NMBS geeft deze cijfers bij elke staking. Het is ook opvallend dat sinds de NMBS met deurwaarders de seinhuizen en sporen kan "vrij" houden er in Brussel en Vlaanderen nauwelijks nog hinder is. In Wallonië lukt het jammer genoeg nog altijd om installaties te blokkeren en dus met een miniem groepje stakers de boel plat te leggen.
Nauwelijks nog hinder? Op echte stakingsdagen (ik heb het dan niet over die week) reed bijna geen enkele trein.
Ik ben ook niet te vinden voor "halve stakingen", het is alles of niets, heb ik de vakbondsverantwoordelijken al duidelijk gemaakt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:43   #5874
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En er zullen nog genoeg anderen over zijn die wel gewoon zullen werken. Een kleine opstoot van de stakingsaandoening en daarna zal de tijd van reizigers pesten definitief voorbij zijn.
Zo'n wetten zijn ideaal om veel ingedommelde of kortzichtige werknemers terug wakker te schudden.
Velen denken "laat anderen maar voor mij staken, laat hen maar 100 euro per dag inleveren, ik zal toch niets moeten doen en wordt gewoon betaald". Maar dankzij allerlei pestmaatregelen van de rechtse regering zie je dat die mensen meer bewust worden van het belang van stakingen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:47   #5875
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus bewust fraude plegen op de kosten van de sociale zekerheid.
U begrijpt het misschien niet, maar het is dankzij het uitschot dat profiteert van onze sociale voorzieningen, dat de putten in de sociale zekerheid zo diep zijn.

Dokters die op fraude betrapt worden, mogen nu, in tegenstelling tot vroeger, ook gesanctioneerd worden. Vroeger was het alleen de "zieke" die een straf kreeg.
Er zijn speciale filters ingebouwd die een oneigenlijk ziektebriefjes schrijven er uit filteren. Zo'n dokter valt vlug door de mand.

Dit is er gekomen dankzij de luchtverkeersleiders die plots ziek werden en de gevangenisbewakers die de weekziekte hadden.
Dat is niet profiteren, dat is een gepast antwoord op de inperking van het stakingsrecht. Sommigen zijn inderdaad niet subtiel of gewoon dom, sommige dokters gaan daarin mee. Maar een dokter kan onmogelijk zien of je al of niet diarree heeft, hij zal er niet op staan kijken. Ook vele andere kwalen kunnen niet met een bezoek gecontroleerd worden.

Goed mensen die dat systematisch doen, daar heb ik ook een probleem mee. Maar om een wet als deze te fnuiken, mag het wel vind ik, en ik zou iedereen aanraden het te doen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:53   #5876
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dus vroeger werd er al niet gestaakt maar dus ook geblokkeerd door enkele heethoofden.

De laatste stakingen reed het grootste deel van de treinen. Zelf heb ik zonder problemen 's morgens en 's avonds de trein kunnen nemen, zonder enige vertraging. Er mag nog gestaakt worden door de heethoofden.
Er was die hele week, toen heb ik ook niet elke dag gestaakt, financieel niet haalbaar.
Maar op de dagen die echt stakingen waren, reden bijna geen treinen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:55   #5877
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij zou dat niet vervangen, maar een clubje ingenieurs kan dat zeker wel. Ook buiten de metros.

Men gaat gewoon de afweging maken: kostprijs kapitaalsinvestering vs winst minder personeelskosten.

En dan is er niks meer te staken.
Zelfs in Japan, altijd een voorloper in zulke zaken, is dat nog niet gebeurd.
Is ook totaal onverantwoord op lange afstandslijnen. Als er iets gebeurt, bvb. een zelfmoord, boom op het spoor, etc. staan de reizigers er helemaal alleen voor in Shakamuka. Net om dezelfde reden zie ik nog niet zo gauw een vliegtuig zonder piloot opstijgen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:58   #5878
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zelfs in Japan, altijd een voorloper in zulke zaken, is dat nog niet gebeurd.
Is ook totaal onverantwoord op lange afstandslijnen. Als er iets gebeurt, bvb. een zelfmoord, boom op het spoor, etc. staan de reizigers er helemaal alleen voor in Shakamuka. Net om dezelfde reden zie ik nog niet zo gauw een vliegtuig zonder piloot opstijgen.
anderzijds, Milaan heeft zulke metrostellen rijden, op lijnen die ook deels bovengronds rijden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 14:59   #5879
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
U kent werkelijk niks van het bestaande treinmaterieel of de technologie die nu overal in Europa wordt geïnstalleerd.
oh ja zeg mij dan eens welk type treinen zonder machinist kunnen rijden, en waar dit gebeurt.

De enige die ik ken, rijden in de luchthaven van CDG en Frankfurt. Binnen de minuut is er hulp voorhanden moest er iets misgaan, en geen enkele technologie is onfeilbaar.
Als er echter iets misgaat tussen Lyon en Parijs, kan het uren duren voor er hulp komt. Totaal onrealistisch.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 15:37   #5880
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dan moet de hele infrastructuur vervangen worden, en het kan enkel voor metro's en treinen in dichtbevolkt gebied. 95% van de treinen wereldwijd rijdt met een machinist, en ik zie dat niet vlug veranderen. Zeker niet op de lange afstandslijnen.
Ik zie dat wel heel snel gebeuren.
Schepen, vliegtuigen, auto's kunnen dat, ,dit ondanks het feit dat ze geen vast spoor hebben.

Een treintje op eigen bedding zou dat niet kunnen?

Infrastructuur aanpassen?
Dat zal niet veel zijn!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be