Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2017, 11:16   #101
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Aan mijn 45 ste carriere jaar bezig mijn beste....

En nu rap in uw mand....
Aangezien het gemiddelde 32 jaar is, moet je eens tegen je kameraden vertellen dat 20 jaar carriere niet voldoende is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 11:49   #102
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien het gemiddelde 32 jaar is, moet je eens tegen je kameraden vertellen dat 20 jaar carriere niet voldoende is.
Nivelleren naar beneden?
Boomhug engienjiering op basis van Hotel Mamma? Meshuggener attitude, als ik me niet vergis.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 12:03   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nivelleren naar beneden?
Boomhug engienjiering op basis van Hotel Mamma? Meshuggener attitude, als ik me niet vergis.
Uw middelbare school is ondertussen ook al te lang geleden, gezien uw kennis van het Nederlands.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 12:28   #104
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Mamma heeft twee memmen. Content?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 00:31   #105
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien het gemiddelde 32 jaar is, moet je eens tegen je kameraden vertellen dat 20 jaar carriere niet voldoende is.
Natuurlijk mijn beste,u hebt zélf al méér geprofiteerd van het staatsbestel ,dan dat u er aan bijgedragen heeft,aangezien u de kans hebt gekregen uw broek tot op de draad te verslijten in de schoolbanken....

En u hebt al meermaals hier gezegd dat u niet een volle loopbaan wil werken...

En dat wil mij met een actieve 45 jarige loopbaan eens even de les komen lezen...

We hadden beter de nageboorte in de wieg gelegd,en de rest gewoon weggegooid....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 08:18   #106
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk mijn beste,u hebt zélf al méér geprofiteerd van het staatsbestel ,dan dat u er aan bijgedragen heeft,aangezien u de kans hebt gekregen uw broek tot op de draad te verslijten in de schoolbanken....

En u hebt al meermaals hier gezegd dat u niet een volle loopbaan wil werken...

En dat wil mij met een actieve 45 jarige loopbaan eens even de les komen lezen...

We hadden beter de nageboorte in de wieg gelegd,en de rest gewoon weggegooid....
Tavek heeft, net als ik, redelijk zware studies gedaan en ik vermoed dat hij ook een job heeft met redelijk wat verantwoordelijkheid. Van een geschiedkundige, een socioloog, een politicoloog e.d. mag je gerust stellen dat ze hun broek daar verslijten in 't school, maar niet van een afgestudeerd ingenieur. Dat is geestelijke arbeid waarbij het merendeel van uw 'actieve loopbaan' qua arbeid in het niets valt.

En tenslotte bent u diegene die profiteert van mensen die studeren, want zonder hen hadden we hier het welvaartspeil van pakweg Afrika ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 08:18   #107
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk mijn beste,u hebt zélf al méér geprofiteerd van het staatsbestel ,dan dat u er aan bijgedragen heeft,aangezien u de kans hebt gekregen uw broek tot op de draad te verslijten in de schoolbanken....

En u hebt al meermaals hier gezegd dat u niet een volle loopbaan wil werken...

En dat wil mij met een actieve 45 jarige loopbaan eens even de les komen lezen...

We hadden beter de nageboorte in de wieg gelegd,en de rest gewoon weggegooid....
Tavek heeft, net als ik, redelijk zware studies gedaan en ik vermoed dat hij ook een job heeft met redelijk wat verantwoordelijkheid. Van een geschiedkundige, een socioloog, een politicoloog e.d. mag je gerust stellen dat ze hun broek daar verslijten in 't school, maar niet van een afgestudeerd ingenieur. Dat is geestelijke arbeid waarbij het merendeel van uw 'actieve loopbaan' qua arbeid in het niets valt.

En tenslotte bent u diegene die profiteert van mensen die studeren, want zonder hen hadden we hier het welvaartspeil van pakweg Afrika ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 16:10   #108
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Bestaat er eigenlijk een naam voor de generatie die na de babyboomers komt? Anders heb ik een voorstel : de zeurende aanstellers!
Schei uit met dat zelfmedelijden, toon wat ruggegraat!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 16:37   #109
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Tavek heeft, net als ik, redelijk zware studies gedaan en ik vermoed dat hij ook een job heeft met redelijk wat verantwoordelijkheid. Van een geschiedkundige, een socioloog, een politicoloog e.d. mag je gerust stellen dat ze hun broek daar verslijten in 't school, maar niet van een afgestudeerd ingenieur. Dat is geestelijke arbeid waarbij het merendeel van uw 'actieve loopbaan' qua arbeid in het niets valt.

En tenslotte bent u diegene die profiteert van mensen die studeren, want zonder hen hadden we hier het welvaartspeil van pakweg Afrika ...
Men kan het ook keren. U hebt het geluk gehad lang te studeren omdat anderen daarvoor belasting betaald hebben, ook gewone werkmensen hebben daarvoor betaald. Ook babyboomers trouwens. Zonder hen waart ge nu niets.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 17:45   #110
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk een naam voor de generatie die na de babyboomers komt? Anders heb ik een voorstel : de zeurende aanstellers!
Schei uit met dat zelfmedelijden, toon wat ruggegraat!
Na een WOII kan ik ook super goede economische cijfers voorleggen zoals de boomerkes. Werkethiek en al die andere zever heeft er niets mee te maken. Boomers maken ons sprookjes wijs over een rijke middenklasse die nooit problemen kent.

Dat is net zoals de pest die uitbrak in de Middeleeuwen op zoiets kan je economisch nog even verder surfen dan komt de bubbel. Het zijn praatjesmakers die boomerkes. En de generatie daarna trapte in hun DIKKE BULLSHIT en is nu gedesillusioneerd.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 18:06   #111
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk een naam voor de generatie die na de babyboomers komt? Anders heb ik een voorstel : de zeurende aanstellers!
Schei uit met dat zelfmedelijden, toon wat ruggegraat!
De generatie die de rekening mag betalen.

Die 450 miljard euro staatsschuld, die is er zeker gekomen omdat jullie zo hard werkten en zo productief waren ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 18:34   #112
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De generatie die de rekening mag betalen.

Die 450 miljard euro staatsschuld, die is er zeker gekomen omdat jullie zo hard werkten en zo productief waren ?
Het zou mij niet verbazen dat de boomerkes ons land volproppen met vluchtelingen in de ijdele hoop de economie aan te zwengelen en om de jongere generaties wat af te leiden. Anders zouden de boomerkes wel eens de volle lading krijgen op hun arrogante hippiesmoel.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 21 mei 2017 om 18:35.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 23:03   #113
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De generatie die de rekening mag betalen.
Lul niet gast,tijdens de twee regeringen van Dehaene,de periode dus dat u uw broek zat te verslijten op de schoolbanken hebben wij de rekening mogen betalen om de staatsschuld destijds van méér dan 130% procent terug te brengen tot 87% in de begin jaren van de regering Verhofstadt....



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Die 450 miljard euro staatsschuld, die is er zeker gekomen omdat jullie zo hard werkten en zo productief waren ?
Volgens mij is het eerder te danken aan die generatie waartoe u behoord ,en die een parvenu als Verhofstadt aan de macht heeft geholpen....

Van toen af ging de staatsschuld terug weer berg op....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 23:04   #114
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het zou mij niet verbazen dat de boomerkes ons land volproppen met vluchtelingen in de ijdele hoop de economie aan te zwengelen en om de jongere generaties wat af te leiden. Anders zouden de boomerkes wel eens de volle lading krijgen op hun arrogante hippiesmoel.
En wie gaat ge daar voor meebrengen,uw hele famillie zeker....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 23:07   #115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Lul niet gast,tijdens de twee regeringen van Dehaene,de periode dus dat u uw broek zat te verslijten op de schoolbanken hebben wij de rekening mogen betalen om de staatsschuld destijds van méér dan 130% procent terug te brengen tot 87% in de begin jaren van de regering Verhofstadt....
Door groei, en zeker niet door schuldafbouw.



Citaat:
Volgens mij is het eerder te danken aan die generatie waartoe u behoord ,en die een parvenu als Verhofstadt aan de macht heeft geholpen....

Van toen af ging de staatsschuld terug weer berg op....
Ik mocht nog niet eens kiezen eind jaren 90....ik heb de ballen te maken met Verhofstadt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 23:15   #116
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Volgens Wikipédia is een baby boomer een persoon die geboren is tussen 1946 en 1964. Aan die periode ben ik (net) ontsnapt, dus vermits deze draad “Babyboomers onder elkaar” betreft moet ik nu mijn smoeltje houden.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Baby_boomer

De vraag is evenwel : hoor ik bij de goeden of bij de slechten ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 23:38   #117
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Door groei, en zeker niet door schuldafbouw.
Droom verder,de belastingsinkomsten stegen doordat de belastingsschalen werden bevroren....





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Ik mocht nog niet eens kiezen eind jaren 90....ik heb de ballen te maken met Verhofstadt.
En ook niet in 2003....

Dacht ik het niet,nog niet eens écht droog achter de oren,maar een grote kwek zetten is er al wel bij...

Ga viskes vangen mijn beste ,u kent blijkbaar de ballen van de toenmalige politiek en de jarenlange besparingswoede onder eerst Martens en de overkill onder Dehaene...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 23:42   #118
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Volgens Wikipédia is een baby boomer een persoon die geboren is tussen 1946 en 1964. Aan die periode ben ik (net) ontsnapt, dus vermits deze draad “Babyboomers onder elkaar” betreft moet ik nu mijn smoeltje houden.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Baby_boomer

De vraag is evenwel : hoor ik bij de goeden of bij de slechten ?
U hoort bij de goeden,ik bij de slechten,dat ik momenteel 45 jaar aan de slag ben is blijkbaar niet van toepassing voor dat stelletje ruggengraatloze zagemannen hier die van klagen en zagen op anderen hun hoofddoel hebben gemaakt...

Maar zélf 45 jaar werken,nee hoor dat zien ze niet zitten,daar zijn ze eigenlijk te lam én te tam voor....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 00:27   #119
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Lul niet gast,tijdens de twee regeringen van Dehaene,de periode dus dat u uw broek zat te verslijten op de schoolbanken hebben wij de rekening mogen betalen om de staatsschuld destijds van méér dan 130% procent terug te brengen tot 87% in de begin jaren van de regering Verhofstadt....
Die indexsprongen en crisisbelasting van toen betaalt iedereen nog steeds. Waarom denkt u dat de generaties na u verplicht zijn van met twee te gaan werken.
Hoe is de staatsschuld toen terug gebracht ? Door 2/3 de van het goud te verkopen uit de staatskist. Door pensioenkassen leeg te maken en de kosten op de volgende generaties te schuiven. U bent een uitzondering met uw 45 jaren gewerkt dat beseft u zelf ongetwijfeld goed genoeg. En ik heb er geen probleem mee ook 45 jaar of langer te werken, alleen vind ik het totaal niet normaal hoe zovelen van uw generatie er zich van tussen hebben weten te wringen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 00:38   #120
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die indexsprongen en crisisbelasting van toen betaalt iedereen nog steeds. Waarom denkt u dat de generaties na u verplicht zijn van met twee te gaan werken.
Hoe is de staatsschuld toen terug gebracht ? Door 2/3 de van het goud te verkopen uit de staatskist. Door pensioenkassen leeg te maken en de kosten op de volgende generaties te schuiven. U bent een uitzondering met uw 45 jaren gewerkt dat beseft u zelf ongetwijfeld goed genoeg. En ik heb er geen probleem mee ook 45 jaar of langer te werken, alleen vind ik het totaal niet normaal hoe zovelen van uw generatie er zich van tussen hebben weten te wringen.
Overdrijf niet gast,door te doen alsof jullie de enigen zijn die verplicht met zijn tweeën moeten gaan werken....

Wat denkt u dat mijn vrouw 42 jaar lang heeft moeten doen om een beetje vooruit te komen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be